Offtopic

nokonzok sanoi
Pajero oli 3 viikkoa Samitsun hellässä huomassa. Piti olla pientä ruostehommaa, mutta olikin sitten hieman isompaa ruostehommaa (monen muun pienen jutun ohessa).

Siltä se alkaa vaikuttaa että melkein autosta kuin autosta löytyy enemmän tai vähemmän hitsattavaa ja muuta puuhattavaa jos tekee kunnollisen hiekkapuhalluksen... :( :) Toisaalta ilman sitä ruosteet pysyvät piilossa ja tulevat esille sitten vielä suurempina ongelmina... Mutta työllistävä vaikutus oli että kiitoksia vain myös teettäjälle! :) Katsotaan saadaanko joskus vielä jotain muitakin kuvia aiheesta kun on tässä kesän aikana ollut ongelmia kuvahomman suhteen...
 
Onko foorumil jotain "Pajeroa ostamassa, mitä pitää katsoa?"- juttusarjaa? :)

Pajeron osto ehkä edessä faijalle "työautoksi" nurkkapieliin ajoon ja samal ittelle hirvimettälle auto ku evokki senverta matala ettei ole asiaa paljo tonne mettäautoteille ::)
 
Harri K sanoi
Onko foorumil jotain "Pajeroa ostamassa, mitä pitää katsoa?"- juttusarjaa? :)

Pajeron osto ehkä edessä faijalle "työautoksi" nurkkapieliin ajoon ja samal ittelle hirvimettälle auto ku evokki senverta matala ettei ole asiaa paljo tonne mettäautoteille ::)
Ei mutta viestejä löytyy kun hakee http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?action=search2
Ja vähän ratkaisee millaista pajeroa ollaan hakemassa,nuo katsottavat kohdat kun vaihtelee 1gen ja 4gen välillä aika reilusti.
 
Harri K sanoi
Onko foorumil jotain "Pajeroa ostamassa, mitä pitää katsoa?"- juttusarjaa? :)

Pajeron osto ehkä edessä faijalle "työautoksi" nurkkapieliin ajoon ja samal ittelle hirvimettälle auto ku evokki senverta matala ettei ole asiaa paljo tonne mettäautoteille ::)

Muistelen että joskus oon lukenu jonki todella pitkän ja melko tarkan checklistin läpi tosta pajeron ostosta täältä foorumilta. Muistaakseni tuli kateltua 2g pajeroa kun tuttu oli semmosta hankkimassa. Piti kattoo muistaakseni laturin kiinnityspultti yms. mut en jaksa nyt ettiä.
 
Harri K sanoi
Onko foorumil jotain "Pajeroa ostamassa, mitä pitää katsoa?"- juttusarjaa? :)

Pajeron osto ehkä edessä faijalle "työautoksi" nurkkapieliin ajoon ja samal ittelle hirvimettälle auto ku evokki senverta matala ettei ole asiaa paljo tonne mettäautoteille ::)

Tossahan pari viestiä aikasemmin on ainakin käsitelty pajeron ongelmakohtia :)
 
voiko hiusmurtuma pakosarjassa aiheuttaa liian kovat hc ja co arvot päästöissä?
kaverin rellu megane mihin nyt vaihdettu tulpat ja lambda, molempien jälkeen on co vain pahentunut mutta nyt sentään on lambda arvo kohdallaan ;D
 
akio sanoi
voiko hiusmurtuma pakosarjassa aiheuttaa liian kovat hc ja co arvot päästöissä?
kaverin rellu megane mihin nyt vaihdettu tulpat ja lambda, molempien jälkeen on co vain pahentunut mutta nyt sentään on lambda arvo kohdallaan ;D

Murtuma ennen lamdaa voi sekottaa aika paljo.
 
Tuli vain mieleen, kun Mitsukin siirtynyt Cleartec koneissa noihin ruuhkassa sammuviin moottoreihin, että mahtaakohan olla taas semmoinen keksintö, että sillä tulee vain auton omistajille lisää kalliita korjauksia. Ei pelkästään sen takia, että startit, laturit ja akut tulevat varmasti nopeampaa tiensä päähän, mutta kallein juttuhan odottaa siinä vaiheessa, kun hammaskehä tulee finaaliin. 4 sylinterinen moottorihan pysähtyy vain kahteen eri asentoon eli hammaskehällä startti pyöräyttää koneen käyntiin vain kahdesta eri kohdasta. Kun normaalisti käynnistettävissäkin moottoreissa tulee joskus eteen hammaskehän loppuminen, niin eiköhän tuo ongelma yleisty, kun koneet sammuilevat ja käynnistyvät joka kerta, kun pysähdyt liikennevaloihin. Taitaa olla yhtä tarpeeton ja kalliita remontteja aiheuttava keksintö kuin napilla toimiva sähköinen käsijarrukin ::)
 
Hitto. Olis tarjolla käyttämätön RalliArtin ohjausvaihde SWB Pajeroon, nopeavälitteinen ja luokiteltu. Vähän tekis mieli ostaa kun sais lähes raidetangon päiden hinnalla, mutta kun en osaa päättää :seina. Ilmankin on pärjätty ;D.

Evo-kuskeilla kun on kokemusta noista nopeista ohjauksista, niin on on varmaan myös mielipiteitäkin. Pyörityksessä ja varmaan kaupungissa tommonen on oikeinkin makea, mutta mites tuollainen soveltuu esim. suoraan maantieajoon? Kaipaako silloin hitaanpää välitystä. Mielipiteet kiinnostaa vaikka Palleroa ja Lanceria ei suoraan toisiinsa voikkaan verrata. Jotenkin vois ajatella, että nopea välitys sopis tuohon pätkään kun nyrkki silmään, se kun on kohtuu nopeasti linkussa.
 
Meneekö evo 7 kansi heittämällä toho vitosen lohkoon? olis suht edullinen enkuis, 99puntaa plus rahtia joku 50... vai mitä noista suomes saa maksaa, siis vakio jossa kaikki hilut kii? kannattaako suosista laittaa jotkut virinokat jos lähtee jotai 400+ hakemaan pyöriltä? mites männät, minne asti riittää? veivit? muuten? jos talven aikana tekis jotain kivaa koneelle, apexin myin tänää joten moottorinohjauski vaihtuu, samalla pitäs keventää koppaa jostain suunnasta n. 100-200kg :O
 
Mizushima sanoi
Evo-kuskeilla kun on kokemusta noista nopeista ohjauksista, niin on on varmaan myös mielipiteitäkin. Pyörityksessä ja varmaan kaupungissa tommonen on oikeinkin makea, mutta mites tuollainen soveltuu esim. suoraan maantieajoon? Kaipaako silloin hitaanpää välitystä. Mielipiteet kiinnostaa vaikka Palleroa ja Lanceria ei suoraan toisiinsa voikkaan verrata.

Nopea RS ohjaus (2.2 kierrosta) on Evon paras osa. GSR tuntuu jo hitaalta (2.4 kierrosta) :) Eikä haittaa suoraan ajettaessakaan, tosin Pajeroa voi joutua paimentamaan enemmän ohjauksella?
 
Clutchkick sanoi
Meneekö evo 7 kansi heittämällä toho vitosen lohkoon? olis suht edullinen enkuis, 99puntaa plus rahtia joku 50... vai mitä noista suomes saa maksaa, siis vakio jossa kaikki hilut kii? kannattaako suosista laittaa jotkut virinokat jos lähtee jotai 400+ hakemaan pyöriltä? mites männät, minne asti riittää? veivit? muuten? jos talven aikana tekis jotain kivaa koneelle, apexin myin tänää joten moottorinohjauski vaihtuu, samalla pitäs keventää koppaa jostain suunnasta n. 100-200kg :O

Kyllä ne nokat aika hyvät olis. Ei mitkään liian rankat, tuolla Evolution-puolella oli jossain topicissa selviteltykin "parhaita" nokkia street/strip-käyttöön (oliko ne nyt konsensuksen mukaan 264 vai 272, ei voi muistaa).

Itse olen aina sitä mieltä että jos pata nostetaan pois ja käytetään kansi auki, niin miksei siinä samalla vaivalla laittaisi takokamoja sisään. Ei vaadi enää kauheasti lisähommaa tuossa vaiheessa, rivineloseen ei osatkaan maksa miljoonaa (jos joku on eri mieltä niin vertailun vuoksi esim. 3000GT:n sisuskalujen vaihto tulee noin 2,5x kalliimaksi Evoon verrattuna, vaikka mukeja on vain 2 enemmän) ja ne vakiokamat ei kuitenkaan pidemmän päälle kestä noita lukemia erityisen hyvin.

Tuosta painoasiasta ei Evon tapauksessa ole itselläni varmaa tietoa, mutta näin äkkiseltään uskoisin että kolmenumeroisen massanpudotuksen toteuttaminen ei onnistu ilman rälläkkää. ;D
 
^No eikös noi kevennyshommat yleensä tehdä isommissakin piireissä reikäporalla, rälläkällä ja hylsysarjalla :D
 
Joo, lokasuojat ei vissiin vaadi paljoa kevennystä ja konepellikin on rajoilla mutta ovet varmaan saa tehä kuidusta ja ikkunat pc.. sit kaikki mahdollinen ylimääränen veke..

tulee pitkä projekti mutta toivottavasti auto kulkee sitten sitä mukaan
 
Mitkähän kaikki moottorit kelpaisi aikasen 4G63 Stroukkipohjaksi?

Esim 2.4GDI moottoria tyrkyteltiin, luultavasti fyysinen sopivuus voisi pitää paikkansa jos kone olisi vain samoin päin, jostain luin että jossakin kohdassa nuo moottorit käännettiin niinpäin että vaihteisto on kuskin puolella?

Lisäksi lohkosta piti hitsata jotain umpeenkin jota tuo Dohc kansi ei peitä?
 
T. Kiili sanoi
Mitkähän kaikki moottorit kelpaisi aikasen 4G63 Stroukkipohjaksi?

Esim 2.4GDI moottoria tyrkyteltiin, luultavasti fyysinen sopivuus voisi pitää paikkansa jos kone olisi vain samoin päin, jostain luin että jossakin kohdassa nuo moottorit käännettiin niinpäin että vaihteisto on kuskin puolella?

Lisäksi lohkosta piti hitsata jotain umpeenkin jota tuo Dohc kansi ei peitä?

93-96 galantin loota + 7bolt 4g64 lohko (2.4gdi esim.) + 16v doch kansi(88-93 gti galant)
ja keskipalkin siirto koneen alla. tällänen visio mulla mutta ei varmuutta sopivuudesta, kone tulisi alkuperäiseen suuntaan

tai sapporon lohko kunnollisella tako kampuralla + kaluilla gti/tms sapporon lootan perään.

96-> on galanteissa toisinpäin kone keullalla.
 
akio sanoi
voiko hiusmurtuma pakosarjassa aiheuttaa liian kovat hc ja co arvot päästöissä?
kaverin rellu megane mihin nyt vaihdettu tulpat ja lambda, molempien jälkeen on co vain pahentunut mutta nyt sentään on lambda arvo kohdallaan ;D

kannattaa ehdottomasti tarkistaa että jakoremmi on kohdallaan... yksi hammas väärin ---> kaikki päästöarvot päin peetä...
 
[elle] sanoi
kannattaa ehdottomasti tarkistaa että jakoremmi on kohdallaan... yksi hammas väärin ---> kaikki päästöarvot päin peetä...
kohdallaan näytti olevan, päästöt meni rimaa hipoen läpi (lambda). mietitään ensi vuonna uudestaan :D
 
Pari reissukuvaa :peukku

_small.jpg


_small.jpg
 
Mittarit piippas aika villisti jo bussissa reaktorialueen pihassa, alkoi vähän jännittää :) Joku hotspotti sieltä löytyi missä oli säteily luokkaa 60 mikrosievertiä, kun se normaali taustasäteily on n. 0.15 mikrosv. Jos nyt muistan yksiköt oikein :)

Jos Chernobyl-/Auschwitz -kuvat kiinnostavat niin löytyvät osoitteesta http://to.pic.fi/kuvat/Reissut/Kiova-Krakova-Budapest+2012/Miikan+kuvat/

Siellä on n. 1000 kuvaa kaiken kaikkiaan, jossain ekan kolmanneksen kohdalla Chernobyl ja toisen kohdalla Auschwitz. Känniapinoita löytyy vieläkin enemmän ::)
 
Hieno suomentaja tässä Supertehtaat: Dodge Viper -ohjelmassa...

Rear differential = "takapuolen tasausakseli" ;D ;D
 
Eihän nyt mitsulle noin voi käydä..

http://www.iltalehti.fi/autot/2012080915936285_au.shtml
 
ST sanoi
Eihän nyt mitsulle noin voi käydä..

http://www.iltalehti.fi/autot/2012080915936285_au.shtml

Jos on matalalle asennettu cold air intake eikä järki sano että vettä lainehtivalla tiellä ei kannata ajaa niin kylläpä voi. Noh, kyllä siitä ensimmäisestä hydrolockista viimeistään oppii tuonkin kun sen itse makselee. Mikään vakuutusyhtiöhän tuollaista ei korvaa, se on aivan selvä juttu ja turha siitä on kuluttajariitalautakuntaan itkeä jossei itse osaa lukea vakuutusehtoja.

Ihmeellinen luotto tuntui muutenkin ihmisillä olevan autoihinsa mitä noita Oulun "tulvakuvia" katselin. Vettä on ovien alareunaan asti ja syvenee mutta porukka vain paahtaa menemään.

OT: 1000. viesti! ;D
 
taas todettiin että ei kannata sokeasti muihin luottaa.
kaveri tuli pari päivää sitten käymään kun rellu kävi huonosti ja totesin että vika oli nelosen johdossa -> käskin vaihtamaan sen ja tänään soi puhelin "tää käy vielä huonommin".

tuli sitten paikan päälle taas näyttämään ja kuuntelin että sytyttää ihan päin peetä, kysyin "laitoithan tulpanjohdot nyt varmana oikein" ja tokaisi "juujuu, tietenkin".
aloin sitten puolaa vaihtamaan ja huomasin että oikein olivat, eikös rellun normaali sytkäjärjestys olekin 1234 ;D ;D
vaihdoin nyt kuitenkin ne puolat kun oli kerran ostanut ja johdot oikeaan järjestykseen. käypähän kunnolla taas hetken
 
Muutaman minuutin "unet" töissä :peukku
Piristää kummasti :D Täs päätteen edessä vaan iso tussi käteen ja se kolahtaa maahan kun on unessa ja on aika herätä ;D
 
Jahas tuli sitte haettua finnferriesille töihin. Eipä tässä nykysessäkään mitään vikaa mut oishan se kiva päästä rassailee losseja. ;D Varsinkin kesäsin. 8)
 
Basbarduu sanoi
6900km/tonnia Mikähän yksikkö tuokin on?
Kysymyshän on selvästi siintä, että kun koneen paino on specsin mukaan 1800kg, eli 1,8 tonnia, tarkoittaa 6900km/tonni 12420kilometriä..
Toisin sanoen: Nasan uusi hyperkone lentää 12420kilometriä - Lontoosta New Yorkiin vain tunnissa! ???
 
Late sanoi
Asentajaks. Huolto- ja ylläpitotöitä... :-*

Dodi, ei trafo viehätä enään ?

Monesti vaan miettiny niitä lauttakuskeja, ko saa olla käsipitkänä koko helvetin työpäivän ko kaik morjestelee sun muuta. Viime kesän tuli repeiltyä ko päivystyksessä joutus selaamaan niitä edes takasin, ja aina itellä hymy persees ja käsi ojos ;D
 
Noni.... taas tuli tutkittua noita vakuutuksia. Joku joskus väitti et täyskaskon sais halvalla. Galantissa menee niin että if:llä ainakin mun bonuksilla noin 750e osakaskon kans ja täyskaskolla hinta kaikkien nettialennusten kans lähellä 1200e. Okei muissa yhtiöissä about sama kuvio mutta mielenkiintoista että pohjolassa ei vaikuta hintaan omistaako auton rahoitusyhtiö. Lisäksi pohjola tais olla ainoo missä kysyttiin onko varashälytintä.
 
Kuka tunnustaa? :D

http://yle.fi/uutiset/kuski_jatti_autonsa_raiteille_-_haittasi_junaliikennetta_vantaalla/6259516#
 
Koska tuo on tapahtunut koivukylässä niin en ole edes yhtään yllättynyt.
 
..nyhän mää vasta hokasin että Mr Nice Guy-leffassa on Magnoja yms!
 
Kellään tietoa et sopiiko evo 8 penkit vitoseen?
MLR:llä näin kuvan nelosesta jossa oli uudemman evon etu ja takapenkit kiinni.
 
Kamerakärpänen puri ja nyt pahasti. E-PM1 ei riitäkään kuin reissukuvaamiseen. Tilaukseen lähdössä Nikon D7000 ja Sigman 70-200 F2.8 EX DG OS HSM :o

Kiekkokausi kun alkaa niin Mestisotteluita kuvaamaan ja kaiken näköstä kivaa on suunnitteilla.
 
Hablu sanoi
Kellään tietoa et sopiiko evo 8 penkit vitoseen?
MLR:llä näin kuvan nelosesta jossa oli uudemman evon etu ja takapenkit kiinni.
kaiken saa sopimaan jos laittaa sopimaan. Jos kerran penkit vaihtoon niin eikö kannattaisi ottaa mieluummin evo7 jakkarat? Näissä parempi sivutuki vai muistanko väärin?
 
Takaisin
Ylös Bottom