Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
-JP- sanoiSäätäminen on hivenen työläs prosessi ,koska etupään iskareiden säätö sijaitsee pyörän/vanteen takana. Mulla kesti monta monta päivää ,että tuli hyvä. Vieläkin on parantamista.
-JP- sanoiTänne en postannut kun täällä ollaan niin montaa mieltä miten homma hoidetaan.
Joten privaa lähti.
M.V sanoiPitäis saada oma IX:sä vähän matalammaksi ja toi vakio alustan pinta kovuus pois.
Madallusjousia olen katsellu esim. Tein s tech, Eibach pro-kit, H&R ja mitä muuta nyt löytyy.
Säädettäviä alustoja en oikein ole harkinnut kun tavoite olis vaan saada toi "keuliminen" ja pintakovuus pois, ei sen kummempia säätöominaisuuksia tarvitse.
Ilmeisesti vakio iskarit käyvät jos pelkät jouset laittaa.
Mitäs suosittelette?
Makeko sanoiite sain viimeviikolla ruuvattuu alle ton fq360 mr:n alustasarjan ralliartin yläpäillä.
auto muuttui mukavammaksi mut samalla kovassa ajossa jämäkämmäksi. juuri niikun pitikin!
suosittelen lämpimästi noita bilsteinin b6 iskareita
Pietari sanoiTuolla toisaalla kyselinkin mitä toi fq360 setti pitää sisällään mutta ilmeisesti siis bilsteinit? Ittellä sama setti alla ja Teinin jouset meinasin laittaa kun ovat jo tallissa oottelemassa.
Pade sanoiMulla oli Teinin S-Techit kun auton hankin mutta mm. katsastuksessa ilmenneiden pienten ongelmien takia hankin H&R-jouset enkä kyllä Teinejä enää alle laittais. Sen verran paljon paremman tuntuinen tuo alusta noilla H&R-jousilla. Teinit madasivat tosin enemmän joka ehkä miellytti silmää paremmin mutta kesäksi joka tapauksessa tulossa Mono Flexit alle niin tällä "talvialustalla" se ei ehkä haittaa niin.
Joka tapauksessa en noita Teinin vietereitä välttämättä suosittelisi. H&R:ät on pelittänyt tosi hyvin.
-JP- sanoiEn kyllä lähtis Teinin "Show and Shine" mallistolla pilaamaan Bilsteinejä. Mutta saa toki tehdä niin kuin haluaa.
M.V sanoiOnkos sulla kuvia h&r jousien kanssa?
Pietari sanoiMitkäs olis sit huvat?
Tarkoitat ilmeisesti vakioalustalla juuri tuota Suomi-perus-IX GSR:n alustaa mustin iskarein? Itse vaihdoin kyseisen alustan siihen "ultimaten" Billstein iskareihin ja takajousiin. Parani mukavuus ainakin moninkertaisesti. Tosin jos matalaa haluat niin ei taida sitten sulle sopia. Mutta tosiaan noihin Billstein iskareihin saa nykyään yhteensopivia H&R jousia, jotka muistaakseni madaltaa 35mm. Se on jo jotain se. Itsekin olen koittanut metsästää noita MR/Fq eibacheja Billsteinien kavereiksi, mutta harvassa tuntuvat olevan.M.V sanoiPitäis saada oma IX:sä vähän matalammaksi ja toi vakio alustan pinta kovuus pois.
Madallusjousia olen katsellu esim. Tein s tech, Eibach pro-kit, H&R ja mitä muuta nyt löytyy.
Säädettäviä alustoja en oikein ole harkinnut kun tavoite olis vaan saada toi "keuliminen" ja pintakovuus pois, ei sen kummempia säätöominaisuuksia tarvitse.
Ilmeisesti vakio iskarit käyvät jos pelkät jouset laittaa.
Mitäs suosittelette?
nahkuri sanoiluulenpa vaan, että meikäläisen mekaanikontaidoilla ei alustaa vaihdeta, joten joka keväinen/syksyinen alustajumppa voisi tulla hieman kalliiksi.. ilmeisesti myös nelipyöräsuuntaus pitää teettää aina jumpan jälkeen?
eikö noista säädettävistä alustasatseista mikään kestä talvikäyttöä? tosin jos seuraavana talvena tulee yhtä vähän kilometrejä evoon kuin tänä talvena (kiitos käyttöauton), se on varmaan aika sama, mikä siellä alla on.
nahkuri sanoieikö noista säädettävistä alustasatseista mikään kestä talvikäyttöä?
Peke sanoiKW kestää, hyvä että huomaa edes et ne on ollu talven yli ajossa. Rosteria pitäs muidenkin käyttää.
TRollis sanoiOnko kw:ssä vielä alumiini jousilautaset? :
Makeko sanoikw:ssa on jotain ihme muoviseosta ne säätölautaset. ihan p*rseestä kyl. jos p*skaa pääsee välii ja joutuu säätelee ni halkeevat kyl.. sahalla vaa poikki ja uutta lautasta kii. ei tosin maksa ku ~20e/kpl et ei paha.
eety sanoi...sit myös Dymagin hiilikuitu/magnesium vanteet.
M.V sanoiSaakos pyöränkulmat kohdilleen ysissä jos madaltaa alustaa sen 35 mm edestä ja 25 mm takaa? Vai alkaako syömään renkaita epätasaisesti?
Ja ihan madallusjousilla (muuten vakio alusta) meinasin madaltaa...
M.V sanoiSaakos pyöränkulmat kohdilleen ysissä jos madaltaa alustaa sen 35 mm edestä ja 25 mm takaa? Vai alkaako syömään renkaita epätasaisesti?
Ja ihan madallusjousilla (muuten vakio alusta) meinasin madaltaa...
M.V sanoiJuuri noita H&R jousia olen kanssa hommaamassa. Tein:ejä ajattelin kanssa mutta taitaa ton hyväksynnän puolesta kääntyä h&r puolelle.
HÄH?? Ihan tavalliset ne iskarit on ja samat jouset kyllä käy.uusis sanoimä en saa hyväksyntää noille kun MR mallin jouset tulossa(bilsteinin iskarit tuossa omassa) kun on joku pirun ultimate malli
ei käy perus ysin alustan H&R :-\
overboost sanoiHÄH?? Ihan tavalliset ne iskarit on ja samat jouset kyllä käy.
overboost sanoiHÄH?? Ihan tavalliset ne iskarit on ja samat jouset kyllä käy.
Onko tuossa kumminkin edelleen vakioiskarit?M.V sanoiNyt sitten on H&R:än jouset alla, tuli paljon mukavammaksi ajaa, ei ole enää niin pintakova ja madalluskin on aika sopiva.
Ehkä hieman enemmän saisi madaltaa, noissahan oli -35mm edestä ja -15mm takaa mutta nyt ei tarvi niin kauhean tarkkana ajaa ja varoa kaikkia kuoppia ja hidasteita.
Tyytyväisiä ollaan eukku
Tässä vielä yksi kuva jousien kanssa niin näkee ton madalluksen:
evoluutio sanoiOnko tuossa kumminkin edelleen vakioiskarit?
uusis sanoieikös se ole -35/-25..
-JP- sanoiTuosta en tiedä ,mutta kun tuota MV:n kuvaa katsoo niin ei ole paljoa takapää pudonnut.