Mitä kautta hankkia Lancer Evolution V

Vs: Mitä kautta hankkia Lancer Evolution V

J. Puhakka sanoi
On tainnut jannu poistaa ihan itse tunnuksensa foorumilta.

En mielestäni muuta väittänytkään? :peukku
 
Vs: Mitä kautta hankkia Lancer Evolution V

Auto on muuten edelleen Vaihtomaailmassa saman linkin takana mikä oli tässä ketjussakin aikaisemmin...
 
Vs: Mitä kautta hankkia Lancer Evolution V

J. Puhakka sanoi
Sanamuoto oli vain hassu. :peukku

ts. poistettu / poistanut

Anteeksi tuo sanamuoto :)


Olis mielenkiintosta tietää miks meni noin nopeesti takas myyntiin. ??? Kaveri kuitenki oli aika innoissaan autosta. Harmi kun ei enään täällä kirjottele...
 
Vs: Mitä kautta hankkia Lancer Evolution V

Voihan sitä ihmiselämässä tapahtua ihan mitä vaan. Toivottavasti ei mitään vakavaa. Sillä tavalla vähän "vaarallista" arvailla täällä, että mitä on käynyt.
 
Vs: Mitä kautta hankkia Lancer Evolution V

Shadow sanoi
Olis mielenkiintosta tietää miks meni noin nopeesti takas myyntiin. ??? Kaveri kuitenki oli aika innoissaan autosta. Harmi kun ei enään täällä kirjottele...

Tuo kaveri kirjoitti evosta näin

Mitsus ilmeni pohjasta semmoisia ruostevaurioita että kauppa peruttiin!
...
Kyllähän se melko paha on, ja nuo kohdat on tosi vaikeissa paikoissa.
Myös takaripustuksessa on jotain häikkää, siellä on joskus jotain hitsailtu ja näin edelleen. Ja sieltäkin pahasti ruosteessa. Että eipä tuosta pelkillä hiekka puhalluksilla selvitä. Peltitöitä vaatisi. Mikä jännää tuo on mennyt pieni aika sitten leimastakin läpi edellisellä omistajalla Sitä ihmetteli myös ruostesuojaus liikkeen pojat että millä ihmeellä!

Toivottavasti seuraava tuon auton ostoa miettivä käväsee tämän palstan kautta niin voidaan vähän infota minkälainen yksilö tuo oikein on.
 
Vs: Mitä kautta hankkia Lancer Evolution V

Oho!

No ei nikob:n ois tarvinnut tunnustaansa poistaa. Ihan mukavalta jannulta vaikutti!

Olipas ikävä yllätys. :( Kun oma Evo 6 tuli Japanista niin se oli täysin ruosteeton. Katsottiin kotelot, ovet, puskureiden alta, kaaret ja muutenkin. Ei missään mitää. Massattiin saman tein ja nyt näin päällisin puolin ei oo vielä mitään näkyvissä, mutta eiköhän Suomen tiesuola pidä siitä huolen että kohta kukkii kui teiniangstin kasvot..

Harmi että kävi näin. :(

Jannun ei turhaan kannattaisi lannistua vaan katsoa uutta tilalle! Kyllä ne timantit ovat "ikuisia" jos sille rakkautta antaa.. :peukku
 
Vs: Mitä kautta hankkia Lancer Evolution V

Mitäpä tuosta, vauriot huomattu joten tuntuva tinkaus jonka jälkeen etsiä paja joka tekee koritöitä. Itsekin joudun tekemään autooni lattian melkeen 100% uusiks koska edellisten omistajien paikkaukset tehty päin peffaa ja kaikki saumat ruosteessa. Sen takia tuo melkeen 100% koska pelti ei ole niin hirveän kallista. 1mm paksu pelti maksaa rautakaupassa 1m*2m koossa vajaa 30€, kaverilta löytyy kokemusta peltitöistä sekä hitsausvehkeet ja maalausvehkeet yms joten sekään ei ole ongelma. Näin saa mahdollisimman pieneksi minimoitua tulevat ruostevauriot.

Tietysti kaikilla ei ole samanlaisia mahdollisuuksia mutta mm itse ostamalla materiaalit, pellit+maalit ja massat, purkamalla auto siltä osin kuin itse osaa/uskaltaa jotta työntekijöillä menisi mahdollisimman vähän aikaa niin säästää jo paljon. Takaripustukset on mahdollista korjata/vaihtaa. Kallista? kyllä mutta toisaalta tuon auton hintapyynti 18t€ josta kun tinkaa näitten havaittujen virheitten mukaan niin päästää jo reilusti alas. Toinen mahdollisuus on tietysti ostaa jostain muualta.

Joka tapauksessa nämä autot on yli 10v vanhoja joten se ostaminen pitäisi enimmäkseen tapahtua intohimosta eikä järkiperäisistä syistä. Toivon kyllä suuresti että joku autoharrastaja ostaisi kyseisen ajoneuvon pois ja korjaisi sen ennenkuin joku tauno lyö sen paaliin :seina Tästä nimenomaan on autoharrastuksessa kyse... Ei ajamisesta vaan auton kunnostamisesta/parantelusta/huolloista. Se ajaminen on vaan sit sitä plussaa ja kyllä se hymyilyttää sitä enemmän mitä enemmän tekee autolleen jotain ;D Tietysti nämä tekemiset pitää tehdä silleen että ovat yhdessä omien mieltymysten mukaan.
 
Vs: Mitä kautta hankkia Lancer Evolution V

Tuollaisilla ruostevaurioilla auton käypä hinta on nipin napin 10k€ yläpuolella. Kun kiometrit ottaa huomioon niin voi jäädä allekin. Näitä se verottaja sitten katselee...
 
Vs: Mitä kautta hankkia Lancer Evolution V

nokonzok sanoi
Tuollaisilla ruostevaurioilla auton käypä hinta on nipin napin 10k€ yläpuolella. Kun kiometrit ottaa huomioon niin voi jäädä allekin. Näitä se verottaja sitten katselee...
Vaikea sanoa koska en ole nähnyt kyseisiä ruostevaurioita. Kyse nyt ei ollutkaan siittä itte hinnasta, on tullut tutuksi täällä päin että porukka ostanut muutamalla tonnilla 70-80 luvun autoja joista ovat käyneet läpitte joka paikan. Ja tiedän monia tapauksia joissa on ollut enemmän ruostetta kuin evon pohjaan ja ripustuksiin mahtuu ;D Evo nyt on samalla lailla enemmänki harraste auto. Jos ei ole kiinnostusta laittaa autoa kuntoon (varsinkin kun on kyse tälläsistä rallitaipaleen legendoista) niin kannattaa ostaa volvo tai sitten käyttää aikaa niin kauan että varmana löytyy auto jolla voi vaan ajella pitkän aikaa. Siltikin pitää varautua yllätyksiin koska monesti autot on vähän kuin naiset :seina
 
Vs: Mitä kautta hankkia Lancer Evolution V

Miten mulla on edellee haju et toi ko. yksilö on käyny AVK:llakin kerran jo....
 
Vs: Mitä kautta hankkia Lancer Evolution V

Noh oon varautunut evolutionin oikkuihin hyvin koska ajan tällä hetkellä opelilla ;D Eipä tuossa autossa tuo AVK:lla käyntikään hirveästi huolettas jos saa hinnan vaan kohdilleen. Ainahan siittä vois tehä jos halval saa niin putkirunkosen drag auton :driver
 
Vs: Mitä kautta hankkia Lancer Evolution V

Harri K sanoi
Miten mulla on edellee haju et toi ko. yksilö on käyny AVK:llakin kerran jo....

Samanlainen kutina itsellä. Kävin katsomassakin, mutta täysin varma en ole, että onko sama auto.

Etupuskurissa oli vähän jotain ja alusta oli vaurioitunut ainakin siinä AVK:lla olevassa.
 
Vs: Mitä kautta hankkia Lancer Evolution V

eety sanoi
Tästä nimenomaan on autoharrastuksessa kyse... Ei ajamisesta vaan auton kunnostamisesta/parantelusta/huolloista.

Minä kyllä jätän suosiolla tollasen harrastamisen muille ja itse keskityn siihen ajamiseen on se sitten harrastamista tai ei. Mutta kukin harrastaa miten haluaa ;D
 
Vs: Mitä kautta hankkia Lancer Evolution V

Ikävä homma. Ja kyllähän sitä autoliikkeet ainakin saa leimattua vaikka mimmosia rytöpesiä. Voi olla ihan näkyviä reikiä pohjassa ja tuore leima ei ole tavatonta. Olis jännä nähdä mimmonen katsastusmies päästää läpi. Oliskohan kyseinen evo tullut vaikka englannin kautta tänne tjtn, varmaan monia syitä miksi menny noin lahoksi. Ja ymmärrän kyllä, että tuokin kaveri joka auton osti ei varmasti halua lähteä siihen jumppaan että lähdetään peltitöitä vääntämään. Kun ei voi olettaa että kaikilla on joku oma paikka jossa noita väännetään. Tai peltisepän taitoja. Itseltä esim sujuu noi suojaushommat mutta hitsata en valitettavasti osaa. Pelti on halpaa, mutta ruostekorjaukset vaikeita. Varsinkin kun tietää missä kunnossa ne korisaumat on tossa vaiheessa. Kyllä mäkin olisin tommoses tapaukses kaupat perunu. Ei noi evot vielä japanistakaan ole loppu. Uutta vaan japanista tilalle, niin ei tarvii hitsata. :)
 
Vs: Mitä kautta hankkia Lancer Evolution V

En miekään hitsata osaa mutta kait se on pakko opetella kun kaverikin on koulutukseltaan raksa mies mutta tällä hetkellä se on korilta käynyt täysin läpi B-asconan ja tällä hetkellä sillä korigrillissä B-manta ;D ja voin taata että tossa sen mantassa on oikeesti ollut aivan järkyttävästi ruostetta ja on edelleenki enemmän kuin evon pohjaan ja ripustuksiin mahtuu vaikka hyvin saanut jo korjattua. Ja tollasiin 70 luvun autoihin on huomattavasti vaikeampi saada paikkapaloja kuin 90 luvun autoon. Eli tosi paljon on käyttänyt uutta peltiä. Ite kyllä ajattelin kattella sopivas elämän vaihees oppisopimusta korikorjaaja koulutukseen :) Vois sitten ostella huokealla näitä kukkivia ja pistää halvalla kuntoon ja ajoon :driver
 
Vs: Mitä kautta hankkia Lancer Evolution V

miltä firmalta kannattas kysellä auton tuontia briteistä joka siis toisi auton suomeen, verottaisi tullaisi yms ja tekisi tarpeelliset huollot/korjaukset ja kaiken tarvittavan katsastukseen sekä mahdollisesti ratin vaihdon vasemmalle puolelle.
 
Vs: Mitä kautta hankkia Lancer Evolution V

eety sanoi
Ite kyllä ajattelin kattella sopivas elämän vaihees oppisopimusta korikorjaaja koulutukseen :) Vois sitten ostella huokealla näitä kukkivia ja pistää halvalla kuntoon ja ajoon :driver
ei kannata ellei kiinnostus ole sitten jo sairaanloista

nimim. korikorjaaja joka ei ole päivääkään tehnyt koulutusta vastaavaa työtä
 
Vs: Mitä kautta hankkia Lancer Evolution V

Teemu T. sanoi
Taasen myynnissä? Hajosko?

http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/3091869
Kyllä sama evo tuo! Tosiaan kaupat peruttiin, ja minulle tuli entinen seattini takaisin. Kyllähän tuossa hiukan takkiin tuli!
Tosiaan autosta ilmeni pahaa ruostevauriota, kun auto oli pesty ruostesuojaus paikassa. Ruostetta on todella pahoissa paikoissa, mistä hankala hitsata, ja purkaa saa radikaalisti ennen! Myös auton takaripustuksessa oli jotain hitsailtu, yritetty peitellä jollain mustalla töhnällä. Ruostesuojaus kaveri kehui että jos olisi johonkin penkkaan esim. pikkaisen osunut olisi voinut koko ripustus revetä! ??? Mutta tämmöistä huonoa tuuria ollut.
 
Vs: Mitä kautta hankkia Lancer Evolution V

Älä nyt kuitenkaan periksi anna vaan uutta Evoa katselemaan. :peukku
 
Vs: Mitä kautta hankkia Lancer Evolution V

Niin juuri! Älä anna periksi, iteki tässä yritän kuumeisesti saada rahoja kasaan omaan evoon. Yks vastoin käyminen kans tullut jo mutta vielä pitää yrittää ;D
 
Vs: Mitä kautta hankkia Lancer Evolution V

Eety: mut ei se kannata tommosen KALLIIN yksilön kohdalla tehdä paljon töitä tms ja siltikin on hitsattu laite. Ilmeisen vähän tiedät kuitenkin autoista kun vertaat evon pohjaa Asconaan yms joita itsekin tullu katseltua muutamia.. molempia siis.
Halvemmallakin saa täysin ruosteettomia evoja....
 
Vs: Mitä kautta hankkia Lancer Evolution V

Joo tiedän suhteellisen vähän. Ja varmana saakin! en sitä väitäkkään etteikö saisi. Mutta oishan tuossa oma haasteensa kuhan vaan saisi hinnan oikeille kohille ;D mutta joo, toivotaan että nikob löytää nyt kunnollisen evon :)
 
Vs: Mitä kautta hankkia Lancer Evolution V

Minä en kyllä ole ollenkaan ihmettynyt tuon evon kuntoa. Sellaisia juttuja olen tuosta liikkeestä kuullut että oksat pois.
 
Vs: Mitä kautta hankkia Lancer Evolution V

Nikob,
Tervetuloa takaisin! Älä luovuta jos se Evo sua miellyttää. Aina on firmoja joihin voi luottaa ja tilata oma "kultamussukka" Japanista. :)
 
Vs: Mitä kautta hankkia Lancer Evolution V

Katselin juuri että tuo kyseinen evo on myyty http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/3091869
Toivottavasti tiesi henkilö joka osti tuon että mitä osti!
Hinta pyynti oli kuimminkin päälle 15 ekee
 
Vs: Mitä kautta hankkia Lancer Evolution V

Ei mene varmaan pitkään kun kyseisen helmen omistaja ajautuu tänne tai sitten ko. auto on paalattu.
 
Vs: Mitä kautta hankkia Lancer Evolution V

Tuli tuossa yksi toinen aika pirun mätä Evo vastaan hiljattain. Kyllä noissa vähän joutuu katsomaan mitä ostaa, kaikki eivät suinkaan ole pakasta vedettyjä enää tuon ikäisenä...
 
Vs: Mitä kautta hankkia Lancer Evolution V

nikob sanoi
Katselin juuri että tuo kyseinen evo on myyty http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/3091869
Toivottavasti tiesi henkilö joka osti tuon että mitä osti!
Hinta pyynti oli kuimminkin päälle 15 ekee

Vieläkö on haku päällä ?
 
Vs: Mitä kautta hankkia Lancer Evolution V

nikob sanoi
Ei ainakaan tällä hetkellä. Uudeksi leluksi tuli pihaan suht pirteä mönkijä :D

Laitas kuvia vaikka tuonne
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=24640.50
 
Vs: Mitä kautta hankkia Lancer Evolution V

Terve vaan kaikille ja tuli sitten minustakin evo V omistaja. Kaikki tähän astiset autot olleet samaa merkkiä ja oli aika jo hommata jotain muuta.

Auton kävin hakemassa Virosta täältä http://www.jpcars.ee/index.php . Voin todellakin suositella paikkaa ja tuovat puheiden mukaan enemmänkin autoja japanista ja euroopasta. Poika osaa lontoota ja vähän suomea ja isä puhuu aika hyvin suomea eli kaupatkin helppo tehdä.
Hinta paljon edullisempi kuin suomessa.
He myös myyvät LHD muutos sarjoja autoon jos jotain kiinnostaa, tosin tekevät sen perus Lancerin ohjausvaihteella ::)

Autossa on aika paljon palikkaa jo kiinni ja kunto hyvä.Mittarissa 92tkm. Tosin joku oli polttanut kytkimen laiva siirroissa myyjän puheiden mukaan, eli pääsin heti tutustumaan vähän syvemmin autoon ja laitoin nyt evo 9 kytkinpaketin sekä samalla tuli tehtyä täydellinen huolto ja jakohihna ymt. niin tietää ainakin mikä on sitten.

Samalla kysyn pari kysymystä jos joku voisi vastata autoon liittyen tässä samalla. Mikä on virta-avaimessa oleva paino nappi?
Ja mittaristossa nopeusnäyttö 280km/h asti joten se lienee vaihdettu, kun kuvissa noissa yleensä on vaan 180kmh. Onko tietoa miten tehdään jos muutetaan eli muutetaanko koko mittaristo vai vaan nopeusmittari tai pelkkä sen tausta jossa asteikko?? Vähän vaan kilometrejä mietin.
 
Vs: Mitä kautta hankkia Lancer Evolution V

Onnea uudesta autosta ;D
Tohon mittari hommaan en osaa minä sanoa mitään mut virtaavaimen nappi on keskuslukitus,ellei toimi avaa ja vaihda patteri
 
Vs: Mitä kautta hankkia Lancer Evolution V

jappes sanoi
Mikä on virta-avaimessa oleva paino nappi?
Mulla on siinä ainakin sellanen suht tärkeä toiminto kuin ovien lukkojen avaus :) Avaimelle kun ei ole ovessa koloa :nykii
 
Vs: Mitä kautta hankkia Lancer Evolution V

Hablu sanoi
Onnea uudesta autosta ;D
Tohon mittari hommaan en osaa minä sanoa mitään mut virtaavaimen nappi on keskuslukitus,ellei toimi avaa ja vaihda patteri

Kiitos vahvistuksesta. Noin mä vähän oletinkin, mutta ei auta patterin vaihto ja koitin töissä saada radiosignaalia sitä tunnistettua mutta ei löytynyt--pitää tutkia lisää avainta, koska keskuslukko toimii ovesta kyllä oikein.
 
Vs: Mitä kautta hankkia Lancer Evolution V

jappes sanoi
Auton kävin hakemassa Virosta täältä http://www.jpcars.ee/index.php . Voin todellakin suositella paikkaa ja tuovat puheiden mukaan enemmänkin autoja japanista ja euroopasta. Poika osaa lontoota ja vähän suomea ja isä puhuu aika hyvin suomea eli kaupatkin helppo tehdä.
Hinta paljon edullisempi kuin suomessa.
He myös myyvät LHD muutos sarjoja autoon jos jotain kiinnostaa, tosin tekevät sen perus Lancerin ohjausvaihteella ::)

Voin myös suositella tuota puljua kun omani hankin samasta paikasta. Heppu toi auton näytille länsisatamaan jossa sitten syntyi kaupat.
 
Vs: Mitä kautta hankkia Lancer Evolution V

jappes sanoi
Ja mittaristossa nopeusnäyttö 280km/h asti joten se lienee vaihdettu, kun kuvissa noissa yleensä on vaan 180kmh. Onko tietoa miten tehdään jos muutetaan eli muutetaanko koko mittaristo vai vaan nopeusmittari tai pelkkä sen tausta jossa asteikko?? Vähän vaan kilometrejä mietin.

Ei pahalla ,mutta jos hivenen kysyt asiaa selvemmin niin eiköhän vastaus löydy. Nyt en ainakaan itse edes ymmärrä mitä kysyt ? :)

Ja onnea uudelle autolle ! :peukku
 
Vs: Mitä kautta hankkia Lancer Evolution V

En tiedä mihin evo tai yleensä mitsut sen kilometrimäärän tallentaa mutta jos se tallentuu mittaristoon niin se on hyvä tapa vähentää kilometrimäärää :peukku Vaimon fordissa on mittaristo vaihdettu ja nyt 2003 mallin focuksella on ajettu vain 46tkm ja eikun myyntiin ;D

EDIT: Tietääkseni koko mittaristo vaihdetaan ei pelkkää taustaa.
 
Vs: Mitä kautta hankkia Lancer Evolution V

evo6 sanoi
En tiedä mihin evo tai yleensä mitsut sen kilometrimäärän tallentaa mutta jos se tallentuu mittaristoon niin se on hyvä tapa vähentää kilometrimäärää :peukku Vaimon fordissa on mittaristo vaihdettu ja nyt 2003 mallin focuksella on ajettu vain 46tkm ja eikun myyntiin ;D

EDIT: Tietääkseni koko mittaristo vaihdetaan ei pelkkää taustaa.

EIkös ne katastuksessa rupea ihmettelemään jos on kilometrejä lähtenyt aikasemman katastuksen jälkeen ???
 
Vs: Mitä kautta hankkia Lancer Evolution V

Veikka sanoi
EIkös ne katastuksessa rupea ihmettelemään jos on kilometrejä lähtenyt aikasemman katastuksen jälkeen ???
Ei ne kiinnitä siihen mitään huomiota. Katsastuksessa ihan sanoin, että mittaristo meni rikki ja siihen on vaihdettu "uusi" käytetty mittaristo jossa oli 24tkm ostettaessa. Katsastus setä tähän että mä merkkaan tähän sen mitä mittarissa lukee ::)
 
Vs: Mitä kautta hankkia Lancer Evolution V

evo6 sanoi
Ei ne kiinnitä siihen mitään huomiota. Katsastuksessa ihan sanoin, että mittaristo meni rikki ja siihen on vaihdettu "uusi" käytetty mittaristo jossa oli 24tkm ostettaessa. Katsastus setä tähän että mä merkkaan tähän sen mitä mittarissa lukee ::)

No tämä selevä sitten
 
Vs: Mitä kautta hankkia Lancer Evolution V

-JP- sanoi
Ei pahalla ,mutta jos hivenen kysyt asiaa selvemmin niin eiköhän vastaus löydy. Nyt en ainakaan itse edes ymmärrä mitä kysyt ? :)

Ja onnea uudelle autolle ! :peukku

Sitä yritän kysyä että jos evoon haluaa 280km/h mittariston niin vaihdetaanko nopeusmittari pelkästään vai koko mittaristo??
Tai onnistuuko esim. vaihtamalla taustan ja muuttamalla mittariston vastusta tai vastaavaa jolla saadaan mittari näyttämään oikein.
Eli jos mittari vaihdettu niin kilometrit ei varmaan pidä paikkaansa, koska tuskin niitä saa ohjelmoitua uuteen mittaristoon viellä noin vanhassa autossa.
Tossa mun mittaristossa on mittarien ympärillä hiilikuitupaneeli, kun kuvissa yleensä se on sininen. Euromallissa voi olla erinlainen.
 
Vs: Mitä kautta hankkia Lancer Evolution V

jappes sanoi
Sitä yritän kysyä että jos evoon haluaa 280km/h mittariston niin vaihdetaanko nopeusmittari pelkästään vai koko mittaristo??
Tai onnistuuko esim. vaihtamalla taustan ja muuttamalla mittariston vastusta tai vastaavaa jolla saadaan mittari näyttämään oikein.
Eli jos mittari vaihdettu niin kilometrit ei varmaan pidä paikkaansa, koska tuskin niitä saa ohjelmoitua uuteen mittaristoon viellä noin vanhassa autossa.
Tossa mun mittaristossa on mittarien ympärillä hiilikuitupaneeli, kun kuvissa yleensä se on sininen. Euromallissa voi olla erinlainen.

Jos mahdollista niin ota valokuva mittaristostas. Luulen ,että foorumin haukansilmä Gurut bongaa heti mitä on tehty.
 
Vs: Mitä kautta hankkia Lancer Evolution V

Eikös vasta kutoseen tullu sininen mittaritausta?
 
Vs: Mitä kautta hankkia Lancer Evolution V

Omassa kutosessa on se sininen mittarintausta.

Euromalleissa muistaakseni on tuo 280kmh mittaristo ja tietenkin japsimalleissa on se 180kmh. Jos autosi on tosiaan japsimalli niin siihen on tod näk vaihdettu mittaristo.

Näin mä olen ymmärtänyt.. :)
 
Vs: Mitä kautta hankkia Lancer Evolution V

Ralliarttihan on myös tehnyt jonkun mittariston/pohjan isommille nopeuksille
 
Vs: Mitä kautta hankkia Lancer Evolution V

TRollis sanoi
Ralliarttihan on myös tehnyt jonkun mittariston/pohjan isommille nopeuksille
Tuolta saa halutessaan sellasen http://www.pbz.se/product_info.php?cPath=64&products_id=26851
 
Takaisin
Ylös Bottom