Lokilämmitin

M

Mlancer

Guest
Moro! Ostin vähän aikaa sitten itelle Lancerin mallia 1.5 exe 91/92. Noo kysymykseen.....Onkos "normaalia" että lokilämmitin lämmittää moottorin melkein normaali käyntilämpötilaan (olin 8 tuntia töissä välillä). eli mittari on jo melkein puolessavälissä.Voiko käräyttää esim kannentiivisteen?
 
no on kyllä eka kerta kun kuulen noin tehokkaasta lohkolämppäristä. Normaalisti lämpömittari ei juurikaan nouse (esim. -10 pakkasessa) vaikka pitäisi lohkoa koko yön kiinni.

Eihän sulla vaan ole mitään viritystä tyyliin letkulämppäri ylävesiletkussa tms?
 
Mulla oli "vanhassa" Lancerissa-89 sama homma lämpö mittari näytti "normaalia" lämpötilaa ENNEN käynnistystä ja kun käynnisti auton niin mittari laski koska nesteet lähti kiertämään ja sekoittui kylmään veteen ::) ja kannentiivistettä se ei polta ;) minä pidin sitä ihan normaalina itselläni
 
joo...pitää kyllä tutkailla että minkälainen viritys siellä oikein on. vaihdoin jäähdytinnesteet jokin aikaa sitten..no tuskin sillä mitään vaikutusta on. Mulla lämpötila ei laske lähdettäessä ajamaan. Omistin joku vuosi takaperin Chrysler Neonin ja siinäkin lämmöt nousivat selvästi.mutta eivät nyt noin paljoa ???
 
Tietenkin jos lämppärin laittaa päälle heti ajon jälkeen ja olosuhteet on suotuisat, eli ei paljon pakkasta ja tuulta, pysyy lämpö aika ylhäällä, en sanoisi normaalissa, mutta noin puolet normaalista. Tosin, niinkuin jo mainittiin, lämpö laskee heti kun auton käynnistää.
Lämmitinhän on tuossa moottorissa lohkon takana, olikohan 1. tai 2. lommi jakopäästä.
 
Joo.siellähän se on. Näkyy olevan Calixin vastus siinä kiinni...meleko pitkä jötikkä on se vastus. Taitaapi olla työpaikalla ne tolpat koko ajan päällä kun noin tehokkaasti lämmittää(pakkasta noin -10). Vaimolla on autona vm 2000 Almera ja kun sillä oon käynyt töissä jonkun kerran niin ei siinä näy lämpötilassa mitään eroa kylmään moottoriin ???
 
Laitetaanpa tämä tänne kun aihe on sama. Minulla lokilämmitin vaan toimii just päinvastoin. Eli ei lämpiä yhtään vaikka auto on koko yön roikassa. Kummalliseksi asian tekee se, että lokilämmittimen vastukset on kunnossa, roikka on kunnossa, tolppa on kunnossa, mutta silti ei lämpiä. Joten missä mättää? Oli mukava olla lapissa jouluna ja käynnistää autoa aamulla -35 asteen pakkasessa kylmänä vaikka auto oli roikassa koko yön. Pikkuisenhan se käynnistyminen takkusi, mutta lähti kuitenkin joka aamu käyntiin. Olen miettinyt, että pitäisiköhän uusia koko lokilämmitin. Lämmitin on Calixin valmistama.
 
Tämähän on mielenkiintoinen yhtälö: kaikki kunnossa mutta ei silti toimi.
Luulisin kuitenkin että jokin liitos on irti? tehoa lämmitin ei voi menettää, se joko toimii tai sitten ei.

Lisäys: Mittaa lämmittimen vastus siitä pistokkeesta johon laitat roikan seinästä, pitäisi olla luokkaa 90 ohmia. Tulee kerralla tarkastettua järjestelmä, muista ottaa sisätilan lämmitin irti mittauksen ajaksi.
 
mittaa Hammer se johto: joko se johto on sökö ja/tai liitokset on hapettunu, mulla oli nämä molemmat viat Transamin lohkossa kun ostin sen... lienee tarttunut Lucas sähkölaitteista myös lisävaruste sähköihin...
 
Massiivisessa lohkossa, eli suurissa moottoreissa ei välttämättä tapahdu niin voimakasta lämpiämistä kuin pienissä. Eikös nuo ole kaikki yhtä tehokkaita, 700W vastuksia...? Mullakaan Sigmassa ei viisari värähdäkään, ja lämmitin on 2kk vanha. Lumi kuitenki sulaa konepelliltä. Koitapa Hammer kädellä sieltä vastuksen läheisyydestä että lämpiääkö. Ehjän lämmitimen pitäisi lämmittää myös kansi.
 
Takaisin
Ylös Bottom