Turvavöistä

P

Pulppi

Guest
Onko muilla Lancerin omaavilla vaikeuksia turvavöiden takaisin kelautumisessa?

Mulla ei kumpikaa etupään turvavyö meinaa kelautua takaisin, aivan sama juttu oli kesä tai talvi.

Kerran jo aukaisin kuskin puolen kelasysteemin ja tietenkin sen puolen jossa lukee "DO NOT OPEN". Vähän aikaa kyllä meni kun sai "vieterin" takaisin rullalle ja kannen kiinni. Lopputulos oli aivan samanlainen kuin lähtökohtakin eli sisäänkelautuminen ei parantunu.

Oon tässä aatellu että pitäiskö ruiskasta turvavyöhihnalle jotain liukastetta että se kulkis hyvin yläkiinnikkeiden läpi kun se tuntuu jumittuvan niihin.
Mut mitä niihin vois laittaa ettei "pyhä" -paita tahriinnu?
 
kaks lanceria on ollut 92 ja 95 ja kummassakaan ei ollut tuollaisia ongelmia.

Olisiko silikooni spray vaihtoehto? Erittäin vähän sitä siihen "taittoon"
 
Mulla on sama ongelma. Kumpikaan etuvöistä ei tahdo kelautua. Vaan en ole perehtynyt ongelmaan, vaikka aika ajoin v...ttaakin. :(
 
Sama ongelma täällä. Kun auton ostin ni ei kelautu paljo mitää, mut sit ku kattelin sinne verhoilun sisää ni se ol kerran kierroksella. Vähän aikaa se pelas, mutta ny ei taas kelaa oikeestaa ollenkaa...
Kyl tähä joku apu pitäs löytää...
 
onko kukaan vilkaisut sitä rullakoneistoa siellä tolpan sisällä: mulla oli kerran yhdessä autossa (ei tosin Lancer) mörjätty se koneista kotelosuoja-aineella ihan jumiin.

Turva vöiden pesussa ja "rasvauksessa" saa sitten olla varovainen, tietty senkin takia, ettei vyöt sitten myöhemmin likaa sitä pyhäpaitaa ja toinen on tietty se, että ne vyöt ei kestä mitään tärpättejä eikä tinnereitä kauheen hyvin.
 
Tä! Oonks mä ainoo jolla ne toimii 8) , vain enkö oo huomannut tätä ongelmaa... Tarviipa kattoo ku lähtee töistä että kuinka kelaantuu.
 
sama vika rahikaisella!ja onpa noita kelaussysteemejä tullu tutkittuakin mutta vikaa en löytäny...liekö vaan aika veltostanu systeemit :)
 
Veikkaisin kanssa tuota kotelosuojaa... miten on massattu M.Niemisellä ainakin on, joten oliko se vika jo ennen??

Mulla on ainakin kaikki noi sisävalo kytkimet ihan kotelosuojassa... ikinä ei tiedä syttyykö valo vai ei.
 
M.Niemisen vyöt ei ole kelautuneet sinä aikana, kun auto on minulla ollut. Mutta tosin noihin 90-luvun Mitsuihin on maahantuojan toimesta tehty massaus jo uutena. Eli jotain hyvää on HELL-kamassakin (ollut). ;D
 
Ei mulla ainakaa mitää mössöö siel ole... olen tarkistanu
Oisko jousi vaa kuoleentunu ? Voiko sitä vaihtaa jotenkin ??
 
pystyykö sitä jousta kirimään silleen että puöräyttää yhden kieroksen ns:irtaallaan ennen kuin laittaa sen takaisin sinne koteloon ??? niin minä olen kuullut sen korjattavan :-/ mutta periaate sama kuin "virittää" rullamittaa sillä leikittiin joskun amiskassa sillä on hyvä treenata ;D
 
Tä! Oonks mä ainoo jolla ne toimii  8) , vain enkö oo huomannut tätä ongelmaa... Tarviipa kattoo ku lähtee töistä että kuinka kelaantuu.
Et ole ainoo mul kelaa niin perkeleesti ;D
 
Tämä vika on tyyppivika sanoi Stockman auton huolto. Muutamia kuulemma vaihdettu kokonaan uusiin turvavöihin täälläkin. Uuden 1kpl turvavyön hinta n 170 €.
Vanhalle ei ole mitään tehtävissä muuta kuin puhdistaa se kelaussysteemi...
 
Takaisin
Ylös Bottom