JDM autojen paikkaluku

Vs: JDM autojen paikkaluku

cubeqtio sanoi
Itseäkin kiinnostais että missä mennään tällä hetkellä tän kanssa?

Oma EVO6 rantautunut ja tossa 3kk päästä olis se kilpiin laitto... pelottaa jo nyt..

jos painoa mittaillaan niin mä oon 100kg suomalaista lihaa. :D Pitää varmaan laittaa eukko katsastaa..

No ei ne sun painoas (eikä emäntäs) siellä mittaile.. ::)
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

No hyvä. ;D

Mut tuli vaa hetkellinen "jännä" tilanne.

No auto menee laihdutuskuurille. :D
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

cubeqtio sanoi
No hyvä. ;D

Mut tuli vaa hetkellinen "jännä" tilanne.

No auto menee laihdutuskuurille. :D
Oma kutonen painoi katsastusaseman puntarissa juuri sen 1360kg mitä lukee papereissakin.
Tällöin oli takakontti täysin tyhjä,ei varapyörää,verhoiluja tms. ,tankissa oli noin 10l bensaa,vanteina oli Advanin kevyet 17" alut.
Eli paikkaluvuksi tuli sen 3.66
Jostain pitäisi vielä riipaista sen 25kg pois painosta.
Hillarisella takaluukulla,ilman spoileria,voisi saada aika paljon painoa jo pois.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Tunari-82 sanoi
Oma kutonen painoi katsastusaseman puntarissa juuri sen 1360kg mitä lukee papereissakin.
Tällöin oli takakontti täysin tyhjä,ei varapyörää,verhoiluja tms. ,tankissa oli noin 10l bensaa,vanteina oli Advanin kevyet 17" alut.
Eli paikkaluvuksi tuli sen 3.66
Jostain pitäisi vielä riipaista sen 25kg pois painosta.
Hillarisella takaluukulla,ilman spoileria,voisi saada aika paljon painoa jo pois.

Itelläni on tuo Volkin Ray TE37. Eli kevyet.

Vois nyppiä spoikan ja kaikki ekstrat.

Jännä tilanne. :)
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Näyttää olevan nuo Volk.it 300g/kpl kevyemmät tuossa mun 17*8.5" koossa.
Volk TE37 7,2kg
Advan RG 7,5kg
Omassa autossa oli kyllä silloin pissapojan säiliössä/coolerin jäähdytys säiliössä jonkinverran nestettä,että sielä saa varmaan vähän painoa pois,kun ne tyhjää.
Spoileri näyttäis kyllä aika painavalta,eiköhän silläkin 2-3kg saa painosta pois.
Tiedä sitten kuinka suuriin toimenpiteisiin kannattaa sen yhden lisäpaikan toivossa ruveta.
Kirjoittele sitten tänne,kuinka kävi.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Niin, totta tuo.

Olis se nyt mukava kuitenkin pitää ne kaikki 4 paikkaa... :p
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Tänään vähän puntaroin tuossa osia,ihan henkilövaakalla,eli noin painoista on kyse.
Eli lattiamatto painoi vain 4kg
Mutta nuo evon vakio penkit on aivan uskomattoman painavat ~20kg/kpl
Eli niistä saisi äkkiää painoa pois,jos vaihtaisi jotkin hiilari tai lasikuiturunkoiset kupit tilalle,se mitä inssi sanoo kuppipenkeistä leimalla,onkin toinen juttu.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Tunari-82 sanoi
Tänään vähän puntaroin tuossa osia,ihan henkilövaakalla,eli noin painoista on kyse.
Eli lattiamatto painoi vain 4kg
Mutta nuo evon vakio penkit on aivan uskomattoman painavat ~20kg/kpl
Eli niistä saisi äkkiää painoa pois,jos vaihtaisi jotkin hiilari tai lasikuiturunkoiset kupit tilalle,se mitä inssi sanoo kuppipenkeistä leimalla,onkin toinen juttu.

Mut jos kupit täyttää kaikki hyväksyntävaatimukset niin mikä siinä sitten on? Pitäis se niittenkin kanssa mennä läpi. Kerta Evossa ei tarvii olla kippaavat penkit.

Itse kävin näytillä maanantaina. Etuvalot + xenonit vaihtoon ja sitten näytille. Katotaan miten käy. Katsastusmies oli kyllä asiallinen ja hoiti hommansa hyvin.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Alkuperäiseen kuskin penkkiin menee ainakin jokin johto,liekö liittyy jotenkin airbagin toimintaan,jokin tunnistin penkissä tms.?
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Tunari-82 sanoi
Alkuperäiseen kuskin penkkiin menee ainakin jokin johto,liekö liittyy jotenkin airbagin toimintaan,jokin tunnistin penkissä tms.?

Vois tiedustella tuolta MLR:stä.

Katotaas mitä pojat siellä sanoo. itselläni ei ainakaan ole tietoa miksi sellainen on siellä. Voi ihan hyvin olla joku airbag juttu.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Tunari-82 sanoi
Alkuperäiseen kuskin penkkiin menee ainakin jokin johto,liekö liittyy jotenkin airbagin toimintaan,jokin tunnistin penkissä tms.?

VR-4:ssä se johto ainakin on turvavyön lukolle, syttyy mittaristoon valo jos ei ole vyö kuskilla kiinni.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Turvavyön lukolle tosiaan se johto menee evossakin. Itsellä ei tullut kuskin kuituisesta kuppijakkarasta mitään mutinoita.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Mutta eihän se turvavyön lukko ole evon penkissä kii..eli johto tuskin penkissä menee.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Penkeissä ei taida olla erillisiä vaatimuksia, joten sen suhteen pitäisi mennä läpi ihan kunnon kupillakin. Kiinnitykset sen sijaan pitää olla alkuperäiset.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Hoh, penkeistähän saa näemmä sitten 20-30kg pois samantien (ja paremmat penkit) jos on valmis laittamaan vähän rahaa.. Itse mietin kuppeja ihan ajoasennon paranemisen takia, mutta en taida mahtua autoo istumaan jos sellaiset laitan. Tai jos kattoluukku auki ajelis.. ;D
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Se on muuten varmaan juurikin tuo turvavtyön merkkivalon johto,en sen tarkemmin katsonut penkin alle,kuin että sieltä se roikkui.
Niin tai onkos sitä mitenkään määrätty että mitkä neljä istumapaikkaa sielä pitää olla.
Jos jättää apukuskin penki rekisteröinti katsastuksesta tyystin pois,säästää sen 20kg painossa ja silti löytyy vielä sen neljä istumapaikkaa?
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Onhan toi laihduttaminen ihan mahdollista.
Kaveri laihdutti omasta mitsustaan (ei evo)

- Renkaat -26kg
- Varapyörä -20.7kg
- Etusumarit, takakaijuttimet -5kg
- Lattiamatot -5kg
- Takapuskurin palkki -3
- vararenkaan teline 16kg
- tunkki -2kg
yms...


Japanin nelipaikkainen niin joutui alentamaan 80kg että sai pitää paikat. ;)
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Onko kellään ollu vastaavaa ongelmaa katsastuksessa, että inssi vaatii maahantuojan virallista, runkonumerolle yksilöityä todistusta auton massoista?

Onko joku onnistunut saamaan suomen maahantuojalta selvitystä massoista? Jos on niin millaisia massoja papereissa on ollut?
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

TRollis sanoi
Onko kellään ollu vastaavaa ongelmaa katsastuksessa, että inssi vaatii maahantuojan virallista, runkonumerolle yksilöityä todistusta auton massoista?

Onko joku onnistunut saamaan suomen maahantuojalta selvitystä massoista? Jos on niin millaisia massoja papereissa on ollut?

Eikö TuV todistus riittäny, vai laskiko massat sen perusteella esim 3 paikkaseks ? Jos jälkimmäinen niin sillon se inssi aatteli että mitsun todistuksella sais ees järkeväks sen auton. Mutta jos se on 4 paikkaseks sitä laittamas ilman todistusta niin ei kannata vääntää, ei taida saada maahantuojalta todistuksia? Mutta kyllä ne massat siellä tuv -lapussa lukee.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

mystinengalant sanoi
Eikö TuV todistus riittäny, vai laskiko massat sen perusteella esim 3 paikkaseks ? Jos jälkimmäinen niin sillon se inssi aatteli että mitsun todistuksella sais ees järkeväks sen auton. Mutta jos se on 4 paikkaseks sitä laittamas ilman todistusta niin ei kannata vääntää, ei taida saada maahantuojalta todistuksia? Mutta kyllä ne massat siellä tuv -lapussa lukee.

Katsastusmiehelle ei kelpaa tuv lapun massat (ilmeisesti aken ohje ettei niitä saa enää käyttää) eikä export certificaten massat.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

TRollis sanoi
Katsastusmiehelle ei kelpaa tuv lapun massat (ilmeisesti aken ohje ettei niitä saa enää käyttää) eikä export certificaten massat.

Kyllä export certificaten massat pitää riittää. Itseltäni puuttui ko. lappu, mutta onneksi sen sai Japanista tilattua jälkikäteen.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Pluto sanoi
Kyllä export certificaten massat pitää riittää. Itseltäni puuttui ko. lappu, mutta onneksi sen sai Japanista tilattua jälkikäteen.

Ja viimeistään nyt ainakin sen TÜV-lapun.

[quote author=HarriK]
Mutta eihän se turvavyön lukko ole evon penkissä kii..eli johto tuskin penkissä menee.
[/quote]

Näytti kyllä menevän kun penkin irrotin tuossa.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Linkki Ake:n ohjeistukseen on tämän ketjun alussa. Sieltä kyllä selviää, että japanilainen todistus riittää.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Joo nyt ois kaikki muutokset tehty valot yms.hilppeet ja tuv lappu hommattu mutta massojen osalta pitää saada joku toinen lappu mistä sen saa? auto on tuotu briteistä.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Evoluutio5 sanoi
Joo nyt ois kaikki muutokset tehty valot yms.hilppeet ja tuv lappu hommattu mutta massojen osalta pitää saada joku toinen lappu mistä sen saa? auto on tuotu briteistä.

Ei saa mistään.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Evoluutio5 sanoi
Voisitkos mikko kertoa mitä tässä pitäis sitten tehdä kun sinulla on kuitenkin varmaan tuota kokemusta näistä hommista. :peukku

No ei siinä valitettavasti auta muu kuin kokeilla keventää autoa sopivasti tai sitten tyytyä kolmeen paikkaan.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

nokonzok sanoi
No ei siinä valitettavasti auta muu kuin kokeilla keventää autoa sopivasti tai sitten tyytyä kolmeen paikkaan.
Miten mä selittäsin tän sitten sille katsastusmiehelle? siis kun toi tuv lappu ei sille olevinaan kelpaa... :seina vaikka siinä on kokonaismassa ja akselimassat ja jos sitä toista lappua ei kerta mistään saa. Sanoivat tuollakin mistä tilasin sen vaatimuksenmukaisuustodistuksen että tuv lappu pitäis kelvata.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Jos tüv-paperi kelpaa, niin olet aika onnellisessa asemassa :)



Muuten mennään tuolla ekan sivun AKE:n ohjeella. Elifiksaa ensin bensatankki näyttämään täyttä tyhjänäkin + poista kaikki ylimääräinen roina. Tämä lienee helpoin tapa "keventää" monta kymmentä kiloa. Ja tilanne voi silti olla se, että tämän toimenpiteen jälkeen paino on lähellä papereissa olevaa. Sen jälkeen vaan osia riittävästi irti. Yksi kaksipaikkainen katsastettiin jokin aika sitten kaksipaikkaiseksi keventämällä 40 kiloa. Ja se oli ilmeisen iso kevennysurakka, kun ilmastointia ei irrotettu.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Technical Info Manualista löytyy massat, ne samat mitkä Japanin export certificatessa on. Brittituonnissa saattaa olla ongelmana ettei ole mitään massoja Englannin papereissa.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

ast sanoi
Technical Info Manualista löytyy massat, ne samat mitkä Japanin export certificatessa on. Brittituonnissa saattaa olla ongelmana ettei ole mitään massoja Englannin papereissa.
Joo se just on ongelma kun brittituonti ja niissä lapuissa ei mitään massoja ole.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Eikös tuon sitten pitäisi mennä euroautona kilpiin eli tüv-paperien massoilla ja viisipaikkaiseksi? Ainakin, jos papereissa ei lue, että on alun perin jdm-auto
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

markho sanoi
Eikös tuon sitten pitäisi mennä euroautona kilpiin eli tüv-paperien massoilla ja viisipaikkaiseksi? Ainakin, jos papereissa ei lue, että on alun perin jdm-auto
No siis alunperin toi on japseista menny britteihin ja siellä ollu muutaman vuoden kilvissä ja tullu sit tänne.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

savihousu sanoi
Vaihda suosiolla konttoria. Missäpäin yrität sitä nyt leimata?
Kuopiossa ja sorsasalon katsastuksella :eek: lueskelin noita vanhempia juttuja ja bongasin tämmösen tekstin tämä on lainaus nokonzokin kirjoituksesta joskus vuodelta -08:
Itsekin taistelin aikoinani tuosta tyyppikilvestä kutosen kanssa. Fakta on, että painoja ei tarvitse sinne kaiverrella. Vaatimus koskee vain tyyppihyväksyttyjä autoja. Jos ei jaksa konttorin sedän kanssa tapella, voi konehuoneeseen liimata kontaktimuovilla itsetehdyn "kilven" painoista. Täyttää lain kirjaimen näinkin, itse päädyin tähän ratkaisuun.

Euroopasta tuodun auton painot voidaan katsoa suoraan vanhasta rekisteriotteesta. Kokonaispaino saadaan tarvittaessa myös TÜV-lapusta. Akselipainot voidaan punnita konttorilla. MITÄÄN ERITYISIÄ TODISTUKSIA NÄISTÄ EI SITEN VÄLTTÄMÄTTÄ TARVITA. Täysin satavarmaa itse käytännössä kokeiltua faktaa.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Evoluutio5 sanoi
No siis alunperin toi on japseista menny britteihin ja siellä ollu muutaman vuoden kilvissä ja tullu sit tänne.

Omani oli kanssa näin.. Joutui tilaamaan Japanista export certifikaten kopion joka kelpasi katsastussedälle.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Pluto sanoi
Omani oli kanssa näin.. Joutui tilaamaan Japanista export certifikaten kopion joka kelpasi katsastussedälle.
Mitenkäs tuon saa tilattua tai siis että kenen kautta tilasit? miks toi tuv lappu ei sit kelpaa noiden akselimassojen osalta? kun muiden tietojen osalta kuitenkin kelpaa. vaikka sanoivat siellä yrityksessä että pitäisi kelvata.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Tämmösen bongasin pakettiautopoikien sivuilta:
Pakettiautopojat on vaihtanut todistus-yhteystyökumppania. Kaikki todistukset tulevat nyt kauttamme vain AKEn hyväksymiltä auktorisoiduilta yhteistyökumppaneilta tai suoraan valmistajalta. Muutoksesta johtuen todistuksien nousivat, mutta hintatasomme on edelleen muita palvelujen tarjoajia n. 60 % edullisempi.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Mitenkähän tuossa trafin paprussa mihin katsuri ruksas ekalla käynnillä kohdat mitkä pitää käydä ilmi vaatimuksenmukaisuustodistuksessa lukee tämmöstä kohdan 44. ja 48. Massat ja mitat: Katsastaja tarkastaa akseli- ja kokonaismassat mittaus ja punnitus.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Ongelma on siinä, että painoista voi antaa (kelpaavan) todistuksen vain valmistaja tai valmistajan edustaja. Jos mitään painoinfoa ei missään ole, viet katsurille kopion esim. technical info manualista, josta painot ilmenevät.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

nokonzok sanoi
Ongelma on siinä, että painoista voi antaa (kelpaavan) todistuksen vain valmistaja tai valmistajan edustaja. Jos mitään painoinfoa ei missään ole, viet katsurille kopion esim. technical info manualista, josta painot ilmenevät.
No niin vien tuon lipetin katsurille niin siinäpähän sit mittailee. riittääkö pelkkä se sivu tosta manuaalista missä näkyy noi painot vai koko manuaali?
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Evoluutio5 sanoi
No niin vien tuon lipetin katsurille niin siinäpähän sit mittailee. riittääkö pelkkä se sivu tosta manuaalista missä näkyy noi painot vai koko manuaali?

Pelkkä sivu riittää.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Paljon on manuaalin mukaan kokonaismassa? Tommonen lärpäke kiinnostaisi muakin, ei oo vielä vastaan tullut. Voisitko laittaa vaikka maililla mulle skannauksen siitä?
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

miikka sanoi
Paljon on manuaalin mukaan kokonaismassa? Tommonen lärpäke kiinnostaisi muakin, ei oo vielä vastaan tullut. Voisitko laittaa vaikka maililla mulle skannauksen siitä?

Lukuja en muista, mutta samat ovat kuin export certificatessa. Voin huomenna yrittää muistaa töissä tuon sivun pistää jakoon. Ellei joku kerkeä tässä illan mittaan ensin.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

nokonzok sanoi
Lukuja en muista, mutta samat ovat kuin export certificatessa. Voin huomenna yrittää muistaa töissä tuon sivun pistää jakoon. Ellei joku kerkeä tässä illan mittaan ensin.
Tässä olis tämmönen http://www.spanpody.pwp.blueyonder.co.uk/evo45tim/G_8.PDF
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Suomen maahantuoja muuten toimittaa kans massalapun runkonumerolle yksilöitynä. Lapussa tosin säälittävän pienet massat... kevennettynä 3 paikkaseksi ;D
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Evoluutio5 sanoi
Tässä olis tämmönen http://www.spanpody.pwp.blueyonder.co.uk/evo45tim/G_8.PDF

No siinäpä se! Printtaat vaan konttorille mukaan.

TRollis sanoi
Suomen maahantuoja muuten toimittaa kans massalapun runkonumerolle yksilöitynä. Lapussa tosin säälittävän pienet massat... kevennettynä 3 paikkaseksi ;D

Suomen maahantuojalta saa samat painot kuin on tuossa technical info manualissa.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

nokonzok sanoi
No siinäpä se! Printtaat vaan konttorille mukaan.

Suomen maahantuojalta saa samat painot kuin on tuossa technical info manualissa.
Vielä sen verran että mistä mä saisin sit sellasen todistuksen jolla menis 4 paikkaseks jos noilla manuaalin lukemilla menee kerta kolmipaikkaseks eihän toi haittaa mut kysyin vaan. eikös se maahantuojan edustaja ole siis jälleenmyyjä? on kuulemma vaikea saada ainakaan edustajan kautta mut mitenkäs suoraan valmistajalta.
 
Takaisin
Ylös Bottom