Offtopic

Vs: Offtopic

Tarvitsin Hondaan kaasupolkimen asentotunnistimen. Kysyin Vehosta 259 eur. Kävin täällä Miamissa kysymässä paikallisesta Honda-liikkeestä samaa oem-osaa ja löytyi heti hyllystä. Visa-tililtä oli lähtenyt 120 eur. Joku vetää välistä ja paljon. Mikä h******i tekee meidän lipposlovakiasta niin kalliin?
 
Vs: Offtopic

Teemu T. sanoi
Tarvitsin Hondaan kaasupolkimen asentotunnistimen. Kysyin Vehosta 259 eur. Kävin täällä Miamissa kysymässä paikallisesta Honda-liikkeestä samaa oem-osaa ja löytyi heti hyllystä. Visa-tililtä oli lähtenyt 120 eur. Joku vetää välistä ja paljon. Mikä h******i tekee meidän lipposlovakiasta niin kalliin?

Verot, tullit ja paljon pienemmät volyymit. ALV:t laskee tuohon päälle ja pieni tulli, niin ei hinta ero sitten ihan sama enää olekkaan.

Noiden varjolla voitaneen sitten pitää hintoja myös pari aavistusta normaalia korkeammalla, mutta kyllähän suuri osa tuolla selittyy.

Mutta koska sama tullut todettua, niin kyllähän ikävän paljon joutuu ulkomailta tilaamaan, mutta osa tilauksista selittyy jo sillä, että noiden pienempien volyymien takia ei tarjontaakaan suomessa ole.
 
Vs: Offtopic

nahkuri sanoi
mitäs mitäs, mullakin on vielä liikennekäytössä (vaikkakaan en ole yli pariin viikkoon ehtinyt ajaa metriäkään). ;D
Talviauto lepää talven tallissa.KARUA!
Siis sehän Evon paras hupi oli se talvi millon oikeesti pysty kyykyttää kaikki :D
Tosin kortin pitäminen talvella on suht haastavaa. Jostain kumman syystä mutkissa tuppa perä irtoo!
 
Vs: Offtopic

Jääradalla kyykytti kaikki 400 tonnia ajetulla dynamic-4 Galantillakin. Osittain siksi ettei aikaa huvennut holtittomaan sudittamiseen.

Evon tulee olla sellainen että sillä kyykyttää kaikki kuivalla asvaltilla eikä se ole enää mikään talviauto siinä vaiheessa :)
 
Vs: Offtopic

Evon tulee olla semmonen allrounderi millä pääsee kovaa olipa alla jäätä, asvalttia, lunta tai soraa. On kyllä äärimmäisen hauska auto olipa alla mikä tahansa edellä mainituista.
 
Vs: Offtopic

ast sanoi
Evon tulee olla sellainen että sillä kyykyttää kaikki kuivalla asvaltilla eikä se ole enää mikään talviauto siinä vaiheessa :)

vielä hauskempaa tästä saadaan, kun on nainen ratissa :driver ;D
 
Vs: Offtopic

Basbarduu sanoi
Evon tulee olla semmonen allrounderi millä pääsee kovaa olipa alla jäätä, asvalttia, lunta tai soraa. On kyllä äärimmäisen hauska auto olipa alla mikä tahansa edellä mainituista.
+1 tälle. Kaikkihan tietää et kaksvetoset tulee pelkällä kuivalla assulla ohi vasemmalta ja oikealta :D
 
Vs: Offtopic

Kyllähä se on sillei et tosimiehet/naiset (rahamiehet/naiset ;D ) ostaa 2 evoo joista toisen tekee kesälle ja toisen talvelle iha sen takia, koska kompromissit ovat perseestä.
 
Vs: Offtopic

Noh IMO se on oikeimmassa jolla on eniten tehoa. Minusta se on harvinaisen ikävää että ne takavetoset saksalaiset tulee ohi ja jos olisi rahaa niin varmistaisin kyllä että näin ei käy. Hintaan mihin hyvänsä. :)
 
Vs: Offtopic

Maxxximus sanoi
Kyllähä se on sillei et tosimiehet/naiset (rahamiehet/naiset ;D ) ostaa 2 evoo joista toisen tekee kesälle ja toisen talvelle iha sen takia, koska kompromissit ovat p*rseestä.

Haluaisin kyllä kuulua tuohon porukkaan. Ois kyllä luksusta ku talvievossa vois olla pikkujarrut, korkeampi alusta ja ehkä myös lisävalopatteristo keulalla.
 
Vs: Offtopic

mystinengalant sanoi
Noh IMO se on oikeimmassa jolla on eniten tehoa. Minusta se on harvinaisen ikävää että ne takavetoset saksalaiset tulee ohi ja jos olisi rahaa niin varmistaisin kyllä että näin ei käy. Hintaan mihin hyvänsä. :)
Eihän sillä ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. Jos siitä olisi kyse niin ajettas jollain ahdetulla tönärikasi jäykkäperä jenkillä, vai? Kuten aiemmin puhuttiin eri topicissa niin astilla tais olla vähän kuromista siihen erääseen vajaavetoon mikä pyöräytti Alastaron ympäri 1:19 alkuisen ajan, ja siinä ei ollut tehoa edes sen verran mitä Evossa on vakiona?
 
Vs: Offtopic

Urran sanoi
Eihän sillä ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. Jos siitä olisi kyse niin ajettas jollain ahdetulla tönärikasi jäykkäperä jenkillä, vai? Kuten aiemmin puhuttiin eri topicissa niin astilla tais olla vähän kuromista siihen erääseen vajaavetoon mikä pyöräytti Alastaron ympäri 1:19 alkuisen ajan, ja siinä ei ollut tehoa edes sen verran mitä Evossa on vakiona?

Tiedät kyllä että mua ei vähempää voisi kiinnostaa. Kunhan on komia auto ja nopia suoralla. Se riittää. :peukku Ja kaikille tiedoksi, tämähän on offtopic.
 
Vs: Offtopic

Basbarduu sanoi
Evon tulee olla semmonen allrounderi millä pääsee kovaa olipa alla jäätä, asvalttia, lunta tai soraa. On kyllä äärimmäisen hauska auto olipa alla mikä tahansa edellä mainituista.

:peukku
 
Vs: Offtopic

mystinengalant sanoi
Tiedät kyllä että mua ei vähempää voisi kiinnostaa. Kunhan on komia auto ja nopia suoralla. Se riittää. :peukku Ja kaikille tiedoksi, tämähän on offtopic.
Tiedän, mutta juuri siitä syystä Mitsubishi clubilla (Mitsut on usein loistavia ajaa muuten) "post irrelevant" :D Ei muutakun 200kg LS Crate moottoria sullekkin niin saat sitä voimoo ja komian auton suoralle :D
 
Vs: Offtopic

Miten voi 128tkm & 26000h pyörinyt kuorma auto vuotaa joka juman liitoksesta ja saumasta öljyä ?
Kyllä voi... Kun kyseessä on Volvo :D
 
Vs: Offtopic

5v tytär hoilotteli takapenkillä tuota Robinin Boom kah-biisiä.
Siinä sitten ennen kertosäkeen alkua meni hänen laulunsa että:
Nyt mennään täysii,
Skoda käyntiin!
Pum kah, pum pum kah...

;D Vaimon kanssa oli naurussa hieman pitelemistä ja mit vit tilanne. ;D ;D

Täytynee vähän vielä kerrata tytölle noita autojuttuja.
On se kuitenkion tähän mennessä vanhempien pihassa seisovaa Skodaa kutsunut aina Skeidaksi.
 
Vs: Offtopic

ast sanoi
Evon tulee olla sellainen että sillä kyykyttää kaikki kuivalla asvaltilla eikä se ole enää mikään talviauto siinä vaiheessa :)

+1

Talvella ajetaan talviautolla , esim. penkin lämmitys on kiva varuste kuten myös webasto. Kesällä ilmastointi on bonus ,mutta ei välttämätön.
 
Vs: Offtopic

Oma Evo mököttää tallissa vaikka ehkä mielummin ajaisin sillä talvella... Hyvin kakspiippunen juttu...
 
Vs: Offtopic

Pikkuhiljaa alkaa eurovessoissakin oleen tehot kohdillaan, tai taitaa mennä jo ohikin, kun uudessa 2,0L AMG-koneessa on 265kW/450Nm.

Tosin, ämpyröi japseja litratehoissa 20v jäljessä..
 
Vs: Offtopic


saa kai sen evon omistaa, vaikka ei kokisi jatkuvaa (tai juuri ollenkaan) tarvetta kyykyttää kaikkia?! ;)
 
Vs: Offtopic

nahkuri sanoi
saa kai sen evon omistaa, vaikka ei kokisi jatkuvaa (tai juuri ollenkaan) tarvetta kyykyttää kaikkia?! ;)
Amen to that. Kovin moni tuntuu täälläkin omistavan liikennevalo-statusjatkeen ::)
 
Vs: Offtopic

Maxxximus sanoi
Kyllähä se on sillei et tosimiehet/naiset (rahamiehet/naiset ;D ) ostaa 2 evoo joista toisen tekee kesälle ja toisen talvelle iha sen takia, koska kompromissit ovat p*rseestä.

Tähän pyritään. Hyvä talvi-evo mulla on jo, nyt pitäisi saada se kesäversio. Vielä pitää vähän tuuninki myydä, että onnistuu.
 
Vs: Offtopic

nokonzok sanoi
Tähän pyritään. Hyvä talvi-evo mulla on jo, nyt pitäisi saada se kesäversio. Vielä pitää vähän tuuninki myydä, että onnistuu.
Ehei... Myynti pitää triplata ja luuletko että aika riittää vielä omiin säätämisiin ;)
 
Vs: Offtopic

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288624638223.html

Harmi että mitsulta ei ole tullut vastaavilla spekseillä olevaa galanttia hetkeen, tuollainen saattaisi olla ihan mielenkiintoinen peli.
 
Vs: Offtopic

Wlooffy sanoi
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288624638223.html

Harmi että mitsulta ei ole tullut vastaavilla spekseillä olevaa galanttia hetkeen, tuollainen saattaisi olla ihan mielenkiintoinen peli.

Tuollainen 2.0 bensa vois olla Rok ! :peukku , luulen että hinta vain on melko suolainen (kiitos hallitus siittä).
 
Vs: Offtopic

Wlooffy sanoi
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288624638223.html

Harmi että mitsulta ei ole tullut vastaavilla spekseillä olevaa galanttia hetkeen, tuollainen saattaisi olla ihan mielenkiintoinen peli.
Ja tämäkin pilattu automaattiaskilla :seina S**tanan TSI/PDK/Valtaväestökuluttajat..
 
Vs: Offtopic

Aamu alkoi mainioissa merkeissä, kävelet autolle joka muistuttaa pakastinta ja näet että jarruvalot on loistanut päällänsä yön. Onneks sai duunikaverin antaa apuvirtaa. :peukku
 
Vs: Offtopic

Urran sanoi
Ja tämäkin pilattu automaattiaskilla :seina S**tanan TSI/PDK/Valtaväestökuluttajat..

Automaatti on parhautta, varsinkin kun siinä on tarpeeksi tehoa takana. Urheiluautot erikseen, mutta mun jakeluun ei mahdu miksi niitä rattaita pitää väkisin hämmentää kun vaihtoehtojakin on.
 
Vs: Offtopic

Mielipiteitä on yhtä monta kun perseenreikiä. Mutta itse en saa tasan mitään ajamisen iloa autosta, suorituskykyä tai ei, jos siinä on automaattiaski. Esim. Työkaverin vajaa parivuotias S6 on ehkä tylsin auto ikinä juuri sen väärän laatikon takia, ihan sama miten paljon siellä on voimaa. Sillä voimalla kun ei ole mitään väliä jos ajaminen on sama kun istuisi Pendolinossa ::)

Tiedän että esim. sähköautojen kanssa joudutaan siihen maailmaan että vaihteita ei veitava mutta ne välikaasu downshiftit, mutkatiellä kesäinen kepitys ja se mekaaninen yhteys autoon on mulle helvetin tärkeitä. Siinä ei sähköiset paddle shifterit paljon auta.

Ja fakta on että noi tomaattiaskit painaa aivan helvetisti, etenkin PDK. Keskimääräinen painon lisäys on käsittääkseni n. 100kg jos autossa on enempi tehoa kun VAGin 1.4 TSIssä..
 
Vs: Offtopic

Kyllä se automaatti vähän niinkuin kuuluu käyttikseen,itsekkin olin niitä vastaan mutta sitten kun tuli kuitenkin sellainen tai itseasiassa kaksikin hankittua,niin onhan se mukava.
Urheiluautot on sitten erikseen,jos pitää päästä kepittämään.
 
Vs: Offtopic

Urran sanoi
Ja fakta on että noi tomaattiaskit painaa aivan helvetisti, etenkin PDK. Keskimääräinen painon lisäys on käsittääkseni n. 100kg jos autossa on enempi tehoa kun VAGin 1.4 TSIssä..

Pikkusen vaatii perusteluja toi 100kg väittämä.
Väität että tavallisen kytkimen (kaikkine mekanismeineen, ja polkimineen) vaihtaminen kuivaan (tai edes märkään) kaksoiskytkimeen ja sen käyttömekanismiin ja mekaanisen vaihteensiirron muuttaminen sähköhydraliseksi tekee tuon verran painoa lisää?
Hiukan epäilen....
Kannattaa kuitenkin muistaa, että monet käsivaihteistotkin ovat nykyään kahdella pääakselilla, joten erot ovat juurikin kytkimessä ja vaihteensiirrossa, ei juurikaan itse vaihteistossa.
Toki joku perus 5 vaihteinen keppisalkku on varmasti paljon kevyempi kuin vaikka 6 tai 7 vaihteinen kaksoiskytkinlaatikko. Mutta ei ne nyt muutenkaan ole ihan vertailukelpoisia.
 
Vs: Offtopic

Jo aikanaan vuonna 2004 kun korttia ajoin niin mietin et mitä vittua kauankohan noita manuaaleja vielä tehdään. Noh käsittääkseni hybriteknologia viimeistään vie manuaalit mennessään. Aika aikaa kutakin, sori Urran. Kukaan ei onneks pakota ostaa uutta autoa :) Eikä kyllä voikkaan jossei ole miljonäärin tuloja ja haluaa asuakin jossain muualla kun slummissa.

Kyllä mä vielä toistaseks jaksan "kepittää" mutta kyllä noi automaatit kieltämättä parantuu kokoajan eikä toi mitsun invecsikään nyt ihan kaamea esitys olllut. Kunhan on erilliset vaihdesuhteet eikä variaattoria niin olen ihan tyytyväinen. Kehitys kehityy.
 
Vs: Offtopic

nyt kun toi auto toimii taas pienemmän taistelun jälkeen niin tekisi mieli lähteä voitonoluelle kun kerran kaksaritkin.. harmi vaan et huomenna töitä eikä intin poolossa oikeen kehtaa ;D
 
Vs: Offtopic

pexi sanoi
Pikkusen vaatii perusteluja toi 100kg väittämä.
Väität että tavallisen kytkimen (kaikkine mekanismeineen, ja polkimineen) vaihtaminen kuivaan (tai edes märkään) kaksoiskytkimeen ja sen käyttömekanismiin ja mekaanisen vaihteensiirron muuttaminen sähköhydraliseksi tekee tuon verran painoa lisää?
Hiukan epäilen....
Kannattaa kuitenkin muistaa, että monet käsivaihteistotkin ovat nykyään kahdella pääakselilla, joten erot ovat juurikin kytkimessä ja vaihteensiirrossa, ei juurikaan itse vaihteistossa.
Toki joku perus 5 vaihteinen keppisalkku on varmasti paljon kevyempi kuin vaikka 6 tai 7 vaihteinen kaksoiskytkinlaatikko. Mutta ei ne nyt muutenkaan ole ihan vertailukelpoisia.
No kun mä en osaa perustella niin mulla on lähde: Pagani. He sanovat että kaksoiskytkinvaihteisto tuo noin 100kg lisää painoa toteustavasta hieman riippuen.

mystinengalant sanoi
Jo aikanaan vuonna 2004 kun korttia ajoin niin mietin et mitä vittua kauankohan noita manuaaleja vielä tehdään. Noh käsittääkseni hybriteknologia viimeistään vie manuaalit mennessään. Aika aikaa kutakin, sori Urran. Kukaan ei onneks pakota ostaa uutta autoa :) Eikä kyllä voikkaan jossei ole miljonäärin tuloja ja haluaa asuakin jossain muualla kun slummissa.

Kyllä mä vielä toistaseks jaksan "kepittää" mutta kyllä noi automaatit kieltämättä parantuu kokoajan eikä toi mitsun invecsikään nyt ihan kaamea esitys olllut. Kunhan on erilliset vaihdesuhteet eikä variaattoria niin olen ihan tyytyväinen. Kehitys kehityy.
Mies jonka auton fiksuin muutos on muutos automaatista manuaaliin menee sanomaan jotain näin irrationaalista :D Mutta kuten sanottu, jokainen meistä omaa oikeuden mielipiteeseen. Omasta mielestäni automaatti vie kaiken ilon ajamisesta, roskiin.

Onneks ei tosiaan kukaan pakota ajamaan uusilla autoilla. Mutta paras lainaus minkä olen kuullut näistä uusista hybridiautoista ja ekoidealimista oli:
kani @ dynamiitti.com sanoi
Ei ympäristöystävällisyyden kuulu kuitenkin lobotomiaa, aneemisuutta ja tylsyyttä tarkoittaa. Se ken tämän ymmärtää tulee menestymään tulevaisuudessa.
Olen ehdottoman samaa mieltä ja aneemisuutta ja tylsyyttähän noi nykyratkaisut tuo mukanaan. Jokainen meistä voi mennä peilin eteen kysymään että "Olenko minä jo eläkkeellä vai vieläkö haluan elää?". Nimim. tänäänkin reilu 50km hajuttomalla, mauttomalla, tunnottomalla (siinä oli sitä Ketosen "ohjaustuntumaa" eli keinotekoista vastetta) ja tuplakytkinautomaatilla ajaneena - By Skodillac: BOORING!
 
Vs: Offtopic

Lainaan Nokoa : "kyllä automaatti on parhautta !" , jos kulkee/matkustaa autolla paikasta A paikkaan B , kun matkustaa autolla niin mitä hiljaisempi ja tylsempi Auto on niin sen parempi.

Sitten on autoja myös muuhun käyttöön , haluaako kepittää rataa ympäri manuaali askilla vaiko jollain uudella Uber kaksoiskytkentä lootalla ? Hmm... Minä vuonna on valmistettu viimeisin ns. Superauto jossa on manuaali laatikko ? -Kun tiedät vastauksen tähän kysymykseen niin tiedät mikä se yleis suuuntaus on.

Mutta maku asioita mistä tykkää.

Eli yhteen veto edellisestä :

Kun autolla haluaa matkustaa paikasta toiseen niin pitää sen tapahtua mahdollisimman helposti ja vaivattomasti. : Automaatti.

Kun autolla haluaa kiertää rataa mahdollisimman nopeasti : Kaksoiskytin tsydeemi hässäkkä.


Jos olis massia niin tallissa olis : Viritetty X modatulla automaatti laatikolla tai joku muu vastaava laite.


Mutta jos tykkää vatkata sitä helevetan keppiä niin kai sitä vatkata , "manuaali loverseilla" on vissiin sohva pöydässäkin keppi jota voi vatkata kun alkaa siltä tuntua kesken ilta uutisten , kun on niin parasta sitä keppiä vatkata.

Ja mitä ajonautinnon saamiseen tarvitaan niin se on jokin hivenen kevyempi riittävästi voimaa omaava auto , ei ole vaihteen vaihtamis tavan kanssa mitään tekemistä ajonautinnon kanssa.
 
Vs: Offtopic

-JP- sanoi
Mutta jos tykkää vatkata sitä helevetan keppiä niin kai sitä vatkata , "manuaali loverseilla" on vissiin sohva pöydässäkin keppi jota voi vatkata kun alkaa siltä tuntua kesken ilta uutisten , kun on niin parasta sitä keppiä vatkata.

Eikös se keppi mitä teeveen eessä vatkataan löydy (•_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■) miehiltä omasta takaa ja naisillekkin kovin helposti sitä käyttöön lainataan. :driver :p ::)
 
Vs: Offtopic

Urran sanoi
No kun mä en osaa perustella niin mulla on lähde: Pagani. He sanovat että kaksoiskytkinvaihteisto tuo noin 100kg lisää painoa toteustavasta hieman riippuen.

Varmaan se jossain yli 700hv/900Nm superautossa tuon verran tuokin pahimmillaan lisää, jos vertaa sequentiaalisalkkuun.
Mutta nyt puhuttiin normaali ihmisten ostokyvyn sisällä olevista autoista, silloin ero huomattavasti pienempi, kuten Mizushiman postauksestakin käy ilmi.
Vaikka onhan toki tollanen Pagani aika lähelle perus käyttöauto.
 
Vs: Offtopic

Noh jokanen saa vielä toistaseks ajaa mimmosella tykkää :) Esim urranin ei ole pakko laittaa kattoluukkua ja cruisea (jotka itse toki haluaisin kumpikin ) :)

Kyllä se keskustassa kun joutuu ajaa niin harmittaa hämmentää, oli miten oli.
 
Vs: Offtopic

Keppi kun keppi. Aina on käteen sopinut, eikä hämmennys tuota päänvaivaa, oli sitten ruuhka tahi ei. Kyllähän se automaatissa harmittaa kun ei itse saa määrätä tahtia ::)
 
Vs: Offtopic

Kyllähän se automaatti on käyttiksessä ihan parasta. Mä kyllä tykkään että esmes tuossa RVR:ssä on automaattilaatikko kun sillä muksuja kouluun heittelee ja käy kaupassa yms. Lisäksi kun vielä on turbonelikko niin mikäs sillä ajellessa eikä tarvi käsiä ylimääräistä vaivata. Sitten taas autot joilla Ajetaan niin niissä pitää tietty olla manuaali, tosin olishan se makeeta päästä kokeilemaan niitä kilpa-automaatteja jonnekin radalle. Vois olla melko eksoottinen ja avaava kokemus. Tällä hetkellä kuitenkin jos vaan mahdollista käyttikset automaatilla ja Ajoautot manuaaleina.
 
Vs: Offtopic

kirppu1990 sanoi
Keppi kun keppi. Aina on käteen sopinut, eikä hämmennys tuota päänvaivaa, oli sitten ruuhka tahi ei. Kyllähän se automaatissa harmittaa kun ei itse saa määrätä tahtia ::)

En ole aivan varma mistä kepeistä tai tahdi määrämisestä puhut ,mutta jos autoista niin : Eikös kaasua painamalla tai jarruttamalla haeta se sopivin nopeus ?

Mulla on kaksi Automaatti vaihteista autoa , molemmissa voi itse vaihdella vaihteita jos haluaa , toisessa laatikossa on turvatoiminto joka vaihtaa isommalle itsekseen ennen rajoitinta , toisella askilla voi paukuttaa rajoittimelle ylös vaihtaessa ja alas vaihtaessa , löytyy rattivaihdetta ja keppiä mistä sitten haluaakin milloin vaihdetta vaihtaa.

En kuitenkaan käytä kummassakaan autossa muuta kuin Automaatti asentoa tavallinen tai sport.
 
Vs: Offtopic

kirppu1990 sanoi
Keppi kun keppi. Aina on käteen sopinut, eikä hämmennys tuota päänvaivaa, oli sitten ruuhka tahi ei. Kyllähän se automaatissa harmittaa kun ei itse saa määrätä tahtia ::)

Onks tää niinku et keppejä ruuhkaksi asti vai käytätkö keppiä ruuhkassakin? ::)
 
Takaisin
Ylös Bottom