Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
Tamus sanoiMä olen niin epäpoliittinen että mä en koskaan äänestä puoluetta vaan ehdokasta puolueesta riippumatta. Ihan sama minkä puolueen ehdokas on kunhan ei ole vihreät tai kristilliset tms.
Nyt en vaan ole ehdokasta löytänyt joka jakaisi ajatuksensa kanssani joten jäänee äänestämättä jos jatkuu näin. :-[
Wlooffy sanoiOotkos käyny kaikki vaalikoneet lävitte? Eikös niistä löytyisi suht helposti sellainen ehdokas. Itse ainakin tein useamman vaalikoneen ja kaikissa oli yks ja sama henkilö ekana tai tokana.
Tamus sanoiMä olen niin epäpoliittinen että mä en koskaan äänestä puoluetta vaan ehdokasta puolueesta riippumatta. Ihan sama minkä puolueen ehdokas on kunhan ei ole vihreät tai kristilliset tms.
Nyt en vaan ole ehdokasta löytänyt joka jakaisi ajatuksensa kanssani joten jäänee äänestämättä jos jatkuu näin. :-[
ast sanoiNäiden vaalien olennainen asia voidaan tiivistää yhteen kysymykseen: "miten ehdokkaasi aikoo hoitaa vuosittaisen 8 miljardin budjettivajeen?"
..
J. Puhakka sanoiJuu, ja itse en tosiaankaan äänestä mitään näitä puolueita jotka on millään tavalla ollut mukana ehdottelemassa kaiken maailmankasettimaksuja, aseiden täyskieltoa, yksityisautoilun vähentämistä tai näitä kuuluisia "vihalakeja" jossa ihan mitä tahansa voidaan lukea vihamanifestiksi jos halutaan, tai jotain muita sekavia hourailuja.
ps. Ja laittakaapa niitä vaalikoneiden osotteita tännekkin jos niitä tiedätte.
evo6 sanoiPersuja ehdottomasti. En näe pienintäkään syytä äänestää mitään muuta.
nokonzok sanoiMinä taas en näe pienintäkään syytä äänestää Persuja
Biim sanoiTäähän se ongelmallista onkin kun yleensä mulle ehdotetussa listassa on kärkipäässä persuja, nimet vaan vaihtuu. Mutta persuja mä en halua äänestää.
nokonzok sanoiMinä taas en näe pienintäkään syytä äänestää Persuja
cristan sanoiEi ole äänioikeutta niin ei tarvi pähkäillä ketä äänestää
Toisaalta kuitenkin asun ja maksan verot Suomeen mutta en voi olla mukana vaikuttamassa minkälaisia päättäjiä eduskuntaan valitaan :
nokonzok sanoi
Enpä nyt tiedä voiko korkeakoulututkinnon omaavia tyyppejä pitää punaniskaöykkäreinä. Persuilta löytyy nimittäin ihan tohtorismiehiäkin.Tamus sanoiMullekin tarjoaa persuja kokoajan mutta niistä on jäänyt sellainen "punaniskaöykkäri"kuva päälle. Sitten taas noi julkkisehdokkaat on vaan jotenkin hmm, epäuskottavia. Yhtä sellaista mulle noi koneet tarjoaa ja ajatuksetkin menee aika yksiin. Tarvii miettiä vielä.
Niko Päivinen sanoiTähän asti valtaapitäneiden (Kok, Kepu, SDP, Vihreät, RKP) vuosikymmeniä jatkunut, naurettava "leikitään-vuoroin-hallituksessa-vuoroin-oppositiossa-ja-vaihdetaan-ohjelmaa-tilanteen-mukaisesti" piirileikki yhdistettynä kansanedustajien äänestyskäyttäytymiseen (on edustaja asiasta mitä mieltä tahansa, niin silti yleensä äänestetään puolueen johdon valitseman linjan mukaisesti, esimerkkejä riittää) on ajanut demokratian varsinaiseen rappiotilaan Suomessa. Ja se kyllä näkyy: suurimmat puolueet viittaavat täysin avoimesti kintaalla kansan mielipiteelle, puhumattakaan että tekisivät asioille jotain (esimerkkejä: maahanmuuttopolitiikka, energianverotus, valtionyhtiöiden valvonta, kansallisomaisuuden myynti ulkomaisille sijoittajille, kriminaalipolitiikka, vientiteollisuuden alasajo milloin milläkin rasitteella, kansanäänestyksiä vastaan haraaminen, poliittiset suojatyövirat, virka-aseman väärinkäytökset yms vastaavat skandaalit, käsittämättömän laaja rakenteellinen korruptio, normaali ihmisen ostovoiman ajaminen Albaanian tasolle, jne jne.). Jos kansa on erimieltä, niin todetaan vaan kansan olevan väärässä. On päässyt täysin unohtumaan, että kenen mandaatilla siellä oikein häärätään.
Tosin, kansa voi toki katsoa myös peiliin: palkitsemalla tällaista käytöstä vaaleista toiseen uudelleen valinnalla, lähetetään selvä viesti poliittisella eliitille: samanlainen muka-demokraattinen puuhastelu ja sikailu voi huoletta jatkua.
Eli oma valintani tulee varmasti löytymään tuon viisikon ulkopuolelta. Taloustasapainon TULEVAN korjaamisen lisäksi kannattaa äänestäessä muistaa ketkä/mitkä tahot ovat olleet luomassa tätä epätasapainotilaa. Monilla vanhoilla puoleilla on ollut vuosikymmeniä aikaa tehdä asialla jotain, ja suunta on ollut koko ajan huonompaan. Miten sieltä (vanhoilta) yhtäkkiä löytyisi lääkkeet näiden vaalien jälkeen, kun ei niitä aiempinakaan vuosikymmeninä ole löytynyt, päinvastoin? Onko uusilla puoleilla mitään pikalääkettä asiaan, ehkä ei, mutta kun katselee vanhojen track-recordia, niin itselleni tuli mieleen, että ei tuon viisikon ulkopuolelta äänestäessä ainakaan YHTÄÄN HUONOMMIN voi enää mennä.
EDIT: typoja
Wlooffy sanoiTuossa yksi hyvä leikkauskohde. Tippuisi heti tarvittavan velan määrästä 12%
http://www.taloussanomat.fi/kotimaa/2011/04/06/suomi-antoi-kehitysapua-187-euroa-suomalaista-kohden/20114900/12
Jr- sanoiPäivähoitomaksut on jo nyt aika korkeita, lapsilisät naurettavia (päivähoitomaksu 400€/kk, lapsilisät 200€/kk).
Missä näin on? Vantaalla yhden lapsen perhepäivähoitomaksu on 250e/kk ja lapsilisä 100e/kk
evo6 sanoiMissä näin on? Vantaalla yhden lapsen perhepäivähoitomaksu on 250e/kk ja lapsilisä 100e/kk
cristan sanoiMuu maa mustikka, ehkä mamuksikin voisi kutsua (blondi olen...)
Olen muun Euroopan unionin jäsenvaltion kansalainen. Saan äänestää ainoastaan kunnallisvaaleissa ja yhdistystoiminnassa, jeij eukku
evoluutio sanoiEnpä nyt tiedä voiko korkeakoulututkinnon omaavia tyyppejä pitää punaniskaöykkäreinä. Persuilta löytyy nimittäin ihan tohtorismiehiäkin.
Eikös tuo kuva sovi parhaiten kokoomuslaisille, kun nehän on ihan sotahullua porukkaaTamus sanoiMullekin tarjoaa persuja kokoajan mutta niistä on jäänyt sellainen "punaniskaöykkäri"kuva päälle.
Tuo on kyllä täysin totta.nokonzok sanoiKorkeakoulututkinto ei tee kenestäkään yhtään sen kummempaa. Kyllä sieltä tohtorissaralta löytyy ihan samanlaisia punaniskajuntteja kuin muualtakin.
Tässä kohtaa on syytä taas muistaa suhteellisen vaalitavan epädemokraattisuus. Eli: vaikka äänestäisikin jotain "uutta verta" omaavaa ehdokasta, saattaa käydä niin, että antamasi ääni ei riitä nostamaan häntä eduskuntaan, mutta se sen sijaan riittää jonkin toisen samanpuolueen ehdokkaan tulemaan valituksi joka sitten voikin olla näitä vanhan linjan pukareita. Esimerkki: voisin ilomielin äänestää Risto Kuismaa, mutta koska ääneni voisi pahimmassa tapauksessa mennä Kimmo Kiljusen tai Maria Guzeninan hyväksi, niin äänestän kokonaan toisen puolueen ehdokasta.ast sanoiOttakaa huomioon että perinteisissä puolueissa on nyt myös runsaasti uutta vertaa jotka ajavat huomattavasti puolueen virallisesta linjasta poikkeavaa politiikkaa. Mitä enemmän nämä ehdokkaat saavat kannatusta ja pääsevät läpi sitä enemmän puolueiden linjaukset muuttuvat. Persut ei todellakaan ole ainoa tapa protestoida.
Kokoomuksella esim. on hyviä, asiaansa uskovia ja mielipiteidensä takana seisovia ehdokkaita Helsingissä ja Uudellamaalla.
ast sanoiKokoomuksella esim. on hyviä, asiaansa uskovia ja mielipiteidensä takana seisovia ehdokkaita Helsingissä ja Uudellamaalla.
+1nokonzok sanoiVoin tässä julkisesti tunnustautua ko. puolueen mieheksi. Äänestäisin mielelläni nimenomaan jotain "nuorta ja vihaista miestä / naista", mutta ei ainakaan vaalikoneiden perusteella tunnu ihan kuitenkaan mieluista löytyvän. Rydmania tyrkyttävät aina kärkisijoille, mutta joku siinä kuitenkin mättää. Stubb olisi kova, mutta se on taas Uudenmaan miehiä. Vaan jos ei muuta keksi niin aina on Ben Z. Pätevä pitkän linjan puurtaja, ja onpa tullut useammankin kerran tavattua viihdepitoisissa tilaisuuksissa
nokonzok sanoiVaan jos ei muuta keksi niin aina on Ben Z. Pätevä pitkän linjan puurtaja, ja onpa tullut useammankin kerran tavattua viihdepitoisissa tilaisuuksissa
Urran sanoiAutopuolen vaalikoneet testattu. Jotenkin ei oo hirveesti luottoo mihinkään iltalehden vaalikoneisiin. Onks ideoita muista varteenotettavista vaalikoneista?
nokonzok sanoiVaan jos ei muuta keksi niin aina on Ben Z. Pätevä pitkän linjan puurtaja, ja onpa tullut useammankin kerran tavattua viihdepitoisissa tilaisuuksissa
Eli Benille pitäis sitten vissiin sallia oma vapaus olla istunnoissa pikkusievässä, kun se kerta vaikuttaa asialliselta ollessa viihteellä ;D Vai menikö tuo johtopäätös nyt oikein ???Urran sanoiEi mut oikeesti. Se on hauska mies IRL.