Tv maksu tarkastaja kävi

karppinen

Pajero -91 2,5 tdi
Liittynyt
28 Helmikuu 2007
Sijainti
iisalmi
Tv maksu tarkastaja kävi eilen ovella, yritti ensin myydä lupaa mut sanoin etten tartte kun eihän mulla ole telkkaria (niin kuin ei tietysti olekaan kun ei ole lupaakaan) no siitähän se tietty haluaa tulla tarkistamaan asian. No mie sanoin että kun on tuo koira (pieni pohjanpystykorva murisee välioven takana) vähän äkäinen vieraille ja akka vielä äkäisempi ;D niin oman turvallisuutes takia ei kannata tulla. Noh siinä se naurahti ovella että eihän sinne sitten uskalla tulla ja lähti naapuriin ;D

Mites te muut olette käännyttäneet tarkastajan?
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Ei kai niitä koskaan ole tarvinnut varsinaisesti käännyttää pois, monena vuonna ne on käynyt ovella kysyyn josko olis telkkaria taloudessa. Mutta ei ne kyllä ole koskaan sisälle asti halunnut tulla tarkastaan vaikka onkin pyytänyt. Vielä vähemmän tätänykyä kun koira ensin nostaa kauheen älämölön ja yrittää aina puskea väkisin rappukäytävään (ei sillä ettäkö koira mitään tekisi kellekkään, mutta sillä on joku kauhea pakkomielle aina käydä koskeen kaikkia kuonolla).

-k-
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Mitenkähän, tarvisko maksaa tv maksua jos käyttää hd telkkaria tietokoneen / pleikkarin näyttönä ???

Kuitenkaan tuo antennipiuha ei ole töpselis.
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

osku sanoi
Mitenkähän, tarvisko maksaa tv maksua jos käyttää hd telkkaria tietokoneen / pleikkarin näyttönä ???

Kuitenkaan tuo antennipiuha ei ole töpselis.
pitää poistaa antenniviritin telkkarista...
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Suora lainaus http://www.tv-maksu.fi :

Tv-maksut digiaikana

"Analogiset televisiolähetykset päättyivät antennitalouksissa 31.8.2007 ja kaapeliverkossa 29.2.2008. Tv-maksuvelvollisuus jatkuu tämän jälkeen, jos seuraa televisiolähetyksiä esimerkiksi:

* digitelevisiolla tai televisiolla johon on liitetty digisovitin
* satelliittivastaanottimella
* kännykkätelevisiolla (DVB-H)
* tietokoneella, esimerkiksi IPTV:n kautta.

Televisioilmoitus tulee olla aina tehtynä, jos on mahdollista vastaanottaa televisiolähetystä.
"

Eli lupamaksu ei tule siitä katsotko televisiota, vaan jos televisiolla on mahdollista vastaanottaa tv-lähetystä. Eli nykyiset digitelkkarit kuuuluvat tv-maksun piiriin automaattisesti. Vaikka niitä käytettäisiinkin pelkästään pleikalla pelaamiseen.

Edit: Eli jos haluat pois tv-lupamaksun piiristä niin joudut kiikuttamaan hd -telkkarisi huoltoliikkeeseen jossa poistavat tv:n sisäisen virittimen käytöstä. Ja kirjottavat todistuksen jota sitten näytät lupatarkastajalle. Kun on noita digiboksejakin niin todennäköisesti se pelkkä paperilappu ei kuitenkaan vakuuta lupatarkastajaa.
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Harri K sanoi
pitää poistaa antenniviritin telkkarista...

Näin on. Ongelma kuitenkin poistuu itsestään, jos telkussa ei ole digiviritintä, kuten allekirjoittaneella :peukku.
Taloudessa siis ei saa olla minkäänlaista digivastaanotinta, että välttää tvmaksun.
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Meillä on pari kertaa käynyt oven takana lupatarkastaja. Ei avata ovea muutenkaan kenellekään, joka ei ilmoita tulostaan aikaisemmin, ja tv-lupatarkastajan on ihan turha tulla tänne kuikuilemaan ilman asiaa.

Ja seuraavat jehovat jotka tulee oven taakse, saa käännytyksen LUCIFERIIN
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Vielä kun "lähiössä" asuin,niin siellä kävi kahtesti.

Ensimmäisellä kerralla olin ulkovarastossa,kun vanhempi mies tuli "tuttavallisesti" kyseleen niitä näitä,ja kysyi myös että "taitaa vaimo tähän aikaan katsella x-ohjelmaa",johon vastasin että niinpä taitaa.
No siinähän se kosahti.

1,5V sakkomaksu+sen vuoden lupa piti pulittaa.

Seuraavana vuonna sanoin irti,ja taas eräs lauantai alkuilta ovikello soi.
Menin bokserit jalassa avaan ovea,ja taas vanhempi mies (ei kuitenkaan sama) tuli kyseleen luvasta,jolloin sanoin että nyt on vähän paha paikka,ja olisi "kiirekkin makkarin puolelle"..
Jätti vain lupamaksuhakemuksen,ja sanoi perään että lähetäthän tämän jos tv:n hankit.
Tietenkin.


Nykyisessä OK-talossa ei oven takana olla vielä (kai) käytykään,mutta kerran on soitettu.

Mutta jos sattuu ovelle tulemaan,niin minulla taitaa olla tämän kylän nykyaikaisin akvaario siinä vaiheessa..
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Joskus kävi oventakana, yritti perskeles väkisin tunkea sisälle. En päästäny vaikka yritti vielä tunkea jalkaansa ovenväliin, eikä päässy sittenkään, huusi vielä rappukäytävässä, että perästä kuuluu, kysyin että onko ilmavaivoja....ei vastannu ;D

Jälkeenpäin selvisi, että oli eläkkeellä oleva poliisi ;D
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Eikös niiden nykyää pidä soittaa enneku tulevat...
oon 2v kohta tässä kerrostalossa asunut, eikä ole käyneet..ehkä siksi kun kännykkä on firman nimissä niin eivät voi yhdistää ;D
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Kyllähän tuossa on se tavallinen pulliainen vahvoilla. Periaatteessa aiheesta voi väitellä vaikka oikeuteen asti vaikka tv- maksutarkastaja olisi sen televiisorin ikkunasta nähnytkin. Onkohan suomessa yhtään ennakkotapausta moisesta? Oman lakitiedon mukaan syytetyn ei tietysti tarvitse muuta kun kieltää telkkarin olemassaolo ja muiden tahojen pitää sen olemassaolo todistaa.

Enkä tiedä että onko riittävä näyttö oikeudessa, jos tvmaksutarkastaja (mikä ei taida olla minkään sortin virkamies) tirkistelee ikkunasta. Siitä touhusta voi sitten itse nostaa toisen oikeussyytteen.

Ylläolevat ovat aikamoisia kärjistyksiä, eikä ihan sanantarkkaan kannata lukea. Enkä ole edes ihan varma puhuinko ihan höpöjä, joku joka on lakia oikeasti lukenut voi varmaan korjata. :)

Tuo ST:n tapaus kyllä osottaa hyvin sen että yleensä se suomalainen murtuu kun setä telkkaria tulee kyselemään, ja menee tunnustamaan rikkeensä. Pakko sanoa että aika pahat pistänyt ST:lle, itekkin olisin takuuvarmasti tollaiseen jekkuun mennyt.
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Slider sanoi
Pakko sanoa että aika pahat pistänyt ST:lle, itekkin olisin takuuvarmasti tollaiseen jekkuun mennyt.
Jep,kyllä tuota tuli jälkeenpäin pitkään kirottua.

Sen jälkeen olen ollut HYVVIIN skeptinen kys oloisia henkilöitä kohtaan..
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Mitsubisimään sanoi
Joskus kävi oventakana, yritti perskeles väkisin tunkea sisälle. En päästäny vaikka yritti vielä tunkea jalkaansa ovenväliin, eikä päässy sittenkään, huusi vielä rappukäytävässä, että perästä kuuluu, kysyin että onko ilmavaivoja....ei vastannu ;D

Jälkeenpäin selvisi, että oli eläkkeellä oleva poliisi ;D

Tuo jalka oven väliin on vaan omaa typeryyttä.. en ainakaan meillä tuota kokeilisi, kun on jäänyt tuo rautakanki eteiseen säilytykseen.. ::)

-Eki
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Hommahan perustuu siihen että melko suuri osa kovisteltavista ehkä väittää ettei omista telkkaria, mutta kuitenkin ostaa sen luvan seuraavana päivänä ja siten tarkastuksella on saatu aikaan tulosta. Sitten on toki niitä jotka eivät tarkastajan sanoista tai teoista hätkähdä, mutta ainakin tuntemani tapaukset lähipiirissä ovat kiltisti ostaneet luvan tarkastajan vähän peloteltua vastaanottimen peilaamisella kerrostalosta yms. höpöhöpöllä.

Opiskeluajoilta muistan lähipiiristä yhden tapauksen missä solukämpässä oli bileet, ovet auki kadulle asti ja tarkastaja käveli sisään etsimään isäntäväkeä. Samalla tietty löytyi se telkkarikin...
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Mullaha kävi opiskeluaikana sitten että opiskelijakerrostalossa asuin yksiössäni ja samana päivänä olin maksanut juuri tv-lupamaksun kerrankin... no tarkastaja tuli ovelle ja näki suoraan siitä telkkarin ja alko vänkäämään etten oo lupaa maksanut...kaivoin kuitin ja tarkastaja totes "katos..mulla onki liia vanha tää mun tilasto sitte ;D"
Samaan aikaan telkussa meni Suomen jalkapallopeli ja se kysäs "paljo peli muuten on?" ;D
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Harri K sanoi
.kaivoin kuitin ja tarkastaja totes "katos..mulla onki liia vanha tää mun tilasto sitte ;D"

Juuri noin kävi mullekin, n. 8vuotta sitten asuin kerrostalossa ja tarkastaja soitti "ette ole maksaneet tv-lupaa". Kaivoin kansiosta kuitin ja luettelin nummeroita ja anteeks pyydellen lopetti puhelun...


Nyt kun asutaan kaapelitaloudessa tv-maksun välttäminen lienee hankalampaa...??
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Mikäs siitä hankalampaa tekee?
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Janttura sanoi
Juuri noin kävi mullekin, n. 8vuotta sitten asuin kerrostalossa ja tarkastaja soitti "ette ole maksaneet tv-lupaa". Kaivoin kansiosta kuitin ja luettelin nummeroita ja anteeks pyydellen lopetti puhelun...


Nyt kun asutaan kaapelitaloudessa tv-maksun välttäminen lienee hankalampaa...??

Ainakin 90% elämästäni asunu kaapelitaloudessa ja öö...tv-lupaa ei oo tainnu hirveesti olla :). Eikä ole toimenpiteitä aiheuttanu sen kummemmin..
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

mulla on 14e rästissä tv-lupa maksua ja eivät peri sitä, noh jos tv-lupa tarkastaja kysyy
niin pitää sanoa "et voi myydä mulle uutta lupaa kun vanhakin on maksamatta, tarkista vaikka asia"

;D ;D
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Maksaisitte sen maksun niin ei tarvitsisi jännittää. Onhan se kova hinta YLEn kanavista vaan näillä mennään mitä on säädetty.
Fiksumpi olisi minusta myydä kanava kerrallaan sen mukaan mitä ihmiset haluaa katsoa. Noin saisi paljon isomman potinkin kerättyä, toki eihän se sitten YLElle valuisi vaan enimmäkseen muille yhtiöille.. Vaikka 1-2e per kanava per kuukausi olis ihan passeli. Tosin pitää muistaa että YLE on suosittu vanhemman väen keskuudessa ja kansahan vanhenee kovaa kyytiä nykyään eli kyllä tuolla katsojia silti riittäisi.
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Biim sanoi
Maksaisitte sen maksun niin ei tarvitsisi jännittää. Onhan se kova hinta YLEn kanavista vaan näillä mennään mitä on säädetty.
Fiksumpi olisi minusta myydä kanava kerrallaan sen mukaan mitä ihmiset haluaa katsoa. Noin saisi paljon isomman potinkin kerättyä, toki eihän se sitten YLElle valuisi vaan enimmäkseen muille yhtiöille.. Vaikka 1-2e per kanava per kuukausi olis ihan passeli. Tosin pitää muistaa että YLE on suosittu vanhemman väen keskuudessa ja kansahan vanhenee kovaa kyytiä nykyään eli kyllä tuolla katsojia silti riittäisi.
Asiahan on täysin periaatteellinen. Radiolupa, josta TV-maksu on uudempi painos on otettu käyttöön 1927. Alkaa olla pikku hiljaa aika uudistaa tämä kyttäystyylinen tv-maksu historiaan. Ikää on kuitenkin se 82 vuotta. Mikään ei tehokkaammin aja uudistusta kuin tarpeeksi moni maksamaton, kuten nyt on käynytkin. Uusia malleja mietitään. Ehdotuksen mallista piti olla valmista 2008 loppuun mennessä, mutta minulta lopullinen ehdotus meni kuitenkin ohi. Oma kantani on että maksu pitäisi siirtää veroihin ehdottomasti.
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Biim sanoi
Maksaisitte sen maksun niin ei tarvitsisi jännittää. Onhan se kova hinta YLEn kanavista vaan näillä mennään mitä on säädetty.
Fiksumpi olisi minusta myydä kanava kerrallaan sen mukaan mitä ihmiset haluaa katsoa. Noin saisi paljon isomman potinkin kerättyä, toki eihän se sitten YLElle valuisi vaan enimmäkseen muille yhtiöille.. Vaikka 1-2e per kanava per kuukausi olis ihan passeli. Tosin pitää muistaa että YLE on suosittu vanhemman väen keskuudessa ja kansahan vanhenee kovaa kyytiä nykyään eli kyllä tuolla katsojia silti riittäisi.

ylen kanavilta ei tule yhtään katsomisen arvoista joten periaatteestaa en maksa sellasista kanavista mitä en katso, 500e vuosi pakkorahaa on perse**tä, varsinkin tyhjästä
maksan mieluumin noi filmikanavat yms kun jotain olematonta rahastamista.
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

TV-maksu on tänä vuonna 224.30e, ei 500e.
Kyllähän teemalta aina välillä jotain kivoja dokkareitakin tulee.
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Biim sanoi
Maksaisitte sen maksun niin ei tarvitsisi jännittää. Onhan se kova hinta YLEn kanavista vaan näillä mennään mitä on säädetty.

Veit jalat suustani. Eipä tuo mikään mieluinen maksettava ole, mutta kuka maksaisi verojakaan jos ne jäisi jokaisen rehellisyyden ja maksuhalukkuuden varaan? Eikä tarvitse jännittää koska lupatarkastaja on oven takana kuikuilemassa "jaaha, kuulostaisi olevan uutiset tulossa televisiosta, mites niitten lupien laita on kun ei näy meidän järjestelmässä että olisitte maksaneet lupamaksuja".

Cirrus sanoi
Alkaa olla pikku hiljaa aika uudistaa tämä kyttäystyylinen tv-maksu historiaan. Ikää on kuitenkin se 82 vuotta.

Olen asiasta aivan samaa mieltä, mutta niinkauan kun järjestelmä on mikä on niin sen mukaan mennään.

J.K. Mistköhän syystä se on kyttäystyylinen...

Cirrus sanoi
Oma kantani on että maksu pitäisi siirtää veroihin ehdottomasti.

Täysin samaa mieltä.
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

On tullut maksettua jo monta vuotta kun meni liian vainoharhaiseksi asuminen.Ulko ovesta ei näy läpi joten en uskaltanut avata ovea jos ei tutut ollut ilmoittanut tulostaan.
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Ettekai te oikeasti voi pitää kohtuullisena tuollaista 200e vuosimaksua jos oikeasti kattoo tv:tä esim. tunnin viikossa? Myöskin auttamattoman typerää on se että jos ostat jonkun canal+ paketin tai vastaavan, ja maksat siitä mitä haluat katsoa, joudut myös maksamaan 200e vuodessa ihan siitä hyvästä että voisit katsoa jotain suomen paskakanavia.

Olen Cirruksen kanssa kyllä samoilla linjoilla että mitään järkeä tuossa ei ole enää nykyaikana.

Ja kyllä. Olen myös sitä mieltä että jos viettää useita tunteja päivässä, tai edes viikossa tv:n ääressä niin luvan voi toki maksaa.

Mutta senverran sanon että jos tällä sekunnilla muuttuisi teknisesti mahdottomaksi tuo kansanhuvi, nimeltä salakatselu niin ei harmittaisi juuri yhtään. Sitten ei oikeasti harmittaisi yhtään jos homma muuttuisi sellaiseksi, että maksaisit siitä ajasta mitä katsoisit.
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Slider sanoi
Ettekai te oikeasti voi pitää kohtuullisena tuollaista 200e vuosimaksua jos oikeasti kattoo tv:tä esim. tunnin viikossa?

Samaa kaavaa voisi soveltaa auton käyttömaksuun. Esim. vanhemmat ihmiset ajelee kaupaan tyyliin kerran viikossa. Onko siis kohtuullista että he maksavat myös niistä päivistä jolloin eivät autoa käytä?

Tuskin, mutta ei siitä kukaan valita, kun poliisit valvoo autoja liikenteessä ja katsastusmiehet konttorilla. Jos poliisit alkaisivat valvomaan televisiolupamaksuja ja maksamatta jättäminen kriminalisoitaisiin yhtä raskain seurauksin kuin auton käyttömaksujen laiminlyöminen niin veikkaisin että muutaman vuoden päästä kukaan ei edes viitsisi mainostaa sitä miten katselee telkkaria maksamatta lupamaksua. Vai kuinka monen olette nähneet mainostavan ajavansa autollaan jättäen käyttömaksut maksamatta?
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

DIGIAIKA ei muutaku kaikki kanavat maksulisiksi että vaativat kortin
niin olis parasta!

ja mikäpä sitä estäisi että autosta maksetaisiin esim. km mukaan käyttömaksu
sehän olis hyvä sai pitää harraste autoa jolla ajetaa muutaman kerran vuoteen kilvissä
ja työauto josta menis oikeesti ne työmatka km:t jotka sit sais verotukseen :peukku
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

GSR sanoi
Samaa kaavaa voisi soveltaa auton käyttömaksuun. Esim. vanhemmat ihmiset ajelee kaupaan tyyliin kerran viikossa. Onko siis kohtuullista että he maksavat myös niistä päivistä jolloin eivät autoa käytä?

Ei missään nimessä ole kohtuullista.

GSR sanoi
Tuskin, mutta ei siitä kukaan valita, kun poliisit valvoo autoja liikenteessä ja katsastusmiehet konttorilla. Jos poliisit alkaisivat valvomaan televisiolupamaksuja ja maksamatta jättäminen kriminalisoitaisiin yhtä raskain seurauksin kuin auton käyttömaksujen laiminlyöminen niin veikkaisin että muutaman vuoden päästä kukaan ei edes viitsisi mainostaa sitä miten katselee telkkaria maksamatta lupamaksua. Vai kuinka monen olette nähneet mainostavan ajavansa autollaan jättäen käyttömaksut maksamatta?

Niinpä. Jos tädillä olisi munat se olisi setä. Nykyään kun se salakatselu ei ole minkään sortin rikos. Poliiseja ei asia kauheesti kiinnosta.
Onhan pyöräilykypärän käyttökin pakollista pyöräillessä nykyään, mutta et siitä sakkoja saa josset sitä käytä.

Ja viimeiseen kohtaan; Tunnen kyllä sellaisiakin henkilöitä jotka ajavat katsastamattomalla autolla.
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

TV-luvan maksaneita ei ole koskaan ollut niin paljoa kuin tällä hetkellä.
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

tänne jos eksyy niin annan ton philipsin digiboxin sille käteen että pidä ei meitä kiinosta katella ;D
pääsee eroon siitäkin ps_ksta ;D
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

TV-lupa ei koskaan ole maksanut niin paljoa kun tällähetkellä.

Miten se meni, jos et maksa, muut maksavat enemmän?
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Ylen 1 on suomen katsotuin kanava.
Itse arvostan paljon enemman ylen ohjelmia (pois lukien kakkosen yo-ohjelma), kuin 3 ja nelosen chatteja ja tauhkaa, puhuttamakaan niista jatkokanavista..
Jo pelkastaan lasten ohjelmissa on mielestani merkittava laatuero, tosin viimeaikoina on sita *askaakin eksynyt ylelle ja mainoskanaville taas joku laatusarjakin..
Yle myos usein ottaa haukut niskaan siina kun nuo mainoskanavat janistavat..

Tv-maksulla maksetaan myos vinopino radiokanavia..

Ylen kanavat maksukortilla ei mielestani ole toimiva ratkaisu, vai kuinka toimivaksi olette todenneet maksukortit 2 tai useamman telkkarin taloudessa?
(+10e/kk etta saa kattoa toisella telkullakin, kolmanteen et taida edes saada korttia?)
Oletteko kokeilleet joskus jotain fiksumpia bokseja kuin kaapeli/satelliitti-tv-yhtioiden kauppaamat, jotka eivat siis saa mitaan cable etc ready-tarroja puutteellisen mediatalo-suojan takia? Siina se riemu repee kun yrittaa saada maksukortit toimimaan, etenkin nyt kun paritusta ajetaan jokatuutista..
Ja uusitaankos sitten samalla ne radiot, niihinkin se maksukortti..

Imho, suoraan verotukseen tuo tvlupa roska, saastetaan rahaa kun ei tartte pitaa kyttays organisaatiota ylla, eika laskutusta..
Haittapuolena on suorempi hallituksen vaikutusmahdollisuus, mutta ei se mielestani hirveasti huonone nykyisesta.
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Biim sanoi
TV-maksu on tänä vuonna 224.30e, ei 500e.
Kyllähän teemalta aina välillä jotain kivoja dokkareitakin tulee.

Yhtäkään katsonut. Eli pitäisikö mun silti maksaa vai? TV ei ole ns. elintärkeä asia, toisin kuin esim ihmisten terveys, jota osittain tuetaan veromaksuilla, ja jonka oikein hyvin ymmärrän vaikka itse en kunnallista terveydenhoitoa käytä koska työpaikka maksaa yksityisen. Maksukortit ylen kanaville, ne maksaa jotka haluaa katsoa. Eikä mitään itkua "mutkun mun telkkarissa ei ole maksukorttipaikkaa", se tv ei edelleenkään ole kuin viihdeväline, on siitä telkkaristakin joutunu maksamaan ja jos jatkossa haluaisi katsoa ylen kanavia niin sitten ostetaan sellaiset vehkeet joilla se on mahdollista.
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

dani sanoi
Eikä mitään itkua "mutkun mun telkkarissa ei ole maksukorttipaikkaa", se tv ei edelleenkään ole kuin viihdeväline, on siitä telkkaristakin joutunu maksamaan ja jos jatkossa haluaisi katsoa ylen kanavia niin sitten ostetaan sellaiset vehkeet joilla se on mahdollista.
Tai miten ois "Eikä mitään itkua "mutkun en mä edes kato yleä", se tv ei edelleenkään ole kuin viihdeväline, on siitä telkkaristakin joutunu maksamaan ja jos jatkossa haluaisi katsoa telkkaria niin maksetaan se lupa-lasku."? ;)
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

dani sanoi
Yhtäkään katsonut. Eli pitäisikö mun silti maksaa vai?

Jos katsot niin maksat. Laki sanoo näin. Muusta voi saivarrella.
Saahan sen telkkarin vietyä pois ja elettyä ilman digikorttia tietokoneessa niin voi rauhassa kutsua lupatarkastajan vaikka kahville. :)
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Hyeena sanoi
Tai miten ois "Eikä mitään itkua "mutkun en mä edes kato yleä", se tv ei edelleenkään ole kuin viihdeväline, on siitä telkkaristakin joutunu maksamaan ja jos jatkossa haluaisi katsoa telkkaria niin maksetaan se lupa-lasku."? ;)

En jaksaisi vääntää, mutta mulle edelleenkin käy se että en näe niitä kanavia jos en maksa. Tuo sinun vertauksesi on yhtä osuva kuin jos sanoisin että "se tv on edelleenkin vain viihdeväline, ja valtio pakottaa jokaisen sellaisen ostamaan ja maksamaan siitä vielä vuosittain lupamaksua". Lupamaksu toimi vielä analogisena aikana jolloin ei käytännössä voinut erotella mitä kanavia kukin näki ja mitä ei. Nyt kun olisi teknisesti mahdollista erottaa mainosrahoitteiset ja ylen kanavat, ei sitä tehdä, koska pelätään että ihmiset ei ehkä haluakaan tarpeeksi katsoa ylen kanavia ja maksukortteja ostavat jäisi liian vähiin -> konkurssi/budjettivaje.
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Biim sanoi
Jos katsot niin maksat. Laki sanoo näin. Muusta voi saivarrella.
Saahan sen telkkarin vietyä pois ja elettyä ilman digikorttia tietokoneessa niin voi rauhassa kutsua lupatarkastajan vaikka kahville. :)

Laki sanoo ettei saa ajaa ylinopeutta. Aina huomattuasi että olet rikkonut lakia ajat varmaan poliisiasemalle ja tunnustat rikkeesi, otat sakkolapun vastaan ja olet taas tyytyväinen kunniallinen kansalainen?
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Biim sanoi
Jos katsot niin maksat. Laki sanoo näin. Muusta voi saivarrella.
Saahan sen telkkarin vietyä pois ja elettyä ilman digikorttia tietokoneessa niin voi rauhassa kutsua lupatarkastajan vaikka kahville. :)

Jep, pelailee PS3:sta sitten vaikka silleen että vetää scarttijohdon kaulan ympärille ja ottaa pelin kulun vastaan tunnustelemalla kaulavaltimoillaan SCART johdosta vuotavaa RGB signaalia. ONNEKSI nykyään ainakin teoriassa voi välttää riitelyn tvmaksukyylän kanssa, jossei ole digiviritintä lähistöllä.
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Ei oo näkyny, mutta jos alkaa häiriköimään niin mää viritän tonne ovelle jonkun ansan. Lattialuukku tai sitten joku semmonen katapultti-systeemi että kun painaa sitä laukaisunappia niin se laite heittää sen TV-lupatarkastajan tai jehovan tms. ovella norkoilevan kyylän lietelammikkoon.....
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

En ole ikinä maksanut enkä maksa ;D ........ Kun tuo emäntä maksaa tuon maksun, vaikka olen sanonut sille että lopettaa sen maksamisen.

Typeräähän tuon ylen rahoittaminen on vaikka sen ohjelmia ei tule edes katottua. Kiinnosta mitkään jeesus hihhuli ohjelmat.

Kyllähän se pitäisi olla niin että joka kanava maksukortin taakse. Jokainen saisi sitten valita mieleisensä kanavat, mitä kahtoa.

Sitä minä vaan ihmettelen että millä ne mittaa katsojien määrään per kanava. Kun aikasemmin oli kirjoitettu että yle1 on katsotuin kanava. Niin lähettääkö nämä meijän vehkeet jotain signaalia takaisin. Vai järjestääkö ne jonkun kyselyn, johon tietenkin eläkeläiset vastaa että yle.

TV maksu on persreestä. Se pitäisi poistaa ja äkkiä, mutta taas sitten valtio kyllä jonkun rahastus keinon keksii tilalle :seina

Oikeestaan koko ylen voisi lopettaa minun puolestani, menkööt kuminaama junger vaikka loka-auton apumieheksi ;D tai lakaisemaan oksennuksia kaduilta :D
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Veikka sanoi
Sitä minä vaan ihmettelen että millä ne mittaa katsojien määrään per kanava. Kun aikasemmin oli kirjoitettu että yle1 on katsotuin kanava. Niin lähettääkö nämä meijän vehkeet jotain signaalia takaisin. Vai järjestääkö ne jonkun kyselyn, johon tietenkin eläkeläiset vastaa että yle.

Suomessa on n. määrä testiperheitä joilla on lähettävät laitteet, eli kun alkaa jotain kanavaa katsomaan painetaan kaukosäätimestä nappia "katson nyt kanavaa X", ja kun on tiedossa kaikkien testiperheiden katselut tarpeeksi suurella otannalla voidaan suhteessa sanoa että kanava x on suomen katsotuin kanava.
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Tossa vahan selvitysta tuosta katsojamaarien mittauksesta: http://www.finnpanel.fi/tv_qa.php

Ja katsoo sita ylea muutkin kuin elakelaiset, oikeasti.

Ja maksukortti ei vaan ole toimiva ratkaisu usean telkkarin ymparistossa, oikeasti (muistetaan etta se tv-lupa kattaa ruokakunnan kaikki telkkarit, myos mokilla olevan). Talla hetkella oma maksukanava korttini maksaa 20e/vuosi, toisen kortin hinta 10e, siis pelkka kortti.
Maksukorttien yleistymisen jalkeen sisallontuottajat keksivat hauskan asian, sen kortin voi linkittaa laitteeseen, ja linkityksen voi hyvaksyttaa ainoastaan laitteisiin jotka eivat tue edistyksellisia ominaisuuksia kuten esim. kuvan siirtoa ip-verkon yli tai kortin jakamista usean boxin kesken. Arvatkaa vaan tulevatko nama vaatimukset koskemaan YLEakin jos kanavat tulevat maksukortin taakse..

Tekee YLE miten pain tahansa, haukut tulee aina. YLE:lla on ikava tehtava tuottaa katseltavaa niin marginaaliryhmille kuin suurelle yleisolle. Ja olla samaan aikaan sitoutumaton tiedonlahde. (sitoutumattomuus on tietysti aina kyseenalaista, eduskunnassahan niista rahavirroista paatetaan, mutta en muista mainoskanavien ohjelmistossa olleen ohjelmia jotka suoraan vittuilevat valtionhallinnolle.. (vaikka tamakin on viimeaikoina vahentunyt :-\ ))
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

En nyt Ylen suoritusta kovin vahvana pitäisi, esim. kesällä tuppaa puolet päivästä pelkkiä TV-pelejä.
https://www.tv-maksu.fi/index/tietoa/ukk.html Aika monessa tilanteessa saa maksaa ja maksaa.
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Jaa, koska? Otin satunnaisotannalla viime kesalta viikon ohjelmat, Ylen ohjelmissa ei ollut merkittavaa eroa tamanhetkiseen. Talla hetkella Ylen kanavilta ei tule paivasaikaan tv-peleja, yle2:lta tulee yolla. Siis yhdelta kanavalta neljasta tulee tv-peleja 00:50-07:00.
Samaan aikaan mainosrahotteiset kanavat suolsivat jokaiselta kanavalta saman verran per kanava jos lasketaan samaan nippuun chatit, tv-pelit ja ostos-tv:t.
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Aivan varmasti herattaa vastustusta, kuten mika tahansa muukin ratkaisu.

Ainoa tasapuolinen maksutapa kun olisi maksulliseksi muuttaminen, mutta sen toteutus kaytannon tasolla ontuu koska kortit eivat oikeasti ole toimiva tapa.

Toisaalta, jos YLE joutuu kosiskelemaan katsojia kanaville yhtaan enempaa voitaisiin mielestani koko instanssi sulkea koska sen jalkeen YLEn ei olisi kannattavaa tuottaa marginaalimateriaalia ja yleishyodyllisia ohjelmia (koulutv, kieliohjelmat, asiadokkarit.. vaikkakin loytyy sita YLEltakin yleisoa kosiskelevaa kuraakin, kuten valilla MOT..), ja Bonner ja Sanoma WSOY kilpailevat jo kaytannossa kuoliaaksi yleisomagneetti sarjoista ja elokuvista eika kolmas kilpailija samoille apajille mahdu, nakihan sen jo porusta mika syntyi kun YLE teki sopparin HBO:n kanssa..

No, odotan mielenkiinnolla toukokuuta koska silloin lausunnon pitaisi olla valmis, ja nykyisten tietojen valossa harkinnassa on ollut parikymmenta eri vaihtoehtoa.. Lisaksi seuraava lause on mielenkiintoinen:
Toimeksiannossa ryhmän tehtäväksi on annettu myös Ylen tehtävien määrittely uudelleen.

Saivat muuten sitten vihdoin flash version areenasta julkiseen testiin, eipa tuokaan hyva ole mutta parempi kuin se windows-media..
Eikohan joku piakkoin viilaa tuon toimimaan suoraan digiboxilla..
 
Takaisin
Ylös Bottom