Vs: Poliisi kuollut kälviällä rattijuopon toimesta
MetanolMan sanoi
Antaiskohan tää vielä lisäosviittaa asiaan, vaikka ei kyllä liity mitenkään kyseiseen topikkiin, mutta...
http://www.youtube.com/watch?v=0SKWAqu89i4&NR=1
Kello puolikolmen tajunnan virtaa:
Eli tästä päästäänkin sitten aasinsiltana siihen että myös driftaajat tms. näytösalan harrastajat ovat täysiä m*lkkuja ja edesvastuuttomia auton käyttäjiä vai mikäs tämä pointti oli ???, tuossahan on kyseessä kuminpoltto tms. näytös jossa alansa ammattilainen saakin kokea ammattinsa varjopuolen, ja uskaltaisin väittää että tuohon automerkkiin tuo toiminta ei liity tasan yhtään, (paitsi tietenkin että takavetoinen auto)
Ja mitä tuohon murha-asiaan tulee niin yksityishenkilönä olen ehdottomasti murhan kannalla, sillä jos laki niin sanoo, niin siinä ei ole mitään spekuloitavaa: Vaan virkamiehen hengen uhkaaminen on aina murhan yritys tai onnistuneena murha, koska teko on harkittu kuten päätös lähteä karkuunkin.
Itse kovasti mietin miten poliisin pitäisi toimia ko. tapauksissa, jos ei lähde ajamaan takaa = kaikki lähtee karkuun kun tietävät että pakoon pääsee kun ei ne aja takaa kuitenkaan, ja jos lähtee ajaa takaan niin sitten ollaan "viattomien" nuorukaisten jahtaajia ja "jenkki-kyttiä".
Jos poliisien uhkaamisesta / ammuskelusta tehdään ihan peruskauraa niin eikös se meinaa että silloin poliiseilla olisi työssään huomattavasti vaikeammat ajat. (ja tuskinpa tuokaan murhana läpi menee, mutta syyte on silti olemassa oikealla nimellä) sillä maassa jossa taposta varmaan saa nykypäivänä päiväsakkoja on todellakin tarpeen olla virkamiehiin kohdistuvissa rikoksissa rangaistukset raskaan kaavan mukaan.
Ja mitä aiemmin on ollut puhetta että "miksi ei muut merkit ikinä mällää", kyllä todellakin mällää, mutta se pointti on että ne ei ylitä uutiskynnystä samoin perustein. Se että bemareisteilla nyt on (ja on ollut) luultavasti vuoden (?) valovoimaisimmat ja osallistujamäärältään suurimmat(?) kerhotapahtumat on myös omiaan lisäämään vettä myllyyn.. esimerkkinä voidaan sanoa että siinä vaiheessa kun vaikka mitsu-kesäpäivillekkin tulisi vaikka useampi tuhat osanottajaa ja satoja autoja niin uskaltaisin väittää että se 0-linja ja kaikkien valvominen käy aivan varmasti mahdottomaksi.
Jos joku luki esim. viikonlopun iltalehden, siellä kyseltiin jo että miksi ko. ihminen joka ei ikinä ole rikkeen rikettä tehnyt on naksahtanut tekemään mitä teki ja kuinka takapenkkiläiset autossa rukoilivat kuljettajaa lopettamaan pakomatkan jne.. Toki samassa uutisessa muistettiin myös mainita kuinka tärkeää on saada promilleraja 0.20, (eli ne jotka vahingossa tietämättään ovat "rattijuoppoja" kun ovat vaarantaneet liikennettä ja tehneet tuon suuren rikoksen ja ne jotka juovat tunteella ja ajavat monen promillen kännissä, jatkavat toimintaa niinkuin ennenkin.. Ja samaan hengenvetoon samassa lehdessä taidettiin sanoa että kun lapsia on hukkunut niin paljon viime aikoina valvotuilla rannoilla, että tämä olisi uimavalvojien syytä.. niinpä niin..
Ja uskallan väittää että ihan automerkistä riippumatta että poliisin kuolemaan johtanut tapahtuma olisi ihan varmasti tapetilla jokaisessa lehdessä, se että miten paljon jotkut jaksaa hehkuttaa "automerkin" osuutta onnettomuuteen on taas täysin epäoleellista, kun syyt ovat aivan muualla. Aiemmin jo mainittiinkin tuo teltta-esimerkki joka väkisin toi mielikuvan että ko. tyyppisen teltan kaikki käyttäjät eivät ole niitä penaalin terävimpiä kyniä.
Koitetaanpa pitää tämä keskustelu siis asialinjalla (ie. pidetään se automerkkien harrastajien syyllistäminen pois) tai alkaa iso luuta heilumaan.
eukku
Keskustella saa, ja pitääkin mutta turha provokaatio BMW harrastajia kohtaan on täysin turhaa, auto olisi voinut olla ihan mikä tahansa, tällä kertaa se oli BMW.