Mistä olet iloinen?

Vs: Mistä olet iloinen?

Nokolta tuli sellainen iloinen sähköpostitervehdys, että alkaisi Legnum jo siintämään horisontissa. :peukku
 
Vs: Mistä olet iloinen?

pitkästä aikaa saa ajelella e33 galantilla ;D

on se vaan auto isolla A:lla vs noihin pikkukippoihin ;)

ja leimahan on myös tuore... e33:ssa ja K34:ssa ;)
 
Vs: Mistä olet iloinen?

VR4 aka bläki sai leiman ilman minkäänmoista moitetta :peukku Katsari kehui et nätti on ::)

Ja samantie se menikin pariks päiväks ansaitulle vapaalle (ehkä un-katsastus palikoiden takas pulttausta ;D)
Ja dyny pääsee nyt elementtiinsä eli "kestotestiin" ;D Soralla käytiin tänään jo vähä maisteleen ja kyl toi evon alusta pelaa nätisti :driver
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Vaihdoin näytön jostain halpis Acerista Eizo 24" ruutuun. Sanoisin, että näytöissä ja näytöissä on aika paljon eroa!
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Onhan noissa ihan älyttömiä eroja joo. Kunpa olisi rikas mies..
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Oasis Of The Seas vihdoin vaihtanut omistajaa ja saa pestä omat näppinsä telakkahommista ny :D

Hieno alus kyl.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Tuli sitä kanssa käytyä katsomassa sillonkun rakentelivat. Luoja että oli isoja palikoita.
Hauska kanssa kun keulan toisessa sivupalassa oli semmonen ~10m reikä, ohjauspotkuria varten toki mutta aika jäätävää kokoluokkaa.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

jeps, sairas laitos. 92 000kw tehoa yhteensä koneissa, oliko siellä sitte kuus Wärtsilää yhtäaikaa käynnissä vai kullain, mahtavia lukuja.

Neliöhinta on noin 2500e per neliö, jolloin pelkästään tuo pääteatteri mitä itse maalailin tulis maksamaan jonkun 10miljoonaa, ja puhutaan kuitenkin "vain" laivan teatterista, jonka sanotaan tosin olevan euroopan suurin niin kauan kuin se euroopassa on ja teatteri, jossa tällä hetkellä edistynein äänentoistojärjestelmä.
Oliki sunnuntaina mukava olla viimeistelemässä kun testailivat äänentoistojärjestelmää :O
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Hauskaa että täällä on muitakin ketkä on tehnyt jotain tuohon suurimpaan paattiin, Oasis Of The Seas.
Mä olen tehnyt ne yhdet pikku pikku värkit siellä potkuri puolella. Ilman niitä koko potski ei taida lähteä mihinkään ;D
Ja joo, osaan tehdä ne niin hyvin ettei mun tekeleisiin tule vikaa...kop kop ...pitää koputtaa puuta ;)
 
Vs: Mistä olet iloinen?

cristan sanoi
Hauskaa että täällä on muitakin ketkä on tehnyt jotain tuohon suurimpaan paattiin, Oasis Of The Seas.
Mä olen tehnyt ne yhdet pikku pikku värkit siellä potkuri puolella. Ilman niitä koko potski ei taida lähteä mihinkään ;D
Ja joo, osaan tehdä ne niin hyvin ettei mun tekeleisiin tule vikaa...kop kop ...pitää koputtaa puuta ;)
Et kai niitä puusta tehny :O :D
 
Vs: Mistä olet iloinen?

UITTO- sanoi
Et kai niitä puusta tehny :O :D

Melkein, niin simppeleitä ne on :D ;)
Harmi kun en ole päässyt koskaan käymään noilla laivoilla :( olis kiva nähdä ihan livenäkin eikä vain jotain sähkökuvaa jostain yhdestä yksiköstä.
Noi laivat alkaa kyllä menemään jo vähän yli mun mielestä.

Nyt tietää ainakin kuka on maalannut teatteria :peukku
 
Vs: Mistä olet iloinen?

UITTO- sanoi
Neliöhinta on noin 2500e per neliö, jolloin pelkästään tuo pääteatteri mitä itse maalailin tulis maksamaan jonkun 10miljoonaa, ja puhutaan kuitenkin "vain" laivan teatterista, jonka sanotaan tosin olevan euroopan suurin niin kauan kuin se euroopassa on ja teatteri, jossa tällä hetkellä edistynein äänentoistojärjestelmä.
Ei tuo nyt hirveen paha hinta ole, etenkin kun suhteuttaa mita kaikkea tuolla on..
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Ei ole edes kovin kummoinen neliöhinta, stadissa maksaa ihan normiasunto ton verran.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

MakeM sanoi
Ei ole edes kovin kummoinen neliöhinta, stadissa maksaa ihan normiasunto ton verran.

Tuolla saa ehkä pohjois tai itä Hesasta jonkun luukun, muutoin keskineliöhinta kerrostalokämpissä pyörii neljän tonnin hujakoilla.. Eli halpaa kuin saippua tuo merellä kulkeva ;D. Ei ainakaan ole tonttihinta rasitteena.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

ms Frost sanoi
Tuolla saa ehkä pohjois tai itä Hesasta jonkun luukun, muutoin keskineliöhinta kerrostalokämpissä pyörii neljän tonnin hujakoilla.. Eli halpaa kuin saippua tuo merellä kulkeva ;D. Ei ainakaan ole tonttihinta rasitteena.

Nojoo, Espoo oli tässä tapauksessa kyseessä. Mutta joo, on se kyllä ihan käsittämätöntä minkä verran maksaa kämpät nykyisin.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

suhteutettuna siihen että kyseessä on risteilijä niin aika hulppeita neliöitä kyl. Osassa laivaa noi nweliöhinnat on kyllä korkeempia, mutta käytäväpinta-alaa mikä on halvempaa on myös aika paljon.

Ja sitä on kuitenkin 17 kerroksessa sitä neliötä kiitettävästi :D

Harmi ettei nähny keskuspuistoa ja kävelykatuja ja vesiteatteria valmiina :/
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Ne keskuspuiston suunnitelmat oli aika.. älyttömät. Toivottavasti pysyivät :)
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Älyttömiä juttuja täynnä koko laiva, ei voi tavan tallaaja ymmärtää :D

ehkä vähä överikin.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Siitä että Pajerossa on hyvät jarrut. Meinasi nimittäin joku focus kääntyä kesäaikaan kun tuli kolmion takaa eteen. Jäi siihen ainakin vielä 30cm väliä ei ollu lähelläkään ;D
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Tuli uus veropäätös kun kilsat ilmotin ja nousi palautukset 1200e :) nyt tulee sitte 1800ja risat. pikkusen helpottaa sitte.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Tipahti just Tapiolan kirje postiluukusta, Celesten vakuutusmaksu vuodeksi eteenpäin. Olisko eka kerta kun hihittelen laskua lukiessani;

Museoajoneuvo Mitsubishi Colt Celeste Coupe 1600, vakuutusmaksu ajalta 19.10.2009-31.10.2010 on 25,85 €. Maksan yhdessä erässä :driver
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Että mun Legnum on vihdoinkin rekisterissä... Koko homma kesti kolme päivää. Mutta kun oikeat ihmiset ovat paikalla ja asiakas tietää miten homma hoidetaan niin kaikki mene ihan nappiin... Nyt sain ne kilvet joka halusin elikä 3 kirjainta + 2 numeroita. :peukku + mun Etupuskuri oli korjattu ja malattu maksutta. Nyt sen on jopa ruuvattu kiinii että auto on ihan lostokunnossa nyt. :driver
 
Vs: Mistä olet iloinen?

SpoonCivic sanoi
Että mun Legnum on vihdoinkin rekisterissä... Koko homma kesti kolme päivää. Mutta kun oikeat ihmiset ovat paikalla ja asiakas tietää miten homma hoidetaan niin kaikki mene ihan nappiin... Nyt sain ne kilvet joka halusin elikä 3 kirjainta + 2 numeroita. :peukku + mun Etupuskuri oli korjattu ja malattu maksutta. Nyt sen on jopa ruuvattu kiinii että auto on ihan lostokunnossa nyt. :driver

Se on hyvä että meni nappiin noinkin jouhevasti. Itse taas jouduin ravaamaan 3x kahden eri konttorin välillä että sain edes mokomat korkeat kilvet, kun ei voinu heti laittaa rek.katsastuksessa sitä korkeaa kilpee sinne tietoihin vaikka sanoin useaan otteeseen siitä. Ja kaiken kukkuraks katsuri sano ettei enää ole sellasia OLLENKAAN 3kirjaimen ja 2 num. kilpiä tai siitä lyhyempiä :nykii tiedä sitten et tarkottiko ettei juuri niiden asemalla ole sellasia kilpiä.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Maxxximus sanoi
Se on hyvä että meni nappiin noinkin jouhevasti. Itse taas jouduin ravaamaan 3x kahden eri konttorin välillä että sain edes mokomat korkeat kilvet, kun ei voinu heti laittaa rek.katsastuksessa sitä korkeaa kilpee sinne tietoihin vaikka sanoin useaan otteeseen siitä. Ja kaiken kukkuraks katsuri sano ettei enää ole sellasia OLLENKAAN 3kirjaimen ja 2 num. kilpiä tai siitä lyhyempiä :nykii tiedä sitten et tarkottiko ettei juuri niiden asemalla ole sellasia kilpiä.

Itseäkin kiinnostais tää, ilmeisesti se on niin että aika asemakohtasta on missä on mitäkin, ja mistäs sen tietää valmiiksi???? Vai??? Pitääkö tässä lähtee kiertelee kaikki lähitienoon asemat "Moi mitäs kilpii teillä on, löytyykö kivaa?"
 
Vs: Mistä olet iloinen?

SpoonCivic sanoi
Että mun Legnum on vihdoinkin rekisterissä... Koko homma kesti kolme päivää. Mutta kun oikeat ihmiset ovat paikalla ja asiakas tietää miten homma hoidetaan niin kaikki mene ihan nappiin... Nyt sain ne kilvet joka halusin elikä 3 kirjainta + 2 numeroita. :peukku + mun Etupuskuri oli korjattu ja malattu maksutta. Nyt sen on jopa ruuvattu kiinii että auto on ihan lostokunnossa nyt. :driver
natsasko väri?
 
Vs: Mistä olet iloinen?

mystinengalant sanoi
Itseäkin kiinnostais tää, ilmeisesti se on niin että aika asemakohtasta on missä on mitäkin, ja mistäs sen tietää valmiiksi???? Vai??? Pitääkö tässä lähtee kiertelee kaikki lähitienoon asemat "Moi mitäs kilpii teillä on, löytyykö kivaa?"

Joo eli juurikin tuollein. Sillä ei oo väliä et missä oot alottanu rek.katsastuksen, kilvet voit hakea miltä konttorilta vaan. Nehän tulee alussa sillain et toinen on korkea ja toinen on normaali + eu-tunnus. Sen jälkeen niinkuin itse tein, et tilaa ilman eu-tunnusta jolloin kilven mitta pienenee PALJON ja kummatkin ovat matalia.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Maxxximus sanoi
Joo eli juurikin tuollein. Sillä ei oo väliä et missä oot alottanu rek.katsastuksen, kilvet voit hakea miltä konttorilta vaan. Nehän tulee alussa sillain et toinen on korkea ja toinen on normaali + eu-tunnus. Sen jälkeen niinkuin itse tein, et tilaa ilman eu-tunnusta jolloin kilven mitta pienenee PALJON ja kummatkin ovat matalia.

Joo sama idea ittellä että ei sitä eu tunnusta sinne, lyhyt 2+3 ilman eu tunnusta istuis tuohon facelift 8g puskuriin ku pieni eläin mutta mistäpä tosiaan noita tunnuksia enää saa :)
 
Vs: Mistä olet iloinen?

mystinengalant sanoi
Joo sama idea ittellä että ei sitä eu tunnusta sinne, lyhyt 2+3 ilman eu tunnusta istuis tuohon facelift 8g puskuriin ku pieni eläin mutta mistäpä tosiaan noita tunnuksia enää saa :)

Paljon hermoja ja ei anna periks jos ne rupee tyrkkimään normikilpiä tai mitään muitakaan, kyllä niitä on pakko olla jollain asemilla... elikkäs metsästysonnea :peukku ;D
 
Vs: Mistä olet iloinen?

mystinengalant sanoi
Joo sama idea ittellä että ei sitä eu tunnusta sinne, lyhyt 2+3 ilman eu tunnusta istuis tuohon facelift 8g puskuriin ku pieni eläin mutta mistäpä tosiaan noita tunnuksia enää saa :)

Mulle sanottiin, että tällaset on katsuri sinne määränny, muita ei tipu. Ja sain 6-merkkiset pitkät kilvet. Siis kaks sellasta matalaa, EU-tunnuksin, tottakai. Ei sovi millään tohon Legacyn etupuskurin japaninmallisen rekisterikilven koloon. Joutu vähän virittelemään ja eihän toi hyvältä näytä. En kyllä jaksanyt alkaa tappelemaankaan. Saiskohan jälkikäteen vielä tollasta korkeaa kilpeä, se vois mahtua leveydeltään...:/
 
Vs: Mistä olet iloinen?

STA sanoi
Mulle sanottiin, että tällaset on katsuri sinne määränny, muita ei tipu. Ja sain 6-merkkiset pitkät kilvet. Siis kaks sellasta matalaa, EU-tunnuksin, tottakai. Ei sovi millään tohon Legacyn etupuskurin japaninmallisen rekisterikilven koloon. Joutu vähän virittelemään ja eihän toi hyvältä näytä. En kyllä jaksanyt alkaa tappelemaankaan. Saiskohan jälkikäteen vielä tollasta korkeaa kilpeä, se vois mahtua leveydeltään...:/

Joo oli itelläkin katsuri määränny sellaset ja niinpä sitä jouduttiinki ravaamaan siellä konttorilla missä alotin katsastuksen. Ensin piti tuoda se teline näytille sille katsurille ja todistaa ettei nyt herrajumala voi pistää täyspitkää kilpee 20-25cm pitkään telineeseen, nehän vääntyy joka suuntaan kun on vähänki enemmän vauhtia. En tiedä että saako millään keinolla vaihdettua noita kilpiä, entäs jos poistaa rekisteristä ja uudelleen rek.katsastaa. Aika hirveetä rallia taas olis yhtien kilpien takia ;D
 
Vs: Mistä olet iloinen?

UITTO- sanoi
natsasko väri?

Hmmm... En tiedä mitä "natsas" on mutta jos se tarkoitaa että väriä oli vähän lähtenyt, sitten Kyllä!!
Kun auto lastattiin Japanissa trukki oli ilmeisesti ajannut mun puskurin päälle ja reikä oli tullut... mutta sain sen fiksattu maksutta Aurassa. Eli lastausfirma maksoi koko homman... Nokonzok auttoi minua aika paljon eli Isot Kiitokset hänelle myöskin!!!
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Mulla on Pajerossa lyhyet 3+2 kilvet ilman EU-tunnusta.. Silloin -80 luvulla jo alkuperäisenä laitettu niinkuin suurimpaan osaan 1G Pajeroita.

Etukilpi sitten vaurioitui "vähän" kun tuttu katsastusmies liukasteli sillä hirvimetsällä ojaan. Se tilas siihen uuden kilven. Ihan normaalisti 3+2 merkkiä ja ilman EU-tunnusta, mutta kilven pohja on yhtä pitkä kuin vanhassa 3+3 kilvessä. onneksi Pajerossa sopii eteen minkälainen kilpi tahansa, sen takatelineen kapeuden vuoksihan noissa on nuo lyhyet kilvet. Eli saakohan tuommosta lyhyttä 3+2 kilpeä mistään, vai tuleeko se silti tuolla normaalipituisella pohjalla?? Mulle kyllä kelpaa tuokin, mutta tätä teidän pohdintaa ajattelin.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

SpoonCivic sanoi
Hmmm... En tiedä mitä "natsas" on mutta jos se tarkoitaa että väriä oli vähän lähtenyt, sitten Kyllä!!
Kun auto lastattiin Japanissa trukki oli ilmeisesti ajannut mun puskurin päälle ja reikä oli tullut... mutta sain sen fiksattu maksutta Aurassa. Eli lastausfirma maksoi koko homman... Nokonzok auttoi minua aika paljon eli Isot Kiitokset hänelle myöskin!!!
Eli pitikö väri kutinsa? Viuhkoilla jouduttiin se kattomaan vanhasta pinnasta, joka oli maalattu normivalkosen yli.

Niin lähelle koitin värin saada ku vaan oma silmä ja mitsun viuhkat anto periksi. Se oli siis meillä maalattavana.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

STA sanoi
Mulle sanottiin, että tällaset on katsuri sinne määränny, muita ei tipu. Ja sain 6-merkkiset pitkät kilvet. Siis kaks sellasta matalaa, EU-tunnuksin, tottakai. Ei sovi millään tohon Legacyn etupuskurin japaninmallisen rekisterikilven koloon. Joutu vähän virittelemään ja eihän toi hyvältä näytä. En kyllä jaksanyt alkaa tappelemaankaan. Saiskohan jälkikäteen vielä tollasta korkeaa kilpeä, se vois mahtua leveydeltään...:/

Kiintoisaa, mulle inssi sano suoraan että lyhyet. Asiasta ei oo kyllä merkintää missään tai onkohan se jossain ake:n salaisissa omissa tiedoissa auton kohdalla. Mene ja tiedä. Tästä vois tehdä vaikka oman topicin kun ite en ainakaa pikasesti löytäny topiccia aiheesta JDM- auton kilvitys. Kilvitys siis sanan varsinaisessa mielessä. :D
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Mulla ei ainakaan ollut mitään ongelmia saada lyhyttä kilpeä ilman eu-tunnuksia.
Eka toki piti ottaa ne lyhyet eu kilvet,tai siis taakse tuli normi pitkänä,mutta 3+2 kilpi.
Sitten vaan laitoin uudet vanhanmalliset lyheyt kilvet tilaukseen,samoilla numeroilla.
Parinviikon päästä sai hakea uudet laput konttorilta,maksoi jokusen euron. <20e
 
Vs: Mistä olet iloinen?

UITTO- sanoi
Eli pitikö väri kutinsa? Viuhkoilla jouduttiin se kattomaan vanhasta pinnasta, joka oli maalattu normivalkosen yli.

Niin lähelle koitin värin saada ku vaan oma silmä ja mitsun viuhkat anto periksi. Se oli siis meillä maalattavana.

Ahaa!! OK Sinä sen maalasit.... Joo Jooo.... Jepp kyllä väri oli ihan napakymppi. ei huomaa mitään... Jälki oli erittäin hyvää.... Iso KIITOS sinulle!!!
 
Vs: Mistä olet iloinen?

mystinengalant sanoi
Kiintoisaa, mulle inssi sano suoraan että lyhyet. Asiasta ei oo kyllä merkintää missään tai onkohan se jossain ake:n salaisissa omissa tiedoissa auton kohdalla. Mene ja tiedä. Tästä vois tehdä vaikka oman topicin kun ite en ainakaa pikasesti löytäny topiccia aiheesta JDM- auton kilvitys. Kilvitys siis sanan varsinaisessa mielessä. :D

Tässä olis kyllä ideaa koska monellakaan ei oo mitään hajua et tuollaset kilvet voi saada jos jaksaa vähän panostaa itse...
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Tuli ajettua mönkiällä kavereiden kanssa jotain 4tuntia,meinaa pikkuisen olla vetämätön olo.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Lääkekuuri loppus eikä enää oo nii paha olo :) pystys jopa tekemäänki tänää jotai. Ei nyt oo viimeseen 2-3 viikkoon päässy tekemään yhtään mitään.
 
Takaisin
Ylös Bottom