Tämmöistä hupia tarjosi meikäläisen Sigma juhannuksena. 600km päässä kotoa alkoi painelaakeri rohisemaan ja kytkimen työsylinteristä tuli nesteet ulos. Lähimmästä Deltasta löytyi yllättäen hyllytavarana uusi työsylinterin mäntä (hintakin huokea 60e...) ja matka sai jatkua, kunnes yhtäkkiä koko kytkinlevy pamahti säpäleiksi 500km päässä kotoa. 30tkm ajettu Blueprintin kytkin.
Autoliiton plus-jäsenyys onneksi tarjosi sijaisauton ja hinauksen pois tienlaidasta. Viikonloppu ryyppäämistä ja viikko työntekoa, kunnes oli aika noukkia auto pois. Ensiksi 9h rekan ratissa, josta sitten samoilla silmillä 500km suuntaansa pakulla ja trailerilla Sigmaa hakemaan. Myönnettäköön, että paluumatkalla oli pakko pysähtyä ottaan torkut.
Siinä laatikkoa irroittaessa ajattelin hoitaa samalla muutaman muunkin pikkuvaivan pois alta. Vaihdelaatikkoon pari uutta synkroa ja laakeria, koko kytkinasetelma ja painelaakeri, etujarrupalat, pyöränlaakeri, kallistuksenvakaajan puslat ja tuulilasin pyyhkijätkin tuli vaihdettua. Hämmästys olikin suuri, kun koeajolla kaikki toimi moitteetta.
