Moro
Ostin tossa joku aika sitten galantin ja kun ostoa seuraavana päivänä laitoin auton käyntiin nii moottorista kuului pientä nakutusta. (Ei kuitenkaa kovin iso äänistä ollu) Olen nyt lukenut foorumilta että yleinen syy nakutukseen voisi olla hydrauliset venttiilin nostajat olisi tukossa tai rikki. Olin jo henkisesti valmistautunut niiden vaihtoon mutta kun kävin kyselemässä hintaa (luulin niiden maksavan jotain parikymppiä) olivatkin 25e kappale ja kun vielä 16 ois tarvinnu :nykii Ei tällä hetkellä ole niin paljoa ylimääräistä. Joten auttaako jos jotku moottorin pesu aineet kaataa koneeseen ja sitten vaihtaa öljyt vai pitääkö purkaa koko hoito ja putsata jokainen nostaja erikseen? Ja mistä mahtaa tietää jos se on rikki? Löysin videon jossa joku oli kuvannut vaihto operaation ja siinä uudet nostimet laitettiin paikoilleen nii että ne tyhjennettiin ja laitettin kiinni (löysinä) mikäli se nyt on oikea termi, mutta mitä olen lukenut täältä niin uusien nostimien mukana tulevassa ohjeessakin sanotaan että ne pitää olla ilmattu. Videossa sanottiin myös että ne pitää olla tyhjät sillä muuten ei saa laitettua paikolleen. Joten miten tämä homma nyt menee oikea oppisesti? Videossa ei kyllä otettu nokka-akselia pois mutta saako nostimia paikoilleen kun nokka-akseli on kiinni jos ne on ilmattu vai pitääkö sekin irroittaa? En ole vielä niin kovin ehtinyt perehtyä tähän sanastoon joten toivottavasti edes joku ymmärtää mistä on kyse.
Ostin tossa joku aika sitten galantin ja kun ostoa seuraavana päivänä laitoin auton käyntiin nii moottorista kuului pientä nakutusta. (Ei kuitenkaa kovin iso äänistä ollu) Olen nyt lukenut foorumilta että yleinen syy nakutukseen voisi olla hydrauliset venttiilin nostajat olisi tukossa tai rikki. Olin jo henkisesti valmistautunut niiden vaihtoon mutta kun kävin kyselemässä hintaa (luulin niiden maksavan jotain parikymppiä) olivatkin 25e kappale ja kun vielä 16 ois tarvinnu :nykii Ei tällä hetkellä ole niin paljoa ylimääräistä. Joten auttaako jos jotku moottorin pesu aineet kaataa koneeseen ja sitten vaihtaa öljyt vai pitääkö purkaa koko hoito ja putsata jokainen nostaja erikseen? Ja mistä mahtaa tietää jos se on rikki? Löysin videon jossa joku oli kuvannut vaihto operaation ja siinä uudet nostimet laitettiin paikoilleen nii että ne tyhjennettiin ja laitettin kiinni (löysinä) mikäli se nyt on oikea termi, mutta mitä olen lukenut täältä niin uusien nostimien mukana tulevassa ohjeessakin sanotaan että ne pitää olla ilmattu. Videossa sanottiin myös että ne pitää olla tyhjät sillä muuten ei saa laitettua paikolleen. Joten miten tämä homma nyt menee oikea oppisesti? Videossa ei kyllä otettu nokka-akselia pois mutta saako nostimia paikoilleen kun nokka-akseli on kiinni jos ne on ilmattu vai pitääkö sekin irroittaa? En ole vielä niin kovin ehtinyt perehtyä tähän sanastoon joten toivottavasti edes joku ymmärtää mistä on kyse.