Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

app sanoi
Jos ne tarvikeumpiot on tosiaan niin huonot niin sitten pitää ihan tosissaan alkaa etsimään alkuperäisiä.

Kyllä ne on. Vemiciltä n. 450 € pari, autobodypartsista saattaa saada vähän halvemmalla.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Onko nuo mitsun omat EA-korisen valot oikeasti sitten niin hyvät verrattuna Depoihin?
Kun evon V:hen ostin uudet Mitsun alkuperäiset umpiot, niin oli kyllä niidenkin valoteho/kuvio todella ala-arvoiset.

Toki on valmiina säätömoottorit jne, mutta kyllähän noita löytyy puoli-ilmaiseksi jos kiinnostaa harrastaa vähän säätämistä.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

nokonzok sanoi
Kyllä ne on. Vemiciltä n. 450 € pari, autobodypartsista saattaa saada vähän halvemmalla.

Taisin tuolta kysellä vanhaan leguun niin taisi olla kalliimmat kuin vemiciltä...(Muistaakseni)
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

En vertaisi samana päivänä evo 4-6 ja gallun valoja. Olipa depoja tai ei. Mutta eihän hyvää halvalla saa. Leimasta läpi kyllä.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Ei kyl orkkis Mitsunkaa ne EA-mallin umpiot ole mitää hyviä..valoteho iha prseestä.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

450e pari ei kyllä ole enään edes kovin paha jos haluaa ihan vaan vaivaa säästää eikä haluaisi itse lähteä säätämään.

Tuossa oli yksi purkaamo tiedossa jossa olisi ollut molemmat käytettynä, mutta ehtivät menemään. Kyselyä laitoin muutamaan, mm. Felkelle. Kiitos satamaruuhkien niin tässä on vielä pari kuukautta aikaan ennen kuin autoa voi edes teoriassa odotella kotipihaan.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Suosittelen kyttäämään purkuautoista, esim ruotsin puolelta ovat ihmiset löytäneet. Depoja ei kannata selvinpäin ostaa, fiksumpaa on lainata joltain aina leimalle valoja ja ajella jdm:llä (mun mielipide vaan). Ja jos ei onnaa niin sitten mitsulta. Ja AH:lle sen verran että eipä ea korisen valot niin hirveen hyvät ole, ainakaan lähivalojen osalta. Mutta kyllä sillä ajaa.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Harri K sanoi
Ei kyl orkkis Mitsunkaa ne EA-mallin umpiot ole mitää hyviä..valoteho iha prseestä.

On niitä reilusti huonompiakin :peukku
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Noniin Legu olis ny käytetty leimalla ja 5 paikkanen tuli :p

Nyt tarvis enää vaihtaa Galantin umpiot eteen + säädöt.

Sit se ongelmallisin vaihe elikkäs mistä porukka on ny tilaillu niitä vaatimuksenmukaisuus todistuksia kun maahantuojalle soittelin niin ei siltäkään saa Legnumeihin todistuksia?!? Apua tarvitaan ???

Inssi ei vaatinu todistukselta akselimassoja mutta vyöt, päästöt ym. pitäis olla todistuksessa.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Juccaaa sanoi
Noniin Legu olis ny käytetty leimalla ja 5 paikkanen tuli :p

Nyt tarvis enää vaihtaa Galantin umpiot eteen + säädöt.

Sit se ongelmallisin vaihe elikkäs mistä porukka on ny tilaillu niitä vaatimuksenmukaisuus todistuksia kun maahantuojalle soittelin niin ei siltäkään saa Legnumeihin todistuksia?!? Apua tarvitaan ???

Inssi ei vaatinu todistukselta akselimassoja mutta vyöt, päästöt ym. pitäis olla todistuksessa.

Toivottavasti pysyykin 5-paikkaisena. Mikään ei nimittäin ole varmaa ennen kuin leima on paperissa. Mitä painoja käytettiin, jotta tähän lopputulokseen päästiin?
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

ast sanoi
Pakettiautopojat

Huomenna pitää soitella sinne ;)

nokonzok sanoi
Toivottavasti pysyykin 5-paikkaisena. Mikään ei nimittäin ole varmaa ennen kuin leima on paperissa. Mitä painoja käytettiin, jotta tähän lopputulokseen päästiin?

Tuo on kyl totta.. Samoja painoja kun japsi otteessa.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Itsekin sain eilen kilvet ja pienen kinastelun jälkeen suostuivat punnitsemaan auton (aikaisempi inssi väitti, että japanin papereiden mukaisilla painoilla kuuluu mennä)... Kevennyksieni jälkeen saivat painoksi 1554kg, eli 1kg jäi vielä pelivaraa (kok. paino 1855), joten sain kuin sainkin tuosta 4-paikkaisen.

Kysyppä K1-asemalta vaatimuksenmukaisuus todistusta...
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Juccaaa sanoi
Tuo on kyl totta.. Samoja painoja kun japsi otteessa.

Jos minua ei ole aivan hirveästi huijattu, AKEn tietojärjestelmä alkaa näyttää punaista, koska kantavuus ei riitä viidelle paikalle. Mutta toivotaan parasta.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Nyt leima olis TUV-lappua vaille,neljä paikkanen jos jostain 25kg sais pois niin menis 5-paikkaseksi..

Kiitos Noko "teknisestä" tuesta
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Nyt on sit Leguaani kilvissä ja osaksi kiitos kuuluu tälle foorumille ;)

5 paikkanen siitä tuli sitten :peukku
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Kah 5-paikkasia Leguja onkin vaan muutama, onnea!
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Ilmeisen vähällä pääsin kun kävin tänään leimalla.

-COC todistus eli TÜV-lappunen
-Valojen korkeussäätö pitää rakentaa
-Sumuvalon sijainti on väärä
-Rekisterikilven valo on pimeä

Kaksi alimmaista ihan omia tyhmiä mokia, sumuvalon asensin kätevästi oikeaan takanurkkaan ja sehän perkule pitää olla vasemmalla puolella. Rekisterikilven valon pimeänä oloa en edes tarkastanut, olisi tietenkin pitänyt katsoa kaikki läpi.

Nopealla aikataululla heitin valot kiinni, en jaksanut ensimmäiselle yritykselle rakennella korkeussäätöä. No se on pikkujuttu kun tältä foorumilta löytyy siihen kohtuullisen täydelliset ohjeet.

Hyvä uutinen tuli kun kysyin paikkaluvusta. Katsuri oli sitä mieltä, että odotellaan lappuja koska niissä on sellaiset painot jotka varmasti riittää. Käsittääkseni tämä ei ole yleinen tapa toimia, mutta kelpaa mulle. Tämä ei tietenkään tarkoita vielä mitään ennen kuin auto on peltien välissä, mutta hyvä fiilis jäi jokatapauksessa. Katsastajasta muutenkin paistoi läpi sellainen terve maalaisjärki, hieno ja harvinainen ominaisuus tuolla alalla.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

app sanoi
Hyvä uutinen tuli kun kysyin paikkaluvusta. Katsuri oli sitä mieltä, että odotellaan lappuja koska niissä on sellaiset painot jotka varmasti riittää. Käsittääkseni tämä ei ole yleinen tapa toimia, mutta kelpaa mulle. Tämä ei tietenkään tarkoita vielä mitään ennen kuin auto on peltien välissä, mutta hyvä fiilis jäi jokatapauksessa. Katsastajasta muutenkin paistoi läpi sellainen terve maalaisjärki, hieno ja harvinainen ominaisuus tuolla alalla.

Meillä oli muistaakseni pienemmät painot tuv-lapussa kuin export certificatessa, ei kylläkään paljon mutta kuitenkin.
Ja onneksi noita omillaan ajattelevia katsureitakin löytyy :)
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Ja leimat on paperissa. Neljä paikkaa, kaikki ok.

Lopullinen lista siis oli:
-Tüv lappu by Mamasan 170e
-Depo valot + vilkut + sivuvilkut 220e + 14,90/kpl + 11,90/kpl
-Golf III korkeussäätömoottorit valoihin 160e
-Motonetin säädin korkeussäädölle 24,90e

Auto 1999, eli facelift. Takavalot kelpasivat sellaisenaan ilman muutoksia.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Hohhoijaa, kävin eilen uusintakatsastuksessa näyttää valot, korkeudensäädöt yms. kun ei ekalle kerralle kerinnyt tehdä. Ekalla kerralla puuttui myös TUV-laput, mitkä nyt oli mukana kun ne vihdoinkin sain Lahden K1:ltä.

No eipäs sit riittänyt TUV-lapun sepustukset, puuttui hyväksyntä tankista ja turvavöistä. Kävin sitten antamassa palautetta K1:lle tästä ja ensin olivat sitä mieltä että ei niitä tarvis ollenkaan, ainakaan heillä. Tunnin verran yritti ettiä jotain dokumenttia näistä mutta kun ei löytänyt niin tilasi sitten uudet laput. Niitä odotellessa sitten..

Varsinainen katsastuspaikka oli Katsastajankadun A-katsastus ja näillä kokemuksilla vaikuttaisi tuo Launeen K1 huomattavasti fiksummalta paikalta leimata tuontiautoa, tosin aikaisempien huonojen asiakaspalvelukokemusten perusteella en sinne alunperin vienyt. Tankista sanoivat vaan että kunhan siellä on muovitankki niin riittää ja vöistä että kelpaa sellaisenaan.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

PetuS sanoi
Hohhoijaa, kävin eilen uusintakatsastuksessa näyttää valot, korkeudensäädöt yms. kun ei ekalle kerralle kerinnyt tehdä. Ekalla kerralla puuttui myös TUV-laput, mitkä nyt oli mukana kun ne vihdoinkin sain Lahden K1:ltä.

No eipäs sit riittänyt TUV-lapun sepustukset, puuttui hyväksyntä tankista ja turvavöistä. Kävin sitten antamassa palautetta K1:lle tästä ja ensin olivat sitä mieltä että ei niitä tarvis ollenkaan, ainakaan heillä. Tunnin verran yritti ettiä jotain dokumenttia näistä mutta kun ei löytänyt niin tilasi sitten uudet laput. Niitä odotellessa sitten..

Varsinainen katsastuspaikka oli Katsastajankadun A-katsastus ja näillä kokemuksilla vaikuttaisi tuo Launeen K1 huomattavasti fiksummalta paikalta leimata tuontiautoa, tosin aikaisempien huonojen asiakaspalvelukokemusten perusteella en sinne alunperin vienyt. Tankista sanoivat vaan että kunhan siellä on muovitankki niin riittää ja vöistä että kelpaa sellaisenaan.

noita mulk**ja on joka toisella konttorilla ja sellasta porukkaa mitkä ei vain kehtaa selvittää.
omatkokemukset on että jos mulle tulevaisuudessaq tulee tuonti auto niin vien outokummun a-katsastukseen vaikka onkin vähän arvokkaampi ku muualla joensuun alueella niin palvelu pelaa ja asiota selvitetaan eikä jätetä puolitiehen.
katsuri on itekin autoharrastaja ja on tarkka työssään että pas** ei läpi mene mutta osaa selvittää miten oikeesti toimitaan ja millaisia vaatimuksia on.
mullekin selvitti muutoskatsastus vaatimukset ihan pyytämättä, kävin kysyys ohi mennen että jos laittas tälläsen koneen autoon, sano ettei ole varma että anna puh.nro hän selvittää ja reilun tunninpäästä tuli soitto mitä tarvis katsastukseen.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Ensimmäinen katsuri alkoi mulle kanssa jo pihalla selvittämään vöistä ja vaikka mistä. Vaihdoin maksamatta konttoria. Mahtaako tuollaista lappua tullakaan missä noi olisi?
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

app sanoi
Ensimmäinen katsuri alkoi mulle kanssa jo pihalla selvittämään vöistä ja vaikka mistä. Vaihdoin maksamatta konttoria. Mahtaako tuollaista lappua tullakaan missä noi olisi?

Tankista saa kyllä ja vöistä ei tarvitse.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

nokonzok sanoi
Tankista saa kyllä ja vöistä ei tarvitse.
Tilasivat kuitenkin nyt uuden lapun missä nämä myös on. K1:lla höpisivät jostain että vöistä olis tullut joku tiedonanto tai vastaava joskus ja sitä yrittikin etsiä mut ei löytänyt. Olisko sulla tarkennusta tähän?
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

maikku sanoi
Meillä oli muistaakseni pienemmät painot tuv-lapussa kuin export certificatessa, ei kylläkään paljon mutta kuitenkin.
Satuin saamaan käsiini K1:sen TUV-lapun tilauskaavakkeen ja siihen täyttävät näköjään nuo massat tilatessa..
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

PetuS sanoi
Tilasivat kuitenkin nyt uuden lapun missä nämä myös on. K1:lla höpisivät jostain että vöistä olis tullut joku tiedonanto tai vastaava joskus ja sitä yrittikin etsiä mut ei löytänyt. Olisko sulla tarkennusta tähän?

Kannattaa olla muuten tarkkana että laput vastaa auton vuosimallia. Meinas tulla aika kallis katsastus kun joutu 2 kertaan rekisteröintikatsastamaan. Onneksi eivät velottaneet mitään :)
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Semmosta.... 2-paikkaseks meinasivat leguaanin pistää vaikka oli maahantuojantodistus painoista. Puntarin kautta mentiin ja kyllähän siellä viisari värähti iha kiitettävästi ja ne massat merkittiin. Maanantaina selviää trafin kanta asiaan. Ei oo kyllä mitään käyttöö 2-paikkaselle autolle. Jälkiviisaana ois tietty pitäny keskeyttää katsastus.

Pystyyköhä katsastusasemaa vielä vaihtaa jos ei maanantaina ala paikkoja tulemaan lisää? Vai onko tässä jo löysät housussa ja auton voi myydä varaosiksi? Katsastus on vasta papereiden mukaan "vireillä".
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Vuos sitten puntari näytti paikkoja 3.7 ja pyöristettiin 4 paikkaan, oli kylläkin kevennetty
Edit: Ai niin, järjestelmä herjaa paikkaluvuks kahta. Varsinkin kun laitetaan akselimassat export certificatesta/tuv-lapusta.
Noko osaa selittää paremmin.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

J.Niemi sanoi
Vuos sitten puntari näytti paikkoja 3.7 ja pyöristettiin 4 paikkaan, oli kylläkin kevennetty

Valitettavasti virallisesti 3.7 paikkaa on 3 paikkaa ja 0.99 paikkaa on 0 paikkaa.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

J.Niemi sanoi
Jep, mutta otteessa on 4

Saat olla tyytyväinen tuuriisi, näitäkin joskus käy. Silti siitä ei ole mitään hyötyä sellaiselle jonka katsastaja noudattaa säädöksiä.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Pitää varmaan miettiä jotain kevennystä sitten jos toi vemicin todistus on arvoton. Nyt on listalla mm. takapenkkien poisto ja kiinnikkeiden tuhoaminen. En kyl semmoseen rupee iha heti.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Niin juu, enpä ole minäkään muuten miettinyt tuota että taitaa Vemicin massalaput olla roskapaperia kun ei ole enää valmistajan edustaja. No, pitkä oli ilo :p
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Olen antanut itseni ymmärtää että vemic vielä on se maahantuoja ja että delta osti sen tuossa kaupassa. Sain ton lapun nimittäin sen jälkeen kun mitsu oli jo deltalla, soitti se kaveri sieltä vieläpä. Luulisi että olisi maininnut jos se lappu ei jossain vaiheessa enää kelpaa? Noh oletin näköjään aika paljon asioita muutenkin.

edit: mitsubishi.fi lukee yhteystiedoissa vemic auto ab, mutta delta mainitsee omilla sivuillaan itsensä maahantuojaksi. Menipä vaikeeks.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Noh, eiköhän se kuitenkin toimi niin että jos lapun kirjoitushetkellä maahantuojana on ollut niin ok. Pitäs varmaan varmistaa.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Saakos noita lappuja maahatuojalta ilman tuv-paperia? Omassa tuv-lapussa oli vissiin vielä japanin otettakin pienemmät painot ni ei paljon lämmittänyt. :mad:
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

lancer evo-r sanoi
Saakos noita lappuja maahatuojalta ilman tuv-paperia? Omassa tuv-lapussa oli vissiin vielä japanin otettakin pienemmät painot ni ei paljon lämmittänyt. :mad:

Niin on mullakin, mutta maahantuojan todistaa semmosen omamassan että riittää 5-paikkaiseksi.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

sejn sanoi
Siinon nekin, sallittu kok.massa, akselimassat ja omamassa.

Meillähän oli aluksi ongelmana se että kok.massan ja punnitun omamassan erotus olisi riittänyt n.4 paikkaan.
Katsuri otti tieliikenteessä sallitut akselimassat export certificatesta niin järjestelmä antoi paikkaluvuksi 2. Siinä sitten ihmeteltiin ja laskeskeltiin, eihän siinä olisi massat riittäny etes kuskille.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Miten kun oon ostamassa tollasta vr4 galanttia ja myyjän mukaan se on rekisteröity V6 vapari galantiksi (?). Ei oo kuulemma mikään tekniikanvaihdos vehje tjsp? Kuulemma aina menny leimalta läpi yms. Mitä mieltä te ootte voiko tää olla mahollista vai koittaako tää myyjä pissiä mua silmään? Kiitos jos joku jaksaa vastata!
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Voi olla et tulee tulevaisuudessa ongelmia jos joku katsari äkkää moisen. Maahan tuodessa luultavasti käynyt jokin pieni virhe ;D
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Visnevskii sanoi
Miten kun oon ostamassa tollasta vr4 galanttia ja myyjän mukaan se on rekisteröity V6 vapari galantiksi (?). Ei oo kuulemma mikään tekniikanvaihdos vehje tjsp? Kuulemma aina menny leimalta läpi yms. Mitä mieltä te ootte voiko tää olla mahollista vai koittaako tää myyjä pissiä mua silmään? Kiitos jos joku jaksaa vastata!

Jos se on kilvissä oikealla runkonumerolla niin se on kilvissä. Ei sillä ns. kauppanimellä ole mitään merkitystä, siinä nimikentässä voi lukea vaikka Galant Evo eikä se haittaa mitään.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Visnevskii sanoi
Miten kun oon ostamassa tollasta vr4 galanttia ja myyjän mukaan se on rekisteröity V6 vapari galantiksi (?). Ei oo kuulemma mikään tekniikanvaihdos vehje tjsp? Kuulemma aina menny leimalta läpi yms. Mitä mieltä te ootte voiko tää olla mahollista vai koittaako tää myyjä pissiä mua silmään? Kiitos jos joku jaksaa vastata!

Onko se siis Suomen kilvissä? Onko kysees eräs kultainen/keltainen galantti?
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Joo on ihan suomen kilvissä ollut vuodesta 2009 vissiinkin. Esvn kautta tuotu Suomeen. Ja ei oo kultainen galantti. Eli siis jos oikeella runkonumerolla kilvissä niin ei oo mitään väliä vaikka papereissa 125kw ja vapari kalanttina rekattu?
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Visnevskii sanoi
Joo on ihan suomen kilvissä ollut vuodesta 2009 vissiinkin. Esvn kautta tuotu Suomeen. Ja ei oo kultainen galantti. Eli siis jos oikeella runkonumerolla kilvissä niin ei oo mitään väliä vaikka papereissa 125kw ja vapari kalanttina rekattu?

No mitään väliä ja mitään väliä. Onhan se nyt oikeast potentiaalinen ongelman paikka leimalla kun papereissa on vapari V6:n tiedot ja keulilla on tuplaturbo moottori. Mutta jos, ja ilmeisesti kun, kyseessä on ihan rehellinen virhe, niin pitäisihän se saada oikaistua kohtuullisen vaivatta. Kehottaisin pyytämään myyjää korjaamaan sen. Muussa tapauksessa itse kyllä väistelisin autoja, joissa on papereiden kanssa epäselvyyksiä.
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

nokonzok sanoi
No mitään väliä ja mitään väliä. Onhan se nyt oikeast potentiaalinen ongelman paikka leimalla kun papereissa on vapari V6:n tiedot ja keulilla on tuplaturbo moottori. Mutta jos, ja ilmeisesti kun, kyseessä on ihan rehellinen virhe, niin pitäisihän se saada oikaistua kohtuullisen vaivatta. Kehottaisin pyytämään myyjää korjaamaan sen. Muussa tapauksessa itse kyllä väistelisin autoja, joissa on papereiden kanssa epäselvyyksiä.

On varmasti joka vuosi leimalla ihan hirvee jännitys aiheesta, varmaan joutuu ainakin TUV paperit hommaamaan, tätä kys autoa tuskin on niiden kera leimattu ?? Vai???
 
Vs: Legnum VR4 / Galant VR4 Kilpiin

Jooh TUV laput on, mutta rekisteröity ilmeisesti eurooppa mallien tehokkaimmaksi, sillä Japanin lapuissa ei lue tehomäärää.
 
Takaisin
Ylös Bottom