Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Näinhän se minun tapauksessakin meni, että katsastaja kävi minuutin välein soittelemassa AKE:n tekniseen neuvontaa ja niitten perusteella lateli listaa minulle. Pitää varmaan duunissa laminoida paperiliuska missä on massat ja runkonumero ja liimata konehuoneeseen kiinni. Pitää samalla poiketa biltemaan hakemaan peräkärryn valot tuonne taakse :)

Autoni mukana tuli käyttö ohjekirja ja huoltokirja, mutta kummassakaan ei mainita massoista mitään :(

Mitkä massat tuohon tyyppikilpeen pitää sitten oikeen laittaa ??? Vastaavuus todistuksen massat vai ne mitkä mitataan konttorilla, vaiko mitkä on japanilaisessa rekisteriotteessa.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

nokonzok sanoi
Siitä on olemassa joku AKEn ohjeistus, mutta en sitä tähän hätään TraFin sivuilta löydä (vaatii salasanan noihin dokkareihin...). Aikanaan tästä asiasta kiukettelin Evo kutosen kanssa. Silloin vaadittiin vielä muutenkin poikkeuslupa ja kyseisessä päätöksessä todettiin mainitun massakilven olevan tyyppihyväksyntövaatimus, eikä sitä siten tyyppihyväksymättömässä vaadita. Olin kuitenkin jo sitä ennen laittanut tuollaisen tarraviritelmän, joka AKEn toimesta (puhelimessa ja erillisissä ohjeessa) todettiin asianmukaiseksi. Käytännössä tuo kilpi, tai sen puuttuminen, aiheuttaa ongelmia näillä konttoreilla, joiden inssit kysyvät AKEsta luvan vessassa käymiseen. On aina vaan paljon helpompi sanoa ei kuin käyttää järkeä. Tämä syöpä pitäisi jollain ilveellä katsastuslaitoksesta karsia.

No kaivele jossain vaiheessa se ohjeistus jos vaan löydät. Tällä hetkellä kaikissa ohjeissa sanotaan yksiselitteisesti että: "1.1.1998 tai sen jälkeen ko M1-luokan ajoneuvot--- " vaativat kilven massoineen. Tyyppihyväksytyille, uusille mallisarjoille ym tuli sama jo aikaisemmin.

Vaatimuksena M1 vehkeessä kilven tiedoille: valmistajan nimi, tyyppihyväksyntänumero(*), valmistenumero ja massat.

(*) Ja tyyppihyväksyntänumerosta erikseen mainittu: "---Poikkeuksissa lueteltujen ajoneuvojen ei edellytetä olevan EY-tyyppihyväksyttyjä, joten ajoneuvon EY-tyyppihyväksyntänumeroa koskevaa vaatimusta ei sovelleta mm. inva-taksiin, pelastus-, sairas-, matkailu-, ruumis-, huoltoautoon eikä pans-saroituun M1-luokan ajoneuvoon jne."

Voisi tuon perusteella ajatella että kilpi massoineen voidaan vaatia, mutta EY-tyyppihyväksyntänumero voidaan jättää pois, koska sitä ei luonnollisesti ole. Samasta voi saada tulkinnan siitä, että tyyppihyväksymätönkin ajoneuvo vaatii kilven, oli auto sitten ambulanssi, inva-taksi, ruumisauto tai JDM.

Luulen että Anzalle kun sattunut noin kiva katsastusmies niin tulee kyllä ongelmia tuon kilvenkin kanssa vielä, mutta se on todennäköisesti murheista pienimpiä ::)
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Ei tuossa paperissa kyllä sanota keneltä se kilpi pitäisi saada. Se katsari kyllä sano, että kaikista helpoinolisi kun saisi maahantuojalta jonka vain liimaisi autoon. Mutta tässä tapauksessa sen on mahdotonta. Tässä lapussa sanotaan vain, että kilvessä oltava valmistenumero, kokonaismassa, etuakselimassa ja takaakselimassa. Pitää ens kerrallaku menee ni sanoo ettei tahdo olla missään tekemisissä edellisen katsastusmiehen kanssa. Eikös asiakas saa valita kenen kanssa asiansa hoitaa?
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Anza69 sanoi
Ei tuossa paperissa kyllä sanota keneltä se kilpi pitäisi saada. Se katsari kyllä sano, että kaikista helpoinolisi kun saisi maahantuojalta jonka vain liimaisi autoon. Mutta tässä tapauksessa sen on mahdotonta. Tässä lapussa sanotaan vain, että kilvessä oltava valmistenumero, kokonaismassa, etuakselimassa ja takaakselimassa. Pitää ens kerrallaku menee ni sanoo ettei tahdo olla missään tekemisissä edellisen katsastusmiehen kanssa. Eikös asiakas saa valita kenen kanssa asiansa hoitaa?

Sinuna vaihtaisin konttoria ja aloittaisin koko homman alusta, vaikka rahaa palaakin sen uuden rek. katsastuksen verran. Vaikka seuraava asema saakin näkeekin samat vikatiedot mitä edellinen niin niiden käsittely voi olla helpompaa.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Jos joku ystävällinen henkilö vois suositella jostain etelä suomesta hyvää katsastus paikkaa tolle pirssille. Ei oikee viittis kovinkaa montaa kertaa vaihtaa paikkaa.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

miikka sanoi
Voisi tuon perusteella ajatella että kilpi massoineen voidaan vaatia, mutta EY-tyyppihyväksyntänumero voidaan jättää pois, koska sitä ei luonnollisesti ole. Samasta voi saada tulkinnan siitä, että tyyppihyväksymätönkin ajoneuvo vaatii kilven, oli auto sitten ambulanssi, inva-taksi, ruumisauto tai JDM.

Eikö olisi maailman helpointa ostaa rautakaupasta pala jämäpeltiä ja naputella pistepuikolla vaadittavat tekstit ja laittaa vaikka liimalla tulipeltiin kiinni. Pysyvä kilpi eikä maksa kuin hiluja ja vähän vaivaa :peukku.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Juu kyllähän tuo peltiin naputtelukin onnistuu, kun takapiha täynnä vanhaa rautaa ;D Pitäisköhän kokeilla jotain helsingin katsastus asemista. Konalassa ois ainaki yks katsastus asema jossa vois käydä. Toisaalta onko nekään katsastanu noita jdm autoja :(
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Anza69 sanoi
Jos joku ystävällinen henkilö vois suositella jostain etelä suomesta hyvää katsastus paikkaa tolle pirssille. Ei oikee viittis kovinkaa montaa kertaa vaihtaa paikkaa.

Omaa ´01 Legnum (Face/Backlift) on Rek.katsastettu Espoossa. Luulen että oli HAKUS. Vaan toiset takavalot tarvitiin... Tosiaan en ollut siinä itseä, vaan toinen henkilö hoiti se minulle.
Kiitos hänelle jos en ole jo sanonut sitä. :peukku
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Nonnii elikkä sitten mennään espooseen :peukku Olikohan se tua A-katsastus espoo vai?
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Anza69 sanoi
Nonnii elikkä sitten mennään espooseen :peukku Olikohan se tua A-katsastus espoo vai?

SpoonCivicin auto on katsastettu Herttoniemen Autokatsastuksen (HAKUS) Espoon konttorilla.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Espoon konttoreissa kannattaa olla tarkkana. Tuo Hakus on hyvä paikka, A-katsastus siinä vieressä ihan ok JOS sattuu sopiva inssi. K1 siinä Länsiväylän toisella puolella on puolestaan sellainen, että sinne EI SAA MENNÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

En sitten tiedä kuinka iso pahuuden voimat meillä on vastassa kun koitetaan noita JDM -rekisteröintejä tehdä että olisiko nuo jutut hyvä olla salasanan takana, toisaalta se ei kyllä auta ei -jäseniä minkään vertaa. Ja tuskin missään on sentään ketään töissä vartavasten rekisteröintejä vastustamassa ( tai mistä sitä tietää :) )

Hakus on helvetin kallis mutta toistaiseksi tainnut toimia ongelmitta (rek kats yli 300e). Saatiinko siellä peräti 5-paikkasia autoja? Ainoastaan pientä vittuilua omalla kohdalla, ja sekin tais vaan olla inssin huono päivä. Sen verran noitten kanssa joutuu joustaa että haluavat sen mitsun viskonelikon ajaa rullille koska aken (?) sääntökirja näin antaa ymmärtää. Jatkossa kun on kyse normi vuosikatsastuksista, sellaista touhua ei sitten tarttee katsella enää jarrujen osalta ainakaan (Mulle sanottii suoraa että painu vittuun jos ei saa ajaa rullille, tosin kattoivat vaan käsijarrun toiminnan ? Ja olin siinä vaiheessa jo maksanut)
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

mystinengalant sanoi
En sitten tiedä kuinka iso pahuuden voimat meillä on vastassa kun koitetaan noita JDM -rekisteröintejä tehdä että olisiko nuo jutut hyvä olla salasanan takana, toisaalta se ei kyllä auta ei -jäseniä minkään vertaa. Ja tuskin missään on sentään ketään töissä vartavasten rekisteröintejä vastustamassa ( tai mistä sitä tietää :) )

Hakus on helvetin kallis mutta toistaiseksi tainnut toimia ongelmitta (rek kats yli 300e). Saatiinko siellä peräti 5-paikkasia autoja? Ainoastaan pientä vittuilua omalla kohdalla, ja sekin tais vaan olla inssin huono päivä. Sen verran noitten kanssa joutuu joustaa että haluavat sen mitsun viskonelikon ajaa rullille koska aken (?) sääntökirja näin antaa ymmärtää. Jatkossa kun on kyse normi vuosikatsastuksista, sellaista touhua ei sitten tarttee katsella enää jarrujen osalta ainakaan (Mulle sanottii suoraa että painu vittuun jos ei saa ajaa rullille, tosin kattoivat vaan käsijarrun toiminnan ? Ja olin siinä vaiheessa jo maksanut)

Eikös se asema oo sitte automaattisesti velvoitettu korvaaamaa paskaks menneet paikat? Vai pitääkö sanoo et haluu sen kirjallisena jos jotai menee paskaks ni menee niitten piikkiin. Täälläpäin tosin tuota ongelmaa ei onneks ole itellä ollu. Erittäin asiallista palvelua saanu ja asiasta sanoo mutta käytetään myös sitä maalaisjärkee.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Tossa hakusin kotisivuilla ainaki sanottii et rekisteröinti katsastus 170€ ???
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Anza69 sanoi
Tossa hakusin kotisivuilla ainaki sanottii et rekisteröinti katsastus 170€ ???

Sanottiinko siinä et EU-tuonti? Täällä oli eri hinta Eu:n ulkopuolelta tuoduista autoista, niinkuin varmaa kaikkialla muuallakin.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

nokonzok sanoi
K1 siinä Länsiväylän toisella puolella on puolestaan sellainen, että sinne EI SAA MENNÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA.

Itse aloitin rekisteriöintikatsastus siellä, mutta ei olisi koskaan saanut kilpiin
Vaihdoin sitten asemaa ja kaikki meni hyvin mankkaan A-katsastusasemalla (paitsi paikkaluku), oli vaan hemmetin kallis muistaakseni 260 e

Ensimmäinen määräaikaiskatsastus suoritin täällä http://helppokatsastus.com/
Oli asialliset inssit ja hyvää palvelua eikä mitään vitutusta, en sitten tiedä miten rekisteröintikatsastus siellä toimii
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Hakuksella tyyppikilpi ei ole mikään ongelma, ei tarvite tehdä mitään.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Pitää vissii yrittää kevennellä viell huomenna tota pirssii. Otin jo takaluukusta turhat tavarat pois ja vararenkaan. pistin pullon tilalle ;D Mitenköhän ne tuoll suhtautuu tohon painon pudotukseen?
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

He he. :D
Luulen että mun ei tehtiin mitään. Tulihan se 4-paikkanen ainakin... Kaikki turvavyöt vielä tallessa (1 piiloitettu).
Onnea vaan!!! :) Varmasti onnistuut! :peukku.
Varoituskolmio sun täytyy olla mukana ainakin (onko tunkki pakollinen? En tiedä)... kaikki muut muovet pois vaan!
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Anza69 sanoi
Pitää vissii yrittää kevennellä viell huomenna tota pirssii. Otin jo takaluukusta turhat tavarat pois ja vararenkaan. pistin pullon tilalle ;D Mitenköhän ne tuoll suhtautuu tohon painon pudotukseen?

Ei pitäs suhtautua mitenkään sen kummemmin kun auto on vaan ajokuntoinen ja pakolliset varusteet ovat mukana. Punnituksessa oli muistaakseni joku prosenttimäärä jonka verran punnitun massan pitää erota papereiden massoista, jotta se hyväksytään uudeksi omapainoksi. Olisko ollu joku 5-10%.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

3%, henkilo ja kuorma-autot, 5% bussit.. muita en nyt just varmasti muista kuin tuon henkiloautot, juuri pastesin jonnekkin tekstia aiheesta..
(mun muisti on tunnetusti hyva mutta lyhyt ;) )
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Pitää viell ottaa sisustan matot pois ja peitellä etusumarit. Eihän toi poikkituki edessä oo pakollinen varustus ;) Ei kai sitä tunkkii tarvii jos on painepullo mukana? Noh saa nähdä mita katsari sanoo tuosta. 4-paikkanen riittäisi minulle hyvin kunhan ei tartte penkkejä silppoa :)
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Anza69 sanoi
Pitää viell ottaa sisustan matot pois ja peitellä etusumarit. Eihän toi poikkituki edessä oo pakollinen varustus ;) Ei kai sitä tunkkii tarvii jos on painepullo mukana? Noh saa nähdä mita katsari sanoo tuosta. 4-paikkanen riittäisi minulle hyvin kunhan ei tartte penkkejä silppoa :)

Käytin oman Leksan Hakuksessa, enkä keventänyt ollenkaan. Vanteinakin olivat helv. painavat 18" kromi kiekot.. Ja silti tuli neli paikkainen ;D

Sulle tulee viis paikkainen :peukku
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

No pitää kattoo jos tänää kiusais vähän tota bensamittarii tallilla ;) Vähä varmistuksia ;D
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

No niin nelipaikkanen tuli eikä ollu mitään ongelmia. itse auton tarkastuksessa kului 15 min plus 40 min ku teki paperit :peukku maksoi 290€. nyt voi olla taas tyytyväinen vähän aikaa ja kiitoksia vastauksista kaikille :)
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Anza69 sanoi
No niin nelipaikkanen tuli eikä ollu mitään ongelmia. itse auton tarkastuksessa kului 15 min plus 40 min ku teki paperit :peukku maksoi 290€. nyt voi olla taas tyytyväinen vähän aikaa ja kiitoksia vastauksista kaikille :)

Noniin tuo kuulosti ihan normaalilta jo. Papereissa se tais mennä isoin aika ku niitä odotteli.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Juu papereissa meni pisin aika :) Uusiks pitää viell mennä ku puutu toi vastaavuudenmukaisuus todistus ku ne saakelin sakemannit on lomilla varmaa vielläki. Nii joo ja pitää keski kyynärnoja lukita alas ja turvavyö pois. Riittääköhän ku laittaa ne vaa penkin alle piiloon? Nii joo ja oli jotain väljyyttä tossa takarenkaissa. Se näytti olevan se pallonivell siinä takana, mikäs sen nimi nyt olikaan http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m22b0s1403p12585 Ei varmaa kannata ostaa tarvikkeena. Pitääpä lähettää veholle viesti et saako niiltä noita.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Anza69 sanoi
Juu papereissa meni pisin aika :) Uusiks pitää viell mennä ku puutu toi vastaavuudenmukaisuus todistus ku ne saakelin sakemannit on lomilla varmaa vielläki. Nii joo ja pitää keski kyynärnoja lukita alas ja turvavyö pois. Riittääköhän ku laittaa ne vaa penkin alle piiloon? Nii joo ja oli jotain väljyyttä tossa takarenkaissa. Se näytti olevan se pallonivell siinä takana, mikäs sen nimi nyt olikaan http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m22b0s1403p12585 Ei varmaa kannata ostaa tarvikkeena. Pitääpä lähettää veholle viesti et saako niiltä noita.

Saa niiltäkin mutta camskill myy noita iha orkkis tavarana (mitsun tarrat on paikallaan)
Itse vaihdoin molemmat myös taakse, mutta jos siis oli kyse siittä että toi varsi kääntyy lepsun oloisesti niin sen kuuluu sillälailla ollakin! Ihan samanlailla uudet käyttäytyvät mulla, eli vaihdoin turhaan ne :-\
Vai millälailla väljyys tuntui? Pyörä pääsee "klappaan?" Sillon on melkeempä napalaakeri lopussa
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Väljyys tuntuu kun ottaa renkaasta oikeasta ja vasemmasta laidasta kiinni ja kääntelee. Tuntuu semmonen pieni klappaus ja tuon tukivarren pusla tuntui antavan periksi. Kun ottaa ylä ja ala puolelta renkaasta kiinni ja kääntelee niin ei ole klappia. Pelkästään sivu suunnassa. Aika selvä pukälä siinä tuntuu klapissa olevan, mutta ei tuntunut kovin vaaralliselta. Niin ja kummallakin puolella samalla lailla klappia. Pitää varmaa vähän irrotella niitä ja tarkista ettei turhaa osta uusia.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Juu siinä korinpuoleisessa päässä, elikkä siinä puslassa.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Anza69 sanoi
Nii joo ja pitää keski kyynärnoja lukita alas ja turvavyö pois. Riittääköhän ku laittaa ne vaa penkin alle piiloon?

Mun se "käski" turvavyöllä sitoa keski kyynärnojan ala-asentoon ;D
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Hitto pitäiskö tehä sama homma ;D Tai sitte laittaa jonku liinan pätkän katsastuksen ajaks siihen pitämään sen alhaalla :)
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Anza69 sanoi
Hitto pitäiskö tehä sama homma ;D Tai sitte laittaa jonku liinan pätkän katsastuksen ajaks siihen pitämään sen alhaalla :)

Kun kerran osui asiallinen katsastaja kohdalle niin varmaan kannattaisi ihan sen verran tehdä sitten mieliksi että tekee ne vähät määräykset mitä tuli, niin asiallisesti kuin pystyy. Kannattaako ruveta pers**emään jonkun noin pienen homman kanssa (sitoa jollain mustekaloilla se esim...). Aika pieni juttu tehdä se kunnolla verrattuna siihen mitä toisessa paikassa olisit joutunut tekemään.

Se turvavyön irrottaminen kokonaan vie sen pari minuuttia, eli eipä juuri enempää kuin "piilottaminenkaan" 8)

Btw, löysikö ensimmäinen katsastuspaikka sitä väljyyttä pallonivelestä vai keskittyikö tuohon vähemmän tärkeään puoleen?
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

E löytäny tuo edellinen katsari mitään väljyyksiä vaan keskitty olennaiseen ;D

Tulee se kyynärnojan lukituski kunnolla tehtyä oli vaa lähinnä vitsiks tarkotettu tuo :) Eiköhän sinne joku pultti prikka patentti laiteta, että pysyy alhaalla.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Anza69 sanoi
E löytäny tuo edellinen katsari mitään väljyyksiä vaan keskitty olennaiseen ;D

Tulee se kyynärnojan lukituski kunnolla tehtyä oli vaa lähinnä vitsiks tarkotettu tuo :) Eiköhän sinne joku pultti prikka patentti laiteta, että pysyy alhaalla.

En joo meinannut että sen nyt tarvis olla pysyvästi lukittu mutta sen verran että katsastuksen ajan on fiksusti kiinni eikä millään remmeillä vedetty :)

Jos haluat vittuilla edelliselle asemalle [ja varsinkin katsastajalle] niin saat jonkinlaisen härdellin päälle tuosta pallonivelestä (AKE:lle kantelu), joka on ns. 2-vika ja vielä noin selkeä.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Uldiz sanoi
Mun se "käski" turvavyöllä sitoa keski kyynärnojan ala-asentoon ;D

Sama juttu oli mulla ja ite laitoin lätkäkassista hihnan, vedin ikäänkuin ympäri sen silleen että solmukohdan sai vedettyä istuimen alle. Mielestäni tuon järeempää "sidontaa" ei ole kohtuullista vaatia edes tekemään.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

miikka sanoi
Jos haluat vittuilla edelliselle asemalle niin saat jonkinlaisen härdellin päälle tuosta pallonivelestä (AKE:lle kantelu), joka on ns. 2-vika ja vielä noin selkeä.

:peukku Burn baby burn!

Todella hanurista kyllä koska noitten välyksien etsiminen on IMO juuri yks niitä syitä miks koko katsastusjärjestelmä on olemassa. Mäkin oikeesti haluan tietää omasta autostani kaikki mahd välykset koska väljä auto = paska ajaa. Sitä vastaavasti auto jossa on ehjä takaistuin on ihan kiva ajaa. :peukku
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

OT tai sitten ei, mutta:

Anza69, minkälaiset rek.kilvet katsastusmiehet määräsi sinulle? Normi vai lyhyet? Minulle HAKUS määräsi Normi ja kun olin jo varaneet lyhyet mulla oli kesällä vähän ongelmia saada ne Lyhyet. Porvoossa ne ei halusi antaa ne varaamani lyhyet kilvet minulle. Tosiaan pieni puhelu AKElle selvitti asian.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Eipä tullu puheeksi noi kilvet, mutta pää asia olis että sais ne ;D Enköhän saa mahutettuu ne johonkin :)

Hitto ku ei tullu merkintää tohon jälkitarkastuksee ku se katsari sano et on vasta menossa rikki ja tilauksessa voisi mennä hetki. Ajattelin kyllä kokeilla saada rahat takas tuolta loviisasta. Kai siitäkin voi valittaa, että katsastus kesti melkein 4 tuntia. Löytyyköhän akelta joku mihkä lähettää noita valituksia hmmm Pitää Googlettaa ;D
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

SpoonCivic sanoi
OT tai sitten ei, mutta:

Anza69, minkälaiset rek.kilvet katsastusmiehet määräsi sinulle? Normi vai lyhyet? Minulle HAKUS määräsi Normi ja kun olin jo varaneet lyhyet mulla oli kesällä vähän ongelmia saada ne Lyhyet. Porvoossa ne ei halusi antaa ne varaamani lyhyet kilvet minulle. Tosiaan pieni puhelu AKElle selvitti asian.
Omaan Legnumiini vaihdoin normaalin kilven lyhyen tilalle koska sopii ihan yhtä hyvin paikalleen kuin farkku Galanttiinkin eikä ole niin silmätikkuna kilven takia liikenteessä tai muuten provoo kanssa kulkijoita ;)
Joutuihan siinä yllättävän paljon tekeen paperitöitä nyt pelkän kilven takia mutta mielestäni kannatti eikä maksanutkaan kuin uuden kilven verran. :)
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Ihan vaan tästä topicista kerättyjen tietojen pohjalta lähdin nettiostoksille motonettiin. Voisko se olla näin helppoa -99 Faceliftiin?
 

Liitetiedostot

  • Capture.JPG
    Capture.JPG
    48.9 KB · Lukukerrat 429
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

OK. Eli valoilla on eroa vaikka haut antavat tuollaiset nimenomaan 99 Galantille. Koivusen mallistosta Depoja sitten.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Depoilla ei vaan taida tehdä näkemisen kannalta yhtään mitään. Mutta jos ei tartte pimeällä nähdä niin kyllähän ne siinä keulan reikien tukkijoina varmaan toimii.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

jcarlson sanoi
Depoilla ei vaan taida tehdä näkemisen kannalta yhtään mitään. Mutta jos ei tartte pimeällä nähdä niin kyllähän ne siinä keulan reikien tukkijoina varmaan toimii.
Olen ihan samaa mieltä asiasta nm. omakohtaista kokemusta löytyy :-\
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

app sanoi
Koivusen mallistosta Depoja sitten.

Jos kukkaro antaa sen verran periksi, käy hakemassa mitsun varaosatiskiltä alkuperäiset etuvaloumpiot, valmiina korkeudensäätö ja on sitte oikeasti hyvät. Sivuvilkut kannattaa ostaa motonetistä :)
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Jos ne tarvikeumpiot on tosiaan niin huonot niin sitten pitää ihan tosissaan alkaa etsimään alkuperäisiä.
 
Takaisin
Ylös Bottom