Mitä olet tänään rassaillut?

Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

talvea ajatellen polaris merkkisestä lelusta "virtapöytää" irroitellu vaihtoa varten..huomenna saa jatkua sikäli kun ei kaatamalla sada...ei onneksi vielä kovin kova kiire saada kasaan :)

magneeton irroitus mukavin homma ..hieman jumissa mutta lopulta viisampi antoi periksi ja irtosi..
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Eilen tuli vaihdettua lanceriin jarrusatula ja ölpät sekä toissapäivänä tuli kasattua ikea keittiön rungot.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Late sun pitää reenaa :D Viime projektin oma aikataulu meni 'bout näin: 13-23 Lauantaina ja 09-02 Sunnuntaina/Maanantaina :) Siis yhteensä noin 27 tuntia kahteen vuorokauteen :)

Ei sen puolee olin kyl pari päivää total rikki ;D

Itse eilen vaihdoin Mitsuun ölpät, iskarin yläpään liukulaakerit ja etupään raidetangonpäiden puslat SuperFlexeihin ja viimeistelin opetuspolkimen asennuksen. Perkele kun en taas muistanu ottaa ylös sitä SuperFlexin varaosanumeroa ::)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Urran sanoi
Late sun pitää reenaa :D Viime projektin oma aikataulu meni 'bout näin: 13-23 Lauantaina ja 09-02 Sunnuntaina/Maanantaina :) Siis yhteensä noin 27 tuntia kahteen vuorokauteen :)

Ei sen puolee olin kyl pari päivää total rikki ;D

Mä en ole niin kova kuin sinä. Saattaisin vielä jossain mennä normaalista ihmisestä.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Make pitää saada vaimo Club Memberiks, mut eka pitää saada sille kortti :D Et huomannu noissa RE85 videoissa apparin puolella poljinta ;D

Late oot oot. Sun pitää löytää se detailing jumala sisältäs. Mäki kato vetäsen aina ilkosilleen ja hierasen Zymölin luonnon vah.. taikka siis luonnon "zymet" muniin ja rupeen riehuu kaikkien detailing tarvikkeiden kanssa. Tavallaan semmonen tiedoton euforiatila, ei siinä huomaa jos menee päivä tai pari :p
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

_full.jpg

muurattii astetta järeempi grillin ulkorunko eilen ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Taas säätäny tota opetuspoljinta. Melko haastava toteuttaa niin että oikeesti riittäs jarrutusteho. Nyt menee renkaat abseille sentäs hiekkatiellä..
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Urran sanoi
Taas säätäny tota opetuspoljinta. Melko haastava toteuttaa niin että oikeesti riittäs jarrutusteho. Nyt menee renkaat abseille sentäs hiekkatiellä..
Mikäs siinä haastavaa??
Meil dynys opetuspoljin ja stoppaa just eikä melkeen.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Harri se että autoon ei tehdä ainuttakaan reikää kys. projektissa. Kuskinpuolella ainut kohta mihin rautaa sai kiinni niin ettei ota polkimeen kiinni poljinta painettaessa, oli jarrupääsylinterin mutterin alle. Vaijeri siis tulee n. 45° kulmassa alaspäin itse polkimen varren kiinnitykseen.

Lisäksi apparinpuolella on tossa 2004 vuoden Lancerissa semmonen karvan vajaa 15 senttiä tilaa pystysuunnassa joten polkimen liike on melko rajoittunut.

Opetuspolkimen jarrutustehon pitäisi olla määräysten mukaan SAMA kuin kuljettajan jarrupolkimen, eli vaaditaan tommoselta vaijerisätöstelyltä mielestäni aika paljon.

No anyways, eilen rassattiin niin että lukkojarrut onnistu jo hiekallakin ja katsuri näytti vihreetä valoa.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Urran sanoi
Opetuspolkimen jarrutustehon pitäisi olla määräysten mukaan SAMA kuin kuljettajan jarrupolkimen, eli vaaditaan tommoselta vaijerisätöstelyltä mielestäni aika paljon.
Itse kun väkersin polkimen,niin siinä oli +10% enemmän tehoa kuin auton omassa polkimessa.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

^Haha :D

Mä oon tosi pahoillani mut mä oon vaan ihminen, en jumala kuten te. Jos opetuspoljin käytännössä vetää kuskinpuolen jarrupoljinta niin ihminen ei siitä saa tehokkaampaa kun normaali jarrupoljin :D Eri asia tietenkin jos opetuspoljin olisi hydraulinen niin voitaisiin päästä samaan tehoon (samaa pääsylinteriä käytettäessä)..

Inssin jarrudynossa toki sain samat tehot tai enemmänkin tauluun kun inssi kuskin paikalla, mut ei se silti tarkoita että se missään tosi jarrutuksessa tehokkaampi olisi..
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Urran sanoi
Jos opetuspoljin käytännössä vetää kuskinpuolen jarrupoljinta niin ihminen ei siitä saa tehokkaampaa kun normaali jarrupoljin :D Eri asia tietenkin jos opetuspoljin olisi hydraulinen niin voitaisiin päästä samaan tehoon (samaa pääsylinteriä käytettäessä)..
Ei sitä vaijerilla ole pakko tehdä,kts:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=24977.0
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Urran sanoi
Harri se että autoon ei tehdä ainuttakaan reikää kys. projektissa. Kuskinpuolella ainut kohta mihin rautaa sai kiinni niin ettei ota polkimeen kiinni poljinta painettaessa, oli jarrupääsylinterin mutterin alle. Vaijeri siis tulee n. 45° kulmassa alaspäin itse polkimen varren kiinnitykseen.

Lisäksi apparinpuolella on tossa 2004 vuoden Lancerissa semmonen karvan vajaa 15 senttiä tilaa pystysuunnassa joten polkimen liike on melko rajoittunut.

Opetuspolkimen jarrutustehon pitäisi olla määräysten mukaan SAMA kuin kuljettajan jarrupolkimen, eli vaaditaan tommoselta vaijerisätöstelyltä mielestäni aika paljon.

No anyways, eilen rassattiin niin että lukkojarrut onnistu jo hiekallakin ja katsuri näytti vihreetä valoa.

Eipä ole dynyssäkää yhtää reikää yms porattu :)
Kuskin jalkatilas yks mutteri jonka alle vaijerin pää lukittiin (vaijerin kuori on se poljinta painava juttu) ja vastaavasti repsikan jalkatilaan tuli turkkilevyä iso palanen joka on tasan 1ruuvin alla. Tähän turkkilevyyn on sitte pultattu poljin yms kiinni.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

mystinengalant sanoi
Älä yhtään rupee siel :p

Harrin kuvauksen kautta nopee spekulaatio = Mulla Lancussa tosi paljon jykevämpi setti. Mutta voihan tuo toki olla että mun poljinsetti on niin paljo huonompi tai jotain ???
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Paras opetuspoljinviritelmä on tähän asti ollut, kun jätkä oli ruuvannut polkimen kiinni 30 cm pitkään kakkosnelosen pätkään joka ei ollut missään kiinni. Piti katella ympärille että onko tää joku Trafin piilokamera.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Kuulostaa ihan validilta. Löytyi samat tehot kuitenkin? ;D Helppo ainakin vaihtaa opetuspoljinta autosta toiseen..
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

MakeM sanoi
Kuulostaa ihan validilta. Löytyi samat tehot kuitenkin? ;D Helppo ainakin vaihtaa opetuspoljinta autosta toiseen..

Kyllähän sen tiesi miten se poljin siellä toimii. Pyysin asiakasta että polkase nopeasti jarru pohjaan niin koko poljin oli kyljellään siellä lattialla. Ei tarvinnut sen enempiä perustella miks se pitäs olla siellä kunnolla kiinni :)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

mitähän sitä tänään rassailis,
hioisko veeärrän yhtä proggista vai meniskö irroittamaan konetta vanhemmasta galantista
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Purkanut golffin Bosch jakajapumppua kun kaasuakselin o-rengas pissii dieseliä.
Aika jännää puuhaa tällälailla ensi kertaa pappia kyydissä laittamassa tuota pumppua noinkin pieniin paloihin. ;D
Paljon on vipuja ja jousia sisällä. Katsotaan saanko tuota enää kasaan.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

akio sanoi
mitähän sitä tänään rassailis,
hioisko veeärrän yhtä proggista vai meniskö irroittamaan konetta vanhemmasta galantista
sorruin hiomiseen ja kohta loppuu paperi kesken :-\
no sainpahan yhden puolen 70% valmiiksi, toinen olikin jos siinä vaiheessa
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

akio sanoi
sorruin hiomiseen ja kohta loppuu paperi kesken :-\
no sainpahan yhden puolen 70% valmiiksi, toinen olikin jos siinä vaiheessa

Mä hioin vähän vr:ää mutten paperilla. Nyt ei ole mitään epäilyttävää.


small
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

tavoitteena olisi saada valmiiksi ennen talvea, katotaan miten käy :p
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Pyöräkoteloiden ruostesuojausta. Alustassa pientä pintaruostetta havaittavissa joten se kondikseen viikon päästä kun on enemmän aikaa.

+ Auto sai vahan pintaan
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

tänään tuli mentyä sen koneen kimppuun. lopputuloksena purettu valot, puskuri, etuhelma, syyläri, pakosarja ja kaikki mitä tiellä oli.
ja samalla vaihdoin vr öljyt ja huomasin et tuoksuupas glykooli. noh, oli sitten taas letku porsinut... eikun mätänettiin
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Vahailua harrastettu.Myllyäkin kyllä kaipaisi :mad:
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Tuli hiukan säädeltyä Legnuminn alustaa ja siinä samassa vaihdettua uudet kaiuttimet joka nurkkaan. Oli vanhat kaiuttimet vissiin soitettu aikas loppuun kun ei ollu enää kalvot missään kiinni ;D Nykyään äänentoiston hoitaa Focal. :peukku
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Evo kasattu ja kytkin toimii hienosti, vaan stana lambdan piuha vissii ottanu kipeetä rassauksessa kun volttimäärä 0V ..eli pajalle jäi auto :'(
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Itsekkin pesuhommissa ja pikkusen kerkesin myllytyskomboakin jo testailla. Josko sitä tässä joku ilta innostus ja vetäsis koko auton yli..
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Tuli viimein perjantaina asenneltua laajakaista-lambda kiinni. Myös jarrunesteet vaihdeltiin kloonin kanssa molempien autoihin ennen lähtöä Motoparkiin. :driver
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Nyt on JBL:n midit ja disset kiinni! Oviakin vaimentelin lähestulkoon riittävästi. Nyt on Galantissakin se mersuista tuttu *thumps* (eikä *rämps* :)) ääni ovea kiinni lyödessä. Seuraavaksi suotimet kiinni konttiin ja säätämään. :peukku Can't wait..
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

getarista otettu kansi irti. Oli tähän asti ärsyttävin imusarja minkä olen irroittanut. Toisaalta sitä enemmänkin tehty voordeissa missä nyt muutenkin kaikki tippuu käteen
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

vaihdoin muijan autoon yhden alatukivarren, ja raidepään. otin xenonit pois keulilta huomen sitten 4pyöräsuuntaus ja pakokaasut, niin vois viedä leimalle ton niin saa pitkän leiman. ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Viimeistelin tuon kytkin rempan jutut, eli pohjasuoja takasin kiinni yms.
HKS:n tattisuodatin sai myöskin lähteä ja vakiosuodatin paikalleen, vähän tuotti vaikeuksia kun on vielä HKS:n kova imuputki MAF:n ja ahtimen välillä ja sehän ihan ei meinaa sopia vakiosuodattimen kanssa yksiin kun pituudessa eroa... Mut sain sen sinne sopiin, vähän konepeltiä meinaa väännättää vain ylöspäin.
Testilenkillä harmitti ensin vaihteenvaihdon yhteydessä menetetyt "suhahdukset" mut kovas vedos tuntu sitte et liekkö laukkais paremmin kun saa viileempää ilmaa edestä ;D

Tulipa se evo myös pesastua ja heti perään toki vettä satoi taivaalta :-\
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Isän Pajeroon rakennettu pari päivää toisen puolen runkoaisaan uutta kylkeä.. Ja ens viikolla sitten toinen puoli..
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Outlanderin takajarrut herkistelin, edelliseltä jarrupalan vaihtajalta on unohtunut rasvata yks liukutapeista.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Päältäajettavaa Stiigaa tuli ropattua. Pestykkin sammaleet päältä. Toimii aika mukavasti kun pistää koneeseen öljyäkin.. :)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Kaverin Lanceriin jakopään+vesipumpun vaihdoin tänään aamusta.. nyt taas jaksaa mennä 90tkm
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Mitsun vahasin ja noilla litkuilla koitin leikkiä. Ei se ihan putkeen mennyt mutta ensi kerralla paremmin / nopeammin ja tietää tarkemmin miten etenee noilla nyt.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Crx:ään tuli tehtyy jakoremppa. Luulin että oli kiristin antautun kun oli hihna pamahtan löysälle, mut olikii kysees vesipumpun laakeri, ja puol senttii klappii vesipumpun hihnapyöräs. Tulispa täl viikol vihdoin joulu ja evokin osat, ei tarvis noitten p**kojenkaa rikkoo itteää jokapäivä.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

tommyz sanoi
Crx:ään tuli tehtyy jakoremppa. Luulin että oli kiristin antautun kun oli hihna pamahtan löysälle, mut olikii kysees vesipumpun laakeri, ja puol senttii klappii vesipumpun hihnapyöräs. Tulispa täl viikol vihdoin joulu ja evokin osat, ei tarvis noitten p**kojenkaa rikkoo itteää jokapäivä.
Onks sul joku crx pommi mil kruisailet täl hetkel? ;D Ilmottele ku meet hallille ni voisin tulla pyörähtää nyt ku oon maisemis. :)
 
Takaisin
Ylös Bottom