Legnum talvikäytössä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onnimanni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vs: Legnum talvikäytössä

Harri K sanoi
Nytku tuota mietittii ja tutkailtii ni termarihan siellä on esteenä, koska se sijaitsee alavesiletkussa. Eli termariin porattava reikä jotta lämmin vesi pääsee koneelle "nousemaan". (?)

kuvia:
http://www.akadia.ru/_catalog-images/mitsubishi/japan_images/0140120-500338.gif
(10118 osaan eli termarikotelon päätyyn tulee alavesiletku)

http://www.akadia.ru/_catalog-images/mitsubishi/japan_images/0140010-3HD1B7.gif


edit: onkos kukaa ennemmi syventyny termarin toimintaan. Siis kun siinä on laipassa se liikkuva "tappi" joka sulkee termarin pikkureiän joko toiselt tai toiselt puolen tulevalle paineelle. Mikäs tän funktio on?
Kylmänä termari on kiinni ja pumpun synnyttävä paine sulkee myös tän venttiilin?
Imperio mainitsi että termariin porattava reikä jottta vesi kiertää, tämä voisi olla ratkaisu letkulämppärin "ongelmissa". Vaan kärsiikö se termari sitä...
Itsehän vaihdoin termarin viime talvena kun lämmöt ei noussu enää. Syyksi paljastui termarin tiivistepintojen täysi "murentuminen". Eli termari vuosi koko ajan lävitse.. Onko reiän poraamisella pian sama vaikutus (toki siis reiän koolla merkitystä)

Moi vaan kaikille!
Sen termarissa olevan helisevän pikkutapin funktio on päästää ilmaa läpi jos ja kun järjestelmä on tyhjätty niin täyttäessä pitää nesteen päästä termarin kummallekkin puolelle koska termostaattihan tunnistaa lämpötilan nesteestä. Järjestelmän uudelleen täytön yhteydessä moottori pitää käyttää lämpimäksi et termari aukeaa ja päästää nesteen kiertämään vapaasti tuodakseen ylimääräiset ilmat pois järjestelmästä. Vitosen vinkki asenna aina jos mahdollista tappi yläpuolelle jos termari tulee vaakatasoon. ps. monen automerkin kohdalla jäähdytys järjestelmän ilmaaminen ei ole todellakaan yksinkertainen homma. :)
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Hyvä tieto kapula7:lta.

Sen verran palatakseni tähän lämmitysasiaan niin satunnaisessa käytössä ei oo varmaan isoa merkitystä. Kannattaa muistaa vaihtaa japanin akku isompaan mikäli sieltä tullut mallia mini. En jaksa uskoa että sillä starttailee iloisesti. Itellä joku 36Ah versio, joka tulis vaihtaa kanssa, mutta pitää keksiä uus telinekkin. Totuushan on silti että moottori kuluu silti noista kylmäkäynnistyksistä, ja erityisen kuluttavaks se muodostuu jos koneella ajetaan vielä lyhyttä ajoa päälle? Ja tottakai talvea kannattaa lähestyä mahd tuoreilla öljyillä. :) Ei mitään TSW 10-60 hifi valaanrasvoja ;D

Se pitää tosin lisätä että tää 6a13tt lämpee todella nopeasti ainakin näin kesällä kun vertaa vaikkapa gdi galluun. Mukavuuden kannalta se sisätilojen esilämmitys vois olla myös kiva koska ei oo penkinlämmittimiä. Pitää nyt itekkin kattoa mihin ratkasuun päätyy.

Ja lempiaiheestani ruosteesta vielä sen verran että kuten Skydiver sanoi niin etpä sitä suolaa voi välttää. Sitten kannattaa rehellisesti seisottaa koko talvi sitä autoa. :) Kyllä sitä vaan on kaikissa mahdollisissa paikoissa mistä vaan voit kuvitella sitä löytyvän.
 
Vs: Legnum talvikäytössä

mystinengalant sanoi
Totuushan on silti että moottori kuluu silti noista kylmäkäynnistyksistä, ja erityisen kuluttavaks se muodostuu jos koneella ajetaan vielä lyhyttä ajoa päälle? Ja tottakai talvea kannattaa lähestyä mahd tuoreilla öljyillä. :) Ei mitään TSW 10-60 hifi valaanrasvoja ;D

Kaikki alle 60C öljynlämmöllä on kylmäkäynnistyksiä ;)
Kyllähän se varmasti kuluu "enemmän" pakkasilla, mutta jos ei esim. 300tkm jälkeen mitään mitattavaa eroa ole havaittavissa niin voi kyllä ihan suoraan sanoa että asialla ei ole mitään merkitystä. Eri asia sitten kun liikutaan jossain todella kovissa pakkasissa jolloin öljy ei välttämättä edes ole pumpattavaa.

Lyhyt ajo ei konetta varsinaisesti kuluta, mutta öljyt vettyvät helposti joka voi johtaa moottorin kulumiseen. Muun muassa siksi kannattaakin se kone välillä ajaa ihan reilusti lämpimäksi ja vaihtaa öljyt säännöllisesti vaikka kilometrilukemat ei tulisikaan täyteen.

Talvella on tosiaan mukavaa ajaa ahdetulla autolla jo sen takia ettei kauaa tarvitse moottorin/kabiinin lämpiämistä odotella.
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Tällainen on saatava talvikäyttöön jo ihan ominaisuuksiensa puolesta. Ruostesuojaus tuntuu tätä nauhaa lukiessa pieneltä investoinnilta kun katsoo kokonaiskuvaa.

Tosiaan niistä ominaisuuksista. Huh, että nelikolla ja napakalla alustalla on kiva laskea menemään. Olen päässyt nauttimaan auton käsiteltävyydestä kesäkelissä hyvällä kestopäällystetiellä. Hallitun luistonkin saa halutessaan aikaiseksi. Autohan on raskas, oli sitten Legu tai Gallu, joten etenkin siihen nähden täytyy nostaa päähinettä.

Hmm :driver
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Hei Taas! :)

Omalta osaltani voin sanoa että ihan mahtava auto ajaa ja käsitellä talvikelissä tosin itse poistin viime talvena pari asiaa käytöstä abs.n sekä ajonhallintaan liittyvät asiat mutta se on makuasia tosin sillä säästää myös etujarrupaloja ja levyjä aikas paljon. Järjestelmät kun puuttuvat peliin aikas herkäsiti ja tarjoavat jarrua taajaan jos on erittäin liukasta. Tosin itse ajanut nelikoilla jo vuosikaudet joten ajotapani ei ole välttämättä järjestelmien suunnittelijoiden mieleen. :)
Saas nähdä mitä toi tilaamani MINESin modaama ecu tuo tullessaan kunhan taas saa pelin muutenkin nippuun.
Vaihdelaatikko saapuu Suomeen vähän yli kuukauden päästä. ;D
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Tulossa kokonainen auto ja sitten ecu erikseen Japaniastahan nuo tulevat.

Oma ajo autoni levännyt pääsiäisestä asti parin pikku vaihteisto ongelman vuoksi.
 
Vs: Legnum talvikäytössä

mystinengalant sanoi
Se pitää tosin lisätä että tää 6a13tt lämpee todella nopeasti ainakin näin kesällä kun vertaa vaikkapa gdi galluun. Mukavuuden kannalta se sisätilojen esilämmitys vois olla myös kiva koska ei oo penkinlämmittimiä. Pitää nyt itekkin kattoa mihin ratkasuun päätyy.
Mä sain lahjaksi viimetalveksi sellasen tupakansytkäristä virtansa ottavan "penkinpäällisen" jossa lämmitysvastukset istuin-ja selkäosassa. :peukku Kivasti se kylmänä aamuna lämmitti..vaikkakin nostaa penkkiä sen 3-4cm korkeammalle..
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Harri K sanoi
Mikä sinkitys.. JDM:n koreissa ei tietääkseni ole sinkitystä missään kohtaa...

Tarkoitatko kaikkia mitsun tuotteita vai pelkkää ec5a/ec5w mallia?

Itsellä jdm e3x galantissa löytyy kyllä sinkitys.
 
Vs: Legnum talvikäytössä

tepi sanoi
Tarkoitatko kaikkia mitsun tuotteita vai pelkkää ec5a/ec5w mallia?

Itsellä jdm e3x galantissa löytyy kyllä sinkitys.

ec-malleja. Vai pystyykö joku tämän kumoamaan?
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Harri K sanoi
Mikä sinkitys.. JDM:n koreissa ei tietääkseni ole sinkitystä missään kohtaa...

niin ei taida olla yhdessäkään mitsussa sinkkiä vaan 90luvun alussa materiaali muuttui
hiukan, kestää vähän paremin näitä olosuhteita (88-90 galantit happanee herkemin kuin 90-92)
:P
itsekin luulin näitä 90-> sinkityiksi mutta ei niissä on vain materiaali muuttunu "paremmaksi"

ja kunnon huolellinen suojaus sen korin kunnossa pitää ;D
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Harri K sanoi
ec-malleja. Vai pystyykö joku tämän kumoamaan?

Capsista vertailee esim etulokarin tilausnumeroita ??? JDM vs EDM

Mr mmc sanoi
niin ei taida olla yhdessäkään mitsussa sinkkiä vaan 90luvun alussa materiaali muuttui
hiukan, kestää vähän paremin näitä olosuhteita (88-90 galantit happanee herkemin kuin 90-92)
:P

Aika kestävää kun pari vuotta ollut jo metallille oleva naarmu etuloksussa tuossa 91:ssä ja ei ole yhtään ruostetta tullut. Joku sinkityksen omainen siinä suojaa.
 
Vs: Legnum talvikäytössä

tepi sanoi
Capsista vertailee esim etulokarin tilausnumeroita ??? JDM vs EDM

Aika kestävää kun pari vuotta ollut jo metallille oleva naarmu etuloksussa tuossa 91:ssä ja ei ole yhtään ruostetta tullut. Joku sinkityksen omainen siinä suojaa.
Mut eikö kori ole eri asia kuin pintapellit ???
 
Vs: Legnum talvikäytössä

tepi sanoi
Capsista vertailee esim etulokarin tilausnumeroita ??? JDM vs EDM

Aika kestävää kun pari vuotta ollut jo metallille oleva naarmu etuloksussa tuossa 91:ssä ja ei ole yhtään ruostetta tullut. Joku sinkityksen omainen siinä suojaa.

Itsellä kans peruutettu takapuskurilla johonkin ja vm 89 auto, ja oli puhtaalla sinkillä vuosia ~4v. Nyt on pintaruosteessa.
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Omia kokemuksia viime talvesta.

Kylmällä käynnistäessä ei kyllä ollut sitten pienintäkään ongelmaa kertaakaan. Lohkolämppäriä en saanut aikaiseksi asennuttaa vielä viime talveksi, nyt pitäisi katsella jos onnistuisi. Massattua tuli kyllä ja nastat ostettua ja niiden avulla sitten tuo viime talvi meni. Lämpenee yön jälkeen töihin lähdettäessä hurjan nopeasti ja ajaminen pahimmillakin jääkeleillä oli peräti miellyttävää kun auton hanskassa pitämisen hoiti puoliksi auto itse. Kyllä se loistava talviautoksikin vaan on, ei pääse mihinkään.

Kyseessä siis 98 manuska Legnum.
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Mistäs ihmiset on ostanu lohkolämppärin osat?
JA mitä kustantaneet?Defan osat varmaan luotettavimpia?
Ajattelin tässä pikimmiten asennuttaa lohkon sisähaaralla autoon,jotta on vähän mukavempi
lähteä aamuisin töihinkin! :)
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Ite hommasin motonetistä 160-170€ oli setti sisähaaran kanssa.
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Tänään yritettiin saada vastusta paikalleen niin onkos muilla sattunut vastaavaa onkelmaa, eli
vastuksen halkaisija oli about 5mm liian iso?
2,5 V6 Galanttiin tarkoitettu vastus ei siis mennyt paikalleen, ja autokin
jäi nyt seisomaan hallille prkl. Muutenkin melko ahdas tila oli, joutu putkeakin irroittelemaan jotta sai lohkon propun
pois,siinäkin kikkailtiin tunti ::)
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Omaani meni kyllä kivutta sama setti paikalleen? Yritit kuitenkin ilmeisesti siihen vaparin ohjeissa suositeltuun kohtaan lohkossa sitä laittaa? Ahdasta tosiaan on, mutta tehtävissä.
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Skydiver sanoi
Omaani meni kyllä kivutta sama setti paikalleen? Yritit kuitenkin ilmeisesti siihen vaparin ohjeissa suositeltuun kohtaan lohkossa sitä laittaa? Ahdasta tosiaan on, mutta tehtävissä.

Mikäs se suositeltu paikka mahtoi olla? ;D
Sinne lohkon takaosaan yritettiin saada sitä, huomenna selviää onko tullut kenties väärä vastus defalta.
 
Vs: Legnum talvikäytössä

tuo 106 vastus ja paikaksi F2, sinne se mulla meni.

http://www.defa.com/doc/100/106.pdf
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Joikale sanoi
tuo 106 vastus ja paikaksi F2, sinne se mulla meni.

http://www.defa.com/doc/100/106.pdf

Pitää varmistaa vielä tuo vastus että oli oikea, kokeiltiin F1 paikkaan, onko sillä mitään seksuaalista merkitystä? :)
 
Vs: Legnum talvikäytössä

MiGa sanoi
Pitää varmistaa vielä tuo vastus että oli oikea, kokeiltiin F1 paikkaan, onko sillä mitään seksuaalista merkitystä? :)

ei kait sillä mitään merkitystä ole, kannattaahan se laittovaiheessa kattoa onko plommin takana tilaa toki.

Mullakin ainoastaan downpipe otettiin pois tieltä jotta päästiin plommiin käsiksi.

Ja alhaallahan sen lämppärin kannattaa olla että vesi lähtee "kiertämään".
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Joikale sanoi
tuo 106 vastus ja paikaksi F2, sinne se mulla meni.

http://www.defa.com/doc/100/106.pdf

Juuri tuota paikkaa tarkoitin. En itsekään tiedä, että onko paikalla muuten väliä tai voiko F1:n ja F2:n välillä olla kokoeroa, mutta tosiaan siellä takana ei välttämättä ole tilaa siinä F1-paikalla. Ja aina on se vaihtoehto, että sait väärän kokoisen vastuksen. Tältä pohjalta tarkistelemaan... :peukku
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Skydiver sanoi
Juuri tuota paikkaa tarkoitin. En itsekään tiedä, että onko paikalla muuten väliä tai voiko F1:n ja F2:n välillä olla kokoeroa, mutta tosiaan siellä takana ei välttämättä ole tilaa siinä F1-paikalla. Ja aina on se vaihtoehto, että sait väärän kokoisen vastuksen. Tältä pohjalta tarkistelemaan... :peukku

juu,asia selvisi,eli oli tullut väärä vastus.. Galanttiin v6 tarkoitettu mutta väärään vuosimalliin, nyt oikea vastus ja kohta paikallaan! :peukku
 
Vs: Legnum talvikäytössä

HYVIN lyhyen testin perusteella kysyisin seuraavaa. Lähteekö TCS aidosti pois päältä vai puuttuuko silti peliin jossain vaiheessa jollain tavalla. Ihan kun olis napannu kiinni kun vähän vedättelin luistoa..
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Ale sanoi
HYVIN lyhyen testin perusteella kysyisin seuraavaa. Lähteekö TCS aidosti pois päältä vai puuttuuko silti peliin jossain vaiheessa jollain tavalla. Ihan kun olis napannu kiinni kun vähän vedättelin luistoa..

Aika harvinainen varuste tuo TCS, joten ihan varmaksi ei kyllä pysty sanomaan. Oletko varma, ettei ollut AYC? Nappaa meinaan sladissa yllättävänkin napakasti kiinni.
 
Vs: Legnum talvikäytössä

nokonzok sanoi
Aika harvinainen varuste tuo TCS, joten ihan varmaksi ei kyllä pysty sanomaan. Oletko varma, ettei ollut AYC? Nappaa meinaan sladissa yllättävänkin napakasti kiinni.
Juu melko kovasti koittaa oikaista autoa ja tappaa hauskanpitoa tuo AYC vaikka kuinka naula päässä viskoo. :driver

edit: niinkin rajusti että itsekin rupesin aluksi ihmettelemään onko tässä joku luistonesto/ajonvakautus... ;D
 
Vs: Legnum talvikäytössä

_AH_ sanoi
Juu melko kovasti koittaa oikaista autoa ja tappaa hauskanpitoa tuo AYC vaikka kuinka naula päässä viskoo. :driver

edit: niinkin rajusti että itsekin rupesin aluksi ihmettelemään onko tässä joku luistonesto/ajonvakautus... ;D
Luistonesto/ajonvakautus puuttuvat hyvinkin helposti peliin mukaan jos ko. varusteet kulkimesta löytyvät :-\
Suomen talvessa risteysalueet kiillottuvat tosi liukkaiksi ja ainakin oma Legnumini puuttuu tosi napakasti peliin tarjoten jarrua ja muutenkin :( varsinkin jos vähän kikkailee ja itseänsä viihdyttää niin etujarrulevyt joutuvat todella koville kun koko ajan ajonvakautus jarruttelee jonpaa kumpaa pyörää pysähtyessä vaan höyry nousee pyöriltä voimakkaan sihinän saattelemana.
Em. syistä johtuen olen omastani poistanut ko. yksiköiden releet ja samalla poistui myös vihaamani abs toiminnasta positiivinen piirre oli kun releiden poisto ei vaikuttanut ayc.n toimintaan joka kuitenkin lukee pyörien pyörintänopeudet abs.n antureilta tietääkseni.

ps. Vähän reilummin kahvassa ::)
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Huomasin itse tänään saman ilmiön kun tuo kapula7 eli abs on aivan turhan herkkä, voin kuvitella että pienistä nopeuksista tulee herkästi krasheja sen kanssa. Ei voi olla niin huono pito renkaissa kun tuntui että sivuttaispitoa on ihan mielettömästi. Ainakin omalta osaltani.

Tässä tänään seurasin kyllä vierestä kuinka ayc:llä varustettu manuaali pyörii todella villisti ja leikkiminen onnistuu kyllä tosi hienosti. Kys. autossa on kyllä japanikitkat alla, vaikuttanee :D

Noh onneksi itellä ei oo tuota ongelmaa noista hauskanpidon haittaamisjärjestelmistä :P

Eipä tuo kyllä ole nastarenkailla mikään erityisen leikkikalun omainen jossei ole todella liukasta. Automaatin kanssa ei muutenkaan pienissä paikoissa viittii ajatella menevänsä lintteessä.
 
Vs: Legnum talvikäytössä

TCL:ää siis tarkoitin ja se oli pois päältä. Silti tuntui että joku rajoittaa menoa..
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Ale sanoi
TCL:ää siis tarkoitin ja se oli pois päältä. Silti tuntui että joku rajoittaa menoa..
Niinpä arvelinkin. Eipä tuota taida napista kokonaan pois päältä saada en tosin ole varma asiasta kun en ole testannut aikoihin kun omasta on kokonaan puis toiminnasta

Ja mystikselle itse kolaroin uusilla nasta gummeilla joiden pito on ihan mieletön mutta äärimmäinen keli yhdistettynä kaikkeen muuhun niin perään ajoa ei voinut välttää :seina
Tilannehan oli se että peräkkäin liikennevaloista lähdettiin ja reilun auton mitan edettiin kun edellä oleva löi jarrut lukkoon ja pysähty :( koitin vastaavaa mutta abs esti tehokkaan jarrutuksen ja kun ei välimatka/ vauhti antanut mahdollisuutta väistääkkään niin vetokoukku tuli otettua uuteen matalan malliseen rekisterikilpeen tuloksena etupuskuriin vekki jota ei helposti edes huomaa mutta peltinen puskuri palkki meni aikas lailla joikkeliin muut osat pysy ehyinä coolerikin onneksi :)
ps. omassa matala kilpi nyttemmin kummassakin päässä
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Ale sanoi
TCL:ää siis tarkoitin ja se oli pois päältä. Silti tuntui että joku rajoittaa menoa..

Kyllä kyllä, mutta oletko varma, ettei se ollut juuri AYC joka "tuntui rajoittavan menoa"?
 
Vs: Legnum talvikäytössä

AYC ei rajoita mitään, se vaan pyrkii kääntämään auton sinne mihin kuljettaja haluaa ilman turhan suuria luistoja säätämällä momentinjakoa takapyörien välillä.
 
Vs: Legnum talvikäytössä

ast sanoi
AYC ei rajoita mitään, se vaan pyrkii kääntämään auton sinne mihin kuljettaja haluaa ilman turhan suuria luistoja säätämällä momentinjakoa takapyörien välillä.

Jos ei moisesta kokemusta ole, niin uskaltaisin sanoa, että ensimmäinen mielleyhtymä on nimenomaan luistonesto vaikka ei se tiukasti tulkiten tosiaan mitään sinänsä rajoita. Laaja sladia kun vetää niin aikamoinen jurnutus takaa kuuluu kun järjestelmä pyrkii loiventamaan luisukulmaa. Eli tavallaan toimii aika pitkältikin samalla tavalla kuin luistonesto, se ei vaan käytä jarruja.
 
Vs: Legnum talvikäytössä

nokonzok sanoi
Eli tavallaan toimii aika pitkältikin samalla tavalla kuin luistonesto, se ei vaan käytä jarruja.

Eikä se rajoita moottorin tehoa eli mitäs luistoneston piirteitä jääkään jäljelle? ;D
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Omistani löytyy kummastakin yksilöstä -96 ja -97 sekä luiston esto "TCL" joka rajoittaa tehoa sekä ajonvakautus jonka merkkivalo "sladitteleva kuljin" löytynee tcl off merkkivalon oikealta puolelta mittaristosta ja ayc tietenkin myös.

Jos ayc puuttuu peliin niin sen kyllä kuulee.

Onko toi ajonvakautus kuinka harvinainen näissä noin niin ku yleisesti ottaen?
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Kyllä siellä luistonesto ottaa kiinni vaikka onkin napista pois päältä. Juuri kun kunnolla saa kylki edellä menemään niin meno loppuu kun seinään ja luistoneston valo vilkkuu mittaristossa.
 
Vs: Legnum talvikäytössä

On tuo AYC:n ääni sellanen että jos ei tiedä autossa sellasta olevan ja lähtee sladia heittämään niin itelle tulee ainakin mieleen että jotain on paskana. Omassa tuntui vielä että AYC-öljyjen vaihdon jälkeen ääni muuttu terävämmäksi, lienee ihan hyvä asia vaan. Mutta ei se AYC kyllä leikkimistä ole rajoittanut 8)
 
Vs: Legnum talvikäytössä

miikka sanoi
On tuo AYC:n ääni sellanen että jos ei tiedä autossa sellasta olevan ja lähtee sladia heittämään niin itelle tulee ainakin mieleen että jotain on paskana. Omassa tuntui vielä että AYC-öljyjen vaihdon jälkeen ääni muuttu terävämmäksi, lienee ihan hyvä asia vaan. Mutta ei se AYC kyllä leikkimistä ole rajoittanut 8)

Moi!

Onhan se vähän sen kuuloinen kun sähköinen hydrauliikka pumppu sykkiii rajapaine venttiiliä vasten joten helposti saa käsityksen että jokin on menossa p*skaksi :)
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Ei omasta mielestä AYC pidä mitään ääntä. Tai sitten vaan en ole huomannu sitä 8)
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Itselläni ei siis ole mitään TCL:ää, vain AYC. Ja aina se koittaa sitä leikkimistä estää. Ei se vauhtia tapa, mutta kulman kyllä. Mitään paskarinkiä tuolla ole enkä tule koittamaan.
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Shadow sanoi
Kyllä siellä luistonesto ottaa kiinni vaikka onkin napista pois päältä. Juuri kun kunnolla saa kylki edellä menemään niin meno loppuu kun seinään ja luistoneston valo vilkkuu mittaristossa.

Joo, se mutkaa ajavan auton kuva vilkutti kyllä.

Voi se tosiaan olla toi AYC:kin.

No, mennään sitten rauhallisesti jos niin on kerran tarkoitettu.
 
Vs: Legnum talvikäytössä

_AH_ sanoi
Itselläni ei siis ole mitään TCL:ää, vain AYC. Ja aina se koittaa sitä leikkimistä estää. Ei se vauhtia tapa, mutta kulman kyllä. Mitään paskarinkiä tuolla ole enkä tule koittamaan.

Mitään paskarinkiä en ole yrittänyt enkä yritäkkään. Ainoastaan vain mennä mutkan jouhevasti kylki edellä mutta eipä ole kertaakaan onnistunu. Aina on meno tyssänny seinään. Onko sitten TCL vai AYC. Vai ainoastaan kuskista kiinni 8)
 
Vs: Legnum talvikäytössä

TCL nappaa joo jo valoista lähdös menon pois jos suttausta tapahtuu ja auto ei kierrä enää vaa joutuu hakee uudellee "vauhtia" :D TCL pois napista päältä ja vaikka rajotinta vasten saa huudattaa ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom