Evo 1-3 kysymyksiä

Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

KaeVuRi sanoi
Mielestäni joku täällä foorumilla kerran postas linkin japskien sivuille, jossa oli vanhempiin evoihin mm. sisustan räjäytyskuvat. Itsellä on kyllä kaikki kotikoneella .pdf-muodossa, mutta joku parempi muistinen ehkä muistaa missä ne täällä mahtoi esiintyä, mahdollisesti tämän ketjun jossain viestissä.

juu.. toivottavasti, jos ei löydy niin viittikkö upata johonki ne niin sais ittelle kans ne?
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

TjjR sanoi
juu.. toivottavasti, jos ei löydy niin viittikkö upata johonki ne niin sais ittelle kans ne?

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=19495.0

ja vika viesti ::)
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Onko kellään tietoa mistä löytäisi kallistuksenvakaajan (siis koko tangon) eteen?
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Mitsun dealerilta.
gsr:ssä ja rs:ssä on sama.

tanko:
MR171042
pusla:
MR197005
Koiranluu:
MR131680
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Kokeiles kattoa suoraan siitä akun navasta. Ainakin dyn4 oli siinä apsien sulake.

Omasta lähti apsit pois + kaikki parkkiihin liittyvät valot, 2 vai 3 edestäpäin ja ulompi rivi jos vaan oikeen muistan.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

1. Kun Evoissa on tuo alumiininen nokkapelti, niin mikä on sen oikea tapa laittaa kiinni, pudottamalla 30 sentin korkeudelta vai painamalla ?

2. Mitäs oikein pitäis säätää kun ei mene pudottamalla kiinni, ja painamalla kun laittaa, joutuu kokeilemaan että on varmasti kiinni, meinaan auton hakureisulla meinas nokkapelti auveta kokonaan.

3. Kuinkas tiukkaan nuo vauhtipyörän pultit pitää vetästä, Poltto kun ei eilen muistanut, sanoi että jotakin 110 Nw, ja ei ole varma että laittoiko asentajat tietoa paketin mukana, kytkin ja vauhtipyörä on näillä näkyminen huomenna postissa. Voihan tietty huomenna Poltolle soitella mikäli kerkeää kiireiltään vaan vastaamaan,
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

veikka81 sanoi
1. Kun Evoissa on tuo alumiininen nokkapelti, niin mikä on sen oikea tapa laittaa kiinni, pudottamalla 30 sentin korkeudelta vai painamalla ?

2. Mitäs oikein pitäis säätää kun ei mene pudottamalla kiinni, ja painamalla kun laittaa, joutuu kokeilemaan että on varmasti kiinni, meinaan auton hakureisulla meinas nokkapelti auveta kokonaan.

3. Kuinkas tiukkaan nuo vauhtipyörän pultit pitää vetästä, Poltto kun ei eilen muistanut, sanoi että jotakin 110 Nw, ja ei ole varma että laittoiko asentajat tietoa paketin mukana, kytkin ja vauhtipyörä on näillä näkyminen huomenna postissa. Voihan tietty huomenna Poltolle soitella mikäli kerkeää kiireiltään vaan vastaamaan,

Minoon ainaki laittanu tiputtamalla, niinku kaikis muiskin autoos. Ei tarvitte painaa lommolle konepeittoa.

Saat sen hyväksi ku käännät niitä kummitattia jotka sitten vastaa konepeittoa, sisäänpäin.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

veikka81 sanoi
1. Kun Evoissa on tuo alumiininen nokkapelti, niin mikä on sen oikea tapa laittaa kiinni, pudottamalla 30 sentin korkeudelta vai painamalla ?

2. Mitäs oikein pitäis säätää kun ei mene pudottamalla kiinni, ja painamalla kun laittaa, joutuu kokeilemaan että on varmasti kiinni, meinaan auton hakureisulla meinas nokkapelti auveta kokonaan.

3. Kuinkas tiukkaan nuo vauhtipyörän pultit pitää vetästä, Poltto kun ei eilen muistanut, sanoi että jotakin 110 Nw, ja ei ole varma että laittoiko asentajat tietoa paketin mukana, kytkin ja vauhtipyörä on näillä näkyminen huomenna postissa. Voihan tietty huomenna Poltolle soitella mikäli kerkeää kiireiltään vaan vastaamaan,
110 Nm. Putsaa pultit teräsharjalla.kiristä 2 pulttia aluksi vastakkaisilta puolin, muihin tippa liimaa ja momentiin->irrota kaksi ekaa pulttia ja laita tippa liimaa ja kiri momenttiin.Näin toimimalla vältät liiman mahdollisen valumisen kammen ja vauhtipyörän väliin.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Tuossa yks ilta tuli sellainen tilanne eteen että auto ei kulkenut enään, vauhti rupesi hiipumaan ohitustilanteessa ;) , mitäs siellä tarkalleen ottaen tapahtuu, katkaiseeko se syötön vai mitä siellä tapahtuu.

Onkos kukaan vaihtanut niitä vaihekepin puslia ? Mimmonen homma on ja mistä niitä saa vai pitääkö ite teettää jostakin nailonista
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Jotkuthan on laittaneet laakereita noiden vaihteiston puslien tilalle,siitä oli jossain tääläkin juttua.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Voisiko joku kenellä on vakio alusta kolmosessa mitata mitä tulee vetarin keskipultin keskustasta
lokasuojan reunaan sekä edestä ja takaa?
Kun ei tullut laitettu mihinkään ylös silloin kun vaihto alusta satsin. :seina

Kiitos
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

veikka81 sanoi
Tuossa yks ilta tuli sellainen tilanne eteen että auto ei kulkenut enään, vauhti rupesi hiipumaan ohitustilanteessa ;) , mitäs siellä tarkalleen ottaen tapahtuu, katkaiseeko se syötön vai mitä siellä tapahtuu.

Tarkennetaas sen verran että loppu mittarin asteikko kesken, niin mitä siellä silloin tapahtuu kun tuo kulkeminen loppuu hetkeksi aikaa, ja pienen rullauksen jälkeen taas vehkeet toimi normaalisti.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

veikka81 sanoi
Tarkennetaas sen verran että loppu mittarin asteikko kesken, niin mitä siellä silloin tapahtuu kun tuo kulkeminen loppuu hetkeksi aikaa, ja pienen rullauksen jälkeen taas vehkeet toimi normaalisti.

Siis puhutko nyt 180 km/h:n rajottimesta?
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Käsittäisin että toimii ihan samalla tavalla kuin kierroksenrajoitinkin eli kun max. arvo on saavutettu, katkaisee moottorinohjaus polttoaineensyötön. Olisiko syy miksi tässä nopeuden törmäämisessä se hidastuvuus tuntuu selvemmin kuin maksimi kierroksilla ehkäpä turbon lagi taikka ohjaus ei anna lisää löpöä ennen kuin vauhti on selvästi alle tuon 180 km/h?
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

veikka81 sanoi
Tuossa yks ilta tuli sellainen tilanne eteen että auto ei kulkenut enään, vauhti rupesi hiipumaan ohitustilanteessa ;)


180km/h ohitustilanteessa... Etkös juuri kehunut ohittaneesi jonku kolmosella 175km/h? ::)

Tiedän, "tekopyhää moralisointia yms. valivali".

Älä nyt kuitenkaan tapa ketään.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Jackie sanoi
180km/h ohitustilanteessa... Etkös juuri kehunut ohittaneesi jonku kolmosella 175km/h? ::)

Tiedän, "tekopyhää moralisointia yms. valivali".

Älä nyt kuitenkaan tapa ketään.

No täytyy myöntää että menihän se vähän överiks, mutta nyt on sekin kokeiltu.

Kuuluuko keskuslukituksen toimia vaan kuskin ovesta ? Näissä kolmosissa, jos kuuluu, niin mitäpä tuonne pitäisi vaihtaa että toimii molemmista ovista ?
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

eskes sanoi
Voisiko joku kenellä on vakio alusta kolmosessa mitata mitä tulee vetarin keskipultin keskustasta
lokasuojan reunaan sekä edestä ja takaa?
Kun ei tullut laitettu mihinkään ylös silloin kun vaihto alusta satsin. :seina

Kiitos

Kävin just mittaamassa. :) Edessä 390mm ja takana 360mm.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Kertokaapa viisammat. Ostin Evo 3:sen ja siinä on ihan helvetin kireä perä (aftermarket, merkki ei tiedossa). Niin kireä että kun kääntää jyrkästi niin hakkaa ihan helvetisti. Eli kertokaapa joku hyvä öljy millä alkaa kokeilemaan...
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Onko 4g63 venttiilikopan kansissa/kannen tiivisteissä mitään eroja? Käykö esim. eclipsen 16v koppa evo kolmoseen?
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Hifisti sanoi
Kertokaapa viisammat. Ostin Evo 3:sen ja siinä on ihan helvetin kireä perä (aftermarket, merkki ei tiedossa). Niin kireä että kun kääntää jyrkästi niin hakkaa ihan helvetisti. Eli kertokaapa joku hyvä öljy millä alkaa kokeilemaan...

Öljyt tai sitte jos o levylukko ni niitte levyje järjestystä vaihtamal saa sitä löysemmäks. Paremmin tietävät kertokoot lisää...
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Hifisti sanoi
Kertokaapa viisammat. Ostin Evo 3:sen ja siinä on ihan helvetin kireä perä (aftermarket, merkki ei tiedossa). Niin kireä että kun kääntää jyrkästi niin hakkaa ihan helvetisti. Eli kertokaapa joku hyvä öljy millä alkaa kokeilemaan...

Itse laitoin Castrollin öljyt perään ja lisäksi Moparin lukkoperä-lisäaineen. Nimeä en nyt muista tarkkaan mikä se oli mutta toimivaksi on todettu monessa tapauksessa. Estää tehokkaasti lukon paukkumisen. :peukku
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Hifisti sanoi
Kertokaapa viisammat. Ostin Evo 3:sen ja siinä on ihan helvetin kireä perä (aftermarket, merkki ei tiedossa). Niin kireä että kun kääntää jyrkästi niin hakkaa ihan helvetisti. Eli kertokaapa joku hyvä öljy millä alkaa kokeilemaan...

Onko sinne kokeiltu laittaa normi lukkoperä öljyä? Jos on normi perä öljy, "puree" lukko aika hyvin. Lisäksi jos lukkoperäöljy ei auta, pistä sen Cryslerin lukkoperänlisäaine.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Ite antaisin olla sellasenaan. Mulla on kans että kun jyrkästi kääntää, niin tuntuu häjyltä. --> kaasulla kääntää. ;D
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Montako johtoa evo3:n lambdassa on? ???
Näytti äkkiseltään olevan tosi pienellä kierteellä mutta taitaa ihan standardikierre olla vai?
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

paspe sanoi
Montako johtoa evo3:n lambdassa on? ???
Näytti äkkiseltään olevan tosi pienellä kierteellä mutta taitaa ihan standardikierre olla vai?

Mulla on paikallaan 2-johtoinen lambda.jouduin sen vaihtamaan niin kävin tarvikeliikkeestä ntk:n yleismallisen ja hyvin toimii...
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Kiitoksia stara!

idea vain: Voisko sen jarruvalon lasin tilalle askarrella savunsävyisestä pleksistä uuden lasin? Sehän on upotettu niin voisi tulla hyväkin..
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

ast sanoi
Luulisin että sen valon ja lasin pitää olla E-hyväksytty.

Niinhän sen varmaan pitäisi olla, mutta eihän siinä voi olla E merkintää kun auto on japsi tuonti ;)

Missäs vaiheessa Evo 3:ssa pitäisi syttyä polttoaine valo ? Eilen ajelin jo varmaan riskirajoilla kun viisari oli jo alimmaisen viivan kohilla ennen kuin kävin tankilla.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

lancer evo-r sanoi
Löytyyhän vakio takavaloistakin E merkki. :D

Piti oikein käydä tarkistamassa ja olihan niissä E merkintä :-[ :-[ :-[

Mut mites se polttoaine valon syttyminen ?
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Itsellä kans syttyy ihan loppumetreillä vasta, ekan kerran ku asiaa testasin, pelkäsin et jos vaik valo ei toimikkaan ni sit ollaan tien päällä, eli syttyy se mut pirun myöhään :peukku
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Ei kannata tankkii päästää niin tyhjäks ;) Aina ois hyvä pitää väh. puoliks täynnä, ainaki ite oon tehny niin. Ellei joku extreme-rällääjä sitten halua sitä pariikytä kiloa painonsäästöä joka tulee tyhjästä tankista ;D
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

KaeVuRi sanoi
Ei kannata tankkii päästää niin tyhjäks ;) Aina ois hyvä pitää väh. puoliks täynnä, ainaki ite oon tehny niin. Ellei joku extreme-rällääjä sitten halua sitä pariikytä kiloa painonsäästöä joka tulee tyhjästä tankista ;D

Tai vain köyhä opiskelija jolla ei ole varaa pitää tankkia puolessa välissä 8) kokemuksen syvällä rinta äänellä puhun. ;D
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Tätä oon muuten aina ihmetellyt että miksi monet tykkää ajaa bensavalon loisteessa koko ajan,eihän minun tietääkseni auton
kulutus muutu siitä miksikään pitääkö tankkia tyhjän,täyden tai puolivälin kohdalla...!? ??? :) eiköhän nyt melkein kuka vain
kerran saisi sen tankin täyteen,ja pitäis sen jälkeen sen sitten siinä niillä samoilla "vitosen tankkauksilla"...!? noo tästä aiheesta
varmaan riittäis ihan omaan keskusteluunsa juttua mutta en sentään oo kehdannut sellaista aloittaa... ::) :)
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Kyllä mä ainakin haluan tietää että missä kohtaa oikeasti rupee olemaan kiire tankille, mietitään esim tilannetta jossa huoltoasemat harvassa, on hyvä tietää oman autonsa rajat.

Sehän nyt kuitenkin on kaikille selvää että ruiskuvehkeissä ei parane antaa bensan loppua kesken ajon :driver
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

samitsu sanoi
Tätä oon muuten aina ihmetellyt että miksi monet tykkää ajaa bensavalon loisteessa koko ajan,eihän minun tietääkseni auton
kulutus muutu siitä miksikään pitääkö tankkia tyhjän,täyden tai puolivälin kohdalla...!? ??? :) eiköhän nyt melkein kuka vain
kerran saisi sen tankin täyteen,ja pitäis sen jälkeen sen sitten siinä niillä samoilla "vitosen tankkauksilla"...!? noo tästä aiheesta
varmaan riittäis ihan omaan keskusteluunsa juttua mutta en sentään oo kehdannut sellaista aloittaa... ::) :)
:eek:fftopic
No itseasiassa kuluttaahan se. Kuten yllä jo mainittiin niin painoa on enemmän ja bensaa kuluu silloin enemmän. :p
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Cirrus sanoi
:eek:fftopic
No itseasiassa kuluttaahan se. Kuten yllä jo mainittiin niin painoa on enemmän ja bensaa kuluu silloin enemmän. :p

+ kun tankki on lähes tyhjä, ylimääräset kaasuttelut jää pois ;D
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

+ talvella lähes tyhjä tankki voi aiheuttaa kondenssia/kuuraa tms tankin sisäpinnallekin, josta tulee vettä ( dieselillä vielä enemmän korostuu ainakin)

*offtopic* ..pitäskö tehä kysely (ajatko tyhjällä vai täydellä tankilla? ) ::)

*muokattu uusi kysely yleiset osioon*
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Aina pyrin kyllä tankkaamaan tankin täyteen, mutta tässä tapauksessa halusin tietää että missä vaiheessa valo syttyy, mutta olikin mennä pakko tankilla. Ois ruvennut hävettämään ihan liikaa jos vielä evosta ois bensa lopppunut.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Tosiaan laitettiin nyt kunnon lukkoperäöljyt tuonne taakse ja kyllähän nyt kelpaa käännellä :driver Ei pauku, ei kolise ja muutenkin aivan uskomaton auto :peukku
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Itellä kendalit laatikoissa ja perissä ja hyvin on tähän mennessä toiminut :peukku
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös Bottom