mitsubishin vauhtipyörästä

Vs: mitsubishin vauhtipyörästä

Erilainen se voi olla esim. painon suhteen, mutta eiköhän ne ristiin käy keskenään, silloin kun puhutaan nimenomaan etuvetoisessa olleista 4G67 DOHC 16V ja 4G63 DOHC 16V (6-bolt) koneista: kampura on sama ja kytkin on sama etuvetoisiin. Uudemmissa Galluissa, Clipseissä ja evoissa on sitten 7-pulttinen VP:n kiinnitys, siihen ei 4G67 VP käy.

Sen sijaan 4G63 DOHC 16V koneen vauhtipyörä NELIVETOISESTA ei käy ristiin etuvetoiseen tarkoitetun 4G67 (tai 4G63) vauhtipyörän kanssa. 1.8 4G37 koneen vauhtipyörä ei käy mihinkään 4G6# sarjan koneeseen.
 
Vs: mitsubishin vauhtipyörästä

sain hyvät vastaukset. ! kiitän :) evo 3 sachs:in HD asetelman ja 4 lapasen 228 mm:sen levyn meinaan laittaa tohon etuvetoseen pitää vauhtipyörää muokata koska evossa asetelma on hitusen isompi ja reikä piiri vähän leveempi taikka sit sorvaan uuden teräsvauhtipyörän. mun kytkinakselin poori on sama evossa sekä etuvetosessa, toi kytkin kokoonpano pitäs kestää 600-700 nm
 
Vs: mitsubishin vauhtipyörästä

Nelivetoisen kytkimen sovittaminen etuvetoiseen voi tosiaan vaatia ns. custom made vauhtipyörän, koska nelikon ja etuvetoisen vauhtipyörät ovat erilaisia. Aiheesta on keskusteltu tuolla, sieltä löytyy myös ehdotus ns. bolt-on kytkimeksi:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=24486.msg167795#msg167795

Lisäksi yli 225mm kytkimen kanssa voi tulla ongelmia kytkinkopan kanssa. Muistelisin jotain tällaista tapahtuneen jos yrittää sovittaa 4G64 Sapporon 225mm vakiokytkintä 4G63 koneisen Galantin laatikkoon....
 
Vs: mitsubishin vauhtipyörästä

mut eiks evoakin oo tehty sekä tolla kupumaisella ja tasasella mallilla.. toi mun hd asetelma on tasainen malli.. mut asetelman koko ei kasva niin paljoa suhteessa mitä kytkinlevykasvaa.. ja vakio asetelmaa ja tota uutta asetelmaa ku mittaa niin painelaakerin paikka ei muutu.. että muutokset mitä joutuu tekee niin reikä jako levenee sen noin 5-9 mm ( en muista mittoja ulkoo)mut pitää vielä mittailla ja tarkistaa että ser mahtuu tonne kytkinkopan sisälle. että osaa sit muuttaa vauhtipyörää lisää jos tarvevaatii
 
Vs: mitsubishin vauhtipyörästä

Joku muu saa sanoa noista nelikoiden kytkimistä ja vauhtipyöristä, ei ole tullut niiden kanssa niin paljoa pulattua...
 
Vs: mitsubishin vauhtipyörästä

4:sta eteenpäin Evoissa on suora vauhtipyörä. Ei ilmeisesti vaihtokelpoinen vanhempien kanssa jo sen vuoksi että kytkinasetelman toimintasuunta on erilainen.
 
Vs: mitsubishin vauhtipyörästä

nooh en minäkään ole puljannu ;D täytyy vielä varmsitaa toi että mahtuuko se asetelma pyörii sielä kytkinkopan sisällä vaij joutuuko koppaa muokkaa taikka mitottaa erinlailla tota vauhtipyörää.. uudemmissa evoissahan o sit ihan toinen tarina kun näissä vanhemmassa kalustossa.. sotketaan tätä soppaa vielä sillä että mitä eroo on gti:iin ja evon 3 vaihdelaatikoissa ? ( tietty jakolaatikko)
 
Takaisin
Ylös Bottom