Päättötyönä autoon jotain?

Hepa^

Audi TT Q
Liittynyt
1 Kesäkuu 2004
Sijainti
Jyväskylä
Päättötyö lähestyy ja ajattelin rakentaa autoon jotain sähkö-, elektroniikka- tai paineilmalaitetta.

Olisiko kellään ideoita mitä voisi rakentaa, myös hifilaitteita voi ehdottaa?
 
Tele alert:in tyylistä (järkevää) "hälytintä" joka ilmaisee puhelimeen jos autoon on murtauduttu (tiedän on jo "keksitty") mut on "hankala" ja siihen päälle vielä "paikannus"
Eli joku liittymähän oli/on sellainen että saa tietoon missä puhelin on (Vanhemmille tarkoitettu lasten "seurantaan") kaikki tuo viisaasti pakettiin
 
Tohon hälyttimeen sellanen että autoon asennetaan yhdessä hälyttimen kanssa GPS. Kun auto pöllitään niin laite lähettäisi tekstiviestinä auton sijainnin koordinaatteina vaikka...1 - 10 min välein ;D
 
ja loput normaalit hälyn lisä ominaisuudet "remote start"...

vai miten olis "vähän" isompi kaukoohjattava bond tyyliin ;D
 
Älkää nyt ihan liiallisuuksiin menkö. ;D

Paikallistava hälytin olis kyllä hyvä, mutta en välttämättä ala tekeen, koska joko sen pystyy tehä suoraan kännykällä tai sit ohjelmoimalla ite jota en osaa alasta johtuen, ala siis automaatio.
 
Ite tein yksinkertaistetun mutta silti monipuolisen hälyn jossa oli myös "kännyhälytys",eli "soitti" kun hälyt meni päälle,ja tosiaan Soneran liittymällä siihen olisi saanut tuon paikannuksenkin..

IDEA:
Tuossa tehtiin trippi uudella Avensiksella (joka oli aivan *****,mutta yksi hyväkin puoli siinä oli)eli,kun laitat pyyhkijät tihkulle,niin se itse laittaa pyyhkimet päälle kun huomaa sateen,ja myös säätelee niitä sademäärän mukaan.
Toisaalta huono systeemi,koska reagoi myös edessäajavan pissapojan käytöstä yms,mutta loppujen lopuksi hyvä sateisessa suomes..
Niin,ja onhan varmasti muissakin autoissa.

Ja kyllähän automaatio-asentajan pitäisi ohjelmointikin osata..
 
Hyvä idea tuo pyyhkijä juttu, tosin en vaan oo niin laiska, ettenkö jaksais pistää pyyhkimiä päälle. ;D

ST sanoi
Ja kyllähän automaatio-asentajan pitäisi ohjelmointikin osata..

Kyllä siis automaatiopuolella ohjelmoidaan, mutta tuo tarttee piirien ohjelmointia jota automaatio puolella ei kovin käyä. Logiikoita kyllä ohjelmoidaan.
 
Ei pelkästään se laiskuus vaan se että ei tartte koko ajan räplätä sitä viiksee,kun kuitenkin sataa enemmän tai vähemmän..

Jep,kyllä mä tiedän että kovin paljoo ei opeteta,pintapuolista opetusta annetaan(automaatio-asentaja -04)..
 
Itse tein aikanaan inssityön Ilokaasuista / laitteiston asentamisesta tohon kesäooppeliin.
 
No, itellä ollu joskus varovaisena ajatuksena tietokonepohjanen hifi, missä olis joku muutaman tuuman kokonen näyttö ja w-lan:in kautta toimiva tiedonsiirto (musiikkia varten).
Kätevä kun voi istuu kotona ja jos tulee mieleen jotain mitä vois autossa kuunnella niin ei tartte polttaa levylle (levy unohtuu kumminkin kotiin...) ja sen voi siirtää autoon heti kotikoneen kautta. Laiskan ja huonomuistisen ihmisen unelma ;D
 
Minulle tulossa tällainen viritelmä (tosin tuskin Galantiin) PC:nä toimii XBox isolla kiintolevyllä (300Gt). Modatun boksin softana XBOX Media Center. Ei mene kauaa käynnistyessä (>10 sek.) ja wlan tapahtuu ethernet->wlan muuntimella. Sama softa toistaa myös mm. Divx, Xvid, DVD, MP3, jpeg, gif jne. Näyttää myös säätiedot (nettipalvelimelta haettu tieto) ja Apple:n sivujen elokuva trailerit löytyy myös.
 
J. Hukkanen sanoi
Minulle tulossa tällainen viritelmä (tosin tuskin Galantiin) PC:nä toimii XBox isolla kiintolevyllä (300Gt). Modatun boksin softana XBOX Media Center. Ei mene kauaa käynnistyessä (>10 sek.) ja wlan tapahtuu ethernet->wlan muuntimella. Sama softa toistaa myös mm. Divx, Xvid, DVD, MP3, jpeg, gif jne. Näyttää myös säätiedot (nettipalvelimelta haettu tieto) ja Apple:n sivujen elokuva trailerit löytyy myös.
Mulla on jo tuollainen ;) muttei nettiä ja 160Gt kovolla
 
Takaisin
Ylös Bottom