- Liittynyt
- 14 Kesäkuu 2004
- Sijainti
- Uusimaa
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista
No minun autossa sen valon palamiseksi on täytyttävä kahden ehdon, jäähdytysnesteen lämpötila varmaan jotain +60 ??? asteen tienoilla ja tps tietyssä alle tietyn rajan eli pinta kaasulla. Eli kylmänä ei mulla pala se, myös tyhjäkäynnillä sammuu kys valo vaikka silloin se moottori vasta laihalla käykin. ;D
Laihaseos kytkeytyy sitä todennäköisemmin päälle mitä pienempi moottorin käyntinopeus on ja mitä pienempi kuormitus, näin olen todennut. Tai sitten käyttää jopa speed -signaalia, mene ja tiedä? Laihalla on kaksi moodia, yleensä sykli menee niin että kun töksähtää niin molemmat lambdat alkaa näyttää nollaa ja seokset menee ihan omalla painollaan, sitten jossain vaiheessa lambda nousee välillä johonkin AFR 15 vastaavaan lukemaan ja saattaa kivuta hetkeksi stoikiometriselle. Sitten taas pamauttaa takaisin molemmat lambdat nolliin jos kuormitusta jatketaan alhaisena. Valitettavasti just semmonen väkisin liian pienellä vedättäminen näyttäs olevan omiaan laihaseokselle. ;D
Ville T. sanoino totta joo. se on viissiin silmänlumetta sit kun motarivauhdissa killittää se Gdi eco -valo siellä kojelaudassa. vai toimiiks se sit sellasena taloudellisuusvalona vaan muut ajat kun ei ole oikeesti laihalla seoksella
No minun autossa sen valon palamiseksi on täytyttävä kahden ehdon, jäähdytysnesteen lämpötila varmaan jotain +60 ??? asteen tienoilla ja tps tietyssä alle tietyn rajan eli pinta kaasulla. Eli kylmänä ei mulla pala se, myös tyhjäkäynnillä sammuu kys valo vaikka silloin se moottori vasta laihalla käykin. ;D
Laihaseos kytkeytyy sitä todennäköisemmin päälle mitä pienempi moottorin käyntinopeus on ja mitä pienempi kuormitus, näin olen todennut. Tai sitten käyttää jopa speed -signaalia, mene ja tiedä? Laihalla on kaksi moodia, yleensä sykli menee niin että kun töksähtää niin molemmat lambdat alkaa näyttää nollaa ja seokset menee ihan omalla painollaan, sitten jossain vaiheessa lambda nousee välillä johonkin AFR 15 vastaavaan lukemaan ja saattaa kivuta hetkeksi stoikiometriselle. Sitten taas pamauttaa takaisin molemmat lambdat nolliin jos kuormitusta jatketaan alhaisena. Valitettavasti just semmonen väkisin liian pienellä vedättäminen näyttäs olevan omiaan laihaseokselle. ;D