Vs: Legnum talvikäytössä
Moi vaan kaikille!
Sen termarissa olevan helisevän pikkutapin funktio on päästää ilmaa läpi jos ja kun järjestelmä on tyhjätty niin täyttäessä pitää nesteen päästä termarin kummallekkin puolelle koska termostaattihan tunnistaa lämpötilan nesteestä. Järjestelmän uudelleen täytön yhteydessä moottori pitää käyttää lämpimäksi et termari aukeaa ja päästää nesteen kiertämään vapaasti tuodakseen ylimääräiset ilmat pois järjestelmästä. Vitosen vinkki asenna aina jos mahdollista tappi yläpuolelle jos termari tulee vaakatasoon. ps. monen automerkin kohdalla jäähdytys järjestelmän ilmaaminen ei ole todellakaan yksinkertainen homma.
Harri K sanoiNytku tuota mietittii ja tutkailtii ni termarihan siellä on esteenä, koska se sijaitsee alavesiletkussa. Eli termariin porattava reikä jotta lämmin vesi pääsee koneelle "nousemaan". (?)
kuvia:
http://www.akadia.ru/_catalog-images/mitsubishi/japan_images/0140120-500338.gif
(10118 osaan eli termarikotelon päätyyn tulee alavesiletku)
http://www.akadia.ru/_catalog-images/mitsubishi/japan_images/0140010-3HD1B7.gif
edit: onkos kukaa ennemmi syventyny termarin toimintaan. Siis kun siinä on laipassa se liikkuva "tappi" joka sulkee termarin pikkureiän joko toiselt tai toiselt puolen tulevalle paineelle. Mikäs tän funktio on?
Kylmänä termari on kiinni ja pumpun synnyttävä paine sulkee myös tän venttiilin?
Imperio mainitsi että termariin porattava reikä jottta vesi kiertää, tämä voisi olla ratkaisu letkulämppärin "ongelmissa". Vaan kärsiikö se termari sitä...
Itsehän vaihdoin termarin viime talvena kun lämmöt ei noussu enää. Syyksi paljastui termarin tiivistepintojen täysi "murentuminen". Eli termari vuosi koko ajan lävitse.. Onko reiän poraamisella pian sama vaikutus (toki siis reiän koolla merkitystä)
Moi vaan kaikille!
Sen termarissa olevan helisevän pikkutapin funktio on päästää ilmaa läpi jos ja kun järjestelmä on tyhjätty niin täyttäessä pitää nesteen päästä termarin kummallekkin puolelle koska termostaattihan tunnistaa lämpötilan nesteestä. Järjestelmän uudelleen täytön yhteydessä moottori pitää käyttää lämpimäksi et termari aukeaa ja päästää nesteen kiertämään vapaasti tuodakseen ylimääräiset ilmat pois järjestelmästä. Vitosen vinkki asenna aina jos mahdollista tappi yläpuolelle jos termari tulee vaakatasoon. ps. monen automerkin kohdalla jäähdytys järjestelmän ilmaaminen ei ole todellakaan yksinkertainen homma.