- Liittynyt
- 26 Tammikuu 2003
- Sijainti
- Hönölä
aloitetaas tällainen thread, johon vois lisätä lausahduksia ja teorioita, joita yleensä esittävät henkilöt jotka luulevat tietävänsä paljon autoista, mutta lausahduksista selviää totuus... joukossa myös henkilöitä, jotka tekevät työkseen autohommia, melko pelottavaa siis.
Seuraavassa helmiä Nikon ja Ankin kokoelmista.
Kohde: 90-luvun alun Subaru Legacy, napilla kytkettävällä nelivedolla (ei keskitasauspyörästöä, vaan sama kuin napilla ohjattaisiin L049 Pajeron nopea neliveto päälle.)
Lausahdus kaverilta, joka on ollut mekaanikkona autoliikkeessä joskus vuosia sitten:
"ei kannata sitten ajaa pitkään neliveto päällä, siellä rupeaa muuten kiehumaan öljyt vaihdelaatikossa"
....riight.
(toim. huom. jotain hajoaa ennen kuin lootaöljy kiehuu. nelivedon kytkeminen ei lisää laatikon lämpötilaa juurikaan, vaikka siellä olisi keskellä kitkalukko. Tässä autossa mitään kitka- tai viskolukkoa ei ollut, ja nelivedon kytkeminen nostaa lämpötilaa luultavimmin yhtä paljon kuin normaali vaihteen vaihtaminen.)
Vieressä heiluneen joutomiehen lausahdus samasta autosta, nähtyään DL merkin auton perässä:
"nii joo tää on niitä dieseleitä"
.....riight.
(toim. huom. Subaru ei taida nykyäänkään tehdä dieseleitä. 90-luvulla ei ainakaan.)
Kylähullun, kateellisen naapurin kommentti nähtyään dynamic-4 Gallun:
"no mene nyt sitten metsään sillä kun se on neliveto"
.....riiight.
(toim. huom. kaikki nelivedot eivät ole metsään tarkoitettu, niin kuin kylähullun virtsan tahrima Kingcap.)
Joskus 90-luvulla kuultua, paikallisen nuorison suosimalla legendaarisella Kopin parkkipaikalla Hyvinkäällä. Puhuttiin jonkin vanhakoppaisen Escortin koneen rakentamisesta. Kaveri oli laittanut 1300 kent lohkoon 1500 Cortinan kiertokanget:
"tää on nyt 1500 kuutioinen"
...riiight.
(toim. huom. kankien pidentäminen/lyhentäminen ei vaikuta koneen tilavuuteen mitenkään. Tästä toki kinattiin pitkään ennen kuin voorti miehet uskoivat asian....)
jatketaan tarinaa kun niitä helmiä tulee taas mieleen....
Seuraavassa helmiä Nikon ja Ankin kokoelmista.
Kohde: 90-luvun alun Subaru Legacy, napilla kytkettävällä nelivedolla (ei keskitasauspyörästöä, vaan sama kuin napilla ohjattaisiin L049 Pajeron nopea neliveto päälle.)
Lausahdus kaverilta, joka on ollut mekaanikkona autoliikkeessä joskus vuosia sitten:
"ei kannata sitten ajaa pitkään neliveto päällä, siellä rupeaa muuten kiehumaan öljyt vaihdelaatikossa"
....riight.
(toim. huom. jotain hajoaa ennen kuin lootaöljy kiehuu. nelivedon kytkeminen ei lisää laatikon lämpötilaa juurikaan, vaikka siellä olisi keskellä kitkalukko. Tässä autossa mitään kitka- tai viskolukkoa ei ollut, ja nelivedon kytkeminen nostaa lämpötilaa luultavimmin yhtä paljon kuin normaali vaihteen vaihtaminen.)
Vieressä heiluneen joutomiehen lausahdus samasta autosta, nähtyään DL merkin auton perässä:
"nii joo tää on niitä dieseleitä"
.....riight.
(toim. huom. Subaru ei taida nykyäänkään tehdä dieseleitä. 90-luvulla ei ainakaan.)
Kylähullun, kateellisen naapurin kommentti nähtyään dynamic-4 Gallun:
"no mene nyt sitten metsään sillä kun se on neliveto"
.....riiight.
(toim. huom. kaikki nelivedot eivät ole metsään tarkoitettu, niin kuin kylähullun virtsan tahrima Kingcap.)
Joskus 90-luvulla kuultua, paikallisen nuorison suosimalla legendaarisella Kopin parkkipaikalla Hyvinkäällä. Puhuttiin jonkin vanhakoppaisen Escortin koneen rakentamisesta. Kaveri oli laittanut 1300 kent lohkoon 1500 Cortinan kiertokanget:
"tää on nyt 1500 kuutioinen"
...riiight.
(toim. huom. kankien pidentäminen/lyhentäminen ei vaikuta koneen tilavuuteen mitenkään. Tästä toki kinattiin pitkään ennen kuin voorti miehet uskoivat asian....)
jatketaan tarinaa kun niitä helmiä tulee taas mieleen....