Yleistä juttua GDI Galantista

Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Kyllä sieltä tod näk se vääntömomentti on löydyttävä. Ihan selkeästi on paremmin keskialueella vetoja kuin 2.0 litraisissa. Ne on ruotsissa varmaan vahingossa testanneet sen 2.0 Gdi koneen :D
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Tuli tuossa juteltua mennä viikolla työmaalla ilmamiehen kanssa GDi:stä. Hänellä on Alfa Romeo vastaavalla tekniikalla, eli laihaseosmoottori.

No siinä jutellessa tuli ilmi, että alfa kiihtyy huomattavasti ripeämmin, kun ensin käyttää kaasun nopeasti pohjassa ja heti perään rupeaa polkemaan poljinta pohjaa.

No pakkohan tuota oli itsekin kokeilta omalla ja perskutti, niihän siinä kävi. Kiihtyi ripeämmin, viikon verran olen nyt tuota testaillut ja ottaa ripeämmin kaasun vastetta painaessa.

Onkos muut huomannut vastaava käytöstä?
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Ite oon huomannu et toimii parhaiten ku polkasee ensin pohjaan ja laskee noin puoleen väliin kaasun niin rupee liikku.. mulla vapari kiinni niin kuulee melko selvästi milloin yrittää painaa liikaa kaasuu.. ;D
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

tänään tapahtui ihme, kun kokeilin lähtiessäni tuota kaasu pohjaan pois ja pohjaan kikkaa tms niin sit yhtääkkiä kun olin melkein perillä veti aivan eritavalla ???
tulomatkalla sitte polkasin, et voiko olla totta ja olihan se :nykii
Kulkee jo niinku 150heppaselta alavireiseltä padalta sopii odottaakkin :driver
oisko ollu sit varakartalla tms kun kone tykkäs napsutella ennen tulppien vaihtoa, jos oli luullut nakutukseksi? :)
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Sun tuurillas se ei enää aamul käynnisty ollenkaan ku nyt rääkkäsit.. ;D
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

No niin nyt kun opetatta sen GDI:n tehomoodiin, niin sitte taivasteletta vähän ajan päästä, että miksi sillä ei enää pääse alle 10 litran satasen maantielläkään ;D
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

MitsuMi sanoi
No niin nyt kun opetatta sen GDI:n tehomoodiin, niin sitte taivasteletta vähän ajan päästä, että miksi sillä ei enää pääse alle 10 litran satasen maantielläkään ;D

ehkä näissä on "oppiva" moottorinohjaus ;D Käynnistyhän se aamulla ja jopa tehot oli tallessa :eek:
No joo välillä ku oikein polkasee niin ei tahdo pysyä käynnissä? kierrokset tippuu n.500kierrokseen minuutissa jos ei alle ja sit satuin kääntään renkaat linkkuun niin heti sammu ::)
Mistähän tämmönen "modi" mahtaa tulla :p
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Ape86 sanoi
ehkä näissä on "oppiva" moottorinohjaus ;D Käynnistyhän se aamulla ja jopa tehot oli tallessa :eek:
No joo välillä ku oikein polkasee niin ei tahdo pysyä käynnissä? kierrokset tippuu n.500kierrokseen minuutissa jos ei alle ja sit satuin kääntään renkaat linkkuun niin heti sammu ::)
Mistähän tämmönen "modi" mahtaa tulla :p

Oletko käynnyt luettamassa vikakoodit autostasi? Jos olet niin mitä vikoja antoi?
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Pitihän se sitten itsekin kokeilla tuota kaasun polkemista, ja kyllä sillä ihan selvä vaikutus on :) ohituksissa varsinkin huomaa kun tiputtaa neloselle ja polkaisee kaasun ensin pohjaan ja sitten progressiivisesti kaasuttaen, vauhti kipuaa muuten yllättävän nopeasti liiankin suureksi... :D

Kaupunkikulutustahan tuo nosti selvästi, kymppi sataselle meni että hujahti kun ennen meni ysin pintaan. Mutta matka-ajossa kulutus yllätti, tankkasin eilen täyteen, ajoin kuopiosta joensuuhun ja takaisin ja tankkasin uudestaan samalla mittarilla, 6.7 litraa sataselle :nykii
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Eipä se itselläkään tuo kaasun polkaisu ja ylös taktiikka ole juurikaan kulutusta nostanut.

Viikko ja 500 kilometriä joista n.65% kaupunkiajoa ja loput 35% maaantieajoa. Tänä aikana siis käyttänyt tuota kaasupoljin-temppua.
Keskikulutus 8,5 l/100km.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Onkos muut huomanneet eroja bensan suhteen? Itsellä on tullut nyt kosteilla keleillä varsinkin esille eri asemien pumpuilta saatujen pensselinpesuaineiden laatuerot...

ABC 98 (jota yleensä tankkaan) pienin kulutus matka-ajossa ja kaupungissa, ei nyi
ABC 95 pienin kulutus kaupungissa (sama kuin 98), ei nyi, maantiellä tehottomamman tuntuinen ja soppaa menee selvästi enemmän yli 80 vauhdissa

Shell V-power kulutus ok, ei nyi, kuten ABC 98 mutta kalliimpaa

ST1 98 kulutus ok mutta nykii

Teboil 98 kuluttaa ihan prkleesti ja nykii osakaasulla hillittömästi, tehottoman tuntuinen. Mut olihan se halpaakin.


Vielähän tuota olis Neste ja Seo ainakin koittamatta, mutta taidan jättääkin sikseen... Nesteen litkuista on jo tarpeeksi huonoja kokemuksia. Pirun ikävää tuo nykiminen osakaasulla.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

ST1 - 98 halpaa ja ei tunnu paljon maistuvan tavara eikä mulla ainakaan mitään nykimistä ole (normaali gdi nytkymist lukuun ottamatta). Neste silloin harvoin kun ST pimeenä koska maksaa enemmän ja kuluu enemmän. Abc, seo jne ei ikinä ja v-power niin kallist että hyvin harvoin jos kuksiks lähden niin että saan tankin täyteen. ;D 95 ei tulis ees mieleen tuolle juottaa.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Valitettavasti juu, ja on muuten selvästi huomannut kuluturksessa sen! :seina
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

No mulla ei juurikaan nykimis ongelmia ole millään bensalla (ei edes Nesteen :)) Kulutuksissakaan ei ole dramaattisia eroja huoltoasemien välillä. Pikkusen enemmän menee Nesteen bensalla ja käy täristävämmin tyhjäkäyntiä kuin muiden asemien bensoilla. 95 ja 98:in ero on lähinnä, että 98:lla kiertää iloisemmin korkeilla kierroksilla ja tuntuisi jonkin verran enemmän olevan potkua koko kierrosalueella. Huomattavia kulutuseroja en ole havainnu.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

nostokurki sanoi
Mitäs öljyä olette käyttäneet?
5W40 ja miltei kaikkia tunnettuja merkkejä paitsi ei ole vielä tullu kokeiltua Castrolin 5w40:stä, mutta 0w30 Castrolli ei ollu hyvä. Nesteen City Pro ja Teboilin Diamond:ia kuluu vähiten.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

MitsuMi sanoi
5W40 ja miltei kaikkia tunnettuja merkkejä paitsi ei ole vielä tullu kokeiltua Castrolin 5w40:stä, mutta 0w30 Castrolli ei ollu hyvä. Nesteen City Pro ja Teboilin Diamond:ia kuluu vähiten.

teboilin gold ja diamond tuntuu pysyvän useessakin koneessa hyvin sisällä :peukku
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Kävin eilen kyselemässä varaosapuljusta, että mitä öljyä sinne GDI koneeseen kannattaisi laittaa (korostukset laitoin kun ei haulla löytynyt aiheesta). Nesteeltä ei löytynyt mitään koneesen sopivaa, kuten ei myöskään Teboililta. Mobilin ohjelma suositteli Syn S -öljyä, mikä on ihan sikakallista ja -harvinaista. Castrolin ohjelma taas suositteli jopa kolmea, eli
-Magnatec 10w-40 (hyvä)
-Magnatec 5w-40 (parempi)
-Edge 0w-30 (paras)

joten ostin kokeeksi tuota keskimmäistä. Harmi vaan kun ei saa kuin 4l purkissa, joutuu ostamaan todnäk toisenkin purkin mikäli tuota kuluu samaa tahtia kuin Valvoline 5w-40 MaxLifeä (6800km ja kaksi litraa lisätty). Ensimmäisen kerran kun vaihdoin, meni koneeseen Delphi Prestige 5w-40 eikä sitä kulunut öljynvaihtovälillä juuri ollenkaan... Tosin ajoinkin vain pitkää matkaa silloin, kun nyt tahtoo olla pelkkää kaupunkipyörittelyä.

Jännä ettei ohjekirjassakaan ole minkäänlaisia öljysuosituksia ??? oli vain maininta, että raskaassa/rasittavassa ajossa öljynvaihtoväli 7500km ja öljyn kulutus voi nousta jopa 1 litra/1000km ja tämä on vielä normaalia. On se jännä. Ei ennen vanhaan kunnossa olevat koneet kuluttaneet öljyä... Kai tuo GDI sitten huuhtelee sylintereitä niin hyvin tai jotain.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

nostokurki sanoi
Kävin eilen kyselemässä varaosapuljusta, että mitä öljyä sinne GDI koneeseen kannattaisi laittaa (korostukset laitoin kun ei haulla löytynyt aiheesta). Nesteeltä ei löytynyt mitään koneesen sopivaa, kuten ei myöskään Teboililta. Mobilin ohjelma suositteli Syn S -öljyä, mikä on ihan sikakallista ja -harvinaista. Castrolin ohjelma taas suositteli jopa kolmea, eli
-Magnatec 10w-40 (hyvä)
-Magnatec 5w-40 (parempi)
-Edge 0w-30 (paras)

joten ostin kokeeksi tuota keskimmäistä. Harmi vaan kun ei saa kuin 4l purkissa, joutuu ostamaan todnäk toisenkin purkin mikäli tuota kuluu samaa tahtia kuin Valvoline 5w-40 MaxLifeä (6800km ja kaksi litraa lisätty). Ensimmäisen kerran kun vaihdoin, meni koneeseen Delphi Prestige 5w-40 eikä sitä kulunut öljynvaihtovälillä juuri ollenkaan... Tosin ajoinkin vain pitkää matkaa silloin, kun nyt tahtoo olla pelkkää kaupunkipyörittelyä.

Jännä ettei ohjekirjassakaan ole minkäänlaisia öljysuosituksia ??? oli vain maininta, että raskaassa/rasittavassa ajossa öljynvaihtoväli 7500km ja öljyn kulutus voi nousta jopa 1 litra/1000km ja tämä on vielä normaalia. On se jännä. Ei ennen vanhaan kunnossa olevat koneet kuluttaneet öljyä... Kai tuo GDI sitten huuhtelee sylintereitä niin hyvin tai jotain.

Tuo huoltokirjajuttu on sama kaikissa mitsuissa, ei siellä ole kuin service luokitus + viskositeetti lämpötilan mukaan. Itse uskoisin tuon magnatecin olevan varsin sopiva öljy. Oma GDi on vielä niin lastenkengissä (100tkm tuli täyteen) että ei ole ilmennyt öljynkulutusta, voisiko olla että teillä joilla sitä öljyä kuluu osasyy on esim paskat jakopään tiivisteet tms. Mobilin Syn S taisi joskus saada, oliko peräti 5w-40 öljy ennenkuin tuli tuo uusi Mobil 3000, jota itse olen käyttänyt GDi:ssä. Noi merkkikohtasten ohjelmien suositukset ei välttämättä ole mitenkään GDi-spesifisiä. Esim olisitte kokeilleet mitä öljyä se suosittelee 2.0 tai 2.5 V6 koneisiin ja voi tulla tasan samat suositukset.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Offtopic, toi öljynkulutus jopa 1 l /100km lukee käytännös kaikkien autojen ohjekirjoissa.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

2bad4you sanoi
Offtopic, toi öljynkulutus jopa 1 l /100km lukee käytännös kaikkien autojen ohjekirjoissa.

huh, onneksi mitsussa on sentään tuhat...
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Omassa tuli vaihdettua 7500km välein, koskaan ei tarvinnut välillä lisäillä, ei juuri kuluttanut. Käytössä oli castrol, mobil ja tb diamond.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Eipä tää kattila vieläkään pelaa.. Huiput ei nouse missään vaiheessa yli 180km/h Venttiilinnostajat pitää sen verran ikävää ääntä, etten ihmettelisi yhtään jos luulee nakutukseksi ja höllää ennakkoa..
Keskustelin tuossa yhden moottorinohjaus specialistin kans nii meinas, että ongelman saisi sitä kautta poistettua ja jopa ehkä EGR:änkin pois pelistä 8)
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Ape86 sanoi
Venttiilinnostajat pitää sen verran ikävää ääntä, etten ihmettelisi yhtään jos luulee nakutukseksi ja höllää ennakkoa..
Niin ja korjaa tuota nakutusongelmaa pois päiväjärjestyksestä.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

MitsuMi sanoi
Niin ja korjaa tuota nakutusongelmaa pois päiväjärjestyksestä.

konttasin auton alle koneen ollessa käynnissä niin kuulosti ihan siltä, kuin nakutus ois kuulunut öljypohjasta! Tällä barmaan ajettu "pitkillä" öljynvaihtoväleillä saksassa tallapohjassa autobaanalla :(
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Teinpä Forte käsittelyn koneelle ja ääni muuttui tyystin, eikä nakutusta kuulunut sen jälkeen. Koeajolenkin aikana en huomannu mitään erikoista ja nakutus jatkuikin entiseen malliin :-\
Tietäskö joku missä nakutusanturi sijaitsee? vois ottaa sen pois pelistä tai laittaa siihen Peltorit ;D
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Tervehdys!

Tietääkö kukaan (en löytänyt tähän hätään vastausta foorumilta) onko Galantin 2.4 GDi konetta käytetty muun merkkisissä ajoneuvoissa esim. Hyundaissa? Pointtina siis se, että löytäisköhän joltain muulta tiskiltä kuin timanttitiskiltä edullisempia varaosia kyseiseen koneeseen? Ilmeisesti Mitsubishi Motors jotain yhteistyötä ton Hyundain kanssa on tehnyt, mutta onko sama kone ollut suoraan jonkun muun merkin keulalla.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Toxu sanoi
Tervehdys!

Tietääkö kukaan (en löytänyt tähän hätään vastausta foorumilta) onko Galantin 2.4 GDi konetta käytetty muun merkkisissä ajoneuvoissa esim. Hyundaissa? Pointtina siis se, että löytäisköhän joltain muulta tiskiltä kuin timanttitiskiltä edullisempia varaosia kyseiseen koneeseen? Ilmeisesti Mitsubishi Motors jotain yhteistyötä ton Hyundain kanssa on tehnyt, mutta onko sama kone ollut suoraan jonkun muun merkin keulalla.

Eipä tuota 2.4 GDi:tä muille eksynyt, 1.8 GDi:tä kylläkin eksyi. Space Wagonissa ja galantissa ainoastaan löytyy tuo 2.4litranen.

Mitä varaosia olet ostamassa? Ihan mielenkiinnosta kysyn, koska aika pitkälti GDi:kin osia saa varaosatiskiltä, välillä halvemmalla, välillä kalliimmalla kuin timanttitiskiltä...
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

No näin arvelinkin ettei tota isompaa GDi konetta ole muihin merkkeihin laitettu, mutta piti kuitenkin saada varmistus asiaan. Kiitos vastauksesta! Tämän hetken akuuttina hankintana ois tosiaan se öljypohja (aika harvinainen varaosahan toi on) joka todellakin todettu kohta läpiruostuneeksi! Eipä olekkaan vastaavaa vikaa lötynyt aiemmin omistamissani autoissa. Ei sitä ainakaan Motonetistä löytynyt vaikka jotain osia sieltäkin Gdi:n löytyikin eli kai se on timanttitiskin keikka.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Toxu sanoi
No näin arvelinkin ettei tota isompaa GDi konetta ole muihin merkkeihin laitettu, mutta piti kuitenkin saada varmistus asiaan. Kiitos vastauksesta! Tämän hetken akuuttina hankintana ois tosiaan se öljypohja (aika harvinainen varaosahan toi on) joka todellakin todettu kohta läpiruostuneeksi! Eipä olekkaan vastaavaa vikaa lötynyt aiemmin omistamissani autoissa. Ei sitä ainakaan Motonetistä löytynyt vaikka jotain osia sieltäkin Gdi:n löytyikin eli kai se on timanttitiskin keikka.
Tuo ruosteinen öljypohja tuskin on hirveän yleinen vika ja jos tommonen on. Niin voisin kuvitella, että syntynyt poikkeuksellisista ajo-olosuhteista. Näin ollen jos kyseinen osa on hirveän kallis merkkiliikkeessä, niin hyväkuntoisen pohjan voisi kuvitella löytyvän jostain käytettynä edullisesti. En tiedä kylläkään, että onko noita koneita saatu vielä kovinpaljoa loppuun ajettua.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Toxu sanoi
No näin arvelinkin ettei tota isompaa GDi konetta ole muihin merkkeihin laitettu, mutta piti kuitenkin saada varmistus asiaan. Kiitos vastauksesta! Tämän hetken akuuttina hankintana ois tosiaan se öljypohja (aika harvinainen varaosahan toi on) joka todellakin todettu kohta läpiruostuneeksi! Eipä olekkaan vastaavaa vikaa lötynyt aiemmin omistamissani autoissa. Ei sitä ainakaan Motonetistä löytynyt vaikka jotain osia sieltäkin Gdi:n löytyikin eli kai se on timanttitiskin keikka.

Juu, myönnetään harvinainen varaosa tosiaan...

Tuli tuossa juteltua yhden tutun autoasentajan kanssa aiheesta öljypohjan ruostuminen. Kertoili että on noita muutama tullut vastaan eri merkeillä missä öljypohja on ruostunut.
Tosin eipä hänkään koskaan ole kuullut, että olisi öljypohja ruostunut omia aikojaan vaan aina sieltä on löytynyt jonkin näköinen kolhu/syvä naarmu josta ruostuminen on alkanut.

Tuli tuossa mieleen oletko kysynyt esim. Japanmotors:lta saako heidän kautta tilattu. Ainakin kokonaisia moottoreita saa...
Paljon muuten kustantaa pohja timanttitiskillä?

Plus :eek:fftopic Ensi viikolla miittiin!!!
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Autobestiltä Gdi:n öljypohjan saa hintaan 220e eli eihän tuo aivan hirveä kustannus ole, mutta aina se ottaa pattiin kun joutuu tollasen osan hommaan jota ei yleensä tartte hommata 10-v. autoon. Varmaan kohlittu ennen mun omistajaksi tuloa johonkin ja päässyt siitä sitten ruostumaan...
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

btw. olikos sulla koneen alla sitä suojamuovia? suomimalleissa sellainen on, tuontiautoissa yleensä ei.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Tää on kyl ihan orkkis suomiauto, mutta suojaa ei näy eli josssain vaiheessa aiemmalla omistajalla se suoja lähtenyt alta pois tavalla taikka toisella eikä ole uutta laittettu. Selittää osaltaan tota ruoste hommaakin.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Tuli tässä tehtyä pientä tutkimusta, eli evoscannilla loggailin noita lambda-antureiden arvoja normiajossa. Näyttäisi että kun Gdi-eco toiminto menee päälle niin taaemman lambdan jännite menee sinne noin 0,10-0.2 V tienoille. Tämä tarkoittaisi että seossuhde olisi luokkaa 16:1 laihaseostoiminnolla eikä kuitenkaan sen laihempi. Mites kun tuossa on kummiskin kapeakaista lambdat niin siinähän loppuu kapasiteetti kesken jos se menisi oikeasti jotain luokkaa 20:1.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

On muuten ihan sikamainen ero polttoaineen kulutukseen pienillä asioilla... Esim. mulla nyt kaupunkikulutus tippunut aika ravakasti kun käyttää alle 2krpm kierroksia aina kun mahdollista, ylämäkeen sitten mahdollisimman vähän sen alle ettei loota tykkää kyttyrää. Huomaa kulutuksen tippuneen myös siinä että ennen kun käytti pienempiä vaihteita niin auto lämpeni jo puolimatkassa töihin, nyt se ei ole vielä työpaikan pihassakaan nostanut lämpöjä puoliväliin :nykii

Sama juttu matka-ajossa, huvikseni koitin tuossa ~100km päässä käydessäni että ajoin tasan rajoituksien mukaan vakionopeudensäädin päällä eli käytännössä kahdeksaa kymppiä koko ajan. Ei paljon polttoaine maistunut, ero 90 vauhtiin oli ihan silmin nähtävä. Ei minulla muilla autoilla ole tällaista efektiä ollut...
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

en tiiä mut mulla tippu kulutus aika mukavasti ku vaihoin pariviikkoo sit takas 98 käyttäjäx...
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

armageddon sanoi
en tiiä mut mulla tippu kulutus aika mukavasti ku vaihoin pariviikkoo sit takas 98 käyttäjäx...

eipä sinne kukaan täyspäinen mitään muutakaan laita?
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Onko EGR:n tukkineilla kulutus kasvanut?

Nimittäin, tässä nyt ite just ämpylöin, että tukkiako vai eikö. 105 tkm mittarissa, kaikki pelaa mainiosti. Tehot suurinpiirtein tallella. Ei mitään ylimääräsiä nykimisiä. Ja ihan viimeistä mallia tuo.

Syy miksi ämpylöin on siinä että luin tossa juuri dokumentin jonka mukaan EGR "ohjaa" sitä laihaseostoimintoa eli niillä kierrätettävillä palokaasuilla "kuitataan" se laihan palamisen ylijäämähappi (tehdään vissiin kaikissa laihaseoskoneissa näin?) ja siten hämätään lambda-arvo 1.ksi. Eli tästä syystä se näyttää katsastuksessakin ykköstä :) Eli JOS sen EGR:n tukkii niin käytännössähän tuo ei enää laihaseoskone ole jos olen nyt oikein käsittänyt?
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

mystinengalant sanoi
Onko EGR:n tukkineilla kulutus kasvanut?

Eli JOS sen EGR:n tukkii niin käytännössähän tuo ei enää laihaseoskone ole jos olen nyt oikein käsittänyt?
Noin 70 tkm ajettu EGR tukittuna ja en ole huomannu minkäänlaisia muutoksia kulutuksen suhteen kumpaankaan suuntaan.

Ja kyllä tuossa mahtanee se laihaseostoiminto olla vielä tallella. Jos ei kävisi laihalla, niin tuskin tulpat olisi muuten kärestä valkoiset :) Tai en ainakaan ole koskaan muissa bensakoneissa nähny noin valkoisia tulppia.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

mystinengalant sanoi
Onko EGR:n tukkineilla kulutus kasvanut?

Nimittäin, tässä nyt ite just ämpylöin, että tukkiako vai eikö. 105 tkm mittarissa, kaikki pelaa mainiosti. Tehot suurinpiirtein tallella. Ei mitään ylimääräsiä nykimisiä. Ja ihan viimeistä mallia tuo.

Syy miksi ämpylöin on siinä että luin tossa juuri dokumentin jonka mukaan EGR "ohjaa" sitä laihaseostoimintoa eli niillä kierrätettävillä palokaasuilla "kuitataan" se laihan palamisen ylijäämähappi (tehdään vissiin kaikissa laihaseoskoneissa näin?) ja siten hämätään lambda-arvo 1.ksi. Eli tästä syystä se näyttää katsastuksessakin ykköstä :) Eli JOS sen EGR:n tukkii niin käytännössähän tuo ei enää laihaseoskone ole jos olen nyt oikein käsittänyt?

Bensankulutus pysynyt itsellä myös samana tukkimisen jälkeen. Ajettu tukkimattomalla 20000km, sen jälkeen mittariin tullut 50000km lisää.

Itsellä ei ainakaan tuo EGR:n tukkiminen vaikuttanut millään tavalla lambdan arvoihin, ennen tukkimista 1,009, tukkimisen jälkeen 0.991. Yhtälailla täälläkin tulpat ovat uskomatton valkoiset :eek:

Sen sijaan nykiminen pieneni huomattavasti, sekä imusarja on pysynyt puhtaana.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Tänään sitten saatiin Ekin kanssa tehtyä 105tkm huollon yhteydessä tuo EGR:n tukkiminen. Täytyy sanoa että oli siinä vissiin jotain vikaa ollut, ensinnäkin sielä oli tiivisteessä liimat joita ei kuulemma vakiona ole -> viittaa että olisi avattu. Auton toiminta muuttui myös täysin. Kaikki pieni nykiminen ja vedon vaihtelut hävisvät samantien. Jyristääkin vähemmän vedättäessä. Koko "kaasutuntuma" on erilainen. Esim tuossa oli pientä aaltoilua kolmosella kaasuttaessa aiemmin, moottori tuntuu nyt vetävän kaikin puolin paremmin. Ihmetyttää vaan kun ei se nyt erityisen huonolta tuntunut ennenkään ja ei ollut tukkoisen oloinen tuo kaasuläppäkotelokaan. Ja noin nopeasti muuttui auton luonne. Kulutukseen vaikutuksesta ei voi vielä sanoa. Hymyilytti vaan ohitella tuolla kaikenmaailman naurettavia kanankoppeja maantiellä, tiedä sitten viitsiikö tolla vr4 enää ajellakkaan, eihän se mee kohta enää mihkää tohon verrattuna niin pakko vaihtaa ne turbot :D

Kuvassa kl-kotelon suuta.

_small.jpg



Tässä kuvassa sitten uusi sokea laippa ja vanha tiiviste.

_small.jpg


Lisäksi vaihdettiin vaihteistoon oikea öljy. Väärällä mobililla ajettiin siis 15tkm ja tuli uudenveroisena laatikosta. Mutta selkeä ero tuli heti kun lähdin pihasta. Nyt vaihteisto ajoittain jopa imaisee pykäliä tuolla oikealla mitsuöljyllä ja toimii kaikinpuolin paremmin. Vielä jos kerran jaksaisi vaihtaa kun ostin 2.5 litraa ja nyt jäi se pari desiä niin kaksi litraa riittää seuraavaan vaihtoon. Kyllä nyt kelpaa GDI:llä päästellä, sitä en tosin tiedä onko tuo mikään laihaseoskone enää mikäli pitää paikkansa se juttu tuosta miten egr hämää lambdaa. No onpahan suorasuihkutus ainakin ja sen suhteen vääntävämpi ja vähemmän kuluttava moottori. Tuo Egr:n toiminta on kyllä aika perkeleestä :peukku
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Onkos joku vaihtanu GDi:hinsä tuota ohjaustehostimen/ilmastoinnin hihnan kiristintä? Mistäs olette moisen hommannut?
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Bazeeba sanoi
Onkos joku vaihtanu GDi:hinsä tuota ohjaustehostimen/ilmastoinnin hihnan kiristintä? Mistäs olette moisen hommannut?
No en ole koko kiristintä vaihtanut, mutta kiristys pultin kylläkin siihen, kun vanha korkkasi.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

MitsuMi sanoi
No en ole koko kiristintä vaihtanut, mutta kiristys pultin kylläkin siihen, kun vanha korkkasi.

Juu tai sitä pyörää meinasin lähinnä, tuntus olevan vähän väljä ja vinkuikin mutta asettu nyt vielä ainakin kun uitti synteettistä vaseliinia sinne sisään.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Mitäs teillä on maksanut jakopääremontin teettäminen?
 
Takaisin
Ylös Bottom