galaniitti
New Member
- Liittynyt
- 30 Toukokuu 2008
eli sopivatko 90 ja 89 gti galantin ecut toisiinsa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
galaniitti sanoieli sopivatko 90 ja 89 gti galantin ecut toisiinsa.
Mr mmc sanoitoisin päin ei toimi, lamdallinen ecu menee vika tilaan ellei löydä lamdaa.
J. Puhakka sanoioisko noin?
Slider sanoiTässä on tullut ajeltua 90vm eculla ilman lambda-anturin johtosarjaa muutama päivä, eikä CE valoa ole vielä näkynyt. Dataloggeri kyllä näyttää lambdan arvot tietysti pieleen. Itsekkin harkitsen jälkiasentavani lambdan johtosarjan kerta nuo uudet ecut sitä haluavat lukea.
galaniitti sanoijoo eli ei hajoa mitään jos kokeilee 90 vm ecua omaan kun tahtoo olla semmonen vika mikä ei näköjään korjaannu. kun polksisee kerralla kaasun pohjaan vaikka viitosvaihteella kierrokset 2500 nii alkaa nykyttämään ja pätkimään niin kauvonkun kaasun nostaa. mitään ei jää vikamuistiin tai muuta. vaihdettu on puola, sytytysvahvistin, suuttimet, bensapaineensäädin, bensapumppu ja tulpat. nyt vielä jos sitä ecua kokeilis
galaniitti sanoiunohdin ne mainita että nekin on vaihdettu. mikähän muuten on se imusarjassa oleva kello mihin menee alipaine.
Mr mmc sanoionkohan 90 gli galantissa sitten erilainen niin paljon, kun omassa 90 alkuvuosi mallissa sytty CE valo jos otti lamdan irti.
Slider sanoiSain minäkin sen eilen syttymään. Se vaan vaatii hitosti ajelua että se antaa koodin siitä. varmaan lähemmäs 500km kerkesin ajella.
Itse kun kokeilin (kahdesti),niin kesti 2-300km ennenkuin syttyi.Slider sanoiSain minäkin sen eilen syttymään. Se vaan vaatii hitosti ajelua että se antaa koodin siitä. varmaan lähemmäs 500km kerkesin ajella.
Niko Päivinen sanoiJos kone käy vähänkin viileänä, niin ecu ei ilmeisesti odotakaan lambdalta signaalia (mikä tietysti onkin järkevää). Budget racerissa pysyi CE-valo poissa monta kuukautta talvella, kun termari oli sökö, mutta palasi parin sadan kilsan jälkeen kun termari oli vaihdettu (ja lämmöt palasivat normaalille tasolle). Jos ajaa jatkuvasti jotain pätkäajoa, niin varmasti käy niin, että ecu ei rikkinäistä lambdaa kaipailekaan.
Niko Päivinen sanoiTarkennus: meikäläisen autossahan siis ei lambdaa ole lainkaan, ehkä veljesi gallun kulutus selittyy rikkinäisellä (mutta ei kokonaan pimeällä) lambdalla. Eihän tuo meikäläisen gallu mihinkään vikatilaan varmaankaan mene siinä vaiheessa kun (oletettavasti väärän mallinen) ecu huomaa sen lambdan puuttumisen. Eli ei kulutuksessa mitään eroa pitäisikään olla.
Tuohan johtuu joko kuoleentuneesta lambdasta,tai sitten tarvikemallista.mystinengalant sanoilambdan kuvio pintakaasulla näyttäisi kuulemma "hitaalta". Eli se aallonhuippujen ero on jo yli 2s. Tämän pitäisi vaikuttaa bensankulutukseen, toimii huonommin hitaalla lambdalla ku ei lambdaa ollenkaan ?
Mr mmc sanoiEGR eli pakokaasujen kierätys, siitä kannattaa vetästä letku irti ja tukkia ;D
galaniitti sanoieli se on tuossa kuvassa takanan näkyvä kello se egr. mutta mikä on tuo mihin menee nuo johdot ja tuommonen mötikkä. että mitä virkaa tuo hoitaa kun siihen ei mene mitään muutaku johdot
http://irc-galleria.net/view.php?nick=ana91&image_id=104381089
jantzu sanoiHiukan off topic:mutta mistä tunnistaa että onko ecu se eprommi malli,jonka voi päivittää?
Auto on 89- dynamic4 16v koneella.
edit:ja jos on se "poltettava"malli niin kuka tekee niistä turbokäyttöön sopivamman?
Mitäs sen sisältä pitäisi olla jos se on se eprom mallinen?on siinä E kirjain yhessä tarrassa jossa on jotain numeroita.Ilotalo sanoiAukase ja kato. Siinä voi olla e jossakin kohtaa. En muista enää missä.
ilo
jantzu sanoiMitäs sen sisältä pitäisi olla jos se on se eprom mallinen?on siinä E kirjain yhessä tarrassa jossa on jotain numeroita.
Slider sanoiNyt kun on wiki avattu, uskallan linkittää tuon artikkelin mitä olen väsäillyt.
http://www.mitsubishiclubfinland.com/wiki/index.php?title=Mitsun_ECU:n_sielunelämää