nostokurki
A121 Galant Sigma 1600GL
- Liittynyt
- 5 Marraskuu 2005
Vapaa kommentointi sallittu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
Mr mmc sanoivälijäähdytin on saabista... olikohan 900 turbo saabin
mulla oli samanlainen ja suunitelin sitä TD galluun joskus...
MVa~1 sanoiSiistin näköinen peli. Muutamia asioita tässä heti, ennen kuin unohdan:
-Runkonumero on oikean takarenkaan kohdalla, eli todennäköisesti juuri siinä, missä sanoit olevan pehmeää
-Vaparin kansi pitäisi käydä. Mulla ainakin on vaparin kansi itsellä, mut mulla on 2,3 TD
-Suihkuissa ei ole mitään erikoista. Suihkuista vain ensin putket irti, sitten se paluuputkisto irti ja sitten pitkällä hylsyllä tai lenkillä suihkut pois. Suojaa hyvin, ettei mene roskia ja periaatteessa kannattais käyttää tarkistuksella ne suihkut paikallisessa Dieselkorjaaamossa. Tarkista, että suihkut käy siihen sun uuteen kanteen.
-Hehkut lähtee ihan vaan ruuvaamalla irti, mutta jos on esim nappia pidetty liian kauan pohjassa, niin on saattanu kärjet alkaa sulamaan ja on vähän nihkeä tulemaan pois.
-Jos se vaparin kansi on L-200:sta ja siin on imusarja paikoillaan, niin laita se ennemmin kuin Pajeron oma.
-Nelivedon merkkivalojen katkaisijat on jakolaatikossa, vänkärin puolella kaksi vierekkäin. Kumpaankin tulee autosta 1 johto ja ne on yhdistetty toisiinsa yhdellä johdolla
-Ainiin ja viimesenä.. Kyllä se imusarja on ihan normaali Pajeroon ;D
Eiku hauskoja puuhahetkiä Naperon kanssa. Nyt ei sullakaan enää vapaa-aikaa ole, jos sitä kaikkien edellisten projektien sekaan on sattunu jäämään. eukku
mystinengalant sanoiOot kyllä astetta kovempi jätkä jos maanantaina on auto valmis eukku
mystinengalant sanoiNoh kyllähän sä taisit olla.
mystinengalant sanoiKuin et itte hitsannu tota? Vai oliko niin että tuo runkopalkin paikkailu on hieman vaikeempaa. ???
Mr mmc sanoisulla luistaa siis kytkin koko ajan?
miettiny itekin että johtuuko toi L200 kytkimen pettäminen omalla kohdalla
siitä että vääntöä on yksinkertaisesti liikaa kytkimelle...
kun kytkin alkaa jotenkin pitää kuhan malttaa ajella ~1bar ahdoilla jonkin aikaa...
ja taas kun nostaa ahtoja 1.4-1.5 niin pari kunnon kiihdytystä kestää ja luistaminen alkaa :nykii
pitää ottaa kimppaan jossain välissä kytkin remontit ;D
tehään molempiin kerralla ;D
MVa~1 sanoiOnneksi Pajeroon ei ole ihan mahottoman kallis kytkin. sen lisäksi vielä jäähdytnnesteet, jos tekee helposti tai öljyä jakolaatikkoon jos tekee vaikeasti tuon vaihdon..
Tuukka sanoiEli siis tästä voimme päätellä että se kytkinremppa on helpompi tehdä nostamalla kone pois keulata, kuin askin irrottamalla? Hyvä tietää jos joskus joutuu tekemään.....
model88 sanoiMulla on TDIC vm.-90 kierrejousilla. Joustaa liiankin paljon joten ostin Dobinsonin kierrejouset ja - iskarit. En ole vielä kerennyt vaihtaa. Jouset ovat heavy duty luokkaa. Nostaa perää 30 mm. Toivottavasti ei mene sitten liian jämäkäksi.
MVa~1 sanoiTuo venakopan vuotaminen kuulostaa kauhean tutulta. Mulla on omassa sekä työpaikan Delicassa jatkuvasti kone märkänä imu-/pakosarjan puolelta 1.sylinterin kohdalta. En tiedä, et mitä noille tekis. Liimaisko härskisti vain kunnolla kiinni, vai antaisko vain vuotaa, kun ei maahan asti mene..
MVa~1 sanoiKatohan, ettei ole hiekkaa ja kiviä missään panssareiden välissä. Ja jakolaatikon panssarikin tykkää vääntyillä solmuun metsäleikeissä, mutta sen vaihtoehdon suljitkin jo pois, jos oot kerta tuota laatikkoa jo nostellu..
Jos venakoppa ei vuoda,niin silloin siinä on jotain vikaa,näin on minulle eräs foorumiltakin tuttu pajero harrastelija sanonut ;DMVa~1 sanoiTuo venakopan vuotaminen kuulostaa kauhean tutulta. Mulla on omassa sekä työpaikan Delicassa jatkuvasti kone märkänä imu-/pakosarjan puolelta 1.sylinterin kohdalta. En tiedä, et mitä noille tekis. Liimaisko härskisti vain kunnolla kiinni, vai antaisko vain vuotaa, kun ei maahan asti mene..
Käsittääkseni kierrejousitettu perä tuli loppupään 1gen TDIChen,eli näihin 90-91malleihin.Niko Päivinen sanoiOli kumpi tahansa (TD tai TD-IC), niin ei kierrejousiperä käsittääkseni ole niissä ollut mitenkään kauhean yleinen. V6 malleissahan se on kaikissa.