Mitä olet tänään rassaillut?

Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

55w xenonit asensin pitkiin ja kyllähän noilla latu valkeni. Eipähän tarvitse keulalle laittaa mitään rumia lisäpitkiä. :peukku
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

_AH_ sanoi
55w xenonit asensin pitkiin ja kyllähän noilla latu valkeni. Eipähän tarvitse keulalle laittaa mitään rumia lisäpitkiä. :peukku

syttyykö ripeään? jostain ymmärsin ettei pitkissä valoissa "rämppäämisen" vuoksi ole kovin hyvät, miltä siis tuntuu?
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Semmoisesta pienestä clion käppänästä kansi irti.. Olipa komeaa puurovelliä siellä kun oli pahvi ottanut aika pahasti damagea ;D Siinä tuli samalla mietittyä, että näinköhän sitä itse käyttäisi sellaista määrää rahaa (kannen purku+muutaman venttiilin hiominen) tommosen auton korjaamiseen kun ns. "samalla" rahalla saisi varmaan uuden ;D Muutenkin aika naurettavaa miten 2000 luvulla edes valmistetaan enää tommosia autoja; kori muovia suurimmalta osalta ulkoisesti.. Kyllä ei itse uskaltaisi tommosella edes ajaa :eek:
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

TimoI sanoi
syttyykö ripeään? jostain ymmärsin ettei pitkissä valoissa "rämppäämisen" vuoksi ole kovin hyvät, miltä siis tuntuu?
Noita mainostettiin syttymään 80%:iin täydestä valosta 0,1 sekunnissa heti ensimmäisellä vedolla. Ei ehkä ihan noin, puoli sekuntia varmaan lähempänä totuutta. Lämpimänä sitten on valoisaa heti. Kuitenkin huomattavasti nopeammin syttyy kuin perus halpissarjat. Käytössä toimii hyvin ja valoa riittää. Ennen en xenoneita ole pitkissä pitänytkään tuon hitaamman syttymisen vuoksi.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

kirppu1990 sanoi
Semmoisesta pienestä clion käppänästä kansi irti.. Olipa komeaa puurovelliä siellä kun oli pahvi ottanut aika pahasti damagea ;D Siinä tuli samalla mietittyä, että näinköhän sitä itse käyttäisi sellaista määrää rahaa (kannen purku+muutaman venttiilin hiominen) tommosen auton korjaamiseen kun ns. "samalla" rahalla saisi varmaan uuden ;D Muutenkin aika naurettavaa miten 2000 luvulla edes valmistetaan enää tommosia autoja; kori muovia suurimmalta osalta ulkoisesti.. Kyllä ei itse uskaltaisi tommosella edes ajaa :eek:

Mul oli ittellä sama juttu mutta 206 pösöstä :D katit ja muut on täynnä vettä ja öljyy... kiva putsata
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Isän pajerosta etujarruja purkanu. Mitenkähän on mahollista että vänkärin puolelta alempi liukutappi oli vääntyny mutkalle. Piti purkaa satuloineen länkineen kaikki pöydälle että sai pyöritettyä tapin pois paikaltaan. Huomenna saa osia ni saa kasattua ja sit takapään kimppuun.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

sampah446 sanoi
minkä kokoset siin 4takaiskareissa on jouset? Halkasija ja pituus?
Jaaha enpä muitsta otiko mittoja :seina tai jos, otin niin minne laitoin... mutta kuitenki eevo 4 vakio jouset.

Tuolla on muutama kuva aiheesta. ja joku mode vois nämä höpinät sinne siirtää...

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=48469.0
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

nappasin sigmasta tekniikan pois :eek: kyl se tolla hiabilla kävikin kivasti,itseään rasittamatta ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Toi purkuun tullut getari galantti tuli päräytettyä käyntiin. Ensin ihmettelin et käynnistyy mut sammuu 3sek käynnin jälkeen, mut si honasin et piru se jarrupainekello oli irti imusarjasta, se kiinni ja lisäks ilmamäärämittarin piuhan samal tökkäsin kiinni. Startti ja sehä kävi kuin uusi kone! Ei nakutusta ei mitään :D
Ja koneella ajettu kuiteki yli 400tkm ;D

No nyt sen voi nykästä ylös sieltä kokonaan :peukku
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Lollervoon vaihtelin nokka-akselin stefan, kun rupesi pirulainen eilen vuotamaan. Olisin vaihtanut jakohihnan samalla, mutta kampuran pultti oli lajinsa tiukassa joten vaihdampa sen toisella kertaa...

Niin ja eilen askartelin öjynvaihtohärvelin:

small


Jääkaapin kompura imee tyhjennettyyn sammuttimeen alipainetta yläreunassa olevan reiän kautta, ja ohutta kirkasta letkua pitkin öljy imetään sammuttimen pohjalle menevään putkeen. Tuolla saa imaistua mittatikun reiästä öljyt pois. Ja kustannuksia tuolle aparaatille tuli kirkkaan muoviletkun verran eli 2,50€, muut osat löytyi jäteasemalle menevästä kuormasta :)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

mikko412 sanoi
nappasin sigmasta tekniikan pois :eek: kyl se tolla hiabilla kävikin kivasti,itseään rasittamatta ;D

:palvo kiitoksia vaan, niin päästään vielä tänä talvena jäille.. ;D kunhan masennetaan se viel galanttiin.. :nykii
 
Vs: RE: Mitä olet tänään rassaillut?

kirppu1990 sanoi
Muutenkin aika naurettavaa miten 2000 luvulla edes valmistetaan enää tommosia autoja; kori muovia suurimmalta osalta ulkoisesti.. Kyllä ei itse uskaltaisi tommosella edes ajaa :eek:
Eikös tuo muovisuus ole ihan normaalia ja jopa yleistymään päin? Esim. Puulattia Tönärikasi Opel (Se missä on LS-pata) on ollut jo pari kolme revisiota ulkopelleiltään melko pitkälti kokonaan muovia, kun aiemmin oli peltiä.
 
Vs: RE: Mitä olet tänään rassaillut?

Urran sanoi
Eikös tuo muovisuus ole ihan normaalia ja jopa yleistymään päin? Esim. Puulattia Tönärikasi Opel (Se missä on LS-pata) on ollut jo pari kolme revisiota ulkopelleiltään melko pitkälti kokonaan muovia, kun aiemmin oli peltiä.
ja mitsun tapauksessa Se muovin lisääminen olisi suotavaa kun ei noi ihan uusien lancerien pysy ruosteettomana kovin pitkään :seina
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Taitavat ne nuo autot ruostua oli merkki mikä hyvänsä. Joku aika sitten muutaman vuoden vanhoista Mersuista maalailtiin ovia päntiöinnään, kun ruostuivat. Naapurilla vm. 07 A6:sta Audista maalattu kaikki luukut, kun ruostuivat. Mazdoja ruostekorjaillaan ja listaa vois jatkaa loputtomiin. Jos haluaa ruostevapaan auton, niin ostaa uuden ja vie sen suoraan ruostesuojaukseen tai jos ostaa käytetyn, niin sitten semmoisen joka on ollut koko historian lapissa.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

umpio nro. 1 avattu ja kahottu onkelmaa miksei toimi korkeudensäätö.. jotenkin onnistuin samalla rassaamaan useamman oluttölkin tyhjäksi joten jää nähtäväksi miten sen toisen umpion kanssa käy; irrotanko ja avaanko sitä, vai en ::)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

MitsuMi sanoi
Taitavat ne nuo autot ruostua oli merkki mikä hyvänsä. Joku aika sitten muutaman vuoden vanhoista Mersuista maalailtiin ovia päntiöinnään, kun ruostuivat. Naapurilla vm. 07 A6:sta Audista maalattu kaikki luukut, kun ruostuivat. Mazdoja ruostekorjaillaan ja listaa vois jatkaa loputtomiin. Jos haluaa ruostevapaan auton, niin ostaa uuden ja vie sen suoraan ruostesuojaukseen tai jos ostaa käytetyn, niin sitten semmoisen joka on ollut koko historian lapissa.

Nuo reilun 40tkm ajetut coltit oli ihan ok ja itseasiassa 47tkm lancerikin täytti vaatimukset pohjalevyn osalta. Ei tuo mitsu nyt pahimmasta päästä ole mutta ei kyllä parhaastakaan. Kyllä esim EA galanttien takakaaret on jo semmonen kukkanen mistä sietää olla kaikkea muuta kuin ylpeä. Sama vika on myös tuossa 03-07 lancerissa.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Vähän sähköntynkää väsäilin.. ja tohon ruostumisenn ni mun lancerissa ei oo mitää ja on -95..
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

kirppu1990 sanoi
kori muovia suurimmalta osalta ulkoisesti.. Kyllä ei itse uskaltaisi tommosella edes ajaa :eek:

No onneksi pintapelleillä/muoveilla ei ole mitään tekemistä kolarituvallisuuden kanssa. Aivan sama vaikka olisi pahvia.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Lanceriin vaihtelin ehjiä hehkuja mittaristoon ja ajattelin, et laitanpa tuonne keskikonsoliikin vähän valoa. Mitäs sieltä mankan takkaa löytyykään ::)



Etuvaloissakin hooneloset mallia 60/100w ::) Kestääkö tässä mallis (-95) olla tuommosia vai sulaako jottain...
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

AYE_GTI sanoi
Lanceriin vaihtelin ehjiä hehkuja mittaristoon ja ajattelin, et laitanpa tuonne keskikonsoliikin vähän valoa. Mitäs sieltä mankan takkaa löytyykään ::)



Etuvaloissakin hooneloset mallia 60/100w ::) Kestääkö tässä mallis (-95) olla tuommosia vai sulaako jottain...

Noi piuhahässäkät on aika perusjuttuja :D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

sampah446 sanoi
Noi piuhahässäkät on aika perusjuttuja :D

Joo eipä ite kehtais tuolasia tehdä :p No eka rasahti mittarivalo sulake ja sit kellonsulake ja sit alko pitkätvalot vittuileen, niin eiköhän se passaa yhellepäivää... Huomenna repullinen 10 sulakkeita kaupasta, niin eiköhän se siitä lutviinnu ::)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

AYE_GTI sanoi
Joo eipä ite kehtais tuolasia tehdä :p No eka rasahti mittarivalo sulake ja sit kellonsulake ja sit alko pitkätvalot vittuileen, niin eiköhän se passaa yhellepäivää... Huomenna repullinen 10 sulakkeita kaupasta, niin eiköhän se siitä lutviinnu ::)

Haha, mul oli sama juttu et valot pätki, ja sit ku mentii kavereitten kans mutkatietä yöllä ni kaikkivalot pimeni :D mut eipä tartte enää pelätä ku vedin kaikki piuhat uusiks :p
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Dynamicilla tuli kokeiltua sohjo-vesi-jääratadriftingiä ja koko kolmen kilometrin radan pystyi ajamaan käytännössä koko ajan sladissa ja parhaimmat yksittäiset luisut varmaan sata metriä pitkiä... :) Hauskaa puuhaa ajaa yhteen menoon 10-20 km kylki edellä ja kierrosajat ovat sitten eri asia... :)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

HYH ! tuli perjantaina väännettyä jarruputkee oikeen urakalla lancerii, vittumaista sanon minä, vielä taka vasen ni piti oikei pitkä pötkö sommitella sinne.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

MitsuMi sanoi
Taitavat ne nuo autot ruostua oli merkki mikä hyvänsä. Joku aika sitten muutaman vuoden vanhoista Mersuista maalailtiin ovia päntiöinnään, kun ruostuivat. Naapurilla vm. 07 A6:sta Audista maalattu kaikki luukut, kun ruostuivat. Mazdoja ruostekorjaillaan ja listaa vois jatkaa loputtomiin. Jos haluaa ruostevapaan auton, niin ostaa uuden ja vie sen suoraan ruostesuojaukseen tai jos ostaa käytetyn, niin sitten semmoisen joka on ollut koko historian lapissa.
Kyllä kyse on omistajasta, eikä autosta. Paitsi ehkä saksalaisten osalta. Eilen pääsin näkemään todella läheltä 100tkm ajetun kolme vuotta vanhan Seatin ja kukkaahan sekin pukkaa ovista, ja ihan keskeltä. Kalvonpaksuusmittari sanoi ~90 mikronia paksuudeksi. Sama ongelma kaikilla VAG-inoilla, kun säästetään siinä maalissa. Ja tutun E39 bimmin ja toisen E46 bimmin kaikki kaaret kertaalleen maalattu ja kaikkihan tietää että Mersu antaa nykyisin 10v ruostuvuustakuun? Jo parin vuoden ikäsissä meisseleissä on ovi alareunasta ruosteessa, kun ei sinne oo pahemmin viittitty maalia suihkia. Mut no-hätä, se menee koritakuun piiriin, ne maalaa sen kertaalleen eri sävyseks sulle 10 vuoden aikana :peukku

Fakta on että japseilla ja ranskalaisilla on vielä ihan _kunnon_ (>120µm) maalipinnanpaksuudet autoissaan. Jos ne tajuaa suojata uutena ja pitää hyvin, ne ei ruostu.

mystinengalant sanoi
Nuo reilun 40tkm ajetut coltit oli ihan ok ja itseasiassa 47tkm lancerikin täytti vaatimukset pohjalevyn osalta. Ei tuo mitsu nyt pahimmasta päästä ole mutta ei kyllä parhaastakaan. Kyllä esim EA galanttien takakaaret on jo semmonen kukkanen mistä sietää olla kaikkea muuta kuin ylpeä. Sama vika on myös tuossa 03-07 lancerissa.

Mulla ei muuten ollut taka-kaarte yhtään ruosteessa 250tkm ajetussa 2004 CS-Lancerissani. Osittain saanen kiittää itseäni ruostesuojauksesta + pesuista jossa joka pesulla pestiin ns. ongelmakohta eli kaaren kantti. Ja sen oot itse nähnyt joten et voi kieltää :D

samitsu sanoi
Dynamicilla tuli kokeiltua sohjo-vesi-jääratadriftingiä ja koko kolmen kilometrin radan pystyi ajamaan käytännössä koko ajan sladissa ja parhaimmat yksittäiset luisut varmaan sata metriä pitkiä... :) Hauskaa puuhaa ajaa yhteen menoon 10-20 km kylki edellä ja kierrosajat ovat sitten eri asia... :)
:peukku :driver

On muuten hauska ja helppo auto viedä lintteessä ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Urran sanoi
Kyllä kyse on omistajasta, eikä autosta. Paitsi ehkä saksalaisten osalta. Eilen pääsin näkemään todella läheltä 100tkm ajetun kolme vuotta vanhan Seatin ja kukkaahan sekin pukkaa ovista, ja ihan keskeltä. Kalvonpaksuusmittari sanoi ~90 mikronia paksuudeksi. Sama ongelma kaikilla VAG-inoilla, kun säästetään siinä maalissa. Ja tutun E39 bimmin ja toisen E46 bimmin kaikki kaaret kertaalleen maalattu ja kaikkihan tietää että Mersu antaa nykyisin 10v ruostuvuustakuun? Jo parin vuoden ikäsissä meisseleissä on ovi alareunasta ruosteessa, kun ei sinne oo pahemmin viittitty maalia suihkia. Mut no-hätä, se menee koritakuun piiriin, ne maalaa sen kertaalleen eri sävyseks sulle 10 vuoden aikana :peukku

Fakta on että japseilla ja ranskalaisilla on vielä ihan _kunnon_ (>120µm) maalipinnanpaksuudet autoissaan. Jos ne tajuaa suojata uutena ja pitää hyvin, ne ei ruostu.

Mulla ei muuten ollut taka-kaarte yhtään ruosteessa 250tkm ajetussa 2004 CS-Lancerissani. Osittain saanen kiittää itseäni ruostesuojauksesta + pesuista jossa joka pesulla pestiin ns. ongelmakohta eli kaaren kantti. Ja sen oot itse nähnyt joten et voi kieltää :D
:peukku :driver

On muuten hauska ja helppo auto viedä lintteessä ;D

Joo ei sulla takakaariss aollut ruostetta mut oon nähy yksilöitä jotka ollu ihan rapsakoita...Nyt kun olen autoni myynyt niin voinen paljastaa kimmokkeeksi että toinen kaari lähti kupristumaan jo vuosi sitten. Minä kun kaikkeni tein niin ei voi kun syyttää huonoa designia ja ammattitaidotonta ruostesuojaajaa (en tehnyt siis itse)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

huh huh. lanceria hinkattu ihan rutosti monta tuntia! nyt voiskin vetää ulos sen tuolta tallista!
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Urran:

Mesellä tietyin reunaehdoin 30v puhkiruostumattomuusTAKUU, sisältä päin olevissa ruosteasioissa.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Oli mikä takuu tahansa niin onhan noi suurin osa pintaruosteessa tuolla kadulla :D Hirveetä kuraa sanon ma!
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

seiskaan raidetangonpäät vaihdettu, tulipa herkkä keskialue ohjaukseen. hyvähän se vain on.

sitten siinä kyykyssä ollessa lokasuojan äärellä kiinnitin huomiota miten oikea etu-umpio näyttää olevan irti lokasuojasta ja makaa puskurin päällä, pelti ylös ja kaikki kolme muovikiinnikettä umpiosta irti, vanhat liimasaumat näkyi jotenka ei ihme. aikasemmin en ole kiinnittänyt huomiota jotenka en tiedä millon on irronnut.

sisälokarin ja puskurin muovikiinnikkeitä en saanut auki ollenkaan joten veistin kannat irti jotta puskuri tuli pois. molemmista umpioista oli jätetty irti ne lokasuojan läpi tulevat pultit eli umpioiden kaikki paino oli näiden muovien varassa, yritin liimata uudelleen onnistuen siinä jotenkuten. sahasin 18mm paksut suikaleet finnfoamista umpioiden ja rungon väliin kannattamaan niiden painoa siihen asti että on enemmän aikaa paneutua umpion korjaukseen, eihän tuo liimaus nyt ikuinen ole millään vaikka siellä nyt tukevasti tuntuukin olevan.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

no jos alotetaan ensin viimeyöstä niin yhden legnumin jakopäätä tein jossa oli mielikuvituksen muodostama ihan hirveä kiristin joka tuotti ongelmia(siis näin unta).. pommiinhan sitä nukuinkin sitten ja puol 10 kouluun; olipa tullu justii sopivasti relluunki oikee imusarjan tiiviste.. Siellä olis clion kone nyt läjässä ja huomenna sitten starttia.. Hitusen jännittää ::)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

öljyt, suodatin ja turbon öljypaluuputken tiivisteet vaihtui..
teimpä viimeisellä evoon "huoltokirjankin" kun noita kuitteja kasaantunut jo sen verran.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

tässä 3 vko poissaolon aikana tehty kaikkea kivaa
alfa romeoon jakopää, taka kall.vakaajan puslat ja koiranluut
L200 kaarien ruosteenkorjausta
saudia purettu vähän
VR4 öljynvaihto :p menee kohta "seisontaan" niin voi tehdä kaikkea kivaa
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Legnumiin vaihdoin venakoppien tiivisteet sekä tulpanjohdot, 5,5h meni näppärästi. Kerrankin sai sunnuntaina jotain järkevää tehtyä 8)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

akio sanoi
VR4 öljynvaihto :p menee kohta "seisontaan" niin voi tehdä kaikkea kivaa

Pesin kanssa suolat pois vr4:sta sillä mielellä että se olis sen auton suolat nyt nähty... :)

Pitäis kanssa keksii missä sitä seisottais. Jos tosiaan polttoaineen saisi bensaksi muutettua hyvinkin vahvasti ja öljynvaihtoon on vielä 700km :p
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Korjasin Space Starin takaoven keskuslukituksen, ensimmäinen vika tässä autossa sinä 10 kk aikana kun se on ollut meillä.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

mystinengalant sanoi
Pesin kanssa suolat pois vr4:sta sillä mielellä että se olis sen auton suolat nyt nähty... :)

Pitäis kanssa keksii missä sitä seisottais. Jos tosiaan polttoaineen saisi bensaksi muutettua hyvinkin vahvasti ja öljynvaihtoon on vielä 700km :p

Tuli myös legnumi pestyä, iljettää ajella tuolla suolan seassa.

Lisäksi tuli asennettua peruutuskamera legnumiin, taas yksi lisävaruste lisää ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Jerkku sanoi
Tuli myös legnumi pestyä, iljettää ajella tuolla suolan seassa.

Lisäksi tuli asennettua peruutuskamera legnumiin, taas yksi lisävaruste lisää ;D

Joo on noi turhan muikeita autoja ajettavaks jonossa paskan seassa. :peukku
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Eilen tuli tehtyä 90tkm huolto appi-ukon farkku Lanceriin (2.0 Intense STW).
Eli jakopää, vesipumppuineen y.m. romuineen, öljyt, öljy- ja ilmansuodattimet y.m.
Takapuskurin lisähelma oli ottanu siipeensä ni se piti kiinnittää uusiksi.

Tuli siinä samassa muuten katella pohjaa y.m. Ihmettelen kyllä kovasti mitä katiskoja mystinengalant käy aina tsiigailemassa, ei tässäkään yksilössä juuri ruosteesta voi puhua...
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Jani T sanoi
Eilen tuli tehtyä 90tkm huolto appi-ukon farkku Lanceriin (2.0 Intense STW).
Eli jakopää, vesipumppuineen y.m. romuineen, öljyt, öljy- ja ilmansuodattimet y.m.
Takapuskurin lisähelma oli ottanu siipeensä ni se piti kiinnittää uusiksi.

Tuli siinä samassa muuten katella pohjaa y.m. Ihmettelen kyllä kovasti mitä katiskoja mystinengalant käy aina tsiigailemassa, ei tässäkään yksilössä juuri ruosteesta voi puhua...

Jaa... ehkä me ollaan sitte oltu eri planeetalla tutkimassa autoja :peukku Toki jos nyt vasta 90tkm tulee täyteen niin ehkä ei ole jatkuvasti ajettu sohjossa ja ehkä joku tajunnut pestä pohjaa edes talven jälkeen. Kirppuhan kävi mulle kattomassa Savonlinnassa yhtä. Kyllä sielläkin jossain määrin hiekkapuhallusta oli edessä, jos olisi uutena suojattu niin ei olisi mitään (auto oli viissin 77tkm ajettu). Musta tuntuu että juuri kukaan auton ensiomistaja ei edes kato sinne alle saatikka mieti et talven jälkeen pesis. Ei ole tullut vastaan nyt yhtäkään mitsua joka olisi ensimmäisen omistajan suojauttama. Pariin on otettu maalipinnan käsittely sentään mutta eipä siitäkää muuta iloa ole kun että hieman vähemmän naarmuja ja jälkiä ja ei ole lentoruosteet päässeet tekemään tepposiaan niin pahasti? Urran varmaan jatkaa tästä aamulla kun pääsee töihin.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

mystinengalant sanoi
Jaa... ehkä me ollaan sitte oltu eri planeetalla tutkimassa autoja :peukku Toki jos nyt vasta 90tkm tulee täyteen niin ehkä ei ole jatkuvasti ajettu sohjossa ja ehkä joku tajunnut pestä pohjaa edes talven jälkeen. Kirppuhan kävi mulle kattomassa Savonlinnassa yhtä. Kyllä sielläkin jossain määrin hiekkapuhallusta oli edessä, jos olisi uutena suojattu niin ei olisi mitään (auto oli viissin 77tkm ajettu). Musta tuntuu että juuri kukaan auton ensiomistaja ei edes kato sinne alle saatikka mieti et talven jälkeen pesis. Ei ole tullut vastaan nyt yhtäkään mitsua joka olisi ensimmäisen omistajan suojauttama. Pariin on otettu maalipinnan käsittely sentään mutta eipä siitäkää muuta iloa ole kun että hieman vähemmän naarmuja ja jälkiä ja ei ole lentoruosteet päässeet tekemään tepposiaan niin pahasti? Urran varmaan jatkaa tästä aamulla kun pääsee töihin.
90tkm ajettu 8 vuoden aikana (-06) joista ensimmäiset kolme vuotta Tampereella ja toiset kolme Helsingissä.
Eka omistaja suojannut tuon, mutta jumala tietää milloin se on viimeksi pohjanpesun nähnyt, eikä päällipintojakaan ole juuri montaa kertaa viimeiseen kolmeen vuoteen pesty (varmasti reilusti alle kymmenenen kertaa :D ) saatikka vahattu (en muista kertaakaan) :)

Tietty sulla taitaa jo se et pultin päät on vähän ruskeet, olla umpiruosteessa ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Jani T sanoi
90tkm ajettu 8 vuoden aikana (-06) joista ensimmäiset kolme vuotta Tampereella ja toiset kolme Helsingissä.
Eka omistaja suojannut tuon, mutta jumala tietää milloin se on viimeksi pohjanpesun nähnyt, eikä päällipintojakaan ole juuri montaa kertaa viimeiseen kolmeen vuoteen pesty (varmasti reilusti alle kymmenenen kertaa :D ) saatikka vahattu (en muista kertaakaan) :)

Tietty sulla taitaa jo se et pultin päät on vähän ruskeet, olla umpiruosteessa ;D

Bingo, ei ole tullut vastaan yhtäkään joka olisi UUTENA suojattu tai ylipäätänsä suojattu. Sehän sen tekee....
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

mystinengalant sanoi
Pitäis kanssa keksii missä sitä seisottais

Tietäisin kyllä missä Sitä vois seisottaa... :) Autoa vois seisottaa vaikka täällä niinkuin näyttää tekevän moni muukin ja kovimmat jopa useampaa kappaletta... :) Tuolla pellolla säilyy hyvin...
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

mystinengalant sanoi
Jaa... ehkä me ollaan sitte oltu eri planeetalla tutkimassa autoja :peukku Toki jos nyt vasta 90tkm tulee täyteen niin ehkä ei ole jatkuvasti ajettu sohjossa ja ehkä joku tajunnut pestä pohjaa edes talven jälkeen. Kirppuhan kävi mulle kattomassa Savonlinnassa yhtä. Kyllä sielläkin jossain määrin hiekkapuhallusta oli edessä, jos olisi uutena suojattu niin ei olisi mitään (auto oli viissin 77tkm ajettu). Musta tuntuu että juuri kukaan auton ensiomistaja ei edes kato sinne alle saatikka mieti et talven jälkeen pesis. Ei ole tullut vastaan nyt yhtäkään mitsua joka olisi ensimmäisen omistajan suojauttama. Pariin on otettu maalipinnan käsittely sentään mutta eipä siitäkää muuta iloa ole kun että hieman vähemmän naarmuja ja jälkiä ja ei ole lentoruosteet päässeet tekemään tepposiaan niin pahasti? Urran varmaan jatkaa tästä aamulla kun pääsee töihin.
En mä vielä töissä ole mut en ihan nyt ymmärtänyt mitä jatkaa tästä :D

Mut tosiaan suomalaiset pitää paskaa huolta niiden autoistaan. Jopa autoharrastajat pitää tosi paskaa huolta autoistaan, noin yleisesti. Mä tiedän kun mä oon nähnyt niiden autoja ja maalipintoja lähietäisyydeltä.

Mutta en ole 100% varma onko omani lisäsuojattu mutta maahantuojahan on suojannut noita jonkin verran. Omat suojani oli osittain jo rapisseet pois kun auto tuli itselle 155tkm ajettuna mutta onneksi pohja oli silti ehyt eikä ennen ruostesuojausta taidettu joutua kun kaksi paikkaa puhaltamaan ja käsittelemään happiksella ja hinkkavärillä ennen itse pohjan suojausta. Ja sen suojan mä uusin itse 2 vuoden välein omassa ajossa.

Mut noi suojaukset ei ole se mikä pitää ruosteen poissa. Ne on ns. pohjatyö, noiden lisäksi tarvitsee oikeesti pitää siitä autosta huolta. Oma resepti (varmaan vajaa, aamu kahvia juon):
-Pestä alustaa, erityisesti pyöränkaaria. Paras apuväline Foam Lance, Hyvä painari ja sopiva harja millä ylettää lokkarin kantin sisäpuolelle ja hyvän matkaa peremmällekkin
-Pestä autoansa, säännöllisesti, ei liian usein, ja oikeilla välineillä (2BM, Kinnas ja Vahaturvallinen shampoo, ei esim. liukkari)
-Käyttää autonsa pinnoilla suoja-aineita. Näissä on myös mun mielestä turha satsata paskoihin kamoihin, muuten saman suojauksen ylläpitämiseksi auto pitäs vahata kaksi kertaa vuodesta sijaan 6-8 kertaa vuoteen. Ei kukaan käyttiksen kanssa jaksa. Oikeesti hyvillä suoja-aineilla voi siirtää tuonkin vuoden välein ja korkeintaan suihkasta muutama kerta pesun jälkeen Spray Sealantit. Vahaus estää sen että lika ei pääse pinttymään, ja kun se ei pääse pinttymään niin pinta hylkii vettä -> kosteus ei pääse seisomaan korin koloissa.
-Pestä autonsa ne paikat mitkä ruostuu kuten oven alareunat. Eli esim. ovenvälit erityisesti alareunasta siitä tiivisteen tuntumasta, minne kukaan ei ikinä näe, tulisi pestä ainankin jonkun välein esim. Pumppupullolla, pehmeällä pyöreällä sudilla ja AutoFoamilla. Nää osathan on myös vahattu, eiks je?
-Tsekkaa ainakin kerta vuoteen koko pohja pesun jälkeen että massa on ehjä. Tee tarvittaessa paikkauksia. Massan voi myös öljytä jolloin siitä tulee paremmin elastinen.
-Kuivata sisustaa erityisesti kevään korvalla esim. työpaikan tolpassa defa täysillä jalkotilassa ilman lattiamattoa ja ikkuna raollaan.

Näillä resepteillä oma Lanceri oli ainakin vielä 245tkm ajettuna ruosteeton, ja olisi ollut todennäköisesti vielä 100tkm or more..
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

samitsu sanoi
Tietäisin kyllä missä Sitä vois seisottaa... :) Autoa vois seisottaa vaikka täällä niinkuin näyttää tekevän moni muukin ja kovimmat jopa useampaa kappaletta... :) Tuolla pellolla säilyy hyvin...

Haha :D

Jos pidetään ne peltoautot peltoautoina.

Urran ei petä. Vähän tuollaista luentoa tilailinkin :peukku :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom