Legnum talvikäytössä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onnimanni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vs: Legnum talvikäytössä

Jos ajonvakautusjärjestelmä puuttuu peliin niin se pistää abs.n pumpun pyörimään ja jarruttaa jompaa kumpaa etupyörää ja sen kyllä kuulee ja tuntee eli jos järjestelmät ovat toiminnassa niin auto kyllä menee sinne mihin pyörät näyttää tavalla tai toisella kunhan vain painaa kaasua eikä hötkyile niin kuin jossain sivustolla kerrottiin että vain tyhmä pystyy spinnaamaan ko. laitteella jos järjestelmät ovat toiminnassa. ;D

Silti luotan enemmän itseeni kuin järjestelmiin 8)
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Harri K sanoi
TCL nappaa joo jo valoista lähdös menon pois jos suttausta tapahtuu ja auto ei kierrä enää vaa joutuu hakee uudellee "vauhtia" :D TCL pois napista päältä ja vaikka rajotinta vasten saa huudattaa ;D

Näin kiihdytyksessä mutta entäs sitten sivuluisussa?
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Kapula7 sanoi
Jos ajonvakautusjärjestelmä puuttuu peliin niin se pistää abs.n pumpun pyörimään ja jarruttaa jompaa kumpaa etupyörää ja sen kyllä kuulee ja tuntee eli jos järjestelmät ovat toiminnassa niin auto kyllä menee sinne mihin pyörät näyttää tavalla tai toisella kunhan vain painaa kaasua eikä hötkyile niin kuin jossain sivustolla kerrottiin että vain tyhmä pystyy spinnaamaan ko. laitteella jos järjestelmät ovat toiminnassa. ;D

Silti luotan enemmän itseeni kuin järjestelmiin 8)

Onkohan mullaki sitten tuo ajonvakautusjärjestelmä :seina :seina Liikaa sähköhilppeitä :seina Pitäis olla alkupään VR-4 ;D
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Shadow sanoi
Onkohan mullaki sitten tuo ajonvakautusjärjestelmä :seina :seina Liikaa sähköhilppeitä :seina Pitäis olla alkupään VR-4 ;D
Lyökö etujarrua sladitellessa?
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Kapula7 sanoi
Lyökö etujarrua sladitellessa?

Katkasee kaikki tehot ym ja tuo luisuvan autonkuva vilkkuu mittarissa. Eli eiköhän lyö etujarrua
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Kyllä toimivan TCL:n ajonvakautuksen huomaa ihan varmasti tuolla lumessa ajaessa viimeistään. Ei tarvi kuin mennä risteykseen vähän kaasun kanssa niin lyö jo jarrua kiinni ja oikoo autoa. Eikös nuo kaikki järjestelmät yleensä ole yhteyksissä myös takajarruihin? Viitaten Kapulan juttuun että jarruttaisi vain jompaa kumpaa etupyörää. Vai onko Mitsuissa joku karvalakkiversio?

Ajonvakautukseen liittyy myös anturit, jotka haistelevat suuntaa johon edetään. Jos sitten tulee epänormaali poikkeama verrattuna edelliseen vertailukohtaan (mittaukseen), rupeaa järjestelmä laskemaan että mihin mennään, mitä pitää tehdä ja kuinka pitkään. Tätä sitten toistetaan niin kauan kun järjestelmä saavuttaa halutun suunnan. Tuo toteutetaan sitten jarruja säätelemällä ja moottorin tehoa rajoittamalla.

Ja TCL:n ajonvakautuksen (tässä tapauksessa ESP:n) ansioksi täytyy sanoa yksi tapaus jossa se kyllä pelasti meikäläisen penkkaan ajolta. Ajelin lumipyryssä 60 km/h '02 A4:llä, ja joku lumisokeus siinä tuli kun en huomannut aura-auton jättämää "kynnystä" tien pinnassa. Renkaat päätti siinä vaiheessa suunnan eikä ollu kyllä paljon jakoja ehtiä mitään tekemään kun alla oli tamppaantunut lumi. ESP oikoi auton taas menosuuntaan ja itse en kyllä heti edes kerennyt tajuamaan mitä just tapahtui :P PS. auto oli etuvetonen
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Shadow sanoi
Katkasee kaikki tehot ym ja tuo luisuvan auton kuvan vilkkuu mittarissa. Eli eiköhän lyö etujarrua
TCL pudottaa tehot jos huomaa renkaiden lyövän tyhjää "luiston esto" ja jos sladittelee renkaat lyövät silloinkin tyhjää.
TCL vertaa eri pyörien pyörintänopeuksia ja jos pyörivät liikaa eritahtiin niin pudottaa tehot alas jotta pyörintänopeudet tasaantuisivat. Siis kyse on ruopimisesta.

Ajonvakautusjärjestelmä taas pyrkii kääntämään autoa haluttuun suuntaan satoi tai paistoi mutta siis sinne suuntaan mihin pyörät näyttävät mutta ei puutu tehoihin. Jarruttaa yleensä sisäkurvin puoleista pyörää jotta auto kääntyisi paremmin haluttuun suuntaan. Vaikea selittää mitä kaikkea kyseinen järjestelmä ottaa huomioon. Kertokaa te jotka olette perehtyneet paremmin ko. järjestelmän toimintaan.
 
Vs: Legnum talvikäytössä

miikka sanoi
Kyllä toimivan TCL:n huomaa ihan varmasti tuolla lumessa ajaessa viimeistään. Ei tarvi kuin mennä risteykseen vähän kaasun kanssa niin lyö jo jarrua kiinni ja oikoo autoa. Eikös nuo kaikki järjestelmät yleensä ole yhteyksissä myös takajarruihin? Viitaten Kapulan juttuun että jarruttaisi vain jompaa kumpaa etupyörää. Vai onko Mitsuissa joku karvalakkiversio?
Itse en ole huomannut muuta kuin etujarrujen mukaan tulon mutta kun tarkemmin miettii olisiko ayc.n kanssa naimisissa joka taas jakaisi voimaa taka-akselilla avustaen kääntymistä haluttuun suuntaan?

tcl ja ajonvakautus eri järjestelmä kai kuitenkin?

ps. olethan sinä kai tuota minunkin kopperoa joskus tutkaillut
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Kapula7 sanoi
Itse en ole huomannut muuta kuin etujarrujen mukaan tulon mutta kun tarkemmin miettii olisiko ayc.n kanssa naimisissa joka taas jakaisi voimaa taka-akselilla avustaen kääntymistä haluttuun suuntaan?

tcl ja ajonvakautus eri järjestelmä kai kuitenkin?

ps. olethan sinä kai tuota minunkin kopperoa joskus tutkaillut

Joo sori, nyt puhuin itse väärällä termillä, eikös TCL nyt kuitenkin ole vaan luistonesto? Siihen en nyt sano mitään, mutta ajonvakautuksesta on ollut tarkoitus puhua koko ajan.

Sun kopperoa en oo sen ihmeemmin katellut mitä joskus käynyt vilkuilemassa miiteissä ja joskus edellisen omistajan aikaan :)

AYC:n liitosta ajonvakautukseen on vähän vaikea arvioida, kuulostaisi sinällään kyllä hullulta että voimanjaon ohjauksella korvattaisiin jarrut.
 
Vs: Legnum talvikäytössä

miikka sanoi
Joskus edellisen omistajan aikaan :)

AYC:n liitosta ajonvakautukseen on vähän vaikea arvioida, kuulostaisi sinällään kyllä hullulta että voimanjaon ohjauksella korvattaisiin jarrut.
En asiasta mitään tiedä kunhan heitin mutta sen tiedän et etujarrut käy tosi kuumina jos käy kikkaileen ja järjestelmät ovat päällä tuntuvat olevan aikas herkät noi orkkis levyt muutenkin kieroutumaan itselleni hommasin reijitetyt eteen ja taakse viime talvena.
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Eilisen lumisateen innoittamana kävin ohimennen parkkialueella pyöräyttämässä pari ympyrää. Luisua pystyi helposti kaasulla säätelemään, eikä juuri oikaisemisen yrityksiä huomannut. TCL:ää ei ole, autona -98 manuaali...

Ja en ole myöskään huomannut AYC:n pitävän mitään ääniä, palkit kyllä nousee mittaristossa ihan järkevän tuntuisesti...
 
Vs: Legnum talvikäytössä

:offtopic
TCL on ainakin tässä vapari mallissa ihan pelkkä pidonhallintajärjestelmä. Eli ei anna renkaiden lyödä tyhjää, mutta sivuttaisluistoihin se ei puutu millään tapaa.
ESP on sitten se luistonesto joka "tappaa" sivuttaisluistot, nämä siis vaparissa eli en tiedä päteekö VR4:ään.
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Devi82 sanoi
:offtopic
TCL on ainakin tässä vapari mallissa ihan pelkkä pidonhallintajärjestelmä. Eli ei anna renkaiden lyödä tyhjää, mutta sivuttaisluistoihin se ei puutu millään tapaa.
ESP on sitten se luistonesto joka "tappaa" sivuttaisluistot, nämä siis vaparissa eli en tiedä päteekö VR4:ään.
No jos oot sivuttaisluistossa tarkotuksellisesti kaasulla niin ei se kyl anna kaasua kun tassut rivaa :)

Nim. äsken firman takapihalla pyörittänyt ::)
 
Vs: Legnum talvikäytössä

mystinengalant sanoi
Hyvä kirjoitus. :peukku

Yksi hyvä läpivienti ohjaamoon on myös tulipellin alareunassa sisältä katsottuna keskikonsolin vasemmalla puolella.
Mahtuu melko paksukin johto läpi. Itse vedin vahvistimen virtapiuhan sieltä konttiin. Sisältä kun katsoo jalkatilaan niin muistaakseni valkoinen muovi "kotelo" siinä päällä ja jotain muitakin johtoja sieltä tulee.

edit: Taisi Cobran hälyttimen ohjeetkin neuvoa johtonipun sieltä kautta pujottaa sisälle.
 
Vs: Legnum talvikäytössä

_AH_ sanoi
Hyvä kirjoitus. :peukku

Yksi hyvä läpivienti ohjaamoon on myös tulipellin alareunassa sisältä katsottuna keskikonsolin vasemmalla puolella.
Mahtuu melko paksukin johto läpi. Itse vedin vahvistimen virtapiuhan sieltä konttiin. Sisältä kun katsoo jalkatilaan niin muistaakseni valkoinen muovi "kotelo" siinä päällä ja jotain muitakin johtoja sieltä tulee.

edit: Taisi Cobran hälyttimen ohjeetkin neuvoa johtonipun sieltä kautta pujottaa sisälle.
Kannatta olla tuon läpiviennin kanssa tarkkana ettei telo mitään. Jotain muitakin on moottorin sekä automaatin johtosarjat jotka kulkevat valkoisen muovikotelon alla suojassa ecuille ym... :)
 
Vs: Legnum talvikäytössä

http://www.youtube.com/watch?v=Kan2ajs5UgI&feature=related

Tuosta videosta selviää aika selkeästi mitä pidonhallintajärjästelmiä on.

Itselläni on Legnumissa noi kaikki eli TCL, AYC ja ASC.

TCL lähtee napista pois, mutta ASC jää päälle, mikä estää suuremman leikkimisen.

Suunnitelmissa nappi myös ASC:lle, jotta pääsis kunnolla leikkimään.
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Kapula..koska me testataan toi ASC toiminta mulla. Löytyy se mut edellee oon sitä mieltä ettei rajota kyl leikkimistä mulla :)
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Harri K sanoi
Kapula..koska me testataan toi ASC toiminta mulla. Löytyy se mut edellee oon sitä mieltä ettei rajota kyl leikkimistä mulla :)
Mun puolestani heti kun sulla on aikaa tällä viikolla vielä lomalla joten ehkä johonkin väliin saisi soviteltua mutta soita mulle ja huomenna kahveelle/ ABC ;)
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Sen verran vaan pojat,että TCL oli nimenomaan maailman ensimmäinen pidonhallintajärjestelmä esitelty 1990 Sigman yhteydessä. Rajoittaa siis myös sivuttaisluistoja.

Ja kyllä se ainakin omassa V6 Galantissa myös näin toimi. Ei ole vaan läheskään yhtä äkkinäinen kun monet muut toteutuksest.

TCL

In 1990, Mitsubishi released the Diamante (Sigma) in Japan. Featured among the innovations geared for active safety was the new, world first, Traction ControL (TCL) system. TCL was developed to help the driver maintain the intended line through a corner. An onboard computer monitors several vehicle operating parameters through various sensors. When too much throttle has been used when taking a curve, engine output is automatically reduced to prevent the vehicle from overshooting. TCL also includes a standard wheel slip control function for better traction on slippery surfaces or during cornering. In addition to the TCL system's individual effect, it also works together with electronic controlled suspension and four-wheel steering to improve total handling and performance.
:driver

Tuolta vielä lisätietoa : http://www.mitsubishi-motors.co.za/featuresites/mm_history/TCL.asp
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Omassa aianki ku ottaa TCL:llän poies antaa lähtee vetää luisuu, mutta ku vähänki pitäis rupee korjaa ni jarrut rupee ruksuttaa. Tuo ASC estää nuo sivuluisut aika tehokkaasti, mutta kun antaa tarpeek kaasuu ni ei enää haittaa se jarruttelu ;D ASC jarruuttaa sen puolen renkaita minne olet kääntämässä, jotta auto suoristuisi mahdollisimman nopeasti. Eli ei pitkiä luisuja :( hyvän luisun kun saa alkamaan ja pikkusen korjaa samaan suuntaan minne kylki on menossa ni kuuluu muutama ruks raks ja auto on suorassa taas :( Pitää viikonloppuna ottaa tuo ASC rele irti ja koekilla miten lähtee sen jälkee luisuu.
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Anza69 sanoi
Omassa aianki ku ottaa TCL:llän poies antaa lähtee vetää luisuu, mutta ku vähänki pitäis rupee korjaa ni jarrut rupee ruksuttaa. Tuo ASC estää nuo sivuluisut aika tehokkaasti, mutta kun antaa tarpeek kaasuu ni ei enää haittaa se jarruttelu ;D ASC jarruuttaa sen puolen renkaita minne olet kääntämässä, jotta auto suoristuisi mahdollisimman nopeasti. Eli ei pitkiä luisuja :( hyvän luisun kun saa alkamaan ja pikkusen korjaa samaan suuntaan minne kylki on menossa ni kuuluu muutama ruks raks ja auto on suorassa taas :( Pitää viikonloppuna ottaa tuo ASC rele irti ja koekilla miten lähtee sen jälkee luisuu.

Sen jälkeen luisuu! ;)
Itse otin ASC:n sulakkeen pari vkoa sitten irti ja huomattavasti kivempaa oli, mutta samalla kytkeytyi abs pois päältä. Ihmettelin että saman sulakkeen takana nuokin. ???
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Kapula7 sanoi
Mun puolestani heti kun sulla on aikaa tällä viikolla vielä lomalla joten ehkä johonkin väliin saisi soviteltua mutta soita mulle ja huomenna kahveelle/ ABC ;)

täl viikol en repee enää yhtää mihikää... ralli yms... huomen enne työpäivän loppumista Joensuuta kohti ...
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Löytyykös tuo ASC-sulake mistä? Ainakaan kojelaudan alta tai konehuoneesta ole löytänyt kuin ABS:n sulakkeet?
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Enema sanoi
Löytyykös tuo ASC-sulake mistä? Ainakaan kojelaudan alta tai konehuoneesta ole löytänyt kuin ABS:n sulakkeet?

konehuoneessa vasemmassa reunassa iskaritolpan juuressa ja isolla lukee ASC päällä
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Jep, sieltä löytyy 2 erilaista relettä (ilmeisesti)? Ajattelin, josko jostain pitäisi löytyä myös sulake järjestelmälle...
Toisinsanoen nuo releet poistamalla olette ASC poistaneet käytöstä?
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Enema sanoi
Jep, sieltä löytyy 2 erilaista relettä (ilmeisesti)? Ajattelin, josko jostain pitäisi löytyä myös sulake järjestelmälle...
Toisinsanoen nuo releet poistamalla olette ASC poistaneet käytöstä?

Jep. :) Samalla lähtee sitten tlc ja absit...
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Ok, se on pelkkää plussaa, tosin täällä etelässä tiet pääosin sulia jo. Soralle siis... :driver
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Letkulämppäri tuli laitettuu pari viikkoo sitten ja eihän se pirun legu meinannu lähtee sitten käytiin suosiolla. :-[ Olis vaan pitänyt lukee tämäkin ketju. :seina Tänään sit asentelin ton 106 vastuksen ja täytyy sanoo että melekonen jumppa ilman nostureita ryömii tuolla alla. :P
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Mäkin laitoin ton lohkolämppärielementin ihan suosiolla ja aika jumppaa oli, vaikka oli nosturi ja tuli sieltä jäähynestettä mukavasti punteillekkin. Hyvin toimii ja ei aiheuta mitää ongelmia. Sais kyllä olla kierteellä toi elementti, toi sovite malli on vähän hankala.
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Täytyy hattua nostaa sille, joka laittaa vastuksen ilman nosturia... :peukku On se sen verran kenkkumainen paikka nosturillakin tehtynä.
 
Vs: Legnum talvikäytössä

En kyllä itse enää lähtisi tekemään ilman nosturia! Sen verran oli tuskan takana se asennus :D
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Itellä meni 3-4 tuntia gallun lohkon ja sisätila haaran asentamiseen. En irroittanut putkistoa ym. vaan asensin vastuksen oikean puoleiseen pakkasroppuun vaikka ohjeet käskivät vasemman puoleiseen... Hyvin on ainakin tähän asti toiminut.

Mutta osaako kukaan auttaa ku multa jäätyy pissapojan pumppu, säiliössä on kyllä -30 asteen nesteet ja pumppua käytetty että nestettä tulee ulos asti... Myös pientä estettä viimalle olen rakentanut mutta ei auta.. ???
 
Vs: Legnum talvikäytössä

J-aakko sanoi
Mutta osaako kukaan auttaa ku multa jäätyy pissapojan pumppu, säiliössä on kyllä -30 asteen nesteet ja pumppua käytetty että nestettä tulee ulos asti... Myös pientä estettä viimalle olen rakentanut mutta ei auta.. ???

Ei taida olla pakaskestävyys sit aivan -30 astetta jos jäätyy ennen kuin on oikeesti noin kylmä. ::)
Eli laita lisää rakaa nestettä säiliöön. Tai jos säiliö on jo jäässä ni sulata se > tyhjennä > lisää jyrkemmät nesteet.
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Mulla oli vähän samaa ongelmaa ja nyt tuntuu ettei toimi toi pissapoika kunnolla. Järjestelmässä on siis viimetalven jälkeen kyllä ollut riittävät kestot mutta jotain siellä viiraa kun toinen suutin kusee vähän konepellille (ei tee hyvää maalille) eikä toinenkaan jaksa työntää. Ei sitten ajella suolateillä :) Voisko pumppu olla menossa?
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Keheetit sanoi
En kyllä itse enää lähtisi tekemään ilman nosturia! Sen verran oli tuskan takana se asennus :D

itse ajattelin kokeilla asentaa säteilijän öljypohjaan josko se onnistuis rasvamontusta.
en oo kyl avannu vielä defan pakettia kumpiko siellä on lohkolämppäri vai säteilijä :D
 
Vs: Legnum talvikäytössä

J-aakko sanoi
Mutta osaako kukaan auttaa ku multa jäätyy pissapojan pumppu, säiliössä on kyllä -30 asteen nesteet ja pumppua käytetty että nestettä tulee ulos asti... Myös pientä estettä viimalle olen rakentanut mutta ei auta.. ???

Ittellä oli kanssa ongelmia vuosi sitten nesteiden kanssa. Ratkaisuna tyhjensin koko säiliön lapolla ja lisäsin uudet nesteet, ei jäätyny lopputalvesta kertaakaan, vaikka oli niit -30 pakkasia.

Eli jäätyneen astian tyhjennys: kaada säiliöön KUUMAA vettä, odota hetki että kuuma vesi vaikuttaa ja sulattaa jäätä, ota lappo letku, imase pinnalta vedet pois ennenkuin ne jäätyy. Lisää taas kuumaa, vettä kunnes säiliö on täynnä, lappoa pois yms. Tota toistat niin kauan kunnes koko säiliö on lämmin / kuuma, sitten jos auto on tallissa/parkkihallissa, kannattaa ruiskuttaa sitä kuumaa vettä etu ja taka pissapojilta läpi, kun suuttimet yms on auki. Sitten vain lappoat säiliön tyhjäks ja suoraan raa-at nesteet sisään, ruiskuttelet etu ja takalaseille nesteet ja se olikin sitten siinä :peukku
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Hemppis sanoi
Ittellä oli kanssa ongelmia vuosi sitten nesteiden kanssa. Ratkaisuna tyhjensin koko säiliön lapolla ja lisäsin uudet nesteet, ei jäätyny lopputalvesta kertaakaan, vaikka oli niit -30 pakkasia.

Eli jäätyneen astian tyhjennys: kaada säiliöön KUUMAA vettä, odota hetki että kuuma vesi vaikuttaa ja sulattaa jäätä, ota lappo letku, imase pinnalta vedet pois ennenkuin ne jäätyy. Lisää taas kuumaa, vettä kunnes säiliö on täynnä, lappoa pois yms. Tota toistat niin kauan kunnes koko säiliö on lämmin / kuuma, sitten jos auto on tallissa/parkkihallissa, kannattaa ruiskuttaa sitä kuumaa vettä etu ja taka pissapojilta läpi, kun suuttimet yms on auki. Sitten vain lappoat säiliön tyhjäks ja suoraan raa-at nesteet sisään, ruiskuttelet etu ja takalaseille nesteet ja se olikin sitten siinä :peukku


Jep noin tein itekkin, voin sanoo et saamarin pahanmakuset nesteet oli. ;D

Ja kyllä sen lohkarin kovat jätkät asentaa pukeilla. :peukku
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Huomiona, jos jostain kumman syystä joutuu jakolaatikon/kulmavaihteen joskus tiputtamaan alas eikä lohkolämppäri ole vielä paikallaan, suosittelen lämpimästi asennusta silloin. Onneksi oli kesällä niin kaukaa viisas.. :) (sillon onnistuu helposti vaikka tunkin kanssa)
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Tämä varmaan jotenkin liittyy talvikäyttöönkin, niin nostetaas ylös.

Minkä kokosia akkuja olette autoonne asentaneet? (fyysinenkoko/ampeeritunnit)

Tuossa jostain luin, että jotku legut on tehtaalla varustettu isolla akulla, minkähän kokoinen tämä 'iso'akku mahtaa olla? ;D

Akku nyt kaks kertaa mennyt tyhjäksi kun ollut vain ovet auki, musiikki soinut ja jonkun verran valoja vilkutellut kun oli xenonien asennus käynnissä.

Latausjänniteen mittasin niin näytti ~14.2v kokoajan.
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Talvimalleissa iso akku, kesämalleissa pieni. Pikkuakku luokkaa 36Ah??? ja isoakku 50-60 Ah tietämillä alunperin. Jos siellä on pikkuakku niin joutuu navat vaihtaa ja telinettä muokkaa
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Kyllä se pienikin akku riittää, kunhan on hyvässä kunnossa! Eli ostat vaan uuden akun, itse löysin vastaavan kokoisen Motonetistä...
 
Vs: Legnum talvikäytössä

Raikali sanoi
Mahtava ohje, kiitokset tästä! Mistähän tuollaisen ulosvetäjän voisi saada? Olisiko kellään esim. Tampereen seudulla antaa sellaista lainaan lokakuun viimeiseksi viikoksi? Sillon olisin pohjoisiin menossa ja olisi mahkut päästä nosturille.

Jos et löydä ulosvetäjää niin hitsaa proppuun koukuksi taivutettu pultti tai vastaava ja nykäisee siitä propun irti näin itse tein. Ja tuo sisäänvienti on pikkaisen hankalampi kuin ohje antaa ymmärtää mutta kyllä se onnistuu. ;)
 
Vs: Legnum talvikäytössä

lancer evo-r sanoi
Jos et löydä ulosvetäjää niin hitsaa proppuun koukuksi taivutettu pultti tai vastaava ja nykäisee siitä propun irti näin itse tein. Ja tuo sisäänvienti on pikkaisen hankalampi kuin ohje antaa ymmärtää mutta kyllä se onnistuu. ;)

Juu, niin ajattelinkin että tuskin tuo ihan silleen silmiä räpäyttämällä tapahtuu. Mutta eiköhän se sinne saada, eivät alkaneet liikkeessä mulle tuota asentaa niin tehdään sit itse.
 
Vs: Legnum talvikäytössä

lancer evo-r sanoi
Jos et löydä ulosvetäjää niin hitsaa proppuun koukuksi taivutettu pultti tai vastaava ja nykäisee siitä propun irti näin itse tein. Ja tuo sisäänvienti on pikkaisen hankalampi kuin ohje antaa ymmärtää mutta kyllä se onnistuu. ;)

Jos käytettävissä on semmoinen läpivienneille tarkoitettu pistotulppa niin kyllä se sisäänvienti
on aika heinäntekoa normiäijälle tehdä läpivienti silleen niinku minä tein. Tai no sanotaanko et yllättävän helppo homma oli vrt erkki laitto mulle lohkarin ja se oli sille suht helppo homma niin tuo oli mulle :D
 
Takaisin
Ylös Bottom