Lancer Ralliart

Laza

///Ralliart///
Club Member
Liittynyt
11 Marraskuu 2009
Vs: Lancer Ralliart

Jees, oli kiva nähdä toinenkin Ralliarti tänään. JT:ltä sai hyviä vinkkejä, ja tuo Eibachin madallus on kyllä melkein pakko-ostos. Nyt pitäisi löytää Treen seudulta pulju joka tekisi tuon JT:n mainitseman "kestovahan", oli lontooksi vissiin paint sealant. Ainoa mitä löysin oli Auto-Fix, http://www.mhautofix.com/ mutta onko noita jotain muita / suositeltavia?
 

PaveKoo

New Member
Liittynyt
29 Toukokuu 2010
Sijainti
Kouvola
Vs: Lancer Ralliart

Oliko se valkoinen ralliartti tuolla Tampereen miitissä juuri JT:n......
Mikäs alusta siinä siis oli?? Joku eibach?? Pelkät jouset.
Hyvältä näytti ainakin.
Onkohan ne mistä hommattu, kun ei Suomesta oikein meinää vielä mitään tuohon ralliarttiin löytyä.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Lancer Ralliart

Laza sanoi
Jees, oli kiva nähdä toinenkin Ralliarti tänään. JT:ltä sai hyviä vinkkejä, ja tuo Eibachin madallus on kyllä melkein pakko-ostos. Nyt pitäisi löytää Treen seudulta pulju joka tekisi tuon JT:n mainitseman "kestovahan", oli lontooksi vissiin paint sealant. Ainoa mitä löysin oli Auto-Fix, http://www.mhautofix.com/ mutta onko noita jotain muita / suositeltavia?

No eihän se H-Linna ole kaukana.... 40 min ajo.

Ja laitetaan nyt vielä tännekin ,että JT:n RA oli tosi asiallisesti laiteltu ,saisi maahantuoja ottaa yhteyttä ja kysellä vähän miten se auto rakennetaan oikein. :peukku
 

Limu

New Member
Liittynyt
18 Maaliskuu 2010
Vs: Lancer Ralliart

Nyt alkoi kiinnostaa, onko JT:n autosta kuvia tai speksejä mitä kaikkea tuolle on tehty?
mm. kiinnostaa tuo alusta, tosiaan euroopan markkinoilla vaikuttaisi olevan vähän vaihtoehtoja...
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Lancer Ralliart

Limu sanoi
Nyt alkoi kiinnostaa, onko JT:n autosta kuvia tai speksejä mitä kaikkea tuolle on tehty?
mm. kiinnostaa tuo alusta, tosiaan euroopan markkinoilla vaikuttaisi olevan vähän vaihtoehtoja...

Alusta oli Eibach jouset. Mutta se kaikki muu uber stuff mitä oli tehty niin ...huh huh. mm Evo X penkit ja pikku straippausta ! :peukku ....ja oli kuulemma vielä tulossa jotain pientä. ::)
 

Laza

///Ralliart///
Club Member
Liittynyt
11 Marraskuu 2009
Vs: Lancer Ralliart

Noniin, pikkuhiljaa joukko kasvaa :) Missäpäin suomea majailet?

Oletteko muuten keksineet saako tuota vilkun merkkiääntä jostain kovemmalle? Vähänkin kun on ääntä/musiikkia autossa niin tuota niksnaks - ääntä ei meinaa kuulla, ja sitten välillä luulee vilkun olevan poissa päältä vaikka se onkin jo päällä =/
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Lancer Ralliart

Laza sanoi
Noniin, pikkuhiljaa joukko kasvaa :) Missäpäin suomea majailet?

Oletteko muuten keksineet saako tuota vilkun merkkiääntä jostain kovemmalle? Vähänkin kun on ääntä/musiikkia autossa niin tuota niksnaks - ääntä ei meinaa kuulla, ja sitten välillä luulee vilkun olevan poissa päältä vaikka se onkin jo päällä =/

Tottumis kysymys. Oletko entinen Volvomies ?
 
H

hessu-k

Guest
Vs: Lancer Ralliart

Laza sanoi
Noniin, pikkuhiljaa joukko kasvaa :) Missäpäin suomea majailet?

Oletteko muuten keksineet saako tuota vilkun merkkiääntä jostain kovemmalle? Vähänkin kun on ääntä/musiikkia autossa niin tuota niksnaks - ääntä ei meinaa kuulla, ja sitten välillä luulee vilkun olevan poissa päältä vaikka se onkin jo päällä =/

Kitee, pikku kaupunki itä suomessa. Onko kellä tietoo minkä verran Ralliartteja on jo suomeen myyty?
Joesuussa on ainakin yksi, sieltä ostin omani.
 

Laza

///Ralliart///
Club Member
Liittynyt
11 Marraskuu 2009
Vs: Lancer Ralliart

Onko teillä kenelläkään muuten tällaista näyttöä mitsussanne:

PS. sain maantie-ajossa 550km ajettua tankillisella. Keskikulutus 9l/100km paikkeilla.
 

Liitetiedostot

  • 2010Lancer_screen.JPG
    2010Lancer_screen.JPG
    98.2 KB · Lukukerrat 1,376
V

veikka81

Guest
Vs: Lancer Ralliart

Millä tavalla tuohon ralli-arttiin on tehty tuo tehon alennus, kun äksässä ja ralli-artissa on autobildin mukaan sama kulutus ja päästöt
 

uusis

New Member
Liittynyt
23 Joulukuu 2009
Vs: Lancer Ralliart

kestääköhän tuossa kone/voimansiirto saman kun x evossa?
tuosta sais varmaan aika kivan nopean pelin kyllä kun laittaa,jos paikat kestää :peukku
 

Biim

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Vantaa
Vs: Lancer Ralliart

uusis sanoi
kestääköhän tuossa kone/voimansiirto saman kun x evossa?
tuosta sais varmaan aika kivan nopean pelin kyllä kun laittaa,jos paikat kestää :peukku

Sen mitä olen asian tiimoilta surffaillu näyttäisi siltä, että Ralliart on tehty enemmänkin vaparietuvedot pohjalta kun taas Evo on tehty kerralla rallistandardeihin. Eli Ralliartissa osat ovat reilusti heppoisampia eikä sitä ole tarkoitettu samalla tavoin rässittäväksi kuin Evoa.

Jossainpäin youtubea näin videonkin missä molemmat autot on viereisillä nostureilla ja osia vertaillaan toisiinsa.
 
V

veikka81

Guest
Vs: Lancer Ralliart

No siitä sitten kahtomaan

Part 1 ----> http://www.youtube.com/watch?v=ksfut1tdP1o
Part 2 ----> http://www.youtube.com/watch?v=alMGfXRCc4A&feature=related
 

uusis

New Member
Liittynyt
23 Joulukuu 2009
Vs: Lancer Ralliart

tossa autotalli.com sivuilta kattelin niin onko toi ralliart tosiaan painavampi kun tuo evo x?
en olis uskonu :eek:
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Lancer Ralliart

ast sanoi
Taisi siinä olla pienempi ahdin ainakin ja tietysti erilainen softa.

+ nokat ja kansi + jotain muuta. Jollain jenkki sivulla oli joskus osa luettelot mitä RallArtista puuttuu/ eroa koneessa.

Männät ja kanget kannattaa vaihdella ,jos aletaan hakemaan X pontentiaalia.
 

Mani

VW GOLF V Variant 1.9TDI
Liittynyt
26 Helmikuu 2010
Sijainti
Kirkkonummi
Vs: Lancer Ralliart

Halvemmaksi tulee kun ostaa karvalakki evo X kaupasta uutena, kuin remontoida Ralliart 300hp:ski.
Laatikko tossa ei tuu kestämään 300hp enempää tai ei pakosti niinkään paljoo, jos foorumeihin on uskomista.

Tuossa jotain innokkailla
http://forums.evolutionm.net/09-ralliart-engine-turbo-drivetrain/459325-complete-evo-x-turbo-swap-parts-list.html
 

uusis

New Member
Liittynyt
23 Joulukuu 2009
Vs: Lancer Ralliart

Mani sanoi
Halvemmaksi tulee kun ostaa karvalakki evo X kaupasta uutena, kuin remontoida Ralliart 300hp:ski.
Laatikko tossa ei tuu kestämään 300hp enempää tai ei pakosti niinkään paljoo, jos foorumeihin on uskomista.

Tuossa jotain innokkailla
http://forums.evolutionm.net/09-ralliart-engine-turbo-drivetrain/459325-complete-evo-x-turbo-swap-parts-list.html


paras vaihtoehto on venata pari-muutama vuosi ja ostaa sitten se X kun on isoin arvon alennus tapahtunut jo :peukku
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Lancer Ralliart

Mani sanoi
Halvemmaksi tulee kun ostaa karvalakki evo X kaupasta uutena, kuin remontoida Ralliart 300hp:ski.
Laatikko tossa ei tuu kestämään 300hp enempää tai ei pakosti niinkään paljoo, jos foorumeihin on uskomista.

SST kuitenkin sama ? , kyllä pitäis jotain kestää...


(linkkiä en lukenut)
 

Laza

///Ralliart///
Club Member
Liittynyt
11 Marraskuu 2009
Vs: Lancer Ralliart

Noniin, vihdoin 3kk odottamisen jälkeen sain tuon peruutustutkan asennutettua. Eli ralliartin omistajat, mikäli teillä on kaupaun yhteydessä sellainen speksattu niin kannattaa käydä liikkeessä vaatimassa se asennettavaksi. Nyt tosin piippailee sitten oikein urakalla, toivon mukaan Vehon sisäiset huhut pitävät paikkansa ja tuon peruutusvaihteen piipin saisi jollain tapettua pois.
 

masa-90

Member
Liittynyt
26 Syyskuu 2003
Vs: Lancer Ralliart

-JP- sanoi
SST kuitenkin sama ? , kyllä pitäis jotain kestää...


(linkkiä en lukenut)

Epäilen, olisiko sama? Ralliartin laatikosta puuttuu mm. Super Sport mode. Mutta tosiaan, tuohan voi olla vain ohjelmallinen ero. Ehkä . . .

Tuossa listassa lienee vain moottoripuolen erot? Autoissahan on eroa jarruja ja tukivarsia myöten.
 

Ofelia

New Member
Liittynyt
20 Maaliskuu 2010
Vs: Lancer Ralliart

Minkälainen ralli-art hessu-k:lle tuli? Mä odottelen omaani, on jo laivassa. Mietin tässä onko Suomessa montakin GS-sedania? Mun oma tulee keskikokoisella spoilerilla (isompaa ei saanut tohon). Ei siis yhtä iso lintulauta kuin Evossa. Muuten lisävarusteina melkein kaikki mitä sai.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Lancer Ralliart

masa- sanoi
Autoissahan on eroa jarruja ja tukivarsia myöten.

Niin jos nyt puhut EVO X ja Lancer RalliArt eroista niin....


Samaa on moottorin alakerta ja laatikko... Kaikki muu on eri , tekniikan puolesta. Onhan niissä toki samoja sisustan muoveja yms.
 

Mani

VW GOLF V Variant 1.9TDI
Liittynyt
26 Helmikuu 2010
Sijainti
Kirkkonummi
Vs: Lancer Ralliart

OT muuten AWD on ralliarttiin otettu 9 sarjasta.
http://i175.photobucket.com/albums/w153/asiansonthemoon/DSCN3243.jpg Tuosta on hyvä alottaa.
 

masa-90

Member
Liittynyt
26 Syyskuu 2003
Vs: Lancer Ralliart

Mani sanoi
OT muuten AWD on ralliarttiin otettu 9 sarjasta.

Itseasiassa, ei ole. ;)

Jenkki automediat sanoo, että on otettu Evo 9:stä, mutta se johtuu vain ja ainoastaan siitä, että Jenkkien evoista ennen X mallia puuttui esim. AYC kokonaan. ??? Eli jenkkien Evo9 oli vähän kuin karvalakki 9, verrattuna meidän ja japsien malleihin. Evoissa on ollut AYC jo ainakin kuutosesta lähtien? Ellei jo viitosessakin ollut. Mutta jenkeille se tuli vasta kymppi evoon.

Ja sitten, Ralliartin nelikkohan on kuten Evo kympin nelikko luistoneston ja ajonvakautuksen osalta, eli se osaa toimia niiden kanssa yhteen, mitä ysin nelikko ei tee.
 

uge

Active Member
Liittynyt
28 Joulukuu 2003
Vs: Lancer Ralliart

On näköjään joku jo kyllästynyt autoon. Teltta-autossa on vaihdokkina yks kappale.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Lancer Ralliart

masa- sanoi
Jenkki automediat sanoo, että on otettu Evo 9:stä, mutta se johtuu vain ja ainoastaan siitä, että Jenkkien evoista ennen X mallia puuttui esim. AYC kokonaan. ??? Eli jenkkien Evo9 oli vähän kuin karvalakki 9, verrattuna meidän ja japsien malleihin. Evoissa on ollut AYC jo ainakin kuutosesta lähtien? Ellei jo viitosessakin ollut. Mutta jenkeille se tuli vasta kymppi evoon.

Itse asiassa AYC on ollut GSR malleissa nelosesta asti ja ACD seiskasta. RS malleissa ei ole vieläkään AYC:tä, ACD on seikasta alkaen. Jenkkimallin kasista (ja ysistä?) taas puuttuu myös ACD eli se on Evo 4-6 RS mallien kaltainen voimansiirroltaan.
 

Teemu T.

Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Lancer Ralliart

Elän siinä käsityksessä, että AYC rantautui Jenkkilään 2005 vuonna. Eli viimeisimmissä jenkkien GSR kaseissa ja kaikissa GSR yseissä löytyy. En laita päätä pantiksi.

Edit: Tuolta löysin vähän vahvistusta mutulleni, kun hakua käyttelin: Nokonzok: "ACD tuli kuvioon mukaan muistaakseni vuosimallista 2005 alkaen, sitä aikaisemmista se tosiaan puuttuu."

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=15576.0
 
H

hessu-k

Guest
Vs: Lancer Ralliart

Ofelia sanoi
Minkälainen ralli-art hessu-k:lle tuli? Mä odottelen omaani, on jo laivassa. Mietin tässä onko Suomessa montakin GS-sedania? Mun oma tulee keskikokoisella spoilerilla (isompaa ei saanut tohon). Ei siis yhtä iso lintulauta kuin Evossa. Muuten lisävarusteina melkein kaikki mitä sai.

Sportback tuli hankittua, oli jo tilattu esittely autoksi, niin ei tavinnu ootella niin hirveen kauan :D
 

Mani

VW GOLF V Variant 1.9TDI
Liittynyt
26 Helmikuu 2010
Sijainti
Kirkkonummi
Vs: Lancer Ralliart

Yllättävän paljon on muuten ralliartteja varsinkin sportpackkinä pk-seudulla liikenteessä.
Lähes päivittäin tulee vastaan joku eri ralliarto. Sininen ja hopea väriset enää ( jos oli edes hopea väriä ) näkemättä.
 

mitsubishi jsjv

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2010
Vs: Lancer Ralliart

Mitsubishi Ralliartista hiukan...

Vaihdelaatikko tosiaan on hiukan "outo", kun ajelee normaaliajoa. Mukavampi sillä on ajaa, kun käyttää ratissa olevia viiksiä, jolloin tuntuma on jatkuvasti olemassa.Muutoin kyllä vaihdelaatikko on mukava käyttää. Varsinkin ohituksissa, kun asettaa sport-asetuksen päälle. Menee kyllä aivan hienosti ja monet huomattavastikin voimakkaimmilla moottoreilla varustetut autot asettuvat rivissä taakse... Kiihdytyksessä on vielä suurempi merkitys, itse kun ei ehdi vaihdella vaihteitta riittävän rivakasti.
Saksassakin autolla pärjäsi nopeassa vauhdissa aivan mukavasti.

Huomattava seikka on, että Vehon papruissa huipuksi ilmoitetaan 210. Kuitenkin, navigaattori ilmoitti baanalla 235 (mittarissa oli tuolloin hiukan yli 240). Ja kiihtyvyyskin 0-100 on huomattavasti parempi kuin ilmoitettu 7,1 s. Menee alle 6,5 s, kuten Tekniikan Maailmassakin todettiin!
Huippunopeus tosin on ajettu noin 100 oktaanisella bensiinillä. 98:lla meni vain jotain 225 km/h.
Hyvin kiihtyvyys riittää myös kovemmassa vauhdissa. Baanalle ei ollut mitään ongelmaa mennä "isojen" autojen vauhdissa. Ja taatusti yksi jos toinenkin baanalla painaa jalan suoraksi, eikä jää säästelemään kulutuksessa.

Ja voimaahan tähänkin saa pienellä rahalla lisää, jos tunttu ettei alkuperäiset arvot miellytä. Sekunti 0-100 lähtee pois helposti.

Bensaa kuluu 10 kieppeillä, mikä ei mielestäni ole huono lukema. Baanalla tosin meni noin 20 l/100km! Eli 2 tunnin välein saa tankata, mikä oli kyllä suorastaan pirullista.

Alkuperäiset renkaat eivät tunnu kyllä mitenkään hyviltä, mutta tästähän pääsee seuraavassa renkaan vaihdossa eroon. Voihan toki autossakin vika olla... Kaarteet tuntuvat kovassa vauhdissa hankalilta - rattia saa vääntää edes takaisin.
Yli 200 vauhdissa jarrutettaessa auto täristää etupäästä. Siis kun todella nojaa jarrulle. Tätä ei tietty normaaliajossa ole.

Kuljettajan istuin vakiomallissa on todella huono, eikä säätöjä ole oikein laisinkaan ja sama tilanne on ratin säädössä. Penkkiä kannattaa redusoida heti, niin on paljon parempi ajoasento.

Tässä pientä tietoa kokemuksistani.

Seuraavan kerran on tuollaiset 40-70 hv lisää, eli 280-310 hv... Saa nähdä miltä auto sitten tuntuu :p
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Lancer Ralliart

mitsubishi jsjv sanoi
Huomattava seikka on, että Vehon papruissa huipuksi ilmoitetaan 210. Kuitenkin, navigaattori ilmoitti baanalla 235 (mittarissa oli tuolloin hiukan yli 240). Ja kiihtyvyyskin 0-100 on huomattavasti parempi kuin ilmoitettu 7,1 s. Menee alle 6,5 s, kuten Tekniikan Maailmassakin todettiin!
Huippunopeus tosin on ajettu noin 100 oktaanisella bensiinillä. 98:lla meni vain jotain 225 km/h.

Bensaa kuluu 10 kieppeillä, mikä ei mielestäni ole huono lukema. Baanalla tosin meni noin 20 l/100km! Eli 2 tunnin välein saa tankata, mikä oli kyllä suorastaan pirullista.

Anteeksi pilkunviilaus, mutta nyt on pakko...

20 l/100km * 2.35*100km/h * 2 h = 94 l

Onko siulla satasen tankki Ralliartissa? ;D
 

Laza

///Ralliart///
Club Member
Liittynyt
11 Marraskuu 2009
Vs: Lancer Ralliart

Parina kylmänä aamuna on auto vähän empinyt käynnistyksessä. Jotain alle 10 astetta on ollut, ensin yskäisee kerran ja seuraavalla yrittämällä saa vrumvurmvurm pyörittää vähän turhankin kauan ennenkuin pata lähtee käyntiin. Samanlaisia kokemuksia on ollut luettavissa jenkkiforumeilta, vissiin joku ns. ominaisuus? Tarvii kokeilla ensi kerralla odottaa muutama sekunti virtojen kytkemisestä ennenkuin yrittää startata. Se kuulemma auttaa.
 
M

mikada

Guest
Vs: Lancer Ralliart

mitsubishi jsjv sanoi
Saksassakin autolla pärjäsi nopeassa vauhdissa aivan mukavasti.
No siihen ei kummosta autoa tarvi kun Saksan baanoilla pärjää. Tänä kesänä olin 2,2 turbo diesel Accordilla ja muutamia vuosia sitten useampanakin kesänä peräkkäin GDI Galantilla. Ja yleensä oli se tilanne, että niitä "kovakulkusia" mersuja, bemareita ja audeja näkyny missään ja kyseisten autojen valoissa roikuttiin ohitustilannetta odottaen. Muutamia nopeita kyykkypyöriä siellä näkyi sekä muutama Porche meni semmoista vauhtia että ei resurssit piisannu. Tänä kesänä yritin roikkua tuon Nissanin uuden urheiluauton perässä, mutta huonolla menestyksellä (oli yli 200 heppaa pellin alla enemmän kuin mitä mulla) ;D
 

Mani

VW GOLF V Variant 1.9TDI
Liittynyt
26 Helmikuu 2010
Sijainti
Kirkkonummi
Vs: Lancer Ralliart

Laza sanoi
Parina kylmänä aamuna on auto vähän empinyt käynnistyksessä. Jotain alle 10 astetta on ollut, ensin yskäisee kerran ja seuraavalla yrittämällä saa vrumvurmvurm pyörittää vähän turhankin kauan ennenkuin pata lähtee käyntiin. Samanlaisia kokemuksia on ollut luettavissa jenkkiforumeilta, vissiin joku ns. ominaisuus? Tarvii kokeilla ensi kerralla odottaa muutama sekunti virtojen kytkemisestä ennenkuin yrittää startata. Se kuulemma auttaa.

Tuossa voi olla mikä evo x. Ei toi lähe samantien starttaamalla.
Et ton pitää kerää painetta bensa puolelle ennen ku suostuu käynnistymään. Semmonen nopee "nakutus" kuuluu konehuoneesta, kun kääntää virrat päälle.
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Lancer Ralliart

Eikös tuosta ongelmasta silloin pääsisi ns. fuel pump rewirellä eli vetämällä bensapumpulle uudet johdot? En tosin tiedä miten nämä uudet autot moisiin piuhavirityksiin reagoivat, voipi alkaa vaikka kello käymään takaperin ja CEL vilkkumaan basson tahdissa jos omia menee sähköpuolelle turailemaan. Sen verta henkimaailman hommia on tuo elektronien liike aina silloin tällöin. ;D
 

Wolfie

Mitsubishitön mies
Liittynyt
23 Joulukuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Lancer Ralliart

Laza sanoi
Parina kylmänä aamuna on auto vähän empinyt käynnistyksessä. Jotain alle 10 astetta on ollut, ensin yskäisee kerran ja seuraavalla yrittämällä saa vrumvurmvurm pyörittää vähän turhankin kauan ennenkuin pata lähtee käyntiin. Samanlaisia kokemuksia on ollut luettavissa jenkkiforumeilta, vissiin joku ns. ominaisuus? Tarvii kokeilla ensi kerralla odottaa muutama sekunti virtojen kytkemisestä ennenkuin yrittää startata. Se kuulemma auttaa.

Se on kato Mitsubishi päättäny alkamaan jo nyt kouluttamaan ja totuttamaan Lancereiden omistajia seuraavan Evon moottorin käynnistämiseen, eli niitä pitää "hehkuttaa" ennen starttia ;D
 
M

mikada

Guest
Vs: Lancer Ralliart

Mani sanoi
Tuossa voi olla mikä evo x. Ei toi lähe samantien starttaamalla.
Semmonen nopee "nakutus" kuuluu konehuoneesta, kun kääntää virrat päälle.
Oliskohan kyseessä sama nakutus, mikä on GDI Galantissakin ja siinä nakuttaa ilmeisesti EGR venttiili.
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: Lancer Ralliart

Itellä on kyl ollu aina tapana "hehkuttaa" hetki ennen käynnistystä. Todella moni auto on lähteny terävämmin käyntiin näin ja mulle siitä on tullu tapa. En koskaan käynnistä niin, et ku on avain vaan sisäs ja heti kääntää toiseen laitaan...
 

Ofelia

New Member
Liittynyt
20 Maaliskuu 2010
Vs: Lancer Ralliart

No niin. Meidän musta sedan GS on vihdoin kotona! Täytyy sanoa, että on kyllä loistava ajotuntuma vs Honda Accord. Ja onhan tää HIENO :) Meidät bongailee PK-seudulla, ainakin kehä ykkösen ruuhkissa ja Porin suunnalla silloin tällöin.
 

needle

Lancer Ralliart Sedan MY11
Liittynyt
29 Marraskuu 2010
Vs: Lancer Ralliart

Hei vaan kaikille! Musta Ralliart sedani tilattu myös tänne, mutta porrasperät tehdään vissiin rautamalmista lähtien tilauksesta, eli 6kk odottelua... Talvi pusketaan siis menemään nykyisellä MY05 STI:llä. Tänne etelän työmatkaliikenteeseen kaipasin automaattia ja pohjosen ajoihin (jossa tulee käytyä 2-3 kertaa vuodessa) vakionopeudensäädintä ja ladullapitoelektroniikkaa. Toivottavasti saa sitä mitä tilaa, on meinaan ensimmäinen auto jonka ostin ilman koeajoa...
 

Twilight

New Member
Liittynyt
30 Joulukuu 2007
Vs: Lancer Ralliart

needle sanoi
Hei vaan kaikille! Musta Ralliart sedani tilattu myös tänne, mutta porrasperät tehdään vissiin rautamalmista lähtien tilauksesta, eli 6kk odottelua... Talvi pusketaan siis menemään nykyisellä MY05 STI:llä. Tänne etelän työmatkaliikenteeseen kaipasin automaattia ja pohjosen ajoihin (jossa tulee käytyä 2-3 kertaa vuodessa) vakionopeudensäädintä ja ladullapitoelektroniikkaa. Toivottavasti saa sitä mitä tilaa, on meinaan ensimmäinen auto jonka ostin ilman koeajoa...

Eka Mitsu?
 

T-Bone78

Ralliart 2010 Sedan
Liittynyt
9 Helmikuu 2011
Sijainti
PORNainen
Vs: Lancer Ralliart

Täälläkin eka Mitsu, RA sedan alla MPS 3:sen jälkeen. Aika hurjalta vaikuttaa tuo vaihdelaatikon toiminta, sportti asennon ja normaalin osalta. Mutta sehän on todettu täällä jo aikaisemmin. Ajotietokonekin on mielestäni aika outo, tosin mulla ei oo kokemuksia kuin Mazdan vastaavista...
Mitä madallusjousia jengi on laittanu RA Lanceriin? En haluaisi investoida toistaiseksi kun pelkät jouset mutta löytyykö Suomesta, vai meneeköhän nettitilaukseksi?? Kiitos hyvästä topicista ja ennen kaikkea keskustelun tasosta!
 

jcarlson

New Member
Liittynyt
21 Tammikuu 2006
Vs: Lancer Ralliart

Peke sanoi
Itellä on kyl ollu aina tapana "hehkuttaa" hetki ennen käynnistystä. Todella moni auto on lähteny terävämmin käyntiin näin ja mulle siitä on tullu tapa. En koskaan käynnistä niin, et ku on avain vaan sisäs ja heti kääntää toiseen laitaan...

Bensapumppu ehtii nostaa paineet mutta ennenkaikkea ecu ehtii ruiskauttaa prime/before start fuelit imusarjaan.
 

Laza

///Ralliart///
Club Member
Liittynyt
11 Marraskuu 2009
Vs: Lancer Ralliart

Perhana, oli tänään vissiin vähän huono päivä RA:lla. Jääradalle ajettaessa auto hyytyi motarille, meni limp-modeen ja servicee huuti mottorivalon palaessa. Tyhjäkäynnillä kierrokset pumppaisvat miten sattuu, parin uudelleenkäynnistyksen jälkeen pääsi taas jatkamaan matkaa mutta vikavalo jäi päälle. Vähän ajan päästä sekin sammui, mutta paluumatkalla sitten meni taas nelivetosydeemi ja ASC pois päältä. Kai se on teltta-autolle kiikutettava :seina
 

needle

Lancer Ralliart Sedan MY11
Liittynyt
29 Marraskuu 2010
Vs: Lancer Ralliart

Viime perjantaina kävin sitten noutamassa oman Ralliartin (tuli sitten kolme kuukautta liian aikaisin...) Kyllä on mukava vehje täällä stadissa ajeluun ja matka-ajeluun. Jäärataakin piti tietysti kokeilla lauantai ja sunnuntai jotta pääsee sinuiksi auton kanssa ja kivastihan tuo siellä taipui!
 
Ylös Bottom