Mitä olet tänään rassaillut?

ST-Services

Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
19 Elokuu 2016
Olen tullut vanhaksi kun vaihdan Evoon tuning osan tilalle OE:tä. Tuo torquen etumainen rollstopperi ois myytävänä jos joku tarvitsee.
Siitä se alkaa, parin vuoden päästä on evo myynnissä ja ajelet nahkalätsä päässä täysin vakiolla museoleimalla varustetulla Galantilla.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Haha tuskin nyt sentään. Galanttiinkin kun on hankittu jo toinen kone ja siihen turbo.
 

ah-05

Active Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
23 Heinäkuu 2008
Sijainti
Hamina
Vaimon lanceriin vaihtelun etujarrupalat ja moottoriöljyt sekä suotimen.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Webtrapin kanssa tuli vaihdettua eilen Evoon ehjä hiekkapuhallettu tankin täyttöputki tämän tilalle. Samalla vaihdettiin perän kannakkeet auton alkuperäisiin jotka olin myös hiekkapuhalluttanut ja maalauttanut. Lisäksi prässäilin niihin uudet kumipuslat. Uretaanipuslat oli vähän liian rajut mulle. Mutta jos joku muu haluaa hiekkapuhalletut ja pulverimaalatut perän kannakkeet Powerflexin polyuretaanipuslilla niin sellaiset olisi nyt ylimääräisenä. Ajoin niillä noin pari tuhatta km. Ei sovi tietenkään RS-mallin perään.

putki.JPG


Suosittelen CP ja CN korimallisten Evojen omistajille tuon tankin täyttöputken kiveniskusuojan irrotusta ja puhdistamista ettei käy kuten mulle.
1557990361924.png


Tollanen määrä paskaa oli muhinut siellä.
 

Speal

Member
Club Member
Liittynyt
27 Tammikuu 2013
Sijainti
Tuusula
20190630_165719.jpg


Tämmöistä hupia tarjosi meikäläisen Sigma juhannuksena. 600km päässä kotoa alkoi painelaakeri rohisemaan ja kytkimen työsylinteristä tuli nesteet ulos. Lähimmästä Deltasta löytyi yllättäen hyllytavarana uusi työsylinterin mäntä (hintakin huokea 60e...) ja matka sai jatkua, kunnes yhtäkkiä koko kytkinlevy pamahti säpäleiksi 500km päässä kotoa. 30tkm ajettu Blueprintin kytkin.

Autoliiton plus-jäsenyys onneksi tarjosi sijaisauton ja hinauksen pois tienlaidasta. Viikonloppu ryyppäämistä ja viikko työntekoa, kunnes oli aika noukkia auto pois. Ensiksi 9h rekan ratissa, josta sitten samoilla silmillä 500km suuntaansa pakulla ja trailerilla Sigmaa hakemaan. Myönnettäköön, että paluumatkalla oli pakko pysähtyä ottaan torkut. :D

Siinä laatikkoa irroittaessa ajattelin hoitaa samalla muutaman muunkin pikkuvaivan pois alta. Vaihdelaatikkoon pari uutta synkroa ja laakeria, koko kytkinasetelma ja painelaakeri, etujarrupalat, pyöränlaakeri, kallistuksenvakaajan puslat ja tuulilasin pyyhkijätkin tuli vaihdettua. Hämmästys olikin suuri, kun koeajolla kaikki toimi moitteetta. :)
 

A.Hätänen

Outlander turbo
Club Member
Liittynyt
27 Tammikuu 2016
"hybridi" puslat outlanderin perän kiinnikkeisiin, joku fordin takatukivarren pusla ja nailon holkki väliin. Alkuperäiset liian löysät ja uretaanit liian kovat.

IMG_20190901_153137.jpg
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
IMG_20191103_152728.jpg

ASX sai taas viimasuojat keulalle. Outlanderiin laitan myös mutta pitää pestä se ensin.
 

jooonas

GALANT DYNAMIC-4 (VR4) -91. L200 K14 2.5 TDIC -88
Liittynyt
12 Tammikuu 2005
Sijainti
Pornainen
Vauhtipyörän ja kytkimen vaihto ällään ihan vaan todetakseni että vakiokytkin luistaa
 

Liitetiedostot

  • IMG-20191117-WA0001.jpeg
    IMG-20191117-WA0001.jpeg
    109.6 KB · Lukukerrat 34

mystinengalant

Mennyt mies
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vaihdoin CB-lanceriin tulpat ja tulpanjohdot ja uusin venttiilikopan tiivisteet ja tulppakaivojen tiivisteet. Ei auttanut vajaallakäymisongelmaan vaikka vanhan tulpat ui öljyssä. Avasin sitten virranjakajan kannen ja sehän oli ihan finaalissa. Nähtävästi kuitenkin uudemmassa CB:ssä eri kansi kun vanhassa niin joutuu odottamaan uutta osaa. Tuo on kyllä yks mukavimpia kohtia remontoida autossa...työasento kerrankin järkevä.
 

Wlooffy

Active Member
Club Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vaihdoin CB-lanceriin tulpat ja tulpanjohdot ja uusin venttiilikopan tiivisteet ja tulppakaivojen tiivisteet. Ei auttanut vajaallakäymisongelmaan vaikka vanhan tulpat ui öljyssä. Avasin sitten virranjakajan kannen ja sehän oli ihan finaalissa. Nähtävästi kuitenkin uudemmassa CB:ssä eri kansi kun vanhassa niin joutuu odottamaan uutta osaa. Tuo on kyllä yks mukavimpia kohtia remontoida autossa...työasento kerrankin järkevä.
Mulla saattaisi olla CB-lanceriin ylimääräisiä osia, mm jakohihnasarja / virranjakajankansi yms. Auto lähti aikanaan ja osat jäi.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
antec.jpg

Antecin valoraudan rassailin Outlanderin keulalle. Nyt 100km koeajojen jälkeen lienee turvallista todeta että adaptiivinen vakionopeuden säädin, parkkitutkat ja FCM toimivat edelleen normaalisti. Sitten pitäisi valita sopiva lisävalo. Vaimon ASX:ssä on Osramin valo johon olen ollut tyytyväinen ja sen myötä Osram on ensisijaisesti mielessä.
 

AYE_GTI

Timantit ovat ikuisia. Mitsubishi. EI aivan ;D
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Tornio
Tämmösiä harjotellu...

Kun näyttää joka myllystä puuttuvan tai rikki nämä tulpanjohtojen pidikkeet...
 

AYE_GTI

Timantit ovat ikuisia. Mitsubishi. EI aivan ;D
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Tornio
Aikansa kutakin sano pässi ku päätä leikattiin. Alkuperäisen mallinen.
20200909_181315.jpg
20200910_130048.jpg

Testataan aluksi miten nyloni kestää lämmintä ventiilikoppaa:coffee:
 

zookermaa

Member
Liittynyt
4 Toukokuu 2015
Sijainti
Kuopio
Eilen tuli maalailtua moottorin osia ja sortattua alustan osat jotka vaatii vielä puhallusta sekä jauhemaalausta. Kyllä siitä vielä hyvä tulee... :D


E6759CB4-DA07-430C-A080-488B7CFE5A18.JPG
IMG_0676.jpg
IMG_0672.jpg
 

Wlooffy

Active Member
Club Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
En tiedä, mikä on, mutta vaikka irroitusraudat lyöpaikoilleen niin ei se taakaanta työntämällä inahdakkaan.
 

A.Hätänen

Outlander turbo
Club Member
Liittynyt
27 Tammikuu 2016
2006 outlanderin takaiskarit, kilometrit 220tkm , oli tarkoitus vaihtaa vasta ensikeväänä , mutta iskarit oli erimieltä.
 

Liitetiedostot

  • IMG_20201114_172248426.jpg
    IMG_20201114_172248426.jpg
    291.8 KB · Lukukerrat 20

AYE_GTI

Timantit ovat ikuisia. Mitsubishi. EI aivan ;D
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Tornio
Gti.hin vaihdoin uudet käsijarrukaapelit. Kylläpä se nyt pelaa kuin unelma. Ei jää jumiin pakkasellakkaan. Taas niitä korjauksia jotka jälkeenpäin katsoessa olis kannattanu tehdä jo vuosia sitten ;)
 

AYE_GTI

Timantit ovat ikuisia. Mitsubishi. EI aivan ;D
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Tornio
Jatkoa edelliseen...
Pekinlämmittimen katkasijaan uudet valkoiset pikku ledit sissään.
20210126_200704.jpg
 

Mikez

Eclipse GS
Club Member
Liittynyt
8 Syyskuu 2006
Sijainti
Jyväskylä
Ruuvasin Eclipsen bensapumpun irti parkkipaikalla, oli jumalauta homma, mutta irti se lähti eikä yksikään ruuvi taikka bensalinja katkennut :D
Uusi Walbro oli tietenkin 180° väärin olevalla rungolla, mutta kyllä sen sinne sai soviteltua.

Edit: Eikä siinä vanhassa varmaan mitään vikaa oo. Uus walbro sen sijaan kuulostaa jo uutena siltä että vetelee viimeisiään
 
Viimeksi muokattu

jooonas

GALANT DYNAMIC-4 (VR4) -91. L200 K14 2.5 TDIC -88
Liittynyt
12 Tammikuu 2005
Sijainti
Pornainen
Moottorinvaihto ja vähän muutakin viime aikoina puuhailtu, pari pikkujuttua vielä ja pääsee hakemaan koneeseen säätöjä
 

Liitetiedostot

  • IMG_20210719_182647.jpg
    IMG_20210719_182647.jpg
    194.9 KB · Lukukerrat 9
  • IMG_20210719_160419.jpg
    IMG_20210719_160419.jpg
    265.5 KB · Lukukerrat 9
  • IMG_20210701_194140.jpg
    IMG_20210701_194140.jpg
    198 KB · Lukukerrat 9
Ylös Bottom