Jäsenen Galant_1.6 uusimmat tuotokset

  1. G

    Yhteispaineruiskutus esikammio diisseliin

    Vs: Yhteispaineruiskutus esikammio diisseliin Terve Ihan mielen kiinnosta kirjoittelen, olisiko kellään innostusta lähteä proto testaajaksi suoraruiskutuksen ohjaus boxille? Harrastus mielessä ollaan kehitetty täysin sekventiaalinen ruiskutus boksi V8 moottoriin. boxi on nyt asennettu...
  2. G

    Startin hammaskehän kääntö...

    Terve Nostampa vanhaa aihetta pinnalle. Tässä olis tulossa kehän vaihto eteen ennen aamupakkasia... Ei meinaa saada enää käyntiin kun kone pyörähtää maksimissaaan 1/4 kierrosta, ennenkö taas lyö tyhjää. Mistähän näitä uusia kehiä saa, minkä hintaisia? Entäs tapauksessa jossa kehä menee vinoon...
  3. G

    Mikä koira... Kenelläkin on, jos on?

    Koto ja auto vahtina on 4,5 kk ikäinen amerikan akita (suuri japanin koira) uros "jami". 
  4. G

    Nokka-akselin ajoitus

    Terve pitkästä aikaa... Niin kysymys kuulu, että mitä todellisia vaikutuksia nokan ajoituksen muuttamisella? Eli kun esimerkiksi nokka ajoitetaan aikaisemmalle, jolloin imuventtiili aukeaa aiemmin,mutta myös pako avautuu ja sulkeutuu aijemmin (OHC). Mitä tämä aiheuttaa moottorissa ja sen...
  5. G

    seosmittari

    Tässäpä hieman kokemusta nb lampdalla turbo koneen  säätämisestä. Tosi asia on että nb-lapda näyttää joko rikaan, liian rikkaan ja laihan. Omakohtainen kokemus on että se on aivan riittävä seoksien kohdalleen saamiseen. Olen säätänyt sillä seokset katsastusta sekä kunnon ajoa varten. mittaria...
  6. G

    Nelivedon katsastus ?

    Juu, informaatio virhes. mekaaninen lukkohan olisi 100%. Tarkoitin sillä LSD:tä.
  7. G

    Voimansiirron ongelmia

    voisihan sitä kattoa, laita emailia siitä e15 laatikosta. Sen toiminnasta, puolittajan toiminnasta ym.... Nyt alkaa olla suorasytytys puoli valmis siitä ecusta. sitä ollaan ensimmäisen kerran ajettu, mutta laskuvirheen takia sytytys heitti vielä noin 5 astetta. sillä pääsee tollaseen 1 asteen...
  8. G

    Voimansiirron ongelmia

    No niin siinäpä ongelma. eli toin e15 turbon loota olis hyvä. se vois jopa kestääkin tai sitten 4g63. kuinkas ripustusten kannalta kuinka korpelalla kävi joutuuko muuttelemaan paljoa. kytkin näköjään menee ainakin uusin puihin.  entäs vaihtajan vaijerit eikös 4G63:loodat oo ainakin vaijerilla...
  9. G

    Voimansiirron ongelmia

    No niin nyt sitten alkoi galantin laatikko sen verta pahemmin oireilemaan että tulee hankintaan uusi tässä piahkoin. Kauvampa se kestikin. No kuitenkin asiaan, jos jollakin olisi tietoa kuinka etuveto gti galantin laatikko tämmää 1.6gl (4g32) koneen kanssa? Pienempien laatikoa ei viittisi enää...
  10. G

    Nelivedon katsastus ?

    Kävin sitten konttorilla ja saman se kattoi papereista 5km/h ja enintään 10 s. Ajoihan se sen jarru penkille ja hyvin meni ei edes yrittänyt pyrkiä mihinkään päin.  Aika yllättävän paljon se visco sallii pyörimisnopeuden eroa. mekaaninen lukko (LSD)  olisi varmaan paukahtanut heti.
  11. G

    Nelivedon katsastus ?

    Kyllähän viscoa saa luistattaa määrättyyn pisteeseen asti. Tosin lämmettyään tarpeeksi viskolla on tapana lukkiutua. Muistaakseni visco on täytetty silikoniöljyllä joka lämmetessään laajenee ja painaa viscon sisällä lukkolevyt kiinni toisiinsa, tällöin tapahtuu viscon täydellinen lukkiutuminen...
  12. G

    6g72 koneen rakentajaa?

    Kurikassa on tietojeni mukaan ehostettu 3000GT moottoria myöten. J korpela saataa tuntea kyseisen henkilön.
  13. G

    ruisku järjestelmä, hyvä/edullinen?

    Terve,  oli tarkoitus ensin tehdä toi VEMS uusiksi ja jättää siitä hiukan ylimääräistä pois, tosin jo senkin piirtäminen PADSille on oma juttunsa, siitä vielä piiri levy.... No kuitenkin päädyin ite tekemään ton aiemman version eli 2.2   ja lisäämään siihen hiukan tämän 3.x version...
  14. G

    VR nelosesta yli 300hp??

    Kattelin tossa tota VR4 höpinoitä. Itsekkin autosta kiinnostuneena seurailin taannoin USAlaisten virityksiä. http://turbomagazine.com/tech/0209tur_dynocell/ Galantista revittiin ilman ilokaasuja noin 397 hv ja ilokaasujen kanssa 436 hv. kunnioitettavia lukuja. Sieltä technical articlesia...
  15. G

    valkoinen evo 3

    terves kattelin tossa että oli kyse evoista. Lansseria oli valmistettu jossain maailmaa 1.8 turbo 4wd:nä (4G93T).  merkki ja malli oli Lancer GSR. tuotanto määristä ja vuosimalleista en ole varma mutta valmistettu ainakin vuonna 93. Mitsubishi Lancer GSR Specifications 4 door saloon 1.8 litre...
Takaisin
Ylös Bottom