Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Hitto mitäköhän pahaa noi autot on suomelle tehny ku kaikki on tehty nii hemmetin vaikeeks ???
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Anza69 sanoi
Hitto mitäköhän pahaa noi autot on suomelle tehny ku kaikki on tehty nii hemmetin vaikeeks ???

Tuossa saa hieman turhan hyvin vastinetta rahoilleen, suomalaisittain "uuden" auton alta kympillä veroineen joka vähän jo kulkeekin eikä ole pulassa talvellakaan. Ei näin saisi olla. Jos mietitään että samalla rahalla pitäisi saada esim vastaava audi niin et varmasti saa ton tehosta ja jos saat niin se alkaa olee tekniikaltaan jo ihan loppu. Noilla japsituonneilla on sentään jonkin verran matkaa jäljellä vaikka tekniikka on kilsoihin nähden hieman kuluneempaa kuin suomessa, vastaavasti kumminkin niitä kilsojakin on vähän alla. Ja koritkin yleensä pirun hyviä. Kyllä semmoinen on väärin, tuollaisesta pitäisi joutua maksamaan enemmän. Tämän takia paikkakikkailut yms ettei olisi liian mukavaa kellään. :peukku
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

mystinengalant sanoi
Tuossa saa hieman turhan hyvin vastinetta rahoilleen, suomalaisittain "uuden" auton alta kympillä veroineen joka vähän jo kulkeekin eikä ole pulassa talvellakaan. Ei näin saisi olla. Jos mietitään että samalla rahalla pitäisi saada esim vastaava audi niin et varmasti saa ton tehosta ja jos saat niin se alkaa olee tekniikaltaan jo ihan loppu. Noilla japsituonneilla on sentään jonkin verran matkaa jäljellä vaikka tekniikka on kilsoihin nähden hieman kuluneempaa kuin suomessa, vastaavasti kumminkin niitä kilsojakin on vähän alla. Ja koritkin yleensä pirun hyviä. Kyllä semmoinen on väärin, tuollaisesta pitäisi joutua maksamaan enemmän. Tämän takia paikkakikkailut yms ettei olisi liian mukavaa kellään. :peukku

Tämän paremmin en olisi itsekään pystynyt asiaa kitetyttämään :) Harmi vain, että viranomaiset haluavat tätä kusaa harrastaa...
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Tämä on varmaan sitä etteä hyvää ei saa halvalla suomesta ku ake kieltää sen ;D
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Siellä on Autontuojat Ry ihan käärmeissään kun porukka tuo itsekseen halvalla autoja :)

Onhan siinä jotain muutakin jännää kun verotus kun esim. Audi RS4 maksaa saksassa päälle 50 keuroa ja jenkeissä päälle 40 keuroa.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

nokonzok sanoi
Mielenkiintoinen kuvio, toivottavasti sait kunnon alennukset ilmoitetuista hinnoista, muuten taitaa olla yksi Suomen kalleimmista Leguista :)

Auton hinta on tällä hetkellä 5595£ elikkä noin 6089.39€ :) Ja olen huomannut noitten autojen kanssa, että laittaa tonnin lisää rahaa tiskii niin voi saada paljon paremman yksilön. Oli käyttö auto hakusessa ni parempi ostaa hyväkuntosena ettei tartte koko aikaa olla montun päällä. Mistäs näistä tietää, että onko hyvässä kunnossa ainaki näyttää siltä. Toiveet pidetään korkealla ;D
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Anza69 sanoi
Auton hinta on tällä hetkellä 5595£ elikkä noin 6089.39€ :) Ja olen huomannut noitten autojen kanssa, että laittaa tonnin lisää rahaa tiskii niin voi saada paljon paremman yksilön. Oli käyttö auto hakusessa ni parempi ostaa hyväkuntosena ettei tartte koko aikaa olla montun päällä. Mistäs näistä tietää, että onko hyvässä kunnossa ainaki näyttää siltä. Toiveet pidetään korkealla ;D

Näinhän se menee, halvalla saa tosi harvoin hyvää. :)
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Englannista varmaan kätevin kuskaus on tuolla MannLinesilla, about 700e Harwichista Turkuun, Ma lähtö, Pe Turussa.

Turun toimipisteessä semmonen kaveri kun David Symes on aika velho.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Tais olla 1400€. Yleensä välittajä hakee lontoon läheisyydestä, mutta tää on vähän kauvempana.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

ja n. 400e menee jos autossa on vakuutukset kunnossa itse ajamalla suomeen

(sukulaisia lontoossa ja käyvät joka kesä suomessa lomalla)
sanokin että halvemaksi tulee ostaa ja pitää suomessa kilvissä auton raatoa
kun ajella edes takasin...
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Mr mmc sanoi
ja n. 400e menee jos autossa on vakuutukset kunnossa itse ajamalla suomeen

Todellisuudessa ei tähän pääse, menee selvästi enemmän.

Via Michelin kertoo että nopein reitti Lontoosta Helsinkiin on 2316 km, silloin ajetaan Tanskan mantereen kautta eikä mennä lautalla Saksasta Tanskaan. 10 litran keskikulutuksella bensaan palaa siis lähemmäs 300 euroa.

Lisäksi pitää
- päästä Englantiin jotenkin
- yöpyä jossain ellei halua ajaa hullun lailla suoraan Tukholmaan mikä ei ole turvallisuuden kannalta kovin suositeltavaa
- syödäkin pitäisi
- laivamatkat pitäisi maksaa

Eli käytännössä minimissään saanee palamaan 600-800 euroa.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

En oo ihan varma mut muistaakseni auto ajetaan lontoosta Rostoc:ii ja siitä laivalla turkuu. Pitää tarkastaa sähköpostista. Ottaa huomioon että tarvitsee vuokra auton englannissa ja kaverin mukaan. Ajaa paikkakunnalle missä auto on. Ajomatka oli yli tunti joten taksi voi tulla kalliiksi. Joutuu yöpymään lontoossa. Lentoliput lontooseen ja ajokilometrit. Tulee äkkiä rahakasta touhua. Itseä ei oikein innosta tuonne lontooseen lähteä joten joku muu saa tehdä sen. Omasta mielestä tuo raha voisi mennä aika nopeesti ku itse lähtisi sinne suhailemaan :-\
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Anza69 sanoi
En oo ihan varma mut muistaakseni auto ajetaan lontoosta Rostoc:ii ja siitä laivalla turkuu. Pitää tarkastaa sähköpostista. Ottaa huomioon että tarvitsee vuokra auton englannissa ja kaverin mukaan. Ajaa paikkakunnalle missä auto on. Ajomatka oli yli tunti joten taksi voi tulla kalliiksi. Joutuu yöpymään lontoossa. Lentoliput lontooseen ja ajokilometrit. Tulee äkkiä rahakasta touhua. Itseä ei oikein innosta tuonne lontooseen lähteä joten joku muu saa tehdä sen. Omasta mielestä tuo raha voisi mennä aika nopeesti ku itse lähtisi sinne suhailemaan :-\


No nyt täällä on arvioita vähän suuntaan ja toiseen. Aloitetaan siitä että auton hakureissu Lontoosta on useammin tehtynä puuduttavaa mutta kokemuksena kyllä ihan mukava.

Sen voin sanoa että 400 eurolla tuota matkaa ei tee, se on varma. Ehkä sieltä pystyisi tolla rahalla ajamaan Suomeen jos purisi näkkileipää, nukkuisi autossa (jos nukkuu) ja ajaisi Via Balticaa pitkin. Ei muuten.

Mutta ei siihen nyt 1400 euroakaan mene. Lentoliput sinne päin on hyvin edulliset. Yöpyä matkalla tarvitsee kerran mutta sitä ei Lontoossa kannata missään tapauksessa tehdä. Mieluummin vaikka jossain motellissa Saksassa. Itse oon pari kertaa nukkunu autossa sen mitä on tarvinnu ja kerran yövyin motellissa. Bensaan tosiaan palaa rahaa ja sit lauttoihin / siltamaksuihin. Ja jos Tanskan/Ruotsin kautta ajaa niin kallis menoerä on Ruotsi-Suomi lautta. Alle tonnilla ton kuitenkin huitasee joka tapauksessa ja siinä saa olla kaverikin mukana.


Aika arvokkaalta Anzan kuvio kyllä vaikuttaa. Täällä puhuttiin tonnin erosta jotta saa paremman yksilön. Itse en ymmärrä miten se lisäraha autosta paremman tekee jos sen käyttää auton raahaamiseen ympäri Eurooppaa. Miksi se pitää sinne Englantiin viedä?
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Ale sanoi
Aika arvokkaalta Anzan kuvio kyllä vaikuttaa. Täällä puhuttiin tonnin erosta jotta saa paremman yksilön. Itse en ymmärrä miten se lisäraha autosta paremman tekee jos sen käyttää auton raahaamiseen ympäri Eurooppaa. Miksi se pitää sinne Englantiin viedä?

Arvokasta juu on. Ja nimenomaa tässä vissi auto tulee kuitenkin jostain Japanista/Australiasta vai? Miksi se siis viedään englantiin kun ~200e erotuksella se tulisi suoraan Suomenkin satamaan vissiin.
Vai onko auto jo Englannissa?
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

No auto menisi englannin satamaan jossa se purettaisiin kontista ja siirettäisiin toiseen satamaan ja siitä lähtisi suomeen. Kyseiseen operaatioon menee muutama päivä. Olisi vaatinut enemmän järjestelyitä kun auto on jo tulossa englantia kohti japanista. Tuntu paljon yksin kertaisemmalta hakea se vain englannin kamaralta :) ja tietenkin auton on nopeammin minulla :driver
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Ale sanoi
Aika arvokkaalta Anzan kuvio kyllä vaikuttaa. Täällä puhuttiin tonnin erosta jotta saa paremman yksilön. Itse en ymmärrä miten se lisäraha autosta paremman tekee jos sen käyttää auton raahaamiseen ympäri Eurooppaa. Miksi se pitää sinne Englantiin viedä?

Elämä on ,tuo yksilö pisti silmään ja sen halusin ja sen saan :peukku Auto on olemassa ja ei mene aikaa etsimiseen
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Toi on hyvä periaate, Me like it :peukku

Mukava poikkeus täällä alennusnäkkileivän luvatussa maassa. Joskus on mentävä tunteella.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Nonnii kävin sitte lgnumin kanssa katsastuksessa :mad: Saakeli kaks paikkanen ellei löydä jostain yksin istuttavaa istuinta taakse ja takapenkit pitää poistaa :seina Ei s**t**a mitä pelleilyy ei ees saa kuulema kevennellä vaan on se mikä on. Sai auton omaks painoks jopa 1700kgn, mutta suostu ottaa sen japanilaisessa rekisteriotteessa merkityn omam painon. Hemmetti mitä apinoita. Saakohan tosta valitettua ja rahat takasin. Pitää vaihtaa katsastus asemaa ku ei se urpo mitään usko luki vaa A4 kaikki jutut mitä tarttee olla.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Anza69 sanoi
Nonnii kävin sitte lgnumin kanssa katsastuksessa :mad: Saakeli kaks paikkanen ellei löydä jostain yksin istuttavaa istuinta taakse ja takapenkit pitää poistaa :seina Ei s**t**a mitä pelleilyy ei ees saa kuulema kevennellä vaan on se mikä on. Sai auton omaks painoks jopa 1700kgn, mutta suostu ottaa sen japanilaisessa rekisteriotteessa merkityn omam painon. Hemmetti mitä apinoita. Saakohan tosta valitettua ja rahat takasin. Pitää vaihtaa katsastus asemaa ku ei se urpo mitään usko luki vaa A4 kaikki jutut mitä tarttee olla.

Niin se ehti tehdä sulle kummiski paperit eli onnistuukohan enää "katsastuksen keskeyttäminen". Eikös se niin ollu 2 paikkanen on selkee laskuvirhe. Kyllä se aikanaan tuli tarkkaan arvottua että mihin menee katsastamaan..
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Anza69 sanoi
Nonnii kävin sitte lgnumin kanssa katsastuksessa :mad: Saakeli kaks paikkanen ellei löydä jostain yksin istuttavaa istuinta taakse ja takapenkit pitää poistaa :seina

Siis tuliko siitä kolmipaikkanen mutta takapenkki määrättiin poistamaan ja etsimään ykspaikkanen penkki sinne? Jos noin meni niin on menty kyllä metsään ja kovaa.

Mikä konttori? Todennäköisesti autolle on laitettu viretiedot päälle, eli seuraavallakin asemalla näkyy ne tiedot mitkä siitä on ylös kirjattu.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Juu ne laitto sen papereihin vaikka sanoin, että ei anna mitää papereita kuen suostu katsastaa sitä 2 paikkaseks. Se sano et ainoo on jos saa maahantuojalta jonku massan korotus lapun. Siitäki yritin sanoo että tätä autoa ei ole ikinä tuotu japanin ulkopuolelle. Sitte oli joko leikkaat penkistä kaks paikkaa pois tai etsin yksi paikkaisen takapenkin siihen. Pitää lähettää AKE:lle tai jonnekki valitus et mitätöi ton lapun. En kyllä suostu tollassee et pitäis kaks paikkaseks laittaa. Huomas kyllä hyvin ettei ole ennen noita autoja katsastanu ku tulosti itselleen sen aken lappusen minkä mukaa tarkasti kaikki. Jopa lisäjarru takana pitää poistaa ??? Joo ÄLKÄÄ KUKAAN MENKÖ ENÄÄ LOVIISAN A-KATSASTUS ASEMALLE katsastamaan autojanne.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Nii joo ja takavalotki pitäis ettii e-hyväksytyt tai tyyppi hyväksyä noin. Sitte sanoin että laitan peräkärryn valot siihen ni niistäki se rupes jotain vitisemää :mad:
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Liekö Porvoon A-katsastuksesta eräs henkilö muutttanut Loviisaan töihin? Koko alueen asemista ei ole mitään hyvää sanottavaa rekisteröintikatsastusten suhteen, älkää menkö.

Maahantuojalta et lappua saa valitettavasti. AKE:n ohje vaatii istumapaikkojen poistamista, mikä sinällään ei perustu minkäänlaiseen lakiin mutta konttorit noudattavat sitä AKE-pelotteen vuoksi. AKE tulkitsee istuinpaikkojen vähentämistä siten että paikkoja fyysisesti leikataan pois. Tosin AKE ei määrittele kuinka leveä se jäljelle jäänyt paikka saa olla. Eikä maksimileveyttä määrittele myöskään EU-direktiivi tai Suomen laki joten mielenkiintoinen oikeudenkäynti asiasta varmasti vielä joskus tulee kunhan joku joutuu tarpeeksi ahtaalle.

Mikä on "lisäjarru takana?"

Peräkärryvalot kelpaavat kyllä kunhan niissä on asianmukaiset hyväksynnät ja ne on asennettu säädösten mukaisesti.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Liekö kyseisellä katsastusinssillä yhteyksiä esim. Autontuojat ry:n? ;D
On kyllä aika vaikean kuulonen kaveri.. Itsekin sain evon kanssa korkeussäädettävistä ajovaloista riidellä vaikka on 3/1995 ensirekisteröity. Muuten onneks meni hyvin.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Sait anza yv:tä. Ja btw, nuo aken penkinleikkausohjeistukset on jo joku aika sitten saaneet uudet, hyvin paljon inhimillisemmät ohjeet.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Kiitoksia vastauksista etenkin miika :peukku

Niin jäi näköjään kirjaimia poies tuosta elikkä lisäjarruvalo ei käy :-[

Niin ja halusivat viellä maahantuojalta massa kilven mikä pitää liimata konehuoneeseen ???
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

miikka sanoi
Sait anza yv:tä. Ja btw, nuo aken penkinleikkausohjeistukset on jo joku aika sitten saaneet uudet, hyvin paljon inhimillisemmät ohjeet.

Minäkin olisin kiinnotunut noista ohjeista.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

nokonzok sanoi
Minäkin olisin kiinnotunut noista ohjeista.

Kaivelen tällä viikolla jos kerkeän. Tuo penkinleikkausohje on vuodelta 06/07 ja jo viime keväänä AKE:n äijältä sitä kysyin ja vastaus oli että ei leikellä. Yritän etsiä mustaa valkoisella...
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

miikka sanoi
Kaivelen tällä viikolla jos kerkeän. Tuo penkinleikkausohje on vuodelta 06/07 ja jo viime keväänä AKE:n äijältä sitä kysyin ja vastaus oli että ei leikellä. Yritän etsiä mustaa valkoisella...

Rekisteröintikatsastin auton toukokuussa 2008. Silloin "penkinleikkausohjetta" ei ollut vaikka katsastaja yrittikin vaatia että ompelen penkkiin vaikkapa ison tyynyn kiinni estämään istumisen. Tuntikausien suunsoiton, vääntämisen ja perusteiden etsimisen jälkeen AKE vahvisti puhelimessa ettei paikkoja tarvitse poistaa vaan auto rekisteröidään kolmelle ilman paikkamuutoksia. Jopa kaikki turvavyöt jäivät paikalleen ja naama punottaen katsastaja tulosti rekisteröintikatsastustodistuksen.

Ohje istuinten lukumäärän muttamisesta on annettu 24.10.2008. Tämä on konttoreilla (ja AKE:ssa?) tulkittu niin että istumapaikkoja pitää fyysisesti poistaa penkkiä muokkaamalla:
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/5C21C5A7-1B5E-43F3-9B25-F083C2143268/0/ATT102008.pdf

Kiinnostaisi kovasti mikä on penkinleikkausohje vuodelta 06/07 ja mitä ovat sen jälkeen saadut ohjeistukset? Julkista tietoahan ne ovat joka tapauksessa.

EDIT: aikaisempaa keskustelua: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=24562.0
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

ast sanoi
Rekisteröintikatsastin auton toukokuussa 2008. Silloin "penkinleikkausohjetta" ei ollut vaikka katsastaja yrittikin vaatia että ompelen penkkiin vaikkapa ison tyynyn kiinni estämään istumisen. Tuntikausien suunsoiton, vääntämisen ja perusteiden etsimisen jälkeen AKE vahvisti ettei paikkoja tarvitse poistaa vaan auto rekisteröidään kolmelle ilman paikkamuutoksia. Jopa kaikki turvavyöt jäivät paikalleen.

Ohje istuinten lukumäärän muttamisesta on annettu 24.10.2008. Tämä on konttoreilla (ja AKE:ssa?) tulkittu niin että istumapaikkoja pitää fyysisesti poistaa penkkiä muokkaamalla:
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/5C21C5A7-1B5E-43F3-9B25-F083C2143268/0/ATT102008.pdf

Kiinnostaisi kovasti mikä on penkinleikkausohje vuodelta 06/07 ja mitä ovat sen jälkeen saadut ohjeistukset? Julkista tietoahan ne ovat joka tapauksessa.

EDIT: aikaisempaa keskustelua: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=24562.0

Kyllä ne julkista tietoa ovat ja ei tässä mitään pantata jos sitä tarkoitit. Sanoinkin jo että selvittelen hommaa ja jos nyt mustaa valkoisella esim. tiedotteen muodossa löydän, niin kyllä se jakoon tulee. Joskus tieto vaan tulee konttoreiden tietoon sitä kautta, että yksittäinen katsastaja kysyy asiaa AKE:sta ja saa esim. sähköpostilla vastauksen. Puskaradio kiertää konttoreiden välillä tiettyyn rajaan asti ja sitten osalla onkin ajantasaista tietoa ja lopuilla ei.

Omituista tässä Anzan tapauksessa että miten katsastaja on voinut edes ehdottaa yksipaikkaisen penkin etsimistä? Mikäli nyt oikein tuon ymmärsin niin eihän se ole mahdollista edes kiinnityspisteiden vaatimustenkaan puolesta. Vai liekö piruillut vaan? ???

Viime keväänä kun tuosta juttelin henkilön X (en muista enää nimeä) kanssa, niin ohje oli, että turvavöitäkään ei tarvitse poistaa. Paikkaluvun noudattamisen valvonta on poliisin tehtävä, eikä katsastajan. Ainoa muutos jonka paikkaluvun vähennys tällä aiheuttaisi, olisi rekisteriotteeseen luvun muuttuminen 2,3 tai 4:ään.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

miikka sanoi
Kyllä ne julkista tietoa ovat ja ei tässä mitään pantata jos sitä tarkoitit.

Itse asiassa en tarkoittanut vaan sitä että näinkin merkittävässä asiassa olisi selkeästi tiedotteen paikka jos tulkinta on taas muuttunut.

miikka sanoi
Viime keväänä kun tuosta juttelin henkilön X (en muista enää nimeä) kanssa, niin ohje oli, että turvavöitäkään ei tarvitse poistaa. Paikkaluvun noudattamisen valvonta on poliisin tehtävä, eikä katsastajan. Ainoa muutos jonka paikkaluvun vähennys tällä aiheuttaisi, olisi rekisteriotteeseen luvun muuttuminen 2,3 tai 4:ään.

Kuitenkin 24.10.2008 ohje sanoo:

"Ajoneuvon istuinten tai niiden kiinnittämiseksi tarkoitettujen laitteiden lukumäärä tulee rekisteröintikatsastuksessa muuttaa vastaamaan eurooppalaisten määräysten mukaista kantavuutta."
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

ast sanoi
Itse asiassa en tarkoittanut vaan sitä että näinkin merkittävässä asiassa olisi selkeästi tiedotteen paikka jos tulkinta on taas muuttunut.

Kuitenkin 24.10.2008 ohje sanoo:

"Ajoneuvon istuinten tai niiden kiinnittämiseksi tarkoitettujen laitteiden lukumäärä tulee rekisteröintikatsastuksessa muuttaa vastaamaan eurooppalaisten määräysten mukaista kantavuutta."

Ja tästä päästään taas siihen miten tuota tulkitaan. Niin kuin jo itsekin sanoit, että maksimileveyttä ei ole määritelty. Näinpä mitään ohjeistusta ei rikota vaikka penkki jätetään paikalleen, ja ihan ehjänä. Ei tuossakaan käsketä sahaamaan penkkiä poikki, eikä edes poistamaan vöitä. Tuo penkkien leikkely taitaa olla jäännöstä niistä veronkiertopakuista mitä joskus tehtiin.

Penkkien itsensä määräyksistä en sen enempää tiedä lukematta, mutta jos istuin on hyväksytty sellaisena kuin se on, niin miten se voi yhtäkkiä olla pätevä (turvallinen jne...) myös keskeltä kahtia leikattuna? Oudolta ainakin kuulostaa kun muutoin on niin tarkkaa.

Mutta loppuviikosta voi selvitä jotain, lupasin Anzaa infota asiasta ensimmäisenä.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

:peukku

Kaikista kummallisinta oli tuossa, kun rupes vaatimaan takapenkkien poistoa niin sanoin että keskeytetään katsastus jollei asia selviä. Ei käyny vaan tulosti rekisteriotteen missä vierheelliset massat ja 2 paikkanen auto ???
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

ast sanoi
katsastaja yrittikin vaatia että ompelen penkkiin vaikkapa ison tyynyn kiinni estämään istumisen.
Tämä olisi jo ehkä omalla kohdalla johtanut siihen että olisin suositellut katsuria juoksemaan mutkia... ;D ;D Melko räikeää.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

_AH_ sanoi
Tämä olisi jo ehkä omalla kohdalla johtanut siihen että olisin suositellut katsuria juoksemaan mutkia... ;D ;D Melko räikeää.

Tein passiivista vastarintaa enkä suostunut lähtemään ennen kuin päätös olisi kirjallisesti perusteltu. Kolme tuntia meni konttorilla, mutta perusteluja ei löytynyt :)
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

ast sanoi
Tein passiivista vastarintaa enkä suostunut lähtemään ennen kuin päätös olisi kirjallisesti perusteltu. Kolme tuntia meni konttorilla, mutta perusteluja ei löytynyt :)

Hattua pitää nostaa tollasille lehmän hermoille, itellä palais pinna vartissa auringon varmasti. Jotenkin toi uuvattitoleranssi ei ole mulla kaikkein kehittynein ominaisuus...
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Noh itellä meni noin 3,5 - 4 tuntiiilman mitää ihmempää hässäkkää :( Oli aika pitkä veteistä hommaa ku katsuri hävis aina välillä puoleks tunniks jonnekki tai sitte välillä kävi katsastaa toisen auton.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Anza69 sanoi
Noh itellä meni noin 3,5 - 4 tuntiiilman mitää ihmempää hässäkkää :( Oli aika pitkä veteistä hommaa ku katsuri hävis aina välillä puoleks tunniks jonnekki tai sitte välillä kävi katsastaa toisen auton.

Hahaha, asiakaspalvelu kunniaan ;D
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Nonnii ja vielläki ku lukas tosta lapusta mitä pitää olla, ni ne haluu valmisajan kilven missä on runkonumero ja massat ??? Eihän näissä ole missää kilvissä noita massoja saakeli. Ainoot kilvet on noi missä on malli ja runkonumero hässäkät. Eihän ne nyt voi vaati et maahantuoja antais tohon autoon sen runkonumerolla olevan kilven missä onlisi niille ne massat :seina
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Anza69 sanoi
Nonnii ja vielläki ku lukas tosta lapusta mitä pitää olla, ni ne haluu valmisajan kilven missä on runkonumero ja massat ???

Tätä ei voida vaatia. AKE:lle kelpaa itse tehty kilpi muistaakseni koska valmistajalla ei ole kilpeä edes olemassa.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

ast sanoi
Tätä ei voida vaatia. AKE:lle kelpaa itse tehty kilpi muistaakseni koska valmistajalla ei ole kilpeä edes olemassa.

Oikeasti sitä ei vaadita ollenkaan, mutta jos katsuri on hankala niin voihan sen mieleksi printata paperille ja laittaa kontaktimuovilla tulipeltiin kiinni.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

nokonzok sanoi
Oikeasti sitä ei vaadita ollenkaan, mutta jos katsuri on hankala niin voihan sen mieleksi printata paperille ja laittaa kontaktimuovilla tulipeltiin kiinni.

Millä perusteella JDM:t saa vapauden tuosta valmistajan kilvestä?

Tuohon itse tehtyyn kilpeen en ole kyllä tutustunut mutta jossain direktiivissä taisi olla maininta että tiedot pitää olla kilvessä pysyvästi. En sitten tiedä voiko tuollaisen paperilapun loppupeleissä laskea pysyväksi. No, samaan tapaanhan peltisenkin lätkän voi tehdä itse. Missään ei kai mainita että kilven voi tehdä muu kuin valmistaja, mutta ei sitä kyllä taideta missään kieltääkään...
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Ei saakutti, tässähän alkaa kohta oikeasti huolestuttamaan nämä hommat.

Miikka jos joskus lopettaa nykyisen työn niin voisit ruveta varmaan kokopäiväiseksi konsultiksi noissa rekisteröintikatsastushommissa, ihmiset varmaan ihan mielellään maksaisi 50e/tunti siitä että homma menisi edes jotakuinkin kivuliaasti, eikä konttorilla tarvitsisi viettää kokopäivää, ja silti katsastus päättyisi keskeytykseen, tai johonkin muuhun typeryyteen.

Tuossahan on kyllä normaali ihminen ihan kusessa noiden kanssa..
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

miikka sanoi
Millä perusteella JDM:t saa vapauden tuosta valmistajan kilvestä?

Tuohon itse tehtyyn kilpeen en ole kyllä tutustunut mutta jossain direktiivissä taisi olla maininta että tiedot pitää olla kilvessä pysyvästi. En sitten tiedä voiko tuollaisen paperilapun loppupeleissä laskea pysyväksi. No, samaan tapaanhan peltisenkin lätkän voi tehdä itse. Missään ei kai mainita että kilven voi tehdä muu kuin valmistaja, mutta ei sitä kyllä taideta missään kieltääkään...

Siitä on olemassa joku AKEn ohjeistus, mutta en sitä tähän hätään TraFin sivuilta löydä (vaatii salasanan noihin dokkareihin...). Aikanaan tästä asiasta kiukettelin Evo kutosen kanssa. Silloin vaadittiin vielä muutenkin poikkeuslupa ja kyseisessä päätöksessä todettiin mainitun massakilven olevan tyyppihyväksyntövaatimus, eikä sitä siten tyyppihyväksymättömässä vaadita. Olin kuitenkin jo sitä ennen laittanut tuollaisen tarraviritelmän, joka AKEn toimesta (puhelimessa ja erillisissä ohjeessa) todettiin asianmukaiseksi. Käytännössä tuo kilpi, tai sen puuttuminen, aiheuttaa ongelmia näillä konttoreilla, joiden inssit kysyvät AKEsta luvan vessassa käymiseen. On aina vaan paljon helpompi sanoa ei kuin käyttää järkeä. Tämä syöpä pitäisi jollain ilveellä katsastuslaitoksesta karsia.
 
Takaisin
Ylös Bottom