Yleistä juttua GDI Galantista

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikada
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Ville T. sanoi
no totta joo. se on viissiin silmänlumetta sit kun motarivauhdissa killittää se Gdi eco -valo siellä kojelaudassa. vai toimiiks se sit sellasena taloudellisuusvalona vaan muut ajat kun ei ole oikeesti laihalla seoksella :D

No minun autossa sen valon palamiseksi on täytyttävä kahden ehdon, jäähdytysnesteen lämpötila varmaan jotain +60 ??? asteen tienoilla ja tps tietyssä alle tietyn rajan eli pinta kaasulla. Eli kylmänä ei mulla pala se, myös tyhjäkäynnillä sammuu kys valo vaikka silloin se moottori vasta laihalla käykin. ;D
Laihaseos kytkeytyy sitä todennäköisemmin päälle mitä pienempi moottorin käyntinopeus on ja mitä pienempi kuormitus, näin olen todennut. Tai sitten käyttää jopa speed -signaalia, mene ja tiedä? Laihalla on kaksi moodia, yleensä sykli menee niin että kun töksähtää niin molemmat lambdat alkaa näyttää nollaa ja seokset menee ihan omalla painollaan, sitten jossain vaiheessa lambda nousee välillä johonkin AFR 15 vastaavaan lukemaan ja saattaa kivuta hetkeksi stoikiometriselle. Sitten taas pamauttaa takaisin molemmat lambdat nolliin jos kuormitusta jatketaan alhaisena. Valitettavasti just semmonen väkisin liian pienellä vedättäminen näyttäs olevan omiaan laihaseokselle. ;D
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Kyllä tuntuu olevan merkitystä GDI Galantissa, että minkä firman 98 bensaa sinne tankkiin pukkaa. Aikaisemmin jo huomannu, että Teboilin bensaa menee kaikkein vähiten, mutta nyt huomasin eroja myös käynnistyvyydessäkin. Tullut nyt muutama tankillinen ajeltua Nesteen 98:lla (kun halvalla sai ;D ) ja ihmetelly, kun auton jättää noin 3 tunniksi helteeseen, niin saa sahata melko pitkään, että lähtee käyntiin. Aamulla kylmästä lähtee normaalisti sekä kun starttaa muutaman kymmenen minuutin päästä auton sammutuksen jälkeen helteessä, niin käynnistyy normaalisti. Nyt taas palannut Tebskan bensaan, niin ihan sama kuinka pitkään auto seisoo helteessä, niin aina käynnistyy normaalisti. Onko muut GDI koneiden omistajat huomannu tämmöistä? ja mikähän tuommosen eron saa aikaan.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

GDI Carismalla ajelen ja en kyllä muuta kuin Tebskan tai Nesteen kamaa sinne suostu laittamaan. muilla kulutus isompi ja Shell aiheuttaa kylmänä hajuhaittoja.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Pitäisköhän tota teboilia kokeilla. Olis kyllä kiva tietää mistä toi laihaseoksen toimintaraja tulee. Pitäis päästä logaamaan enemmän noita 2.4 -koneisia.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

mulla se taas on joko neste tai shell 99.. teboili laitto nykimään enempi kuin st1..
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Eli voiko pelkkä polttoainemerkki aiheuttaa noita omituisia "hajuja" GDI koneessa? :nykii

Nesteellä olen ajanut kun tuntuu toimivan hyvin, mutta nyt laitoin ST1:stä paremman puutteessa ja auto haisee aivan järkyttävälle. Vaatteisiinkin jää pahempi katku kuin teininä mopolla ajaessa...
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Ite en oo koskaan tohon haju puoleen niinkään kiinnittänyt huomiota.. tommoselt jännän imelältä se aina haisee laittaa sinne sitten mitä vaan??
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

No siis onhan tuo aina haissut vähän erikoiselle, mutta nyt viimeaikoina tuo katku on jotenkin niin pistävää...parkkiksellakin kun voi hajun perusteella suunnistaa autolle kaupassa käynnin jälkeen :D Vasta kyllä tein pakoputkiremontin joten, pitänee tarkistaa onko pultit eläneet sen verran että se sieltä etuputkesta taas vuotaisi ja lambda syöttää vääriä arvoja...
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Tuli tuossa aamulla ihmeteltyä mikä mieltä painaa topiikissa GDI Galantin omituisesta tempauksesta eilen ja nyt käytin vikakoodin luvussa ja siellä oli merkintä nokka-akselin asentotunnistimesta. No sehän on onneksi helppo vaihtaa, mutta ei vielä viittisi sitä vaihtaa, kun tuossa on mysteeri tuon Sikuran hälyttimen toiminnastakin samaan aikaan. Ja ei vissiin noita nokan asentotunnistimia ole ihan solkenaan 2,4 GDI koneista tietääkseni menny. Tässä kun pähkäilly sitä, että kumpi voi aiheuttaa vian. Itse kuvittelisin, että jos asentotunnuistin olisi pätkinyt, niin se ei voisi saada tarvikehälytintä sekaisin. Olisiko kuitenkin todennäköisempää, että tarvikehälyttimen sekoilu ja mahdollinen ajoneston vauhdista päälle lyönti voisi saada asentotunnistimen sekoilemaan? Voiskohan hälytin alkaa sekoilemaan, jos vaikka sulake tai yleensäkin, mitä kautta hälytin saa sähköt pätkisi tai sitten hälyttimen maadutus pätkisi. Jos viisaammille tulee jotain, mistä kannattaa lähteä vikaa selvittämään, niin ehdotuksia kuunnellaan kyllä mielellään. Ongelmahan on nyt siinä, että auto toimii tällä hetkellä täysin moitteetta, niin vaikea selvittää, mikä on se alkuperäinen syy tuolle hetken häiriölle.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

MitsuMi sanoi
Ja ei vissiin noita nokan asentotunnistimia ole ihan solkenaan 2,4 GDI koneista tietääkseni menny.

Multa meni moinen jakopään huollon jälkeen ja jumalauta että säikähdin et ny meni kansi. No kuitenki tuon vaihdolla se taas alkoi toimimaan.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Saakko siit hälyboksista jotenkin kytkettyä ajoneston veke? Sehän on täysin turha sieltä kun autosta itsestäänkin moinen löytyy avaimen kautta.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Laitoin maahantuojalle kyselyn, että miten tuo systeemi on oikein kytketty eli jos saisi jonkinmoisen kytkentäkaavion siitä, niin voisi sen ajoneston osalta palautella järjestelmän alkuperäiseksi
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Muutoin en oo ehtinyt lukee tuolt toisesta topiikista että mitä siulla autoo tekee mutta oletan että sammuu ajosta? Eli ootkos koittanut niinkin yksinkertaista kun vaihtaa avainta toiseen? Ja joo kuulostaa hölmöltä mutta omassa toimi.. jonkun aikaa. ;D
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

No joo tavallaanhan se sammuili, kun alkoi nykimään. Kun heitti sitten vapaalle rullaamaan niin kone sytytti vikavalon, mutta kävi kuitenkin. Sitten kun pysäytti ja sammutti, niin eipä käynnistynyt. Siinä vaiheessa alkoi tuo hälytin piippaileen aivan omiaan. Kun starttasi, startti kyllä pyöri. Auton oma-ajonesto, mikä reagoi tuohon avaimeen, niin sehän ei ala edes starttia pyörittämään, jos ei avainta kelpuuta. Mutta pitää kuitenkin pitää tuo avain vaihtoehtokin mielessä.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

omassa hajosi jokin aika sitten nokka tunnistin ja sytytti valon ajossa pystyi kuitenkin ajamaan miltei normaalisti ne muutamat km mitä joutui ns vikatilassa ajamaan käyntiin ei lähtenyt lämpöisellä koneella ja kun vikavalo syttyi sai sammutettua kengän irroituksella ja tunnistimen jäähdyttämisellä kylmäsprayllä jonka jälkeen pystyi ajamaan useamman km ilman "vikaa"/valon syttymistä onneksi löytyi tarvikeanturi kohtuu helpolla..
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

MitsuMi sanoi
No joo tavallaanhan se sammuili, kun alkoi nykimään. Kun heitti sitten vapaalle rullaamaan niin kone sytytti vikavalon, mutta kävi kuitenkin. Sitten kun pysäytti ja sammutti, niin eipä käynnistynyt. Siinä vaiheessa alkoi tuo hälytin piippaileen aivan omiaan. Kun starttasi, startti kyllä pyöri. Auton oma-ajonesto, mikä reagoi tuohon avaimeen, niin sehän ei ala edes starttia pyörittämään, jos ei avainta kelpuuta. Mutta pitää kuitenkin pitää tuo avain vaihtoehtokin mielessä.
akku tai laturi loppu? tekee meinaa hälytin sillon ihan omiaan.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

MitsuMi sanoi
Kun starttasi, startti kyllä pyöri. Auton oma-ajonesto, mikä reagoi tuohon avaimeen, niin sehän ei ala edes starttia pyörittämään, jos ei avainta kelpuuta.

Saatanhan olla väärässäkin, mutta Mitsun ajonesto ei estä starttaamista, ainoastaan käynnistymisen.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Tulipahan tuossa CRC:llä käytyä hälyttimen ja asentotunnistimen liittimet läpi sekä molempien komponenttien maadutukset. Siinä rytäkässä sitten tuli putsailtua auton akunkin maadutus. Käytin tuon nokan asentotunnistimen irtikkin ja siinä ei mitään vikaa päällepäin ainakaan näkynyt, mutta pystyykö sen tunnistimen kunnon mittaamaan yleismittarilla liittimen johdon päistä? Ja jos pystyy, niin minkälaiset arvot ehyestä tunnistimesta pitäisi tulla? Sitten testasin akunkin sillä lailla, että laitoin laturiin ja hetken se otti virtaa ja sitten alkoi virran meno sinne pikkuhiljaa vähenemään eli akku oli jo aika täynnä. Tästä voisi sitten päätellä, että laturikin on kunnossa varsinkin kun mittasin latausjännitteenkin, joka oli noin 14.2V eli samanverran, mitä tuossa on aina ollut. Niin ja puolentunnin päästä kun mittasin akun navoista jännitteen, niin oli 13.5V eli kyllä kai tuo akkukin vissiin jonkinmoisessa iskussa vielä on. Tarkennettuna tuohon lataukseen, niin tyhjäkäynnillä parkit päällä oli 14.15V ja kaikki valot päällä tyhjäkäynnillä latausjännite 14.11V eli ei mahdottomasti niijaa. Tuli vain mieleen, kun olin lukevinani joskus täällä, että laturi ei juurikaan tyhjäkäynnillä lataa, niin tuosta voisi kyllä heittää päätelmän, että kyllä ainakin GDI Galantista löytyy tyhjäkäynnilläkin jo laturista potkua. No joka tapauksessa auto on pelannut moitteetta, joten seuraillaan tilannetta.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

omalla kohdalla se anturi vika ilmeni vasta ajossa kun oli anturi tarpeeksi lämmennyt eli mahdollinen katkos lämpöisenä..kylmänä toimi kyllä täysin..
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

edelleenkin pirssi vörkkii eli ei tainnu tarviakkaan hommata tuota nokan asentotunnistinta eli liitosten putsailu taisi auttaa :peukku Nyt kuitenkin tullu metästettyä GDI Galanttiin moottorin pohjan suojamuovia. Ilmeisesti noita on niukalti saatavilla, joten kyselisin, että onko kaikissa EA Galanteissa sama pohjamuovi? Saattaisi löytyä helpommin jos voisi laajentaa etsinnän myös 2.0 ja V6 koneisiinkin vai tuleeko niiden kanssa enemmänkin veistelytöitä? ;D
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Ei ole sama pohjamuovi kaikissa. Sopivuus riippuu etupuskurin mallista. Ero tuli huomattua kun vaihdoin faceliftin puskurin farmariin, niin vanha oli 10-15 cm liian lyhyt eli tuon verran jäi rakoa puskurin alareunan ja pohjamuovin etureunan väliin rakoa.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Ahaa. Eli kaikissa konemalleissa sama, mutta puskurin malli se ratkaiseva tekijä. No mulla on tämä ensimmäinen Facelift eli 97 ja 98 vuosimallit voi unohtaa ja eikös tämä ensimmäinen Facelift tullu 99? Miten muuten on tämän viimeisen Facelift:in suhteen, joka taisi tulla virallisesti 01. Onko molemmissa Facelift malleissa sama pohjamuovi?
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

MitsuMi sanoi
Ahaa. Eli kaikissa konemalleissa sama, mutta puskurin malli se ratkaiseva tekijä. No mulla on tämä ensimmäinen Facelift eli 97 ja 98 vuosimallit voi unohtaa ja eikös tämä ensimmäinen Facelift tullu 99? Miten muuten on tämän viimeisen Facelift:in suhteen, joka taisi tulla virallisesti 01. Onko molemmissa Facelift malleissa sama pohjamuovi?

Voit katsella pohjamuoveja jotka on 99-02 mallisista kunhan ne on eleganceen tai comforttiin tai GLX:ään. Eli kuhan ei ole sporttiiin. Pitää tutkia 97-98 museomallin puskurin kiinnitykset....
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Tarkoitus olisi tuosta omasta Galantista puhdistaa imusarja, kaasuläppä ja tukkia egr. Kysymys kuuluu, mitä tiivisteitä tai muita osia sinne tarvitsee uusia ??? Imusarjantiiviste luultavasti ainakin pitää uusia kun sen joutuu irti ottamaan. Entäs muita ettei homma seisahdu johonkin puuttuvaan pikkunippeliin? Olen paljon lukenut näitä juttuja, mutta missään ei ole ollut mitään mainintaa tarvittavista osista.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

KalleMitsu sanoi
Tarkoitus olisi tuosta omasta Galantista puhdistaa imusarja, kaasuläppä ja tukkia egr. Kysymys kuuluu, mitä tiivisteitä tai muita osia sinne tarvitsee uusia ??? Imusarjantiiviste luultavasti ainakin pitää uusia kun sen joutuu irti ottamaan. Entäs muita ettei homma seisahdu johonkin puuttuvaan pikkunippeliin? Olen paljon lukenut näitä juttuja, mutta missään ei ole ollut mitään mainintaa tarvittavista osista.
Jep eli imusarjantiivisteen tarvitset sekä kaasuläppäkotelon ja imusarjan väliin tiivisteen, koska käytät myös läppäkotelonkin irti. Sitten palasen rosteripeltiä, josta leikkoa sopivan muotoinen pala sulkulaipaksi. Itse tiivistin kyseisen sulkulaipan molemmin puolin wurth:in sinisellä tiivisteliimalla, joka kestää hyvin kuumuutta ja kylmyyttä. Tämän totesin itse parhaaksi tavaksi välttyä imuvuodoilta. Sitten reilun kokoinen palju ja ainakin 10 litraa liuotin pesuainetta, johon saat imusarjan kylpememään. Sitten aikaa reilusti, koska sitä imusarjan nokipaskaa saat hyvän tovin pehmittää liuotin pesuaineessa. Äkkiseltään ei tule muuta ihmeellisempää mieleen, mitä tarvitset.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

MitsuMi sanoi
ainakin 10 litraa liuotin pesuainetta, johon saat imusarjan kylpememään.

Onko tähän kellään mitään ideoita? Joku semmoinen myrkky, että lähtee vaikka tukka päästä ;D En haluais tuhlata rahoja johonkin liuottimeen millä ei saa edes pölyjä pois ;D Würthin Pinelineä jossain yhteyksissä kehuttu, mutta saa ehdottaa jos löytyis joku tosi tehokas liemi.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

KalleMitsu sanoi
Onko tähän kellään mitään ideoita? Joku semmoinen myrkky, että lähtee vaikka tukka päästä ;D

Tämä vinkki kuuluu juurikin tähän "tukka päästä" ja "omalla vastuulla" osioon ;D.

Yli 50:50 vahvuinen plissi Pineline Kammiopesua ja +80°C. Tän liottelun jälkeen alumiininen imusarja on varsin lohduttoman näköinen, mutta imusarjan ja asentajan ilme kyllä kirkastuu pienen oksaalihappokylvyn jälkeen.

Tuo kammioliemi on epäterveellistä ja tuolla lailla väärin käytettynä varmaan jopa vaarallista. Ihan eri tuote kun Pineline Tehopesu.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Meillä Galantissa vm.2000 ilmeisesti uudenmallinen läppärunko. Miten tuon toiminta mitataan/varmistetaan. Auto ei vastaa lainkaan kaasuun eikä läppä aukea kaasua painamalla. Onko tämä jo kokonaan elektroninen kaasuläppäsysteemi?
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

En nyt tiiä tuleeko välttämättä oikeeseen topikkiin, mutta kun noita tulpanjohtoja ei tarvikkeena saa ja timanttitiskiltä annettiin hinta 27e kpl ja toimitusaika pari viikkoa...

netistä löyty tällasta https://partsouq.com/en/search/search?q=1832a022

Kysymys kuuluu onko kukaan tilannut tuolta ja mites ne verot/tullit menee et tuleeko yhtään säästöä kuin ehkä ajallisesti?
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Morjensta vaan kaikki gurut!
Ostin itelle tossa loppuvuodesta saksan maalta uitetun farkku galantin. Auto -00 ja 2,4GDI motilla, tätä nykyä 180tkm rullattu. Onkos tossa mitää muita juttuja mitä kannattas katella läpi ku se kaasuläppäkotelon puhistaminen, eikös ollu GDI moottorissa ihan perusjuttu että tarttee puhistella toisinaan?

Ite autolla rullaillu reilun kympin ja ei kyllä voi moittia mitenkää ;D!
Öljyjen vaihto kun tuli ajankohtaseksi niin ostin paikalliselta korjaamolta öljyä joka olis pitäny olla "hyvää" ihmettelin itsekkin merkkiä Q8, muut kuulleet? No anyway halpaa ja hyväähän ei ole olemassakaan :P Eipä toiminut tuo mitsussa, alkoi muutaman tonnin jälkeen hörppiä tosi reilusti tuota öljyä, hetki täällä koodailua että mitä porukka käyttänyt ja vaihon öljyt TB Diamondiin niin eipä häviä enää tippaakaan ;)!
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Käykös nuo spacewagoniin tarkotetut tiivistesarjat ja jakohihnat galanttiin? kone kuitenkin sama vai?

eli esim. tämä sarja: http://www.ebay.co.uk/itm/Head-Gasket-Set-Mitsubishi-Space-Wagon-ADC46282-/310582830306?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Cars+Type%3A2.4+GDI&hash=item48502de4e2
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Mahtaako tuommoinen sopia vm.2000 GDI-Galluun, kun omasta tuo meni poikki tuosta joustavan putken kohdalta...

http://www.skruvat.fi/Pakoputki-P97103.aspx
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Miikkuli sanoi
Mahtaako tuommoinen sopia vm.2000 GDI-Galluun, kun omasta tuo meni poikki tuosta joustavan putken kohdalta...

http://www.skruvat.fi/Pakoputki-P97103.aspx
eikö ihan kannata kysyä jostai tarvikevaraosaputkasta? tuollaku ei mainittu ainakaa.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Miikkuli sanoi
Mahtaako tuommoinen sopia vm.2000 GDI-Galluun, kun omasta tuo meni poikki tuosta joustavan putken kohdalta...

http://www.skruvat.fi/Pakoputki-P97103.aspx

Eiku toi on GDI:hin ---> http://www.skruvat.fi/Pakoputki-P97076.aspx
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Morjensta! Onkos kellekkään 2,4gdi:n omistajalla tällänen vika tuttua: Nyt alkanu vastikään ilmeneen kun lähtee esim risteyksestä kunnolla kiihdyttään nii kierrokset tuntuu iha kunnolla jämähtävän 4500 kohalle ja nii sitkeesti siitä menee enempää ylös. Isompaa ku pukkaa nii taas vetelee tuonne asti kohtuudella, MUTTA kun kokeilee kiihdyttää kunnolla nii moottorin vikavalo alkaa palamaan kun se jarraa vähä aikaa tuossa 4500 kierroksessa ennenku vaihtaa isompaa ja sammuu kun ajelee normaalisti hetken. Välillä tuntuu että pätkii kunnon kiihdytyksissä jo alemmilla kierroksilla. Akun kengän otin irti toviksi ja laiton takasi- ei vaikutusta.
Mitäs tulee herroille mieleen?

Auto on 185tkm ajettu -00 2,4gdi tomaatti galant.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Jaksaako se vapaalla kiertää tuon yli? Onko muuten käynti ihan normaalia? Jäähdytin nesteet kunnossa ja riittävästi?
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Jos vikavalo kerta syttyy, niin auttaisi varmasti diagnosointia, kun kävisi sen luetuttamassa. Muutenhan tässä voi alkaa arvata vaikka kaasuläppäkotelosta joka ikiseen anturiin, mitä koneesta löytyy.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Nesteet tarkastettu ja ok, vapaalla kierrättäessä kerralla ku polkasee nii nappaa kyllä rajottajaan, mutta jos pikkuhiljaa alkaa nostamaan kierroksia ja pitää tasakaasua päälle 3000rpm nii alkaa humpaamaan vajaalla tonnilla ??? Sama homma ylemmillä kierroksilla eli ei pysy tasaisena. Torstaille sain ajan, että käy lukemassa vikakoodit saas nähä mitä sieltä sitte selviää :P
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Mites on, kun on ruvennu oma auto tekemään sellasta et välillä nakuttaa kovemmin ja välillä hiljenee miltein kokonaan? Voiko johtua nakuanturista? Vähän outoa, et tollai vaihtelee. Siis ihan tasaisessakin vauhdissa saattaa nakutus koventua/vaimentua ihan omia aikojaan.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

janimy sanoi
Mites on, kun on ruvennu oma auto tekemään sellasta et välillä nakuttaa kovemmin ja välillä hiljenee miltein kokonaan? Voiko johtua nakuanturista? Vähän outoa, et tollai vaihtelee. Siis ihan tasaisessakin vauhdissa saattaa nakutus koventua/vaimentua ihan omia aikojaan.

Ei ole millään nakutusanturilla mitään tekemistä tuon kanssa.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

janimy sanoi
Mites on, kun on ruvennu oma auto tekemään sellasta et välillä nakuttaa kovemmin ja välillä hiljenee miltein kokonaan? Voiko johtua nakuanturista? Vähän outoa, et tollai vaihtelee. Siis ihan tasaisessakin vauhdissa saattaa nakutus koventua/vaimentua ihan omia aikojaan.

taas se sama vanha kysymys.....naKuttaako vai naPuttaako? epäilisin naputusta eli nostajat vaihtoon
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

jooonas sanoi
taas se sama vanha kysymys.....naKuttaako vai naPuttaako? epäilisin naputusta eli nostajat vaihtoon

Jaa. Enpä taida jaksaa ruveta vaihtamaan. Eikä oo rahaa vaihdattaa. Katotaan enskesänä jos vielä on toi auto. Ehkä sit vois jaksaa, jos olis "normaali" auto, josta ei tartte purkaa puoli konetta, että saa venakopan irti...
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

janimy sanoi
Jaa. Enpä taida jaksaa ruveta vaihtamaan. Eikä oo rahaa vaihdattaa. Katotaan enskesänä jos vielä on toi auto. Ehkä sit vois jaksaa, jos olis "normaali" auto, josta ei tartte purkaa puoli konetta, että saa venakopan irti...

Tuosta saa sukkelaan sen irti, vr:ssä on vähän enempi nypläämistä.

Asenne kohilleen ja ottamaan irti se!
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

MäTSi sanoi
Tuosta saa sukkelaan sen irti, vr:ssä on vähän enempi nypläämistä.

Asenne kohilleen ja ottamaan irti se!

Jaa, onks siinäkin ihanasti toi imusarja tossa kannen päällä? En ole nähny ko. vekotinta. Mulla meni tossa rivarin pihalla 2 päivää, kun tuossa keväällä vaihdoin kaikki suuttimet. Ei ihan hotsita alkaa samaan hommaan uudelleen. Olis pitäny tajuta tehä se silloin, mut kun mittarissa on "vasta" 166tkm, niin en tajunnu, et olis jo aika vaihtaa.
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

janimy sanoi
Jaa, onks siinäkin ihanasti toi imusarja tossa kannen päällä? En ole nähny ko. vekotinta. Mulla meni tossa rivarin pihalla 2 päivää, kun tuossa keväällä vaihdoin kaikki suuttimet. Ei ihan hotsita alkaa samaan hommaan uudelleen. Olis pitäny tajuta tehä se silloin, mut kun mittarissa on "vasta" 166tkm, niin en tajunnu, et olis jo aika vaihtaa.

http://s80.photobucket.com/user/MaZ_07/media/13070077_zps5031b6e4.jpg.html

TUommonen ;D

Kyllä sen aika nopsaa tekee kun sen on aikasemmin tehnyt. Ei mitään muuta ko imusarjaa irti vaan! tänään saman homman tehneenä.. :)
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Tulin tossa päivällä vähän katumapäälle, kun kävin autolla kylillä. Ehkä pitäis kuitenkin vaihtaa noi nostajat kun on toi rallatus aika kovaa. Kyselin jo liikkeestä hintaa ja samaan syssyyn menee jakopää vaihtoon, kun sekin on ajankohtainen (vaihdettu 7v ja 78tkm sitten). Sitä olisin kysynyt, että eikös toi vesipumppu ole hyvä vaihtaa myös, kun jakopää vaihdetaan? Ainakin laitoin listalle, et vaihdettais. Sehän kun taitaa olla tuon jakopään alla, vai kuinka?
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Elikkäs eilen käytin mitsun roikan nokassa ja sieltä anto suuttimen vikakoodin. Mitä nyt kattelin nii näyttäs kyllä ainaki kaikki liittimet&johot olevan kunnossa. Nollattuna tietenki taas toimii niinku pitääki, mutta asia eriksee että kuinkahan kauan ::)
 
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Juzep sanoi
Elikkäs eilen käytin mitsun roikan nokassa ja sieltä anto suuttimen vikakoodin. Mitä nyt kattelin nii näyttäs kyllä ainaki kaikki liittimet&johot olevan kunnossa. Nollattuna tietenki taas toimii niinku pitääki, mutta asia eriksee että kuinkahan kauan ::)

Suuttimet vaihtoon vaan :) Kiinasta saa kaikki neljä suutinta hintaan noin 100€. Itse vaihdoin omaani ja juttua löytyy täältä, kun käyttää hakua. Tossa linkki, mistä ite tilasin: http://www.aliexpress.com/item/Fuel-Injector-FOR-Mitsubishi-E7T05072-Free-Shipping/370974146.html

(päivän hinta näytti olevan (kun laittaa siihen laatikkoon 4kpl) Total Price:
US $111.20 (Approximately € 83,96)

Eli neljä saa huomattavasti halvemmalla, kuin että tilais yksi kerrallaan. Kannattaa vaihtaa saman tien kaikki.
 
Takaisin
Ylös Bottom