Offtopic

Vs: Offtopic

Teemu T. sanoi
Tuli sitten äsken tehtyä kaupat uuskoppasesta -09 5,7l hemi V8 Dodge Challengerista. Seuraavat kuus viikoa sitten odotellaan kontin saapumista tänne perslandiaan. Kuinkahan tulee uni silmään tänä yönä...

Hieno ostos! Näistä moderneista muskeleista tuo on omaan silmään maukkain. :peukku
 
Vs: Offtopic

pitäis saada uus pumppu ja kyselin walbro itp237 niin paikallinen tarjoaa itp257.
mitähän noissakin eroa kun samat speksit näyttää olevan ja kuvissakin sama.
camskill tarjoaa vr4 tuota itp237 ja itp257 menisi fto
 
Vs: Offtopic

tuli eilen fiksu autonostaja corsalle. Ensin äijä soittaa yhden maissa "moi mä oon tunnin päästä siellä" johon vastasin vaan "sepä kiva, mä oon neljään töissä".
Siihen totesi että käy sitten katsomassa toista autoa ja ilmoittaa jos tulee vielä lohjalle. noh, ei kuulunut niin päätin laittaa viestin 15.55 mihin äijä vastaa "joo oon lohjalla. missä nähdään"
piti sopia omat menot aivan uusiksi kun ei pässi osannut ilmoittaa...

noh, sovittiin tapaaminen ABC:llä ja kun äijä tuli autolle niin ensimmäinen lause "ai tää olikin 5-ovinen, mä luulin että oli 3".
ja sitten alkoi vinkumaan etulokarin lommosta "ai jaa täs on tällanen paha lommo. en nyt kyl tiiä et kelpaako tämä"
katsoi autoa vain ulkoisesti ja kiinnitti tosiaan tuohon lommoon vähän liikaakin valitusta ja konepellin kiveniskemistä kauhea vinkuminen.
ilmeisesti oli tullut ostamaan uutta autoa mikä on vuodelta 1999 ja maksaa vähän reilu tonnin?

Sanoin että hyvitän hinnasta 300e niin saa sillä rahalla varmaan 5 lokaria tuollaiseen autoon, auto jäi silti mulle.
ei onneksi vaivautunut koeajolle tuhlaamaan mun bensoja :p

eihän mulla ollutkaan siinä ilmoituksessa mitenkään mainittu että auto on 5-ovinen (vain teknisissä tiedoissa, 5:ssä kuvassa ja lisätiedoissa) tai lommosta (2 kuvaa ja lisätiedoissa maininta).
ihme urpo

se nyt on normaalia että tulevat liikkeeseen jonkun mainostelkkarin perään lukematta muuta kuin merkin ja hinnan, mutta kyllä mun mielestä jos autoa lähtee ostamaan (olkoot vaan kauppakassi) niin kyllä ilmoitus kuuluu lukea läpi. Jätkä oli vielä jostain tampereen holleilta että lykkyä vaan
 
Vs: Offtopic

Joo... mitä halvempi auto niin sen dillemmät ostajaehdokkaat. Myin tuota '85 Volvo 240:tä, mittarissa vaivaset 399 tkm. Kaikenlaisia spedejä soittelee ja kyselee että onko lommoja, naarmuja tai ruostetta. Yks tollanen idiootti soitteli kun olin töissä ja vähän kiire päällä. Sanoin että mitäpä kuule luulet että onko 400 tonnissa ehtiny tulemaan naarmuja tai lommoja. Vastas että ettii kyllä mielummin siistiä yksilöä... Juu, 800 euron autot yleensä on just niitä pinon valioyksilöitä. ;D
 
Vs: Offtopic

Mut oli miten oli niin priimat autot myydäänkin sitten tosi helposti kun se eka joka tajuaa mitä on ostamassa, tulee paikalle. Näin se vaan on.
 
Vs: Offtopic

No tuo on totta. Enkä nyt sano että omat autot ollu aina priimaa mutta tässä 10 vuotta kun on autoja tullut ja mennyt, jokainen on mennyt kaupaksi sille, joka on ekana tullut paikan päälle. Tykkään tehdä myynti-ilmotukset ennemmin vähän alakanttiin että ostaja yllättyy positiivisesti.
 
Vs: Offtopic

Toi Corsa on muuten priima, vain lokari iskee silmään. Kai sen sit joutuu vaihtaa
 
Vs: Offtopic

Tänään loppui sit mun yhdeksän vuoden viha-rakkaussuhde galant -99 kanssa. 413000 tuli mittariin, josta yhteistä taivalta vähän yli 210k. Kaikki rahat tuon liikkeessä pitäminen vei, mutta kyllä se kannatti. Nyt vaan tuli sit mun osalta kilsat täyteen ja kaveri hinattiin viimeiseen voiteluun ;D

Kävin ostaa tojotan, mutta ei tätä kyllä mitsuun voi verrata. Yllättävän hyvä toi corolla ajaa, mutta mitsu on aina mitsu. Se saa nyt kuitenkin kuskata mua sen aikaa, et saan kokoon fyrkat uudempaa lanceriin.
 
Vs: Offtopic

akio sanoi
Toi Corsa on muuten priima, vain lokari iskee silmään. Kai sen sit joutuu vaihtaa

Sekä kenelläkään ei tunnu olevan rahaa, pitäis vaihdossa ottaa jotain. mulla on vanha volvo myynnissä tonnilla ja siihen sit pitäis ottaa jotain vectroja vaihdossa? sekä tää vaihtohinta eri? mitä vittua se on tarkottavinaan?
 
Vs: Offtopic

TimoI sanoi
Sekä kenelläkään ei tunnu olevan rahaa, pitäis vaihdossa ottaa jotain. mulla on vanha volvo myynnissä tonnilla ja siihen sit pitäis ottaa jotain vectroja vaihdossa? sekä tää vaihtohinta eri? mitä vittua se on tarkottavinaan?

Se vaihtohintaeri on juuri mitä sanookin, tarjottiihan mullekin rollan vaihdossa samanhintaista (pyyniltä) ooppelia ja tuumasin että vaihdossa 75% rahaa pyynnistä + oopeli niin kauppa, se siis tarkoittaa että rahaa halutaan, en tiedä miksi tuosta sanonnasta pitää inistä hyvin yksinkertaista se tarkoittaa että rahaa halutaan PISTE.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Vs: Offtopic

Jep edeltävästä viestistäni johtuen pitäisi vähän katsella millä sitä seuraavaksi ajelee. Onkohan ralliartcoltissa mitään järkeä....
 
Vs: Offtopic

mystinengalant sanoi
Jep edeltävästä viestistäni johtuen pitäisi vähän katsella millä sitä seuraavaksi ajelee. Onkohan ralliartcoltissa mitään järkeä....

Myitkö GDI:n? :)

Ostat nyt vaan kiltisti sen tonnin 1.6 Carisman/CB Lancerin millä suhaat työmatkaa. Ei aiheuta niin suurta stressiä jos on tie suolattu tai marketin parkkiksella joku mummo kolauttaa ovella kylkeen.
 
Vs: Offtopic

DaJackal sanoi
Myitkö GDI:n? :)

Ostat nyt vaan kiltisti sen tonnin 1.6 Carisman/CB Lancerin millä suhaat työmatkaa. Ei aiheuta niin suurta stressiä jos on tie suolattu tai marketin parkkiksella joku mummo kolauttaa ovella kylkeen.

Niin se on ihan totta... joko joku halpa paska tai sit vähän parempi.... pitää nyt miettiä vähän. Toisaalta katsos kun ei sitä viittis ihan paskalla ajaakkaan.... vähän kakspiippunen juttu. Ilmastointi pitää kyllä olla.
 
Vs: Offtopic

Mr mmc sanoi
Se vaihtohintaeri on juuri mitä sanookin, tarjottiihan mullekin rollan vaihdossa samanhintaista (pyyniltä) ooppelia ja tuumasin että vaihdossa 75% rahaa pyynnistä + oopeli niin kauppa, se siis tarkoittaa että rahaa halutaan, en tiedä miksi tuosta sanonnasta pitää inistä hyvin yksinkertaista se tarkoittaa että rahaa halutaan PISTE.
i

Sent from my iPhone using Tapatalk

No eikö sillon kannattaisi kirjoittaa että vaihdossa halvemmat+ rahaa?
kuka idiootti nyt muutenkaan pyyntien erotuksella mitään vaihtaa?
 
Vs: Offtopic

TimoI sanoi
No eikö sillon kannattaisi kirjoittaa että vaihdossa halvemmat+ rahaa?
kuka idiootti nyt muutenkaan pyyntien erotuksella mitään vaihtaa?

Näinpä, Esim:
auto A corolla hintapyynti 2000e, vaihtohinta 3500e
auto B Vectra hintapyynti 2000e, vaihtohinta 3500e

Niin pitäisikö nuo sitten kuintekin vaihtaa päikseen. Vai jättääkö sen vaihtohinnan kirjoittamatta ja jos joku tarjoaa jotain vectraa missä olis 3000e hinta pyynti, niin silloin voi sanoa että ei kiitos tai että ei ole tarvetta tuollaiselle, mutta jos maksat 1500e väliä niin voi sen ottaa riesaksi.
 
Vs: Offtopic

tänään jäi kyllä paikallisista mitsu jälleenmyyjistä huono maku, piti saada saudista korjausarvio poliisille niin ekassa paikassa kaikki katsovat kuin maanpetturia kun tulen ovesta ja kaikki paitsi 1 kaikkoavat korjaamon puolelle, se joka tiskille jäi ei kyllä tiennyt mistään mitään ja ohjasi toiseen toimipisteeseen kun eivät resurssit riittäneet tjs?
no ajelin sitten seuraavaan noin 10km päähän ja sielläkin tiskin toisella puolella ollut oli naama niin norsunv*tulla että huhhuh.
ei meinannut suostua laskemaan arviota koska
A) auto on tuontipeli eikä tunnistunut heidän ohjelmassa
B) ei ollut autoa mukana

mikähän lienee niin vaikea laskea kustannusarvio osineen töineen kun kyseessä oli takasivulasin ja hantin lukkopesän korjaus?
piti rautalangasta vääntää kuvien kera puhelimesta että kyseessä ihan normi 4-ovinen galant vuodelta 92
"no mikä varustelu ja veto, tää tarjoaa mulle vaan näitä suomalaisia"

on muuten varmaan tosi paljon eroa esim lukkopesässä onko 2wd vai 4wd tai millä varusteilla ;D
meni tuohon hermot (vaikka sainkin väännön jälkeen laskelmat) niin soitin hyväksi havaitsemaani korjaamoon AKP ja sain heti laskelman mukisematta.
 
Vs: Offtopic

Osaisko kukaan sanoa hyvää ainetta riistakameran linssiin ettei menis jäähän tai huuruun? Tuo linssihän taitaa olla muovia.
 
Vs: Offtopic

Mitähän olisivat viimeisen päälle detailing-miehet tuumanneet:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014012117957265_uu.shtml
 
Vs: Offtopic

Bazeeba sanoi
Osaisko kukaan sanoa hyvää ainetta riistakameran linssiin ettei menis jäähän tai huuruun? Tuo linssihän taitaa olla muovia.

Pelkkä puhtaana pitäminen auttaa jo paljon. Paintball harrastajat ja varusteiden myyjät vois tietää kans. Siinä puuhassa ois ihan kiva jos näkee maskin läpi.
 
Vs: Offtopic

Teemu T. sanoi
Mitähän olisivat viimeisen päälle detailing-miehet tuumanneet:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014012117957265_uu.shtml
Eikait siinä mitään, erittäin hyvä perustelu hakea korvauksia. Esim. Jyrkiboyn myllytettäväksi ja lasku em. firman piikkiin. Toki v*ttumaista että joutuu ohentamaan omaa lakkaansa jonkun yrittäjän tempauksen takia..
 
Vs: Offtopic

Teemu T. sanoi
Mitähän olisivat viimeisen päälle detailing-miehet tuumanneet:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014012117957265_uu.shtml

no olipas ihan helvetin "ystävällinen tempaus". :mad: pitäishän sitä paikallisen aloittelevan yrittäjänkin ymmärtää, ettei toisen omaisuuteen mennä koskemaan, oli tarkoitusperä miten hyvä tahansa. toivottavasti tuollakin kadulla asuu joku mystinen urrani. ;D
 
Vs: Offtopic

Basbarduu sanoi
Pelkkä puhtaana pitäminen auttaa jo paljon. Paintball harrastajat ja varusteiden myyjät vois tietää kans. Siinä puuhassa ois ihan kiva jos näkee maskin läpi.

Juu putsailin tuon nyt kunnolla kun oli sulanu ja kuivanu. Pitää katella jotain huurteenestoa siihen jos ei auttanu.
 
Vs: Offtopic

Bazeeba sanoi
Juu putsailin tuon nyt kunnolla kun oli sulanu ja kuivanu. Pitää katella jotain huurteenestoa siihen jos ei auttanu.
http://www.paintballsissos.com/PublishedService?pageID=9&itemcode=9710120
tuota itse käyttäny paintball maskissa mutta riistakamerasta ei oo viel linssit huurtunu ni ei pääse kokemuksia siitä kertomaa
 
Vs: Offtopic

Poliisi kysyi äsken "niin onks Tää joku supra vai??" parhaita tähän asti :p
 
Vs: Offtopic

mystinengalant sanoi
Mä kyl hieman ihmettelen että paikallinen poliisi ei tiiä akion autoa. Veikkaanpa että joku uusi konstaapeli ollut asialla.
älä Ny, pitkään oltu sovussa ilman pysäyttelyjä. Nyt vähän vahingossa eksyin väärälle alueelle :p
 
Vs: Offtopic

Jaha, ens viikolla sitten pitkäänniemeen :p
Tiedän että oon vähän päästä pipi mutta ei nyt vielä olis sinne tarvinnu laittaa...
 
Vs: Offtopic

mystinengalant sanoi
Mitäköhän tekis. Viimesimmän korimallin lancer... 1.8 bensa vai 2.0 diesel...Dieseli on ajossa kiva mutta miten kestävyys...
Dieselin kestävyydestä saa varmasti parhaimman tiedon VAG areenalta. Itse kyllä välttelen tämän vuosituhannen VAG konserninluomuksia tuttujen käyttökokemuksien perusteella.
 
Vs: Offtopic

mystinengalant sanoi
Mitäköhän tekis. Viimesimmän korimallin lancer... 1.8 bensa vai 2.0 diesel...Dieseli on ajossa kiva mutta miten kestävyys...

Täytyykö olla Mitsubishi vai voiko ehdotella muita merkkejä ?
 
Vs: Offtopic

-JP- sanoi
Täytyykö olla Mitsubishi vai voiko ehdotella muita merkkejä ?

No saa niitä toki ehdotella mutta esim saabit oli WAY liikaa ajettuja. Honda oli suht paska ajaa ja liian kallis plus niistäkin sitä ruostetta löytyy.

Lanceri on oikeasti pirun hyvä ajettava näin galantinkin jälkeen. Ja mahtavat stereot mitä arvostan suuresti. Jos löytyy yksilö jossa ei ole pohjassa ruostetta. Muutenkin olin siellä kabiinissa ihan kotonani jo.
 
Vs: Offtopic

DaJackal sanoi
Köyhien hommia nuo nokivasarat. ;D

Minusta taas tuntuu, että nokivasaran omistaminen tekee köyhäksi. Onneks itelle voi yrittää valehella, että näillä pääsee halvalla :p
 
Vs: RE: Offtopic

mystinengalant sanoi
No saa niitä toki ehdotella mutta esim saabit oli WAY liikaa ajettuja. Honda oli suht p*ska ajaa ja liian kallis plus niistäkin sitä ruostetta löytyy.

Lanceri on oikeasti pirun hyvä ajettava näin galantinkin jälkeen. Ja mahtavat stereot mitä arvostan suuresti. Jos löytyy yksilö jossa ei ole pohjassa ruostetta. Muutenkin olin siellä kabiinissa ihan kotonani jo.
Joko kävit ajaa bokseriverrokit? Mut jos se on hyvä niin sun täytyy ostaa semmonen, bensalla.
 
Vs: Offtopic

Samppa sanoi
Minusta taas tuntuu, että nokivasaran omistaminen tekee köyhäksi. Onneks itelle voi yrittää valehella, että näillä pääsee halvalla :p

Joo jos tosta sun avatarin autosta puhutaan niin taitaa olla kaukana halvasta :).

Varmasti mukava auto mutta pitää olla aika kovat tulot!
 
Vs: Offtopic

mystinengalant sanoi
Muutenkin olin siellä kabiinissa ihan kotonani jo.

no eikös toi jo ratkaise aika paljon? :D

ilmeisesti tuo kiisseli on VAG:n 140-heppanen tdi? sen vähän, mitä olen kyseisellä moottorilla varustettuja autoja kokeillut, niin mielestäni oikeinkin mukavan tuntuinen perusmotti, vääntää alhaalta jne.. vaikka noista ongelmistakin olen kuullut, niin luultavasti en edes harkitsisi mitsun (ali)tehoisen bensakoneen ja tuon välillä. eikös noitakin moottoreita tyyliin jokunen miljoona ole taottu, eikä ne kaikki ole koko ajan rikki?! onko tuossa lancerissa mitsun tekemä laatikko?
 
Vs: Offtopic

mystinengalant sanoi
Joo jos tosta sun avatarin autosta puhutaan niin taitaa olla kaukana halvasta :).

Varmasti mukava auto mutta pitää olla aika kovat tulot!

No ei nää erityisen kalliita käytettynä ole, jos ei ihan uutta hae. Mutta kun ajot on muutaman kilsan työmatkaa, pakkasta parikymmentä, niin ei tarvii pientä kulutusta haaveilla. Ja siihen kun maksaa käyttömaksut päälle.

Ihan mukavan olonen käyttöpeli kyllä. Voimaakin pitäs saaha käyttöautoks kohtuudella pikku muutoksilla ja matkassa menee kyllä suht vähällä. Mutta sellanen möhkö, että ei näistä helpolla nopeita tehdä. Race vehkeet erikseen ja papoille pappamallit :driver
 
Vs: Offtopic

nahkuri sanoi
no eikös toi jo ratkaise aika paljon? :D

ilmeisesti tuo kiisseli on VAG:n 140-heppanen tdi? sen vähän, mitä olen kyseisellä moottorilla varustettuja autoja kokeillut, niin mielestäni oikeinkin mukavan tuntuinen perusmotti, vääntää alhaalta jne.. vaikka noista ongelmistakin olen kuullut, niin luultavasti en edes harkitsisi mitsun (ali)tehoisen bensakoneen ja tuon välillä. eikös noitakin moottoreita tyyliin jokunen miljoona ole taottu, eikä ne kaikki ole koko ajan rikki?! onko tuossa lancerissa mitsun tekemä laatikko?

Grandiksissa oli ongelmia. On tuo diesel vähän kuitenkin hyppy tuntemattomaan. Pitää nyt katsoa ihan yksilön mukaan. EN osta autoa jossa on ruostetta pohjassa.

Olen tehnyt vuosittaisen arviolaskelman että diesel olisi mun ajoilla noin 400e halvempi vuodessa . Loppupeleissä viiden vuoden jälkeen eroa olisi arvonpudotuksineen 2ke.

On tätä mukava ämpylöidä.
 
Vs: Offtopic

Samppa sanoi
No ei nää erityisen kalliita käytettynä ole, jos ei ihan uutta hae. Mutta kun ajot on muutaman kilsan työmatkaa, pakkasta parikymmentä, niin ei tarvii pientä kulutusta haaveilla. Ja siihen kun maksaa käyttömaksut päälle.

Ihan mukavan olonen käyttöpeli kyllä. Voimaakin pitäs saaha käyttöautoks kohtuudella pikku muutoksilla ja matkassa menee kyllä suht vähällä. Mutta sellanen möhkö, että ei näistä helpolla nopeita tehdä. Race vehkeet erikseen ja papoille pappamallit :driver

toihan noiden "riittäväsylinteristen" dieseleiden ongelma just on. vaikka viehän se pikkunoklvasarakin mainitsemallasi työmatkalla jotain muuta kuin vähän.

ite tykkään dieseleissä siitä, ettei ne kuluta mahdottomia, vaikka vähän reippaammin ajelisikin. tai jos ajatellaan vaikka kesäkelin moottoritienopeuksia. voihan se olla, että nykyään löytyy vastaavalla tavalla käyttäytyvää tehokasta bensakonettakin, mutta ainakaan nämä downsizing-turbomoottorit eivät oikein vakuuta.
 
Vs: Offtopic

nahkuri sanoi
toihan noiden "riittäväsylinteristen" dieseleiden ongelma just on. vaikka viehän se pikkunoklvasarakin mainitsemallasi työmatkalla jotain muuta kuin vähän.

ite tykkään dieseleissä siitä, ettei ne kuluta mahdottomia, vaikka vähän reippaammin ajelisikin. tai jos ajatellaan vaikka kesäkelin moottoritienopeuksia. voihan se olla, että nykyään löytyy vastaavalla tavalla käyttäytyvää tehokasta bensakonettakin, mutta ainakaan nämä downsizing-turbomoottorit eivät oikein vakuuta.

omalta osaltani tein laskelmia minkä verran diesel tulisi vuodessa halvemmaksi. Summa ei ole aivan mahdottoman iso (400e) joten mennään sillä mitä yksilöitä löytyy. Dieselit ovat järjestäen enemmän ajettuja (toki pidempää matkaa) jolloin on enemmän kulumaa näin yleisesti. Esim iskarit ja jarrut. Kori etenkin kärsii tuosta työmatka-ajosta paskaliirrossa. Nyt jos löytyy ekana kori jossa on kaikki kunnossa ja ei isompia remontteja tulossa niin katotaan sitten kummalla koneella.
JA sportback olisi kyllä :peukku Sedan on tiloiltaan tosi kehno.
 
Takaisin
Ylös Bottom