- Liittynyt
- 7 Tammikuu 2003
Vs: E55A Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.
Dodiih, matka jatkuu, ecusta liittimet tinailtu jne katottu että kaikki suht. ok, vaikka ecu sinänsä onkin surkeassa jamassa. (ie. joskus ottanut kosteutta)
Tänään taas kokopäivä pumpattu ja veivattu ja tuli seuraavanlaisia huomioita:
1) Check Engine valon sammumattomuus johtuu siitä että "jokin" ei syötä eculle virtaa tai ecu ei saa "self-inittiä" tehtyä. (pitäisi sammua kun ecu on ajanut "self-checkkinsä" ja antanut virtaa kaikkialle mihin pitääkin.
2) Fuel Pump relaylle tulee virta ihan normisti, samaten tankin laippaan.
3) Ei vikakoodeja. (Eli jos pistän auton siihen että CEL Vilkkuu vikakoodit tilaan (pinni 1 maihin), niin kun tämä ongelma on läsnä niin se ei ala edes vilkkumaan. Ja workshop manuaalista luin että sen kuuluu palaa noin 4s jonka jälkeen sammua ja alkaa vilkuttaa.. Eli mikä ikinä ongelman aiheuttaakaan. on jossain hyvin käynnistysprosessin alkupuolella.
4) Silloinkin ongelma ei ole läsnä ja virta-avaimesta vääntää kuuluu aina semmonen "huokaus" tai "köhhhhhhh" (joku rele varmaan, mut se ei ole tuo fuel pump rele), osaisiko joku sanoa mikä rele sanoisi "köhhhh" (vaikea sanoa, mut kuulostaa just tuommoselta huokaisu/hiljaiselta yskäisyltä)
Lisäksi löysin ainakin yhden oudon johdon, joka on kytketty "absin" sulakkeesen konehuoneen rasiassa ja siitä lähtee piuha joka menee auton sisälle ja siellä liittyy OEM-näköiseen "kelta/punaiseen" johtosarjaan (jollain eristenauhalla kierretty se johto, kulkee vänkärin puolella autoa), oisko kellään hajua onko tää joku joka pitää olla?
Huomenna puran koko maton ja penkit ja kaikki pois, alkaa pikkuhiljaa nyppimään. Puran niin kauan että löydän jotain. esis
Dodiih, matka jatkuu, ecusta liittimet tinailtu jne katottu että kaikki suht. ok, vaikka ecu sinänsä onkin surkeassa jamassa. (ie. joskus ottanut kosteutta)
Tänään taas kokopäivä pumpattu ja veivattu ja tuli seuraavanlaisia huomioita:
1) Check Engine valon sammumattomuus johtuu siitä että "jokin" ei syötä eculle virtaa tai ecu ei saa "self-inittiä" tehtyä. (pitäisi sammua kun ecu on ajanut "self-checkkinsä" ja antanut virtaa kaikkialle mihin pitääkin.
2) Fuel Pump relaylle tulee virta ihan normisti, samaten tankin laippaan.
3) Ei vikakoodeja. (Eli jos pistän auton siihen että CEL Vilkkuu vikakoodit tilaan (pinni 1 maihin), niin kun tämä ongelma on läsnä niin se ei ala edes vilkkumaan. Ja workshop manuaalista luin että sen kuuluu palaa noin 4s jonka jälkeen sammua ja alkaa vilkuttaa.. Eli mikä ikinä ongelman aiheuttaakaan. on jossain hyvin käynnistysprosessin alkupuolella.
4) Silloinkin ongelma ei ole läsnä ja virta-avaimesta vääntää kuuluu aina semmonen "huokaus" tai "köhhhhhhh" (joku rele varmaan, mut se ei ole tuo fuel pump rele), osaisiko joku sanoa mikä rele sanoisi "köhhhh" (vaikea sanoa, mut kuulostaa just tuommoselta huokaisu/hiljaiselta yskäisyltä)
Lisäksi löysin ainakin yhden oudon johdon, joka on kytketty "absin" sulakkeesen konehuoneen rasiassa ja siitä lähtee piuha joka menee auton sisälle ja siellä liittyy OEM-näköiseen "kelta/punaiseen" johtosarjaan (jollain eristenauhalla kierretty se johto, kulkee vänkärin puolella autoa), oisko kellään hajua onko tää joku joka pitää olla?
Huomenna puran koko maton ja penkit ja kaikki pois, alkaa pikkuhiljaa nyppimään. Puran niin kauan että löydän jotain. esis