Offtopic

Tulipa ekan kerran sellainen tapaus vastaan että kun akku pääsi tyhjäksi, niin latauksen jälkeen pyöritti kyllä konetta, mutta ei lähtenyt käyntiin. Kiitoksia vaan vinkistä ST:lle.

Nyt pitäisi enää selvitellä että mikäs noihin latureihin on menny. Ekana hajosi eka laturi, ja sen jälkeen vaihdoin varaosamoottorista toisen laturin niin sekin hajosi vajaan kuukauden jälkeen. Voihan se olla vain sattumaa. Pitänee tutkia.
 
Kävin miettimään kun tuossa evossa on systeemi ettei starttaa ellei ole kytkin pohjassa niin onko se fiksu systeemi vai voiko aiheutta kampuralle mitään ongelmia kuten päittäisvälyksiä?
 
ah-05 sanoi
Kävin miettimään kun tuossa evossa on systeemi ettei starttaa ellei ole kytkin pohjassa niin onko se fiksu systeemi vai voiko aiheutta kampuralle mitään ongelmia kuten päittäisvälyksiä?

Eikös tuo ongelma koske vaan evo IV ja siitä vanhempia. Niillä ei kuulemma kannattais kytkin pohjassa starttailla
 
Tossa haasteltiin ja tuli puheeksi seiska missä välystä löytyy ja ainut mikä tulee mieleen niin toi kytkinpohjassa starttaus koska ei saa kunnon voitelua heti.Siis näähän on vain tälläisiä ajatuksia että voiko johtua siitä vai onko toisella vain joku muu/paska tuuri.
 
Sen pystyy muistaakseni purkamaan pois, yksi johto taisi polkimelle mennä. MLR on ainakin moni ottanut pois käytöstä ton ja ohjeetkin löytyy.
 
http://www.youtube.com/watch?v=4tz03Es04QA
joo-o, noita hiekkahirviöitä voisi myös tietenkin pestä joskus ;D
ja tekee varmaan pinnalle hyvää kun sitä hinkkaa pintaan
 
janza sanoi
Sen pystyy muistaakseni purkamaan pois, yksi johto taisi polkimelle mennä. MLR on ainakin moni ottanut pois käytöstä ton ja ohjeetkin löytyy.

Eipä taida vain näkyä koska en ole maksujäsen.
 
Mikä on kunnollista rengaskiilloketta mikä kestää pidempää kuin tuo meguiar's:in paska?
Pöntössä lukee että kestää viikkoja, ei päiviä. P*skat! Neljä vuorokautta laiton jälkeen Outtiksen kumit ovat aivan yhtä ruskeat kuin lähtötilanteessa. Pari päivää kestää ja sitten tapahtuu nopeasti tuo "ruskettuminen"...
 
janza sanoi
Sen pystyy muistaakseni purkamaan pois, yksi johto taisi polkimelle mennä. MLR on ainakin moni ottanut pois käytöstä ton ja ohjeetkin löytyy.

Haluaisin myös luopua ko. ominaisuudesta. Minkähän värinen johto siellä on?
 
Teemu T. sanoi
Haluaisin myös luopua ko. ominaisuudesta. Minkähän värinen johto siellä on?

Ei kai sieltä kytkimen takaa kovin montaa lähde? Eclipsestä nappasin ainakin kolmisen vuotta sitten ko. ominaisuuden pois käytöstä vain irrottamalla sensorista liittimen. Olisikohan kyseessä tuo?
 

Liitetiedostot

  • evo_kytkinsensori.jpg
    evo_kytkinsensori.jpg
    48.8 KB · Lukukerrat 456
Molempi onnistuu joo, kytkinsensori siis kyseessä. Lukenut olen vain asiasta ja itseltäni en ole poistanut tota.


http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=258117

Siinä juttua asiasta.
 
Wlooffy sanoi
Tulipa ekan kerran sellainen tapaus vastaan että kun akku pääsi tyhjäksi, niin latauksen jälkeen pyöritti kyllä konetta, mutta ei lähtenyt käyntiin. Kiitoksia vaan vinkistä ST:lle.

Nyt pitäisi enää selvitellä että mikäs noihin latureihin on menny. Ekana hajosi eka laturi, ja sen jälkeen vaihdoin varaosamoottorista toisen laturin niin sekin hajosi vajaan kuukauden jälkeen. Voihan se olla vain sattumaa. Pitänee tutkia.
Hajoaahan ne jos akku on jo "puolivalmis".


P.S.Löytyisi tehdaskorjattu lähes uusikin laturi..
 
Nonii ny pitäis talvirenkaat ostaa palaneiden tilalle, ja miksi nyt? Siksi että nyt on halpaa....

Mutta kertokaas onko muilla kokemuksia Goodyearin renkaista. Itellä oli goodyearin ultra grip extremet ja ai että kun oli hiljasimmat renkaat galantissa ikinä, Nummelassa ei niitä ollut vaan myyjä tarjos automaattisesti uutta arcticcia TAI sitten vanhaa Ultra Grip 400 kuvioista rengasta (Kelly). Ainoo kriteerihän mulla on toi melu ja tuossa renkaassa se oli kohdallaan (80-100 nopeuksissa aivan uskomattoman hiljanen ku mitkää kesärenkaatka eivät ole olleet hiljasempia). Ja kitkat ei tule kyseeseen. Ihan sen takia että noi säilyy kuitenkin keskimäärin yhden kauden enemmän ajokelposina. Tosta uudesta ug:sta ei ole kokemuksia varmasti kellään mutta onko noita ultra 400:sia ollut kellään alla. Ainakin noissa ostamissani vanteissa on UG 500:set nyt kiinni molemmissa, joten osaako JaniT tai kys auton edellinen omistaja kommentoida vanhojen ultragrippien melutasoa. Toisaalta hintaeroa tuohon nykyiseenkin ultragrippiin tulisi yli 100e/sarja joten olis kiva tehdä järkevä ratkasu.
 
UG 500 piti ainakin melkoista jurnutusta. Ihan hyvin kesti kyllä, alkuperäiset oli alla kun pistin auton kiertoon 108 tkm mittarissa.
 
ast sanoi
UG 500 piti ainakin melkoista jurnutusta. Ihan hyvin kesti kyllä, alkuperäiset oli alla kun pistin auton kiertoon 108 tkm mittarissa.

Ja 400 näyttää aika samalta kun 500 tai sukua ainaki toisilleen ja toi ultra grip extreme on täysin omansa näköinen. Tuokin kommentti kallistaa minua nyt lähtemään hieman merta edemmäs kalaan kun olen päättänyt juuri nuo hiljaiset renkaat hommata. Vr4:stä ei kyllä niin hiljasta saakkaa...

edit: On muuten jännä mimmosta juttua noistaki löytyy netistä, jotkut haukkuu melukkaaksi :D:D Eiköhän 8G Galantin omistaja tunnista melukkaan renkaan :)
 
Urran sanoi
???

Pääkaupunkiseudulla? Nyt perusteluja :D

Juuri em. syyn takia ite vaihtamassa kitkoihin.

Edeltävät goodyearit meni ainaki 4 kautta, tod näk 5 (paistettu 07) ja vasta vikana talvena tuli mulle hankala tilanne. En nää järkeä maksaa per kausi renkaista paljon suurempaa summaa. Ja tämä ei ole pks seutua vaan naapurikunta jossa ei ole juuri talvikunnossapitoa näillä lähistön teillä. Kitkat toimii sen 2 kautta hyvinä käsittääkseni.
 
^No jos pintaa riittää niin Goodyearin mies kertoi että kova pinta pitää ajaa pois. Eli pari nopeeta rundia radalla tai näillä meidän nelikoilla pienoinen burn out :) Tiiä sit miten nopee pinta kuluu, yhtäkään kitkaa itellä vielä ollu..
 
mystinengalant sanoi
Kitkat toimii sen 2 kautta hyvinä käsittääkseni.

Omat kokemukseni ovat juuri tuollaiset eli nastarenkaat ovat kestäneet pidoltaan kelvollisina pidempään ja kuluneet muutenkin selvästi vähemmän.
 
janza sanoi
Molempi onnistuu joo, kytkinsensori siis kyseessä. Lukenut olen vain asiasta ja itseltäni en ole poistanut tota.


http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=258117

Siinä juttua asiasta.

Kiitti. Täytyykin napata vaan liitin irti. Ei ole vakkaria.
 
ast sanoi
Omat kokemukseni ovat juuri tuollaiset eli nastarenkaat ovat kestäneet pidoltaan kelvollisina pidempään ja kuluneet muutenkin selvästi vähemmän.
Mikä ympäristö/mimmonen ajotyyli ja puhutaanko vajaavetosista :D Yritän siis edelleen kartottaa kumpia renkaita itse lähden hakemaan. Mun ajo kun koostuu 80% Tuusulan moottoritiestä ja Kehä 3:sesta mitkä on käytännössä läpi kauden sulat..
 
Urran sanoi
Mikä ympäristö/mimmonen ajotyyli ja puhutaanko vajaavetosista :D Yritän siis edelleen kartottaa kumpia renkaita itse lähden hakemaan. Mun ajo kun koostuu 80% Tuusulan moottoritiestä ja Kehä 3:sesta mitkä on käytännössä läpi kauden sulat..

Ihan sama mullakin on ja ton takia ottasin nastat sinunakin jos ne kestää ainakin yhden ajokauden pidempään, onpahan sekin raha säästössä muuhun. Melukaan ei tuntunu teikäläistä haittaavan. Tavallaan ainoo mikä itteä rassaa on toi teiden kuluttaminen nastoilla....

Hitto noita puolia, niistä ei ota erkkikään selvää (soitin sille viel ja kysyin :D )
 
mystinengalant sanoi
Ihan sama mullakin on ja ton takia ottasin nastat sinunakin jos ne kestää ainakin yhden ajokauden pidempään, onpahan sekin raha säästössä muuhun. Melukaan ei tuntunu teikäläistä haittaavan. Tavallaan ainoo mikä itteä rassaa on toi teiden kuluttaminen nastoilla....
Mut siis jos mulla nastat kuluu 2 kaudessa jo törkeen paljon niin kuinka paljon kitkat voi kulua nopeammin :nykii (okei, tiedän että noilla renkailla vielä moni ajaisi ihan tyytyväisenä mut ite tykkään ajaa hyvillä renkailla)

En siis keksi sille nastalle mitään syytä mun renkaissa, kun mä en juuri ikinä joudu ajamaan jäisellä tiellä. Toistaseksi ainut järkevä perustelu on hitaampi kuluminen mut jos nimenomaan toi sula tie kuluttaa ne nastat niin ettei ne oo enää teräviä niin WTF :D
 
Urran sanoi
Mikä ympäristö/mimmonen ajotyyli ja puhutaanko vajaavetosista :D Yritän siis edelleen kartottaa kumpia renkaita itse lähden hakemaan. Mun ajo kun koostuu 80% Tuusulan moottoritiestä ja Kehä 3:sesta mitkä on käytännössä läpi kauden sulat..

Vajaavetoinen päivittäisessä käytössä ja aika rauhallista työmatka-ajoa pääasiassa Lahdenväylää pitkin. Jääpinnalla kiihdytykset usein kuitenkin sutimisrajalla koska en tykkää jäädä valoihin ihmettelemään. Nastarenkaat ovat olleet sulalla tukevammat ajaa mikä on iso plussa ja pitäneet myös jarrutuksissa märällä paremmin. Tämä taas johtuu suoraan kumin ja rungon erilaisista ominaisuuksista jotka kitkoissa on jouduttu optimoimaan jääpitoa ajatellen kun nastoja ei ole tukemassa hankalia olosuhteita.

Nastarenkaan melu ei nykyautoissa enää häiritse ja ovat ne renkaatkin hiljaisemmat. Ero on melkoinen verrattuna 80-luvun piikkeihin ja peltisisustalla varustettuihin kotteroihin.

Nastarengasta ei kannata luistattaa sulalla, silloin tuhoaa sen nopeasti. Tuli Evolla kokeiltua ja yksi vanhahko rengas sylki 25% nastoista pois mutta hyvin suti isollakin vaihteella :) Käyttöautossa nastakato on rajoittunut muutamaan nastaan vuodessa koko sarjassa.
 
ast sanoi
Nastarenkaan melu ei nykyautoissa enää häiritse ja ovat ne renkaatkin hiljaisemmat. Ero on melkoinen verrattuna 80-luvun piikkeihin ja peltisisustalla varustettuihin kotteroihin.

EA tunnetusti ei ole se hiljaisin ja siihen kun löysin yhden toimivan renkaan niin mennään sillä, kuitenkin kun kaikki kesärenkaat on MELUKKAAMPIA Kaikki nastat oli muuten tallessa. Pitoa oli huonommin kuin alussa mutta mulle ihan riittävä vielä.
 
ast kyse ei liene siitä kannattaako antaa luistaa vai ei. Täysin tarkoittamatta ja valitettavasti se on osa omaa ajotyyliä ja myös yksi peruste kitkoihin siirtymiseen. Myöskään sana "rauhallinen" ei missään tapauksessa kuvaa mun ajotyyliä.

Toi tukevuus on asia mitä en edes osannut ajatella. Tosin en silti tiiä onko sillä niinkään väliä jos vertaa sitä että renkaat kestäisi vuoden tai jopa pari pidempään.
 
Ei kellään olis tampereen seudulla/eteläpirkanmaalla lainata nauhahiomakonetta, pitäis vähän saada lattiaan vielä hiottua.
 
Mulla on ollut evossa kolme vuotta samat x-ice northit, eikä ole merkittävästi kulumaa eikä nastakatoa. Eipä tietysti tule kilsojakaan niin paljoa kuin teillä. Ajotyyli ei ainakaan ole ollut kovin rauhallinen, ainoa ettei täysin sulalla tiellä ole tullut suditeltua. Myös jääradalla käyty, siellä poistui kaverin R32-golffista taasen nastat melko tehokkaasti.
 
Make en mäkään sulalla sudittele. Mut monesti lumi/sohjo pinnoilla lähtee kiihdytyksessä pikkasen sutimaan niin mitä sitä rauhoittelemaan, mielestäni kiihtyykin sillon paremmin. Mut nastat ei tykkää.

Kuulin Posalta hieman Maken ajoista niin voin vaan kuvitella miten rauhakseen ajelet talven :D
 
Mistäs se Posa mun ajoista tietää :-[
Mutta joo, ei ole kyllä itseltä ainakaan nastat irtoillut vaikka kuinka on lumella tai jäällä lyönyt tyhjää.
 
Näköjään jotain eroa voiman tuotossa uusilla iridium-tulpilla ~0,8mm kärkivälillä, ja paljon ajetuilla vanhoilla ~1,4mm kärkivälillä, vaikka ei noilla vanhoilla pätkinytkään. Hieman nolottaa ettei muistanut aiemmin vaihtaa.
 
Eilen tuli radiosta että joku julkkis oli twiitannu et on Kenin kanssa Suomessa.
En vaan muista tota koko tarinaa enää
 
Olipahan yö...

Keuruulla vanhempieni naapurin mummon poika (40v) oli lähteny maastopyöräilylenkille klo18 eilen, ja mummo oli luvannu lisätä puita savusaunaan. klo20-21 poika oli tullu kotio ja meni suoraa saunaa, ihmetteli et vähä viilee oli sauna mut saunoi kuiteki ja vasta sitte alko ettii mummoa. Rollaattori oli paikallaan ja ihmetys suuri et mihin on kadonnut...
klo22.30 soitti meidä porukoille et tulkaa apuun ettii ja 2 muutaki naapuria oli ja minäkin muijan kans tultii klo23 keuruulle ja suoraa mentii maastoon ettimään. Sillo vasta se suostu se kadonneen poika soittamaan 112:seen, sitä enne ei suostunu.
Kyttäpartioita 3 kpl ja poliisikoira haravoivat maastoo klo00-03 ja vitumoine ukkosilma tuli klo03-04 ku oltii mettäs Vapepa:n kanssa. Kopteritkaa ei suostunu lähtee ilmaan sillo. Mä lähdin nukkuun klo04-05 välil ku olin läpimärkä jo ihan.
Klo06 alko kovaääninen jyminä kun NH90 alko pörrää ja tsekkaan tota naapurimaastoo. Toista tuntia lämpökameral mut eivät löytäneet kopteril, ja Vapepa jatko hommia ja löyti 500m pääst kotoaan kiven vierestä tämän 87v mummon. Kylmettyneenä ja märkänä. Sammaliin oli itseään käärinyt, joten siksi lämpökamerakaan ei havainnut :-\

Onneks löytyi ja kuiteki hyväs kunnos ja ambulanssihenkilökunta teki tarkastuksen ja eivät edes sairaalaan vieneet.
 
Ulkona +28
Yläkerrassa +26
Alakerrassa +20
Autotallissa +18

Eipä tarvi montaa kertaa miettiä mihin menee nukkumaan ensi yönä 8)
 
Hemppis sanoi
Ulkona +28
Yläkerrassa +26
Alakerrassa +20
Autotallissa +18

Eipä tarvi montaa kertaa miettiä mihin menee nukkumaan ensi yönä 8)
meijän tallis oli +15 ku kävin siel pyörähtää, vois itekki mennä sinne yöks ;D
 
Pajero oli 3 viikkoa Samitsun hellässä huomassa. Piti olla pientä ruostehommaa, mutta olikin sitten hieman isompaa ruostehommaa (monen muun pienen jutun ohessa). Suuret kiitokset kuitenkin Samille, että venyi korjaamaan paljon odotettua suuremmat ongelmat! Halvalla tuli työmäärään nähden, mutta laskun myötä auton arvo taisi nousta 50% :) No, näillä mennään taas seuraava 100 tkm ja toivottavasti enemmänkin.

Kannattaa mennä hieman pidemmältäkin: www.saminautotila.fi

Alla vielä pari kuvaa aiheesta, aika haperoksi oli runkopalkki päässyt. Mielenkiintoista tavaraa löytyy palkin sisältä.

pajero1.jpg



pajero2.jpg
 
^Voin todistaa että tuota Pajeroa on kyllä todellakin tehty huolella (ja jopa verellä), mitä nyt projektia olen sivusta seuraillut! :peukku
 
Täytyisi vissiin yrittää selvittää että onko evon laturissa häikkää.Eilen alastarolta pois ajellessa häiritsi kun ajovalot ja mittariston valot välkkyy koko ajan.Ei kovasti mutta silleen että alkoi ärsyttää kuitenkin.Lataus mittari vemputtaa myös kovasti 12-14v välillä. ???
 
Takaisin
Ylös Bottom