jos molemmat stefat vuotavat, niin se voisi kyllä olla merkki tukkeutuneesta huohottimesta (paine työntää stefat ulommas ja vuoto alkaa). Jos maltat "Pasi" odottaa, että saan oman laakerin vaihdettua, niin teen siitä jonkinlaisen raportin -ja kannattaa muuten ostaa ja vaihtaa samalla ne laakerit, ne ei stefoihin verraten enää paljoa maksa ja kun laakerin joutuu purkamaan, niin vanhaa ei (imho) kannata enää takaisin laittaa, se voi purkaessakin ottaa jo siipeensä sen verran.
Tuli heitettyä 450km "testilenkki": kone tuottaa (ja kuluttaa) entiseen malliin, huippunopeus saattoi jopa kasvaa hieman. Maantiellä kiinnitin huomiota pariin hälyääneen: 90km/h mittarinopeutta tienoilla takaa kuuluu aaltoilevaa, matalaa jyrinää, joka häviää jos nopeutta laskee tai nostaa. Veto ei vaikuta asiaan, eikä ääni tule renkaista, Jahvetti ehdottikin heti kardaanin rasvaamista, joka kuulostikin hyvältä ajatukselta. Toinen ääni tuli etupäästä pyörien ollessa ääriasennossa, sisäänjouston aikana, sellainen narahdus (ahaaaa, se olikin ehkä tämä ääni jota luulin jarruperäiseksi). Tämäkin saattaa mennä kuivuuden piikkiin, etupään niveliä, kuten ei kardaaniakaan, ole nippojen ulkonäön perusteella rasvattu ihan viime aikoina... no, kävinkin sitten samalla reissulla ostamassa rasvaprässin (16,50e), tavaratilaan 120cm x 150cm kumimaton (26,90e) messinkisen T-kappaleen ahtopaineletkuun (mittarille, 3,70), antennin (6,70e)
ja Boschin sulat (13,50e).
Testilenkin tuloksena iskarit ja toinen takavanne menevät piakkoin vaihtoon.
Käyttöominaisuuksia:
-etupyörät kääntyvät ärsyttävän vähän, kääntöympyrä luokkaa "haastava"
-sisällä on liian vähän säilytyslokeroita
-tuntee sivutuulen vaikka on painava (apusimpukan klappi sekä iskareiden surke kunto vaikuttanee asiaan)
-ehjillä iskareilla jousitus lienee melko hyvä ja mukava, samoin ohjaus noin muuten ominaisuuksiltaan (ei kääntöympyrä)
-turbo moottori on kiva matkakumppani, tosin nafta sille kyllä tuntuu maistuvan yli satkun vauhdissa. Vähemmälläkin varmaan pääsisi, mutta kun sitä kaasua on niin kiva painaa
-tilaa on mukavasti, penkit todella hyvät, näkyvyys autosta erinomainen.
"tehdään" listalla:
-alustan ja kardaanin rasvaus ASAP
-iskarit
-vanne
-öljynpaine valo (kuka sitä mittaria kokoajan katselee?)
-etuloksu ja alustan massaus
-takalaakeri