- Liittynyt
- 5 Tammikuu 2003
- Sijainti
- Lahti
Eli Time Attackin Club-luokassa on alle ja yli 2500cc luokat, 1.6 turbokertoimella.
Vaparina 2.5 koneita ei oikein ole muita kuin V6:t, ja niitä ei oikein saa kilpailukykyiseen koriin helposti (saa, mutta ei helposti) -ja vapari V6:n aftermarket osien saatavuus on....noh, aika hiljaista.
2.0 vaparit jää aika kevyesti (viritettynäkin) K20A typeRien jalkoihin (vakiona 200hv).
2.0 turbot (eli evot) menee aina isompaan luokkaan, mutta huomasinpa juuri mielenkiintoisen jutun:
1.6 turbokertoimella, ahdettu 4G61 menee isoon luokkaan, samoin 4G32...... mutta 4G15 (CZT:n 16V turbokone) menee pienempään luokkaan... se menee pienempään luokkaan, vaikka turbokerroin olisi 1.7:
2500/1.7 = 1470cc, ja 4G15 = 1468cc. 1.6 kertoimella on siis porausvaraakin.
Tehkää joku tämmöinen. 4G15 MIVEC turbo, Clubiin. Vaikka CZT. 325 bemsua tai typeRää jos käyttää mittatikkuna, niin se 200hv pitäisi ainakin olla koneessa. RPW:n eräällä asiakkaalla on sattumoisin se 200hv avaamattomassa, vakioturboisessa (TD03!!!) koneessa:
http://www.rpw.com.au/index.php?option=com_content&view=article&id=356:mitsubishi-colt-ralliart-turbo-205hp-&catid=104:customer-vehicles&Itemid=562
Vakioturbolla 233hp:
http://www.youtube.com/watch?v=Q0ugD85OOCQ
Eli ei se 200hv tee tiukkaakaan. Minä tulen heti katsomaan Time Attackia sen jälkeen, kun tällainen ilmestyy viivalle.
Vaparina 2.5 koneita ei oikein ole muita kuin V6:t, ja niitä ei oikein saa kilpailukykyiseen koriin helposti (saa, mutta ei helposti) -ja vapari V6:n aftermarket osien saatavuus on....noh, aika hiljaista.
2.0 vaparit jää aika kevyesti (viritettynäkin) K20A typeRien jalkoihin (vakiona 200hv).
2.0 turbot (eli evot) menee aina isompaan luokkaan, mutta huomasinpa juuri mielenkiintoisen jutun:
1.6 turbokertoimella, ahdettu 4G61 menee isoon luokkaan, samoin 4G32...... mutta 4G15 (CZT:n 16V turbokone) menee pienempään luokkaan... se menee pienempään luokkaan, vaikka turbokerroin olisi 1.7:
2500/1.7 = 1470cc, ja 4G15 = 1468cc. 1.6 kertoimella on siis porausvaraakin.
Tehkää joku tämmöinen. 4G15 MIVEC turbo, Clubiin. Vaikka CZT. 325 bemsua tai typeRää jos käyttää mittatikkuna, niin se 200hv pitäisi ainakin olla koneessa. RPW:n eräällä asiakkaalla on sattumoisin se 200hv avaamattomassa, vakioturboisessa (TD03!!!) koneessa:
http://www.rpw.com.au/index.php?option=com_content&view=article&id=356:mitsubishi-colt-ralliart-turbo-205hp-&catid=104:customer-vehicles&Itemid=562
Vakioturbolla 233hp:
http://www.youtube.com/watch?v=Q0ugD85OOCQ
Eli ei se 200hv tee tiukkaakaan. Minä tulen heti katsomaan Time Attackia sen jälkeen, kun tällainen ilmestyy viivalle.