Mistä olet iloinen?

Vs: Mistä olet iloinen?

Iloinen siitä että EU antaa jäsenmaiden päättää moottoripyörien vuosikatsastuksesta, ja Trafi kommentoi että ei ole Suomessa tarkoituksenmukainen! Hyvä Trafi (harvoin kuultu lausahdus)! Eli ei tarvitse katsastaa.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

T. Laakso sanoi
Iloinen siitä että EU antaa jäsenmaiden päättää moottoripyörien vuosikatsastuksesta, ja Trafi kommentoi että ei ole Suomessa tarkoituksenmukainen! Hyvä Trafi (harvoin kuultu lausahdus)! Eli ei tarvitse katsastaa.
2022 vuoteen on vielä PIITKÄ aika, eiköhän ääni muutu jo seuraavalla vaalikierroksella kellossa..
 
Vs: Mistä olet iloinen?

calle sanoi
Vihdoinkin sain kunnon joululahjan kun eilen tuli soitto et saan töitä ja tänään sitten kävin allekirjoittamassa työsopimuksen ;D

Onnittelut!

Samat fiilikset itselläkin, kun tuli soitto ja sain hakemani paikan omalta alalta. Osa-aikainen harjoittelijan paikka, mutta jotain kuitenkin. Hyvänä puolena se, että saa aikaa tehdä opinnot samalla loppuun. Vihdoinkin...
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Mä sain tänään kouluni loppuun ja paperit kouraan eli automaalari musta nyt sit tuli. vain työpaikkaa vaille valmis. ;D
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Jouni_K sanoi
Hyvänä puolena se, että saa aikaa tehdä opinnot samalla loppuun.

Jos saisin euron joka kerta kun tämän opiskelijan suusta kuulen niin... minulla olisi niitä aika monta. ::)
 
Vs: Mistä olet iloinen?

DaJackal sanoi
Jos saisin euron joka kerta kun tämän opiskelijan suusta kuulen niin... minulla olisi niitä aika monta. ::)

Varmasti näin. Omalla kohdalla on tuo muodostunut sen verran painolastiksi, että nyt on pakko saada tehtyä pois. Ja tilanne taloudellisesti ja ajankäytöllisesti on nyt oikeastaan ensimmäistä kertaa sellainen, että tuo on oikeasti mahdollista.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

DaJackal sanoi
Jos saisin euron joka kerta kun tämän opiskelijan suusta kuulen niin... minulla olisi niitä aika monta. ::)

Kyllähän osa-aikaisena onnistuu. Oikeiden työpaikkojen suhteen harjottelijat vaan on huonoja. Silloin kun on kiire niin ollaan opiskemassa. Ja kesällä olisi toki työvoimaa tarjolla kun ei ole mitään hommia. Näinhän se maailma pyörii.

Yksityisellä puolella harjottelijat saa ehkä hivenen parempaa palkkaa muttei mainittavasti. Yliopistojen puolella on vaan leppoisampi olla ja siellä niitä hommia on ehkä hieman tasaisemmin ?
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Meidän firman markkinointitiimin aivoriihi tuottaa kerta toisensa jälkeen jäätäviä tuloksia! Tässä kuva joka heitettiin fb-sivuillemme:

1479015_493599304092152_1424548742_n.jpg
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Jouni_K sanoi
Onnittelut!

Samat fiilikset itselläkin, kun tuli soitto ja sain hakemani paikan omalta alalta. Osa-aikainen harjoittelijan paikka, mutta jotain kuitenkin. Hyvänä puolena se, että saa aikaa tehdä opinnot samalla loppuun. Vihdoinkin...

Kiitoksia :D

Joo tässä vaan on ollut pikkasen sekasin kun kaikki kuitenkin kävi niin nopeesti eli päivässä noi ja niin tosiaan oman alantöitä sain :D. Nyt on vaan sitten joulun jälkeen yks pieni juttu minkä pitäis tehdä vielä eli etsiä itselle toinen auto jolla ajais noi työmatkat ja kriteerinä on et pitä kuluttaa vähän ja pieni kippo alle.

Onnittelut myös sulle ja onnea opintoihin vielä :peukku
 
Vs: Mistä olet iloinen?

calle sanoi
kriteerinä on et pitä kuluttaa vähän ja pieni kippo alle.
Ihmiset yleensä ajaa eniten, ajaessaan työmatkaa. Mieti tarkkaan haluutko ajaa suurimman osan sun ajoista semmosella autolla mistä et pidä yhtään, eikä se tuota sulle nautintoa :peukku
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Urran sanoi
Ihmiset yleensä ajaa eniten, ajaessaan työmatkaa. Mieti tarkkaan haluutko ajaa suurimman osan sun ajoista semmosella autolla mistä et pidä yhtään, eikä se tuota sulle nautintoa :peukku

Tämä on kyllä niin totta. Jos työnantaja ei "velvoittaisi" käyttämään omaa autoa työajoissa, (ja olisin törkeän rikas), ajaisin kaikki ajot tuolla buickilla. On sillä ajaminen vaan ihan eri planeetalta kuin minkä tahansa muun omistamani auton, kyyti on todella pehmeän mukavaa ja ennen kaikkea hiljaista kunnes lyö lusikan lattiaan ja V8 alkaa laulaa... :)

*huoh* mutta ennen äkkirikastumista siis ajellaan suurin osa ajoista edelleen -91 diesel golfilla, koska sillä ajaminen on halpaa. Jee.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Jep näin se menee kyllä sinäkin Urran asuntovelkasena tiiät että suomessa ei pysty yhtäaikaa ajaa mieleisellä autolla ja asumaan kunnolla. Tai jos meinaa tehdä molempia suht nuorella iällä niin pitää tehdä detailing hommia ihan jatkuvasti "vapaa-ajalla". On se vaan noin. Juurikin tuommosiin 91 diesel golffeihin päädytään. Ite oon sen asenteen ottanut että en suostu omistaa muuta kun mitsua joten joutuu toiv ajaa jollain pienellä turvattomalla paskalla kohta. Siinä voi sitten pankkikin miettiä todennäkösyyttä että se on henkipois kun sillä jotain sattuu eikä olla maksamassa sitä massiivista lainaa takasin.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Urran sanoi
Ihmiset yleensä ajaa eniten, ajaessaan työmatkaa. Mieti tarkkaan haluutko ajaa suurimman osan sun ajoista semmosella autolla mistä et pidä yhtään, eikä se tuota sulle nautintoa :peukku

Kyllä evollakin voi ajaa mut tässä tullaan siihen et mitä järkeä on sillä ajaa kun työmatkaa kertyy päivässä se 140km ja vuosi tasolla liikutaan reilu 33tkm. Kyllä mä haluun sellasen pienen vähäkulutteisen kipon joka on halpa näin aluksi.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

mystinengalant sanoi
Jep näin se menee kyllä sinäkin Urran asuntovelkasena tiiät että suomessa ei pysty yhtäaikaa ajaa mieleisellä autolla ja asumaan kunnolla.
Näähän on vähän semmosia sattumien sumia mutta broidin kanssa just laskettiin eilen että sen on halvempi ostaa Bensa Mitsu viinalla käyvänä, kun pakuks muutettu Diesel Citroen. Ja mitäs veikkaatte kumpi tulee pidemmän päälle halvemmaksi jälkimarkkinointikuluissa?

Lauri ei toi yhtälö oikein toimi, siin on aika paljon muitakin muuttujia. Sitä elelis herreoiksi kunnon asunnolla ja kahdella autolla, millä on kohtuu mukava ajaa. Tommonen kunnollinen asunto kun ei maksa penniäkään sen enempää kun joku paska vuokrakämppä, mistä siihen muutin. Ne on ne muut muuttujat kun vaikuttaa siihen mihin on varaa. Fakta on että tällä hetkellä joudut maksamaan ihan h*lvetisti enemmän halvasta käyttöautosta, kun halvasta hauskasta autosta.

Mä henkilökohtaisesti en usko siihen, että noi paku-diesel-farkut voisi olla niin älyttömän halpoja ajaa. Ainakin ne mitä seurannut saa olla ropaamassa kokoajan.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Itse luotan autoilun edullisuudessa JDM:n nollaa lähenevään arvonalennukseen. Sen jälkeen kulutuksenkin merkitys on varsin pieni ja 280 hevosta + automaatti tekee arkiautoilusta ihan miellyttävää.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

nokonzok sanoi
Itse luotan autoilun edullisuudessa JDM:n nollaa lähenevään arvonalennukseen. Sen jälkeen kulutuksenkin merkitys on varsin pieni ja 280 hevosta + automaatti tekee arkiautoilusta ihan miellyttävää.

30 tkm vuodessa maksaa pelkkinä polttoainekuluina 12 litraa / 100 km kuluttavalla bensa-autolla 5580 euroa. Sama 5 litraa / 100 km kuluttavalla dieselillä maksaa 2175 euroa + noin 400 euron käyttövoimavero. Hinta-eroa kertyy vuodessa 3000 euroa mikä useimmille on melko iso raha. Usein tuppaavat myös muut ylläpitokulut olemaan korkeahkoja vanhassa JDM:ssä.

Arvonalennus riippuu lähinnä auton iästä ja jossain määrin mallista ja merkistä. Japanituonnit kun tyypillisesti ovat vanhoja on arvonalennuskin sitä kautta pienehkö.

Jos pätäkkää on niin mikä jottei ajaa sillä millä haluaa.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Olen ihan samaa mieltä astin kanssa et kyllä se 3000€ on rahaa ja sitten vielä noissa nelikoissa on se vielä et käyttö kulut on roimasti isommat kun 2 vetosissa. Ja jos nelikossa hajoo esim. vetopuolelta jokin osa niin se taas maksaa maltaita verrattuna 2 vetoseen. Ja ihan esimerkkinä vaan et pienen bensakoneen kanssa kulutus on about 6l/100 ja ajaa sen 30tkm vuodessa niin vuosi tasolla liikutaan 2900€ tuntumassa. Ei tossa ole mitään järkeä ajaa esim. evolla joka kuluttaa 10l/100 ja mun tili ei tota kestä pitemmän päälle.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

ast sanoi
30 tkm vuodessa maksaa pelkkinä polttoainekuluina 12 litraa / 100 km kuluttavalla bensa-autolla 5580 euroa. Sama 5 litraa / 100 km kuluttavalla dieselillä maksaa 2175 euroa + noin 400 euron käyttövoimavero. Hinta-eroa kertyy vuodessa 3000 euroa mikä useimmille on melko iso raha. Usein tuppaavat myös muut ylläpitokulut olemaan korkeahkoja vanhassa JDM:ssä.

Arvonalennus riippuu lähinnä auton iästä ja jossain määrin mallista ja merkistä. Japanituonnit kun tyypillisesti ovat vanhoja on arvonalennuskin sitä kautta pienehkö.

Jos pätäkkää on niin mikä jottei ajaa sillä millä haluaa.

Persaukisten hommaahan se on JDM:llä ajaa :) Ei toisaalta tarvitse kovin kummoinen hieman uudempi ja pienilkulutuksinen auto olla kun se arvonalennus alkaa olla tuota 3000 euron luokkaa / vuosi. Vanhalla Japanin ihmeellä en ainakaan itse pidä kaskovakuutuksia, siitäkin tulee useampi satanen vuoteen. Ylläpito on tietysti vähän tuuristakin kiinni, mutta henkilökohtaisesti pelottaisi paljon enemmän ajaa muutaman vuoden ikäisellä eurooppalaisella, jossa takuu ei ole enää voimassa.

Rouvan diesel Ceedistä katosi arvoa 9000 euroa 3,5 vuoteen ja 80 000 km ajolla. Laskin, että Stagealla ajaminen ei tule suunnitellulla kahden vuoden ajalla olemaan kuin korkeintaan marginaalisesti kalliimpaa, vaikka kulutus on sen 12 verrattuna Kian keskimääräiseen 5,5 litraan satasella. Korkeammat kulutkin pääasiassa tulevat siitä, että tuossa on aika arvokas rengaskoko. Aika näyttää miten osuu laskelmat. Toisaalta isommalla autolla ajaminen maksaa aina enemmän kuin pienellä.

E46 Bemarista lähti aikanaan 9000 € 1,5 vuodessa ja 45 tkm. Sen päälle kolmisen tonnia remonttia määräaikaishuoltojen päälle. Mutta kulutti tosi vähän!
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Minulla oli -01 galantti, jonka arvo tippui omistukseni aikana puoleen (reilun 4k€ tappio). Myös ensimmäisestä mitsusta, -91 galantista, jouduin luopumaan 500 euroa hankintahintaa halvemmalla, eli noin kolmasosa hinnasta. Muut ovat menneet omakustannehintaan tai niistä on jäänyt jopa marginaalista voittoa.

Nykyään on enää sellaisia, joissa ei arvo alene vaan korkeintaan nousee, joten tuohan on kuin laittaisi rahaa pankkiin? :D

Uuteen autoon en ikinä laittaisi rahojani, mikäli en voittaisi lotossa... Enkä kyllä välttämättä sittenkään, vanhempien kinnereiden kanssa tietää suurin piirtein aina mihin on kätensä työntänyt, mutta myös sen että niitä pystyy itse korjaamaan ilman tuhansien eurojen merkkikorjaamovarustusta :)

Pitää siis olla iloinen siitä, että oikeastaan ainoa homma mihin rahkeet ei riitä autojen laitossa, on rengastyöt :D
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Hih, kiitoksia! :) Yksi kaveri (kohta entinen sellainen) oli muuten sitä mieltä että sigu on jo niin vanha PERUSauto, että se joutaisi pistää jo paaliin... :mad: saattaapi olla että ensi kesänä kyseinen kaveri joutuu itse "vahingossa" pyöröpaaliin ::)
 
Vs: Mistä olet iloinen?

alice sanoi
Hih, kiitoksia! :) Yksi kaveri (kohta entinen sellainen) oli muuten sitä mieltä että sigu on jo niin vanha PERUSauto, että se joutaisi pistää jo paaliin... :mad: saattaapi olla että ensi kesänä kyseinen kaveri joutuu itse "vahingossa" pyöröpaaliin ::)

Juu Sigmahan on ihan tojota corollaan verrattavissa. :D
 
Vs: Mistä olet iloinen?

calle sanoi
Kyllä evollakin voi ajaa mut tässä tullaan siihen et mitä järkeä on sillä ajaa kun työmatkaa kertyy päivässä se 140km ja vuosi tasolla liikutaan reilu 33tkm. Kyllä mä haluun sellasen pienen vähäkulutteisen kipon joka on halpa näin aluksi.

6kk ja 26tkm työmatka ajoja legnumilla, en ainakaan huomannu mitään merkittävää vaikusta omaan talouteen.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

J.Niemi sanoi
6kk ja 26tkm työmatka ajoja legnumilla, en ainakaan huomannu mitään merkittävää vaikusta omaan talouteen.

Kyllä se menee jos tuloja on riittävästi. Ja niin kun asti jo tuolla mainitsi niin jos lyäntilappuja on niin mikäs siinä.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Kyllä se auton hankintahintakin vaikuttaa. Noissa spesiaaliautoissa on muitakin ekstrakuluja sitten kun se bensakulutus (tiheät öljynvaihtovälit). Ja tietysti se fakta että tuhlaat hienoa autoa työajoon.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

mystinengalant sanoi
Kyllä se auton hankintahintakin vaikuttaa. Noissa spesiaaliautoissa on muitakin ekstrakuluja sitten kun se bensakulutus (tiheät öljynvaihtovälit). Ja tietysti se fakta että tuhlaat hienoa autoa työajoon.

Millä tavalla se on tuhlaamista? Kyllä minä nautin työajosta siinä missä huvirälläyksestäkin.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Maxx sanoi
Oliko minkälainen keskikulutus?

En pahemmi seurannu paljonko meni, jokusen kerran kun tarkkailin niin ~10l/100km. Tuolle autolle tuli kilometrejä noin 25tkm vuoteen mitä mulla oli.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

mystinengalant sanoi
Ja tietysti se fakta että tuhlaat hienoa autoa työajoon.
Tavara tykkää siitä että sitä käytetään, turha näitä vessoja on säilöä mitkä on KÄYTTÖÖN tarkoitettu, ferrarit yms romut saakin seistä lasi-ikkunoiden takana, ei ne kuitenkaan toimi.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Mulla kun tulee koskaan olemaan varaa oikeeseen ferrariin niin sovitaanko että saan pitää galanttia hienona autoja sen sijasta? Kyllähän ne tietyn asteista käyttöä sietää mutta nyt kun Tää ilmasto on mennyt ihan Brittien saareksi niin minä taidan hommata raiskattavaksi jonkun toisen auton. Vr4 saa sitten "tykätä kun sillä ajetaan" silloin kun aurinko paistaa /on -10 vähintään jalunta. Kiitos!
 
Vs: Mistä olet iloinen?


voihan se ajatella niinkin päin, että auto saattaa kyllä tykätä, että sillä ajetaan joka kelissä, mutta minä en tykkää uittaa sitä edes pikkusen hienompaa autoa suolassa ym. paskassa ja sitten myöhemmin yrittää pestä niitä pois. tällöin en myöskään saa irti sitä ajamisen iloa tms.. kun kuitenkin on pakko liikkua joka päivä, tapahtuu se sitten käyttiksellä. :)
 
Vs: Mistä olet iloinen?

ebay myyjä… tili yms poistettu ja kerkesin tilailemaan 7e lifeproof suojakuoret, aatelin että
rahat meni eikä nyt 7e takia jaksa vikistä vaikka myyjällä oli ~10t positiivista palautetta.

ylläri oli että toimitus vain kesti ~2 viikkoa pitenpään kuin muilla samaan aikaan tilatuilla (työkaverille erilainen tuli ja itelle joku 4e arvoinen perus suoja)

joka tapauksessa suoja kuori saapui ja ylläri oli kova kun tämä malli olikin huomattavasti lähempänä aitoa ~80e maksavaa lifeproof kuorta, voisin väittä
että olisko jopa aito? kun tuo toinen oli ihan järkyttävän kova muovinen ja tämä on kuminen kuten aitokin :nykii pitää työmaalla verrata kaverin aitoon….
 
Vs: Mistä olet iloinen?

mystinengalant sanoi
100km suolassa päivässä on tuhlausta.

Se on paikanvalinta kysymys haluaako jokapäivä ajaa suolassa vai ei. Aina sitä vähän pitää.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Pienen syynäämisen jälkeen "Joo, ei siinä mitään vikaa ole" eli leima tuli :peukku
 
Vs: Mistä olet iloinen?

positiivinen ongelma, tilauskanta suurempi kuin koskaan, lisätyövoimaa palkattava. tästä on hyvä korkata. edellistä parempaa vuotta mitsuihin hurahtaneille!
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Henkilökohtaisella tasolla irtauduin somesta, jospa olisi nyt enemmän aikaa OIKEAAN kanssakäymiseen.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Mä en onneks oo somessa muutakun työkseni :) Vapaa-ajalla pyhitän aikani paremmin, esim. puhelimessa puhuen (TM mystinengalant)
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Siitä,että tajusin olla vaihtamatta autoa. Timantit on ikuisia...
P.s. ***tanan cheekki ku pilas ton sloganin.. :p
 
Vs: Mistä olet iloinen?

ast sanoi
Kai irtauduit sitten foorumeilta ja puheluistakin? Yhtä aitoa tai epäaitoa sekin.
Täsmennetään nyt sitten sen verran että en kokonaan irtautunut, mahdotontahan se on jos ei erakoitua halua.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Hyvin alkaneesta vuodesta, eilen veikkaukselta voittoja nostelin 925€ ja tänään 565€ heti perään :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom