Mitä olet tänään rassaillut?

Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

opeliin vaihdoin kampiakselin asentotunnistimen... no kesti se melkein 30km ja taas tuli kotimatkalla sama vika päälle, vikavalo palaa->ohjelma vikatilassa->eikä taho oikein lähteä käyntiin ja potkii vastaan startatessa... voin siis väittää että taas huomen aamuna se ei tosta pihasta lähe käyntiin :seina on se vittu nyt ku ei oo omaa autoa saatana. ja kaverien auto ei toimi eikä niitä näemmä saa korjattuakkaan :seina
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Eukon talvi-Mondeosta hitsuuttelin pari päänkokoista reikää ::) Ensviikolla uudestaan konttorille.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

oooppelista koittanu selvittää mystistä vikaa mut ei vaan selviä, jäljelle jää 2 vaihtoehtoa, joko on ecu paskana tai toi tarvike kampiakselin asentotunnistin ei vaan toimi. kun toimii kylmänä hyvin ja lämpösenäkin hetken ajan ja sit syttyy vikavalo. koodi on numero 19 eli incorrect crankshaft signal... sit ku sammuttaa pariks minuutiks ni toimii sen jälkeen taas hetken hyvin ja syttyy sitten melkein heti taas. eikä sytytä ikinä kylmällä koneella tota vikavaloa... mystisiä on ooppelien tiet :seina
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

maurichia sanoi
oooppelista koittanu selvittää mystistä vikaa mut ei vaan selviä, jäljelle jää 2 vaihtoehtoa, joko on ecu paskana tai toi tarvike kampiakselin asentotunnistin ei vaan toimi. kun toimii kylmänä hyvin ja lämpösenäkin hetken ajan ja sit syttyy vikavalo. koodi on numero 19 eli incorrect crankshaft signal... sit ku sammuttaa pariks minuutiks ni toimii sen jälkeen taas hetken hyvin ja syttyy sitten melkein heti taas. eikä sytytä ikinä kylmällä koneella tota vikavaloa... mystisiä on ooppelien tiet :seina

ECU... Aika yleinen varsinkin ~2000 vuosmallin opeleissa. Kylmäjuotoksia ilmeisesti ainakin ja vissiin ihan jotain komponenttejakin ehkä, en ole varma. Velipojan Zafira temppuili samaan tyyliin, paitsi että nyki ja oli tehoton ja kaikkea muuta kivaa täysin randomilla. ECU korjaukseen ja homma klar. Toimii.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

tuttu autosähköasentaja tutki ecua ja totesi että siellä oli pari kylmäjuotosta ja korjasi ne muttei vaikuttanut mitään, tänään kokeiltiin muuten samanlaisen omegan mutta farkun boksia tohon ni lähti käyntiin sillä kyllä mut kävi tyhjäkäyntiä noin 2000rpm ja vikavalo paloi samantien.. ja omega on 2.0 16v ekotekki jos joku osais täällä antaa jotain vinkkejä tähän. ku kaveri sano noista tarvike antureista että ne joko toimii tai sitten ei mut ku toi toimii niin kauan ku on kylmä kone ;D pitää kokeilla huomen varmaa ajaa kone lämpöseks et vikavalo syttyy ja sit sammuttaa ja suihkuttaa kylmäspraylla ecu ihan kylmäks ja koittaa kestääkö pidempään ennen ku valo taas syttyy, sit ois vika paikallistettu ecuun.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Niin olikos se ny moponetin anturi.?

HYVIN yleistä,että nuo halvimmat kiina-anturit sököjä jo uutena..
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Olipa taas yllättävän huono pakosarjan sovitus kanteen. Selvä porras kanavan yläreunassa huonoon suuntaan eli pakosarjan yläreuna alempana kuin kanava kannessa. Alareunassa on vielä huikeampi heitto mutta toiseen suuntaan joten ei ole yhtä paha. Vinku korjasi yläreunat, alareunat saavat luvan olla koska kannesta en lähde kanavia koneistamaan tai sarjaan täytettä hitsaamaan.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

maurichia sanoi
tuttu autosähköasentaja tutki ecua ja totesi että siellä oli pari kylmäjuotosta ja korjasi ne muttei vaikuttanut mitään, tänään kokeiltiin muuten samanlaisen omegan mutta farkun boksia tohon ni lähti käyntiin sillä kyllä mut kävi tyhjäkäyntiä noin 2000rpm ja vikavalo paloi samantien.. ja omega on 2.0 16v ekotekki jos joku osais täällä antaa jotain vinkkejä tähän. ku kaveri sano noista tarvike antureista että ne joko toimii tai sitten ei mut ku toi toimii niin kauan ku on kylmä kone ;D pitää kokeilla huomen varmaa ajaa kone lämpöseks et vikavalo syttyy ja sit sammuttaa ja suihkuttaa kylmäspraylla ecu ihan kylmäks ja koittaa kestääkö pidempään ennen ku valo taas syttyy, sit ois vika paikallistettu ecuun.
Saattaa olla että ei pelitä tarvike anturilla,tai sitten vika voi olla myös nokka-akselin tunnistimessa.
Siskon tigra antoi nokan tunnistimen vikakoodia mutta silti oli kammen tunnistin paskana,tuo oireili niin että kylmänä sai sahata viikon käyntiin enenkuin lähti mutta lämpösenä toimi normaalisti.
Omaan omegaan vaihdoin nokka-akselin tunnistimen,mutta silloin oli kyllä vikakoodikin siihen viittaava,samalla kun opelilta tilasin tunnistinta niin kysyin onko näitä mennyt,niin nokan tunnistimia oli myyty useita mutta kampuran tunnistimia vain pari tms.
Kun sain uuden anturin käteeni ja luin pussin kyljestä,made in france(autosähkön luvattu maa) niin en enään yhtään ihmettele että noita on mennyt ;D
Ite olen tullut siihen tulokseen että anturien kohdalla on parempi ostaa suosista alkuperäinen,vaikka se maksaakin hieman enemmän.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Suht nopeaan menee jo E33:n tekniikan irroitus,suht rauhallisesti tehden ~3h,ILMAN nosturia.
 

Liitetiedostot

  • godpulter in the air.jpg
    godpulter in the air.jpg
    110 KB · Lukukerrat 1,202
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

ST sanoi
Niin olikos se ny moponetin anturi.?

HYVIN yleistä,että nuo halvimmat kiina-anturit sököjä jo uutena..
joo on motonetin anturi missä ei lukenut GM tai SIEMENSIÄ kyljessä... ja kaveri tosiaan sano et ne tarvike anturit joko toimii tai ei toimi mut ku toi toimii kylmänä hyvin ja oireilee vasta lämpösenä, huoltikseltaki ku käy tupakki askin hakemassa (mihin menee aikaa noin minuutti tai kaks) niin sinä aikana jäähtyy jo sen verta et lähtee käyntiin ongelmitta mutta vikavalo syttyy palamaan ihan hetken päästä sitten. ja vanhalla anturilla toi auto ei lähteny ees käyntiin... ja tosiaan jos sammuttaa ja koittaa heti startata uudestaan sillon ku valo palaa ni potkii vastaan eikä taho lähteä käyntiin kunnolla. tossa vois olla muuten pätevä käyttöauto kyllä itelle jos sen nyt saa toimimaan ja päästään kaverin kaa hinnasta sopuun kun nytteki se on mulla vaan lainassa et pääsee töihin jne..
EDIT: pitäiskös muuten noi ecut käydä ristiin farkku ja sedan mallien välillä ku tosiaan oli jännä et lähti sil farkun boksilla käyntiin mut tyhjäkäynti oli 2000rpm ja vikavalo syttyi, enkä usko että vikakoodi liittyi mitenkään tonne kampiakselin ku ihan laakista läks kuitenni käyntiin.. nimimerkki menettänyt yöunet jo ton opelin kaa :seina
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

maurichia sanoi
tossa vois olla muuten pätevä käyttöauto kyllä itelle jos sen nyt saa toimimaan ja päästään kaverin kaa hinnasta sopuun kun nytteki se on mulla vaan lainassa et pääsee töihin jne..
EDIT: nimimerkki menettänyt yöunet jo ton opelin kaa :seina
Ja jos pääset kaverin kanssa hinnasta sopuun, niin menee vielä yöunet monestikkin tulevaisuudessa ;)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

MitsuMi sanoi
Ja jos pääset kaverin kanssa hinnasta sopuun, niin menee vielä yöunet monestikkin tulevaisuudessa ;)
Sitten kun niitä on neljä niin ei saa nukuttua öitään koko viikolla.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

no onneks se nyt toistaseks rupes toimimaan, vian syy löytyy tuolta mistä olet iloinen topikista mutta laitetaan nyt tähänkin topikkiin sen verran että vaihdoin ooppelin kampiakselin asentotunnistimen... taas ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Vihdoin sain aloitettua evoon jarrurempan. Motulin nesteet, hel teräspunosletkut ja raskaankaluston keltaista satuloihin. Saa vihdoin takasatulat kanssa keltaseks, kerinny jo useamman vuoden ajamaan pelkästään etusatulat keltaisina. Levyt ja palat joka nurkassa vielä hyvässä kunnossa ni ei niitä vielä tarvitse vaihtaa.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

galantin kytkintä säätelin vähän polkimen päästä, putsailin kabiinista ilma-suuttimet, rasvailin taas paikkoja, ja kaikessa neroudessani menin konehuonettakin tutkailemaan, kattelin että aivan kaasuläpän vieressä oli anturipäinen pultti ja siinä liitin kiinni, katselin että eihän se mötikkä istu edes pohjassa asti, kiristelin kiinni, löin auton tulille ja sehä alko huutamaan yli 3300rpm ;D pihalle leikkivät lapset ainakin juoksivat paniikissa, siinä hetken ihmettelin että mitähän nyt tuli tehtyä, ruuvasin pultin takaisin siihen kohdille missä oli, ehkä puoli kierrosta taaksepäin, nyt käy ainakin nätisti tyhjäkäyntiä :) tämä taisi olla niitä kuuluisia pultteja joihin ei saa mennä koskemaan jossei tiedä mitä on tekemässä.. ;D ja aina starttauksen jälkeen ahkerasti palanut abs-valo alkoi jurppimaan joten otin abs-sulakkeen pois ja mittarista polttimon pois, here we come katsastus ::)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Tarkastelin Mitsun putkistoa jos sen pääsisi kohta nostamaan paikalleen vakion tilalle.

Takavaimentimesta oli hävinnyt kaksi kolmasosaa villoista. ;D Leikkasin auki tarkistaakseni että josko sieltä olisi löytynyt se syy melujen kasvamiseen... Täytyy vaihtaa vielä tuo ensimmäinen haljennut vaimennin uuteen. Taidan tehdä sinne pohjan muotoja seuraavan vaimentimen niin saa vähän tilavamman kammion kuin tuo pyöreä 25cm pitkä pökäle.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Sain uuden etupyöränlaakerin asennettua kiinni sekä raidetangon ulkopään, to do-listalle jäi vielä etualatukivarren sekä etujarruletkun vaihto, that should be interesting.. ::)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Kulmavaihteen purin ja tällä kerralla uskaltauduin avaamaan lukonkin kokonaan. Eipäs se ollutkaan metallilevyillä kuten kuvittelin vaan ATS & Across / Carbonetic hiilikuitulukko siellä möllötti. Pitäisi olla "almost factory silent", mutta ei ole joten pientä ihmeteltävää olisi. Auki se on joskus ollut merkeistä päätellen eli pitää laskea onko siellä ylipäänsäkin oikea määrä levyjä sisällä.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Muuttoa pari päivää,varsinaisen muuttoauton mittariin ~700km+~300km muilla autoilla..

Ja tallikamat jäi vielä vanhaan kämppään..
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

K&N suodatin löysi tiensä Galantin orkkiskoteloon tuossa kahvitauolla :).
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Tuliko huomattavia tehonlisäyksiä? ;D Olikos nuo K&N:t jotain pestäviä?
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

MakeM sanoi
Tuliko huomattavia tehonlisäyksiä? ;D Olikos nuo K&N:t jotain pestäviä?

Käynnistin vaa paikallaa ja totesin että kone käy vielä....katotaa ku pääsen kohta kotiin päin ajamaan ;).

Pestäviä juu(ja öljyttäviä), käytännössä ikuisia.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Omegaan asentelin uuden pakoputken ja evosta otin laatikon irti.
Meni laatikon irrotus jo vajaaseen neljään tuntiin,näin toisella harjoittelemalla.
Eniten vastusti laatikon nopeusanturin liitin ja toisen vetarin saaminen irti booreiltaan,oikeasta pyörännavasta.
Niin ja olihan ne pakoputken pultitkin turbossa ihan hyvin kiinni,3/4tuuman isolla räikällä ja 1mm jatkovarrella aukes,olin ihan varma että kohta katkee pultti,mutta ei.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

gtin vetokoukun sähköt tuli tehtyä uusiksi...
ei voi sanoa muutaku että PRKL kuka on keksiny noi varasliittimet :seina :seina

ja tuossa pistokkeessa ei ole ikinä toiminu oikein valot... oli ihan sekasin kaikki...
mm vilkku ja jarru ja parkki nurinkurin :nykii maadoitus ja sumari ja oikea vilkku ainoat oikein kytketyt :nykii
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Moottori kasattu loppuun apulaitehihnaa lukuunottamatta, pitää käydä laakeri hakemassa kiristimen rullaan ensin.

Apulaitehihnan kiristin uutena Camskillillä 182 euroa + postit. Rullan 6203 kokoinen kuulalaakeri noin 5 euroa. Ei hassumpi säästö.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

ast sanoi
Moottori kasattu loppuun apulaitehihnaa lukuunottamatta, pitää käydä laakeri hakemassa kiristimen rullaan ensin.

Apulaitehihnan kiristin uutena Camskillillä 182 euroa + postit. Rullan 6203 kokoinen kuulalaakeri noin 5 euroa. Ei hassumpi säästö.

:peukku :peukku :peukku
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Tunari-82 sanoi
Niin ja olihan ne pakoputken pultitkin turbossa ihan hyvin kiinni,3/4tuuman isolla räikällä ja 1mm jatkovarrella aukes,olin ihan varma että kohta katkee pultti,mutta ei.

Ei kovinkaan pitkää jatkovartta tarvittu. ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

ast sanoi
Moottori kasattu loppuun apulaitehihnaa lukuunottamatta, pitää käydä laakeri hakemassa kiristimen rullaan ensin.

Apulaitehihnan kiristin uutena Camskillillä 182 euroa + postit. Rullan 6203 kokoinen kuulalaakeri noin 5 euroa. Ei hassumpi säästö.
Hieman offtopic, tässä ilmeisesti evo vitonen kyseessä?
Et sattunut apulaitehihnan ohjainrullan laakeria vaihtamaan, mikähän laakeri siinä sopii?

Itselle kans ton kiristinrullan laakerin vaihdoin jakopään laiton yhteydessä ja jäänyt jälkeenpäin vaivaamaan että oliskohan pitänyt se ohjainrullan laakeri vaihtaa samalla..
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Maestro sanoi
Hieman offtopic, tässä ilmeisesti evo vitonen kyseessä?
Et sattunut apulaitehihnan ohjainrullan laakeria vaihtamaan, mikähän laakeri siinä sopii?

En purkanut sitä kun tuntui olevan vielä kunnossa. Kirismen pyörän laakerissa oli klappia jo aika tavalla.

Kyllä sen sitten huomaa jos laakeri hirttää kiinni :)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

ast sanoi
....
Kyllä sen sitten huomaa jos laakeri hirttää kiinni :)
;D Tätä on hyvä muistella tiensivussa lauantai aamuyöllä puol 5 kun vettä tulee kaatamalla ja oot 700km päässä kotoa :-X
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

vaihdoin omegaan kilven valon kun se oli semmonen ruma vihree valo, nyt on valkosta lediä :) vielä kun sais eteen uudet valkoset lediparkit viel... ei vaan käsi mahu sinne ku noi on jotku pilipali tuning umpiot mut täytyy sit joskus irrottaa ne et saa ne parkit vaihettua ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Varastoa kävin tonkimassa ja löytyihän sieltä 2kpl evo6 takaiskareita kera jousien (lähes uudet) sekä evo9 samanlainen täysin uusi sarja ;D :peukku

Ja netistä koittanut metsästää 2.0i 8V opelin nokkakeppiä....
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

K&n vvsuodatin pesty ja huomenna öljy pintaan. Ei ollu k&n pesuaineita, mut kaapin perältä löyty pipercrossin pesuaineet. Ne sai kelpaa ja piperin öljy saa myös kelvata.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Lasitiilet paikoillaillaan "ikkunassa" Täytyy sanoa että hyvälle näyttää. Tuli puhkaistua tiiliseinään reikä pesuhuoneen ja takkahuoneen väliin. Alkuunsa epäilytti kannattaako moinen savotta mutta nyt kun tiilet paikoillaan niin läpivalo pesuhuoneen ikkunoista takkahuoneeseen näyttää juuri sellaiselta mistä haaveilin :)

No tuli sitten haettua 50m2 valkoiseksi lakattua saarniparkettia. Tällä vedetään takkahuone, keittiö, olohuone ja eteisaula. Kontrasti on kyllä hurja verrattuna 15 vuotta vanhaan tammilaminaattiin. Mieleen tuli että otinko kumminkin liian vaalean parketin..... No aika näyttää kun on lattiassa kiinni.


Samoiten tuli ostettua uusi vuodesohva takkahuoneeseen kun entinen oli mallia mökkikäyttö. Vinkkejä ruokavalioon ostoksien jälkeen .. Vesivelli ja hauen posaukset kuulemma halpoja ::)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

ewopower sanoi
Lasitiilet paikoillaillaan "ikkunassa" Täytyy sanoa että hyvälle näyttää. Tuli puhkaistua tiiliseinään reikä pesuhuoneen ja takkahuoneen väliin. Alkuunsa epäilytti kannattaako moinen savotta mutta nyt kun tiilet paikoillaan niin läpivalo pesuhuoneen ikkunoista takkahuoneeseen näyttää juuri sellaiselta mistä haaveilin :)

No tuli sitten haettua 50m2 valkoiseksi lakattua saarniparkettia. Tällä vedetään takkahuone, keittiö, olohuone ja eteisaula. Kontrasti on kyllä hurja verrattuna 15 vuotta vanhaan tammilaminaattiin. Mieleen tuli että otinko kumminkin liian vaalean parketin..... No aika näyttää kun on lattiassa kiinni.


Samoiten tuli ostettua uusi vuodesohva takkahuoneeseen kun entinen oli mallia mökkikäyttö. Vinkkejä ruokavalioon ostoksien jälkeen .. Vesivelli ja hauen posaukset kuulemma halpoja ::)

Pistähän kuvia näkyville? :peukku
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Shadow sanoi
Pistähän kuvia näkyville? :peukku

Laitetaan kunhan saadaan jotain edes valmiiksi. Nyt kaikki vähän vaiheessa. Paras kuva tulis tällä hetkellä tiliotteesta. Ei vaadi paljon pikseleitä ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Mul kans menos itteni kanssa vääntö makkarin tapeteista yms... alkaa paisuu pelkkä tapetointi jo "kiviseinän" tekoon ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom