En lähde nyt väittelemään tuosta vaihteistohommasta mutta itse olen kypsä, varsinkin kun tuota laatikkoa on öljyjen suhteen hemmoteltu ja silti vaihdot ovat vähän sekundaa kokoajan. Ja ei se hyödynnä sitä parasta vääntöä millään tuon kanssa Pitiäsi olla kaksi lämmitintä konetilassa, moottorille ja laatikolla omansa. Sillä se tosiaan auttaisi.
Juu en minäkään halua ruveta ko. asiasta vääntämään kättä mutta se tarttee muistaa että Suomen suvi on kuitenkin vähäluminen
ja autoomaatin lämpeäminen tapahtuu ainoastaan öljyn puristamisesta kasaan noin niinkun käytännössä. Moottorista kuoria myöten johtumalla siirtyvä lämpökin on minimaalista talviolosuhteissa joten jäähdyttimen alavesisäiliössä oleva öljynlauhdutin käytännössä lämmittää öljyä talvella.
Rengaskoolla pystyt helpoiten vähän vaikuttamaan siihen vääntöalueeseen ja pitäähän sekin muistaa että laatikkohan opettelee koko ajan sitä kuljettajan ajotapaakin ja muokkautuu vähän senkin mukaan. Jos välillä ajellaan hissunkissun ja säästeliäästi niin vaihtaakin maltillisemmin ja sitten taas agressiivisella ajotavalla muokkautuu ihan eri lailla mut nooh manuaalilla saa tietenkin itte helpoimmin päättää koska ja miten vaihtaa ;D
Itse kuitenkin olen enempi automaatin kannalla onhan se mukava vaikka kuluttaakin astetta enempi
(enkä tässä haeskele mitään palkokasveja sitten kenenkään sieraimiin
)
ST sanoi
Lämpöisempi lodju->pehmeämmät vaihdot (jos kaikki kunnossa).
Juurikin näin mutta talvella saa ajella pitkät pätkät millävaan laitteella ennen kuin tehtaan suunnittelema käyttölämpötila täyttyy ja automaatin vaihdot alkaa pehmenemään.